خانه / جهت یابی و مکان یابی / آموزش جهت يابي بدون قطب نما با خورشید و ستارگان برای نشانه گذاری آثار علائم و نشانه های گنج و دفینه

آموزش جهت يابي بدون قطب نما با خورشید و ستارگان برای نشانه گذاری آثار علائم و نشانه های گنج و دفینه

در این پست از سایت antique-book-treasure.ir آموزش جهت يابي بدون قطب نما با خورشید و ستارگان برای نشانه گذاری آثار علائم و نشانه های گنج و دفینه را برای شما دانشجویان عزیز رشته باستان شناسی قرار دادیم . جهت یابی و مکان یابی یکی از کارهای مهمی هست که هر باستان شناس و گنج پژوه باید آنرا خوب بداند . از جمله جهت یابی بدون تجهیزات و ابرار آلاتی از جمله قطب نما که بسیار مهم میباشد . چون در زمینه گنج یابی و دفینه یابی فهمیدن جهت ها بسیار ضروری هست و باید جهت طلوع و غروب شما جنوب مشرق و مغرب کامل نشانه گذاری شود …

آموزش جهت يابي بدون قطب نما با خورشید و ستارگان برای نشانه گذاری آثار علائم و نشانه های گنج و دفینه
آموزش جهت يابي بدون قطب نما با خورشید و ستارگان برای نشانه گذاری آثار علائم و نشانه های گنج و دفینه

آموزش جهت يابي بدون قطب نما با خورشید و ستارگان برای نشانه گذاری آثار علائم و نشانه های گنج و دفینه,,جهت یابی گنج و دفینه,مکان یابی دقیق گنج و دفینه,آموزش جهت یابی با خورشید و ستارگان,آموزش جهت یابی بدون قطب نما,جهت یابی از روی طبیعت,چگونه میتوان بدون داشتن قطب نما جهت یابی کرد,پیدا کردن جهاتها شمال و جنوب و مشرق و مغرب بدون قطب نما,آیا بدون قطب نما و لوازم میشه جهت یابی کرد؟,مکان یابی و جهت یابی با خورشید و ستارگان,نشانه گذاری و جهت یابی آثار علائم و نشانه های گنج و دفینه

آموزش جهت يابي بدون قطب نما با خورشید و ستارگان برای نشانه گذاری آثار علائم و نشانه های گنج و دفینه

آموزش جهت يابي بدون قطب نما با خورشید و ستارگان برای نشانه گذاری آثار علائم و نشانه های گنج و دفینه
آموزش جهت يابي بدون قطب نما با خورشید و ستارگان برای نشانه گذاری آثار علائم و نشانه های گنج و دفینه
آموزش جهت يابي بدون قطب نما با خورشید و ستارگان برای نشانه گذاری آثار علائم و نشانه های گنج و دفینه
آموزش جهت يابي بدون قطب نما با خورشید و ستارگان برای نشانه گذاری آثار علائم و نشانه های گنج و دفینه
آموزش جهت يابي بدون قطب نما با خورشید و ستارگان برای نشانه گذاری آثار علائم و نشانه های گنج و دفینه
آموزش جهت يابي بدون قطب نما با خورشید و ستارگان برای نشانه گذاری آثار علائم و نشانه های گنج و دفینه

یكی از اولین چیزهایی كه هر فرد لازم است بداند جهت یابی در هر شرایطی است.
همانطور كه بسیاری از شما جهت یابی را از طریق خورشید و جهت سایه و ستارگان در دبیرستان در درس آمادگی دفاعی فرا می گیرید پس من هم از روی آن ها رد شده و برای شما شیوه های بسیار خاص و نادر جهت یابی در شرایط خاص را قرار می دهم كه حتی بعضی از آن ها به كماندوها و نیروهای ویژه آموزش داده نمی شود و دانستن آن بسیار مفید خواهد بود.

بهتر است بدانید هوا همیشه آفتابی نیست و شب ها هم همیشه نور ستارگان را در اختیار ندارید. به امید قطب نما هم نباشید چون وسیله ای است خراب شدنی و بهترین كار یاد گرفتن جهت یابی است.
بهترین روش جهت یابی آشنایی با اقلیم منطقه و بادهای فصلی منطقه درگیری است. مثلا فرضا  در بلوچستان  اگر سربازی راهش را گم كند در فصل تابستان می تواند به راحتی جهت یابی كند بدین گونه كه در آن منطقه بادهای گرم و خشك همیشه در فصل تابستان از جنوب شرقی به شمال غربی میوزند. تنها این نكته را به خاطر داشته باشید كه در مناطق پر از گودال و كوهستانی ممكن است جهت باد در سطح زمین خلاف جهت باد باشد. پس همیشه در مورد بادهای دائمی در منطقه ای كه هستید اطلاعات كسب كنید.

یكی دیگر از روش های جهت یابی كه به كماندوها آموزش داده می شود جهت یابی از روی لانه مورچه هاست. مورچه های بزرگ بیابان معروف به مورچه خاكی یا خر مورچه یا مورچه گاز گیر ( در لحجه های مختلف ) می توانند بسیار مفید باشند. با تعقیب كردن یكی از آن ها تا لانه شان بروید و ورودی آن را پیدا كنید. لانه این مورچه ها سوراخ شان اكثرا رو به شمال است. یعنی متمایل به شمال است. علت آن هم نتابیدن مستقیم نور آفتاب به داخل لونه شان است.

روش بعدی شناسایی پوشش گیاهی تپه هاست. به تپه ها نگاه كنیدو سمتی كه به طرف جنوب است خشكتر و كم گیاه تر از سمتی است كه رو به شمال است. ( در دشت های ایران ) ممكن است در ابتدا فكر كنید غیر ممكن است اما با علم به این مسئله اگر به تپه ها و كوه ها نگاه كنید متوجه خواهید شد. اگر در بیابان هستید و پوشش گیاهی وجود ندارد می توانید از آفتاب جهت یابی كنید اما اگر هوا ابری شده ( به تازگی ) و می خواهید جهت یابی كنید با پیدا كردن یك تپه پر شیب در جهت های مختلف روی خاك شیب دست بگذارید و حرارت آن را بسنجید و تمام اطراف تپه را نه به صورت پیوسته…بلكه به صورت 180 درجه امتحان كنید ( ابتدا دست بگذارید سپس در سمت مقابل این كار را امتحان كنید ) نحوه جهت یابی به این صورت است كه در تپه های پر شیب طرفی كه رو به شمال است خاكش خنك تر از طرفی است كه رو به جنوب است.

روش بعدی بسیار نادر است اما با اینحال در وضعیتی ممكن است ناچار باشید. اگر زنبوری دیدید به حركت آن دقت كنید. اگر مسنقیم پرواز می كرد بدانید یا به سمت لانه می رود یا به سمت گل. اما اگر در محیطی پروازی رقص مانند به نمایش می گذاشت ( دور از لانه ) در حركت آن دقیق شوید. زنبورهای در جستجوی گل در حركات مارپیچی خود برای مدتی به سمت شمال پرواز می كنند ( چند ثانیه ) بعد ناگهان چند دور دور خود می چرخند و حركت نا منظمی را آغاز می كنند و بعد از مدتی ناگهان رو به شمال می كنند و مدتی مستقیم به سمت شمال می روند و این كار را پیاپی انجام می دهند.

روش دیگر از روی شناسایی پرنده های مهاجر است. در دشت های مركزی ایران به طور معمول در بهار اكثر پرنده ها از جنوب به شمال و در پاییز از شمال به جنوب پرواز می كنند ( در دسته های چند تایی )

روش بعدی هم بسیار نادر است و آن جفت گیری سمندر هاست. اكثر سمندر ها در حین جفت گیری در روز معمولا رو به جنوب با هم جفت گیری می كنند اما به خوبی این نكته هم قید شده كه این روش اصلا قابل اطمینان نیست.

اگر سوسك مصری دیدید كه گلوله ای از پهن خشك را می غلتاند و با خود می برد اگر دو سوسك بودند بدانید كه ( در ایران ) به سمت غرب می روند اما اگر یك سوسك بود ممكن است به هر جهتی برود.

روش دیگر از روی لانه مورچه های سرخ است. اگر لانه ای از مورچه های سرخ پیدا كردید به جهت سوراخ آن اعتماد نكنید بلكه لانه را بدون تخریب قسمت های زیرین بكنید. اگر توانستید حفره ای را كه لاروهای مورچه قرمز در آن نگهداری می شوند پیدا كنید به فاصله 50 سانت اطراف آن را كنده و سعی كنید دومین محل نگهداری لارو ها را پیدا كنید. اگر هر دو محل متعلق به 1 لانه باشند محل این 2 قسمت نگهداری لارو ها در امتداد شمال جنوب است. یعنی اگر خطی را بین 2 محل نگهداری رسم كنید آن خط امتداد شمال جنوب را نشان می دهد.

روش بعدی چشیدن خاك است. اگر توانستید مسیری باقی مانده از یك جریان قدیمی آب مانند نهر یا جوب خشك شده ای را در روی یك شیب پیدا كنید ( در بیابان ) اگر خاك پایین شیب آن شور تر از خاك بالای شیب بود بدانید كه شیب به سمت جنوب است. اما اگر شورتر نبود دلیل بر به سمت شمال بودن شیب نیست.

در شب یك مار صحرایی را دنبال كنید. ( بسیار مواظب باشید به آن نزدیك نشوید چون هم خطرناك است و هم اگر نزدیك شوید تغییر جهت داده تا حمله یا فرار كند ). اگر اثر مانده بر شن ناشی از حركت آن كه مانند زیگزاگ است نا متقارن بوده و شیب زیگزاگ های یك طرف ( راست ) از زیگزاگ های چپ بیشتر بود بدانید مار به سمت شرق ( طلوع آفتاب بعدی ) حركت می كرده است. اما اگر زیگزاگ حركت آن منظم بود می تواند به هر جهتی باشد.

ساير روشهاي جهت يابي اضطراري

1- از طريق برفهاي آب نشده ي کوهها

در هر عارضه از برجستگي هاي زمين ، برف دامنه ي که رو به شمال است دير تر آب ميشود.

2-از طريق مقطع برش خورده ي درختان

در مقطع برش خورده ي درختان دايره هاي هم مرکز ديده ميشوندکه هريک از آنها نشانه ي يک سال از عمر درعت ميباشد .درختي که به طور دايم آفتاب به تنه ي آن تابيده باشد دايره ها ي مذکور از يک سمت به هم نزديک تر اند و در سمت ديگر از هم دور تر ميباشند. سمتي که دايره ها از هم دور هستند جنوب (به علت تابش بيشتر خورشيد ) و سمتي که دواير به هم نزديکترند سمت شمال ميباشد.

3- از طريق تيرگي و روشني درختان

تنه ي درختان در سمت جنوب بيشتر در معرض تابش نور خورشيد مي باشند.اين روش به علت نسبي بودن زياد جالب نيست.

4- از طريق نمدار بودن و خشک بودن ديوار

سمت ديوار نمدار شمال و سمت خشک ديوار جنوب ميباشد.

5-از طريق لانه ي مورچه ها

مورچه ها در هنگام حفر لانه ، خاک آن را به سمت خلاف جهت وزش باد ميريزند که غالباً به سمت شمال است .(روش مزخرفي است و کليت ندارد.)

6-از طريق قبرستان و محراب مسلمين

مسلمانان مردگان خود را بر پهلوي راست و رو به روي قبله دفن ميکنند. و همچنين محراب مساجد سمت قبله است .قبله در واقع بع سمت جنوب غربي است. اگر رو به قبله بايستيم و حدود 10 الي 15 درجه به سمت چپ متمايل شويم رو به جنوب قرار ميگيريم

به وسيله ي ساعت و خورشيد:

در نيمکره ي شمالي : عقربه ي ساعت شمار را طوري به سمت خورشيد بگيريد که سايه ي آن درست زير عقربه ي ساعت شمار قرار گيرد .در اين حالت زاويه ي بين عقربه ي ساعت شمار و ساعت 12 را در نظر بگيريد و نيمساز آن را رسم کنيد.جهت نيمساز به طرف جنوب خواهد بود.

در نيمکره ي جنوبي :در نيمکره ي جنوبي همان کار را انجام دهيد ولي نيمساز به دست آمده به طرف شمال خواهد بود.

*
به وسيله ي حرکت ظاهري خورشيد:

خورشيد از مشرق طلوع و با طي قوس و کماني که ميل به جنوب دارد در مغرب ، غروب مکيند.

بديهي است خورشيد در ظهر شرعي هر محل روي نصف النهار آن محل و در جنوب آن واقع ميشود.سايه هر شاخصي در ظهر شرعي سمت شمال آن محل را نشان ميدهد.

*

 به وسيله ي سايه ي اجسام:

جوبي را که طول آن حدود يک متر باشد،را به طور عمودي در زمين فرو ميکنيم.سايه ي سر چوب را علامت گذاري ميکنيم،پس از حدود 15 الي 30 دقيقه دوباره سر سايه ي جديد را علامت ميگذاريم.حال بوسيله ي خطي اين دو نقطه را به هم وصل ميکنيم و امتداد ميدهيم.در اين حالت جهت حرکت سايه از غرب به شرق است. اگر از نقطه ي اين خط ، خطي بر آن عمود کنيم امتداد شمال جنوب به دست مي آيد.

آموزش جهت یابی حرفه ای در هر شرایط – سایت علمی دانشجویان ایران

www.daneshju.ir/forum/f1242/t133004.html

Jul 30, 2011 – یكی دیگر از روش های جهت یابی كه به كماندوها آموزش داده می شود جهت یابی از روی لانه مورچه هاست. مورچه های بزرگ بیابان معروف به مورچه خاكی یا خر مورچه یا …

اموزش جهت یابی – sadegh68.loxblog.com

www.sadegh68.loxblog.com/…/اموزش%20جهت%20یاب

یافتن جهت‌های جغرافیایی را جهت‌یابی گویند. جهت‌یابی در بسیاری از موارد کاربرد دارد. برای نمونه وقتی در کوهستان، جنگل، دشت یا بیابان گم شده باشید، با دانستن …

در این مطلب از سایت فراناز آموزش کامل روش های جهت یابی چهارگانه ی اصلی در طبیعت را بدون قطب نما آماده کرده ایم بقیه جا موندند یا ما عقب افت.

جهت‌یابی – ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

https://fa.wikipedia.org/wiki/جهت‌یابی
Translate this page

Persian Wikipedia

یکی از استفاده‌های مسلمانان از جهت‌یابی، یافتن قبله برای نماز خواندن و ذبح ….. کتاب «کوهپیمایی: مقدماتی بر آموزش کوهنوردی»، غلام‌حسین حسن‌پور، تهران، بامداد …



آموزش نظامی – جهت یابی

amoozeshnezami.blogfa.com/post/46/جهتیابی

آموزش نظامی – جهت یابی – ثبت شده در ستاد ساماندهی پایگاههای اینترنتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.

آموزش تصویری 7 روش جهت یابی و پیدا کردن قبله | جدیدترین ها در سایت …

jadide.ir/آموزش-تصویری-7-روش-جهتیابی-و-پیدا-کر…

قبله کدام طرف است؟, جهت یابی به کمک خورشید, جهت یابی به کمک سایه, جهت یابی به کمک ساعت …

آموزش جهت یابی | گروه عطا

atacg.ir/?tag=آموزشجهتیابی

Oct 25, 2015 – 3 آبان 1394 توسط ATA-ADMIN-SPARHAM نوشته شده در آموزشی برچسب: آموزش جهت یابی,آموزش کوهپیمایی,جهت یابی با ساعت عقربه دار,جهت یابی …

جهت یابی با استفاده از درختان خم بودن تنه ی درختان جنگل به یک جهت جنوب را به ما نشان می دهد (سمت کوژ جنوب را نشان میدهد )این روش بسیار تقریبی است و به هیچ …

یافتن جهت‌های جغرافیایی را جهت‌یابی گویند. … یکی از استفاده‌های مسلمانان از جهت‌یابی، یافتن قبله برای نماز. … مرجع آموزش نگهداری از حیوانات خانگی | پارسی پت.

آموزش جهت یابی – سایت علمی آموزشی نواندیشان

www.noandishaan.com › … › گردشگریآموزش
Mar 12, 2012 – 9 posts – ‎3 authors

آموزش جهت یابی. شرایطی را تصور کنید که شما نقشه و قطب نما در اختیار ندارید (در مقاله ای دیگر کار با نقشه و قطب نما را توضیح می دهیم)، پیدا کردن …

آموزش جهت یابی – مکان بین

www.makanbin.com/mazandaran/?p=1747

آموزش جهت یابی جهتیابی نیازمندی های سفر جهتیابی با ساعت جهت یابی با درختان جهت یابی با باد جهت یابی با حیوانات سایت گردشگری مازندران جاذبه های توریستی …

جهت یابی بدون کمک قطب نما

www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=100199

Aug 20, 2009 – بازگشت. صفحه اصلي > گردشگری > سفر (آموزش همگانی) … جهت یابی بدون کمک قطب نما … در نیمکره شمالی ستاره قطبی جهت شمال را نشان می دهد.

آشنایی با روش های جهت یابی و قبله یابی در روز

esfahanfarhang.ir/…/65d61694-4ca3-4ffe-85bc-a3c23…

به نقل از بخش آموزشی مرکز نجوم ادیب وابسته به سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری … یکی از شیوه های دقیق جهت یابی قبله، استفاده از سایه شاخص به هنگام زوال ظهر مکّه …

جهت یابی به کمک ساعت مچی – کویر ها و بیابان های ایران

www.irandeserts.com › … › سایر روشهای جهت یابی

ساعت شما به كمك خورشيد مي‌تواند مانند يك قطب‌نماي ساده برايتان عمل كند. در ساعت‌هاي عقربه‌دار دو عامل «ساعت 12» و «عقربه ساعت شمار» مي‌توانند در جهت‌يابي به شما كمك …

اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی روابط عمومی · اداره آموزش و پرورش ناحیه 5 … آموزش جهت یابی … هدف: آموزش عملی چهار جهت اصلی شمال و جنوب و شرق و غرب به دانش اموزان.

Jul 26, 2007 – 7 posts – ‎7 authors

آموزش نظامی : جهت يابي حرفه اي در هر شرايط – ارسال شده در متفرقه نیروی زمینی : با سلام. یكی از اولین چیزهایی كه هر فرد مدافع یا نظامی و چریك برای …

Sep 9, 2014 – جهت‌یابی ، پیدا کردن راه مناسب با بهره‌گیری از نقشه و قطب‌ نما است ؛ آموزش جهت‌ یابی پیش از این فقط برای نظامیان بود ، اما امروزه ، آموزش آن برای همه …

یكی دیگر از روش های جهت یابی كه به كماندوها آموزش داده می شود جهت یابی از روی لانه مورچه هاست. مورچه های بزرگ بیابان معروف به مورچه خاكی یا خر مورچه یا مورچه گاز گیر …

Nov 17, 2015 – به گزارش خبرنگار سایر حوزه‌های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان اولین دوره آموزشی جهت یابی بسیج با حضور 60 نفر از مسئولان کشوری و …

عنوان برنامه : گلابدره نوع برنامه : کوهپیمایی مبداء : تهران – ابتدای گلاب دره هدف : 3 ساعت کوهپییمایی و آموزش جهت یابی بدون تجهیزات سطح برنامه : سبک مدت برنامه : 1 …

مدیریت توسعه فناوری اطلاعات اموزشی. زمان: 2دقیقه. قالب: SWF. كد محصول: -. حجم: 184 کیلو بایت. اطلاعات بیشتر. ارتباط با کتاب درسی: ریاضی اول ابتدایی.

بیننده گرامی سلام.به وب ما خوش آمدید عنوان محصول دانلودی:آموزش جهت یابی از روی اشیاء یکی از بهترین فایل ها در این موضوع پیش روی شماست. فهرست ، چکیده و لینک …

آموزش جهت یابی وحرکت و نحوه عبور از چهارراه به دانش آموزان نابینا وکم …

traffic.yazd.ir/…/-/اموزشجهتیابی-وحرکت-و-نحوه-عب…

به گزارش روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری یزد، عده ای از دانش آموزان نابینا، وکم بینا مهارت عبور از عرض خیابان را در در پارک ترافیک آموزش دیدند.

آموزش جهت یابی – گنج پنهان

ganjepenhan.ir/category/آموزشجهتیابی/

آموزش گنج یابی و دفینه یابی آموزش جهت یابی و موقعیت یابی ابجد اسلحه و سلاح های دوران باستانی اشیای عتیقه و تاریخی باستان شناسی بانک تحقیق و مقاله و پروژه …

آموزش جهت یابی به 7 روش مختلف – سراب گشت – رز بلاگ – متفاوت ترين …

sarab-gasht.rzb.ir/post/23Translate this page

آموزش جهت یابی به 7 روش مختلف. انواع روشهای جهت یابی: 1- جهت یابی به وسیله ساعت مچی: عقربه ساعت شمار را طوری به سمت خورشید بگیرید که در امتداد جهت تابش …

آوا – آموزش جهت یابی در کوه و دشت

avapress.com/vdcawyno.49naw15kk4.txtTranslate this page

آموزش جهت یابی در کوه و دشت. … آموزش جهت یابی در کوه و دشت. ۱۷ سنبله ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۳۷. آموزش جهت یابی در کوه و دشت · [ارسال اين مطلب به دوستان] · [دريافت فايل …

آموزش کامل جهت یابی درطبیعت – آسمونی

www.asemooni.com › گردشگریدانستنی های سفر

همانطور که می دانید بخش عظیمی از جنگل های ایران در شهرهای شمالی هستند و یکی از دلایلی که بسیاری از افراد این شهرها را برای مسافرت انتخاب می کنند رفتن به جنگل …

آموزش نحوه صحیح بستن دیش و جهت یابی – نقاط اتصال پایه به دیش طوری بسته شود که با بال.

جهت یابی جهرم – آموزش – blogfa.com

jahatyabyjahrom.blogfa.com/category/1

گزارش برگزاری جلسه آموزش جهت یابی و کار با قطب نما در تاریخ 5/6/1393. جلسه ای با حضور تنی چند از اعضاء پایگاه بسیج امام رضا 401 ابوذر در روز چهارشنبه ساعت …

شبکه‌ما – دانلود فیلم – آموزش جهت یابی در کوه و دشت

www.shabakema.com/…/آموزشجهتیابی-در-کوه-و-د…
Sep 14, 2014

p>جهت یابی یک رشته مهیج است که 60 سال در دنیا قدمت دارد که جهت یابی پیدا کردن مسیر و حرکت کردن به مسیر مشخص…

آموزش بازی جهت یابی و نکات آموزشی بازی و شرح بازی و نتایج بازی روی کودک.

Jun 14, 2016 – نرم افزار آموزش جهت یابی و قبله یابی از سری محصولات سایت است که در کافه بازار منتشر شده است . شما می توانید این نرم افزار را از کافه بازار …

جهت یابی با روشی جذاب در پایه اول – آپارات

www.aparat.com/…/جهت_یابی_با_روشی_جذاب_در_پا…

موسسه فرهنگی و آموزشی مفتاح قائم(عج) دوشنبه مورخه8 مهر ماه 92 دانش آموزان پایه اول با روشی شاد و جذاب و به صورت آهنگین به درک موقعیت مکانی خود و برخی.

جلسه ی چهارم آموزش جهتیابی: موانع سر راه یک نابینا هنگام راه رفتن | محله …

gooshkon.ir/…/جلسه-ی-چهارم-آموزشجهتیابی-موانع-سر…

Feb 22, 2015 – به نام خالق زیباییها. سلااااااااام سلااااااااام سلااااااام دوستان. من اومدم تا با هم دیگه جلسه ی چهارم جهتیابی رو شروع کنیم. اول از همه بگم که شرمندم.

Feb 18, 2016 – سلام کوهستان – دانلود جزوه مقدماتی جهت یابی، کار با قطب نما و نقشه خوانی … موضوعات مرتبط: آموزش جی پی اس GPS و نقشه خوانی، آموزش جهت یابی در …

تدوین برنامه های آموزشی جهت یابی برای ارائه و تدریس در مدارس کشور بررسی و تصویب شد. خبر در سایت اصلی · لوزانو: اینجا مسابقه والیبال است نه میدان دعوا!

May 20, 2014 – ایران سپید-آموزش تحرک و جهت یابی از زبان یک نابینا : چند ماه پیش آرلین هیل مقاله ای در مورد آموزش سفر با عصای نابینا نوشت که در زیر ترجمه آن را …

روش‌های جهت‌یابی در شب. جهت‌یابی با ستاره‌ی قطبی …. در این وبلاگ سعی می کنم تا در حد توان به ارایه نکات آموزشی در این خصوص و معرفی جاذبه های طبیعت ایران …

Sep 9, 2014 – … رمزگشایی از پشت‌پرده سیاسی کارت‌های اعتباری · برجام آموزشی یعنی حذف «فهمیده» از کتب درسی · گزینه‌های … فیلم: آموزش جهت‌یابی در کوه و دشت.

آموزش جهت یابی به کمک آسمان شب – همه چی

reza.arisfa.com/+آموزش+جهت+یابی+به+کمک+آسمان+شب/

کوه، دریا، دشت یا حتی بیابان، فرقی نمی کند که دقیقا به کجا سفر کنیم البته سفر به. معنای واقعی و برای دیدن و کندوکاو در طبیعت؛ همیشه این که بدانیم کجا هستیم …

کتاب آموزش جهت یابی – انتشارات مرسل

www.morsalpub.com/لک%20لک%20دانا%20و%20نق…

کد کتاب: 331. موضوع کتاب: کودک و نوجوان -> کودک و نوجوان. نام کتاب: لک لک دانا و نقشه مسافرت. مولف /مولفین: حمید رضا فرزاد. مترجم /مترجمین: -. ویراستار: -.

[PDF]اصول و مبانی جهت یابی در طبیعت

upir.ir/934/اصول-و-مبانی-جهتیابی-در-طبیعت.pdf

مدیریت آموزش و پژوهش. اصول و مبانی جهت یابی در طبیعت. ویژه دوره عمومی امداد. تهیه و تنظیم : سجاد سیاه کمری) مربی امداد و نجات(. زیر نظر: اداره آموزش و پژوهش …

آموزش جهت یابی بدون قطب نما. چگونه بدون قطب‌نما گم نشويم؟ فرض كنيد گم شده‌ايد و وسط ناكجا آباد ايستاده‌ايد و نمی‌دانيد چه بايد بكنيد. دو نكته مهم را در لحظه‌ای كه احساس …

ساده ترين راه شناخت جهت ها توجه به محل طلوع و غروب آفتاب است. طبق قرارداد سمتي كه خورشيد طلوع مي كند خاور يا مشرق و مقابل آن را كه محل غروب آفتاب است باختر يا …

Jan 12, 2015 – … 1393/10/22 – 11:06. طرح درس دوره مقدماتی جهت یابی، کار با قطب نما و نقشه خوانی … تقدیر و تشکر از عملکرد آموزشی استان‌ها در 6 ماهه اول سال 95.

Dec 4, 2014 – پاورپوینت جالب آموزش جهت یابی پیشنهاد می نمایم دانلود کنید. همکاران محترم و دانش آموزان عزیز جهت بالا بردن سطح علمی حود پاورپوینت جالب جهت …

جهت یابی در روز و شب – خانه

emdadgaran.vcp.ir/…آموزش…آتش،جهتیابی،GPS/2565…

جهت يابي: انسان از روزي كه چشم باز كرد با پديده هاي مختلفي از جمله شب و روز ، حركت خورشيد ، جهت حركت … اين جهت ها را جهت هاي اصلي ( شمال و جنوب ) و جهت هاي مابين آن ها را جهت هاي فرعي مي ناميم. …. آموزش های تخصصی امداد و نجات-آتش،جهت یابی،GPS- [ 3 ].

بازی جهت یابی

www.asooneh.ir/index.php/کودکان/…/494-جهتیابی

Feb 23, 2015 – نام بازی: جهت یابی; نام محلی: جهت یابی; اهداف کلی: پرورش روحیه صداقت و راستگویی، آموزش رعایت مقررات و بهبود عمل ها و عکس العمل ها; اهداف جزئی: …

دانلود فایل جهت یابی با قطب نما و نقشه خوانی :: کار در ارتفاع و دسترسی …

bolanda.blog.ir/…/دانلود-فایل-جهتیابی-با-قطب-نما-…

دانلود فایل آموزش جهت یابی با قطب نما و نقشه خوانی دریافت عنوان: کار با قطب نما حجم: 7.77 مگابایت توضیحات: دانلود جزوه کار با قطب نما و جهت یابی.

دو فایل صوتی زیر، جلسه آشنایی مختصر با علم هیئت و نحوه جهت یابی می باشد که توسط دوست و همکار خوبم، جناب آقای دانشیار در یک شب پرستاره و در منطقه حفاظت …

ویژه ها. برگزاري آموزش هاي توجيهي و تخصصي جهت يابي. کليک کنيد. نقشه محل مسابقات جهت بزرگنمايي روي تصاوير کليک کنيد …

شکوفه های چهارم/یک – روش های جهت یابی – نکات آموزشی،مطالب خواندنی وفعالیت های کلاس چهارم ابتدایی – شکوفه های چهارم/یک.

… تصاویر دیدنی از زیباترین شگفتی های دنیا. بازگشت به صفحه اصلی گردشگری آموزش جهت یابی در طبیعت. [لینک کوتاه خبر] · google+ · twitter · facebook.

جهت یابی و کار با قطب نما

www.anobanini.net › … › آموزشآموزش های تخصصی

خانه; انجمن · آموزش · آموزش های تخصصی; جهت یابی و کار با قطب نما … جهت یابی با کمک یک شاخص در شب و ستاره ها … گفتگوهای بدون دسته بندی در موضوع جهت یابی.

دانلود کتاب جهت یابی – کتابناک

ketabnak.com › … › اطلاعات و آموزشهای متفرقه

Apr 5, 2012 – نویسنده: Spore مقاله ای مختصر و مفید درباره چگونگی جهت یابی در شرایط مختلف طبیعی، با استفاده از … نظام جامع آموزش و ارتقاء سلامت در محل کار

Nov 5, 2014 – سومین دوره آموزش مقدماتی جهت یابی، نقشه خوانی و کار با قطب نما به همت کارگروه آموزش هیات کوهنوردی و همکاری آموزشگاه دیباگران شیراز و بنیاد مسکن …

نرم افزار آموزش جهت یابی و قبله یابی + دانلود :: تا 1439…

ta1439.ir/…/نرم-افزار-آموزشجهتیابی-و-قبله-یابی-…

May 29, 2016 – نرم افزار آموزش جهت یابی و قبله یابی از سری محصولات سایت است که در کافه بازار منتشر شده است . شما می توانید این نرم افزار را از کافه بازار …

آموزش جهت یابی از روی اشیاء | نت فیکس

www.netfixed.ir › فروشگاهTranslate this page

Apr 17, 2016 – جهت یابی از تنه درخت جهت یابی جهت رویش درختان جهت یابی از انحراف درختان جهت یابی از روی وزش باد جهت یابی از روی ماه جهت یابی از روی قبرستان …

تصویب تدوین آموزش جهت یابی در مدارس | تدوین برنامه های آموزشی

www.ghatreh.com/…/تصویب-تدوین-آموزشجهتیابی

Jan 26, 2016 – تدوین برنامه های آموزشی جهت یابی برای ارائه و تدریس در مدارس کشور بررسی و تصویب شد. – به گزارش خبرنگار خبرگزاری.

برنامه جهت یابی ماهواره

apk-tak.4kia.ir/info/19340/برنامه-جهتیابی-ماهواره/

جهت یابی ماهواره فقط با گوشی آندروید!! بدون نیاز به فایندر و ابزار …. توجه:اين آموزش، کدهايي که هرچند نفر بزنند و هزار تومان دريافت مي کنيد،نيست.(شارژ هرمي نيست.) …

تصویب تدوین آموزش جهت یابی در مدارس – خبرگزاری صدا و سیما

www.iribnews.ir/…/تصویب-تدوین-آموزشجهتیابی-د…

Jan 26, 2016 – تدوین برنامه های آموزشی جهت یابی برای ارائه و تدریس در مدارس کشور بررسی و تصویب شد.

دنیای نابینایان – تحرک وجهت یابی

ashrafabdollahi.blogfa.com/post-2.aspx

با وجود اينکه نزديک به 40سال از شروع آموزش نابينايان در ايران مي گذرد ولي تدوين منابع. مطالعاتي در زمينه جهت يابي وحرکت به طور جدي از سال 1366 به بعد آغاز شده …

آموزش جهت یابی در کوه و دشت – YouTube

https://www.youtube.com/watch?v=r_sCwZgkXXg
Sep 8, 2014 – Uploaded by Bahalvideos

آموزش جهت یابی در کوه و دشت … www.ba2.tv – جنگل نوردی تکنیک های جهت یابی به وسیله درختان – Duration: 1:58. peyman abbasi 111 views. 1:58 …

جهت یابی با خورشید – آکا

www.akairan.com/iranshenasi…/khorshid88.html

سفر قطب نما نداشته باشیم,نیاز یک طبیعت,چنین شرایطی,آگاهی از روش,جهت,ممکن,مشخص … باید بدانید که روش های بسیار متنوع و جالبی با استفاده از امکانات موجود در طبیعت وجود دارد که می تواند ما را در امر جهت یابی یاری کند. …. آموزش شیرینی پزی.

شکایت طرح صنعتی · آموزش جهت یابی در پایه ی چهارم ابتدایی. آموزش جهت یابی در پایه ی چهارم ابتدایی جدید. تاريخ : دوشنبه ۳ فروردین ۱۳٩٤ | ۱٢:٢٤ ب.ظ | نویسنده …

Mar 26, 2015 – قسمت سوم _ آموزش جهت یابی با قطب نما. compass-10pwuk7. جهت یابی در طبیعت یافتن جهت های جغرافیایی را جهت یابی می گویند. جهت یابی در …

دروس علوم اجتماعی – جهت یابی بدون کمک قطب نما

oloomejtemaey.blogfa.com/…/جهتیابی-بدون-کمک-ق…

دروس علوم اجتماعی – جهت یابی بدون کمک قطب نما – علمی آموزشی مطالب آموزنده سرگرمی اطلاعات عمومی.

May 28, 2014 – اغلب افراد در بسیاری از موارد برای پیدا کردن جهت های اصلی (شمال و جنوب) و یا جهت قبله در طبیعت و کویر و بیابان دچار مشکل میشوند. اطلاعات زیر به …

فعالیتهای پرورشی مدارس – آموزش جهت یابی در اردوهای دانش آموزی

morabi-p.blogfa.com/…/آموزشجهتیابی-در-اردوهای-دان…

فعالیتهای پرورشی مدارس – آموزش جهت یابی در اردوهای دانش آموزی – راهنمایی مربیان و معاونان پرورشی در مدارس.

9 posts – ‎4 authors

آموزش کامل جهت یابی – mehrdadjan – ۱۳۹۱-۱۱-۱۱ ۰۷:۳۹ عصر سلام به همه ی دوستان طبیت گرد Khansariha (8) فرض کنید شما گم شده‌اید و وسط ناکجا آباد ایستاده‌اید و …

جهت یابی در طبیعت و کوهوردی , جهت یابی در کوه. … Posted By: محمد حسنon: اردیبهشت ۲۸, ۱۳۹۲ In: آموزش, آموزشی, طبیعت گردی, کاربردی, کلی, کوه نوردی, گوناگونNo …

اهمیت آموزش در کوهنوردی امروزه بر هیچ کس پوشیده نیست. مطمئناٌ قدم گذاشتن در کوهستان، اگر چه با لذت و غرور همراه است ولی همین طبیعت زیبا می تواند بسیار خشن و …

اﮔﺮ در ﻧﻘﺸﻪ ﺧﻮاﻧﯽ و ﺟﻬﺖ ﯾﺎﺑﯽ ﻣﻬﺎرت ﻫﺎي ﮐﺎﻓﯽ ﻧﺪارﯾﺪ ﻣﯽ ﺑﺎﯾﺴﺖ در ﻃﯽ ﻣﺮاﺣﻠﯽ اﯾﻦ ﻣﻬﺎرت ﻫﺎ. را … ﺷﻮﯾﺪ آﮔﺎﻫﯽ ﭘﯿﺪا ﮐﻨﯿﺪ، آﻣﻮزش ﻧﻘﺸﻪ ﺧﻮاﻧﯽ و ﺟﻬﺖ ﺧﻮاﻧﯽ ﮐﻤﮏ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ ﺗﺎ در ﻣﻮاﻗﻊ ﺿﺮوري ﺑﺎ اﺳـﺘﻔﺎده از اﻃﻼﻋـﺎت.

مطالب آموزشی – ناوبری. دوشنبه, 18 مهر 1390 ساعت 09:45. تعریف: یافتن جهت‌های جغرافیایی را جهت‌یابی گویند. کاربرد: جهت‌یابی در بسیاری از موارد کاربرد دارد.

Feb 10, 2016 – دوره آموزش مقدماتی جهت یابیِ، کار با قطب نما و نقشه خوانی ، در مورخه1 و2بهمن ماه در گروه کوهنوردی شهریاران با شرکت 11 نفر از اعضای این گروه برگزار …

مختصات مورد نیاز کلیه شهر ها برای نصب دیشهای گردان اموزش نصب تخصصی تمامی ماهواره های قابل دریافت فرکانس نمونه برای جهت یابی {کلیه ماهواره ها شرق و غرب}

بایگانی‌ها آموزش جهت یابی و موقعیت یابی – گنج یابی و دفینه یابی …

treasure-book.ir/…/آموزشجهتیابی-و-موقعیت-یابی/

Jan 4, 2016 – دز این پست از سایت treasure-book.ir آموزش روشهای جهت یابی در شرایط خاص,بهترین روش جهت یابی آشنایی با اقلیم منطقه و بادهای فصلی منطقه …

انواع روش های جهت یابی و یافتن مسیر برای زمانی که کوهستان ، جنگل ، دشت یا بیایان گم شده ایم چگونه امکانپذیر است؟ جهت یابی چیست و چگونه به ما کمک می کند؟

باهوش – سایت جالب برای جهت یابی دیش – ترفند های کامپیوتر.اینترنت.ماهواره.آموزش هک.آموزش چت.چت.کارت تبریک.طاله بینی.

آموزش پدیده ها یا اشاره نشانه ها. هر چیزی که هست اما نمیبینیمش و بسادگی از کنارش رد میشویم. جهت يابي با هفت برادران. بنامش در پناهش. پيش اومده تا حالا شبي جايي يا …

گروه گردشگری پارسوماش – آموزش جهت یابی و GPS

baresafar.blogfa.com/category/…/آموزشجهتیابی-و-G…

گروه گردشگری پارسوماش – آموزش جهت یابی و GPS – گشت و گذار دوستانه ما.

Aug 25, 2015 – به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سپاه حضرت نبی اکرم (ص) ناحیه سرپل ذهاب، این کلاس باهدف افزایش سطح آمادگی بسیجیان در رزم شبانه اجرا …

آموزش جهت یابی بدون قطب نما- قسمت اول. جهت‌یابی، یافتن جهت‌های جغرافیایی است. جهت‌یابی در بسیاری از موارد کاربرد دارد. برای نمونه وقتی در کوهستان، جنگل، دشت یا …

هدف نهایی جهت یابی و حرکت این است که روشندل بتواند در یک محیط آشنا یا نا آشنا با … است میتوانید این آموزش را به او بدهید هیچ گاه نگویید بالاخره خودش خواهد فهمید !

به گزارش روابط عمومی عابدی مسئول امور جوانان گفت: در ادامه هماهنگی های لازم جهت تقویت بنیه علمی و عملی کانونهای دانش آموزی طرح دادرس کارگاه آموزش جهت یابی و قطب نما …

مقاله آموزش جهت یابی فضایی (Spatial Orientation)در شبیه سازهای هوانوردی, در اولین کنفرانس تخصصی شبیه سازی پرواز (01st Conference on Flight Simulation) …

Dec 24, 2010 – آموزش امكانات انجمن: پاسخ به سوالها · آشنایی با قوانین و امکانات سایت · دریافت کد فعال سازی · دریافت رمز جدید …. 1- جهت‌ یابی با ستارهٔ قطبی (جدی)

ممکن است تجربه گم کردن راه در طبیعت داشته باشید اما این وضیعت وقتی خطرناک می شود که، GPS یا قطب نما همراهتان نباشد. از جاده یا آبادی هم خیلی دور شده باشید، آب …

دانلود پاورپوینت آموزشی جهت یابی تخصصی

www.bargozideha.com/…/bsqvo1f5-دانلود-پاورپوین…

یکی از اصلی ترین علومی که یادگیری آن برای سربازان امام زمان (عج) حائز اهمیت است، جهت یابی (از سلسله مباحث رزم انفرادی) می باشد که در این جا سعی شده با ساده …

پرتال جامع اطلاعات انرژی – آموزش جهت یابی بدون قطب نما

www.energyenergy.ir › خانهدانستنیهاسایر موارد

Mar 8, 2015 – در این آموزش، روش های جهت یابی بدون نیاز به استفاده از قطب نما، شرح داده می شود. در طراحی و اجرای صعودها دو اصل اساسی را باید همواره در نظر داشت :.

بازی جهت یابی و. یادگیری نصف،ثلث. ربع وخمس به همراه. تربیت بدنی. استادراهنما:آقای مرتضوی. تهیه کننده:کیامرث لایقی. موضوع:جهت های اصلی تعلیمات اجتماعی …

سومین جلسه کلاس آموزشی توجیهی روش صحیح تمرینات آمادگی جسمانی برای جلوگیری از آسیب دیدگی و افزایش قدرتی استقامتی ورزشکاران تیم جهت یابی نجف اباد …

روش های جهت یابی در شب | کوهنورد

www.kohnavard.ir/…/روش-های-جهتیابی-در-شب/

Nov 19, 2012 – جهت‌یابی با ستاره قطبی. از آن‌جا که ستاره‌ها به محور ستاره قطبی در آسمان می‌چرخند، ممکن است پیاله‌ی دب اکبر یا دیگر صورت‌های فلکی را صحیح یا …

Nov 29, 2015 – آموزش ساخت اپل ایدی آمریکا 100% تضمینی بازگشت وجه در صورت نارضایتی · حساب vip … SatFinder pro این برنامه برای جهت یابی ماهواره می باشد.

موسسه علمی پزشکی کوهستان ایرانیان – راه های مختلف جهت یابی در طبیعت … طب ارتفاع، تحقیقات علمی در ایران و جهان، دوره های آموزشی طب ارتفاع و امداد کوهستان، ….. 4) در مساجد مسلمين محراب سمت قبله است (براي مثال قبله در شهر شيراز جهت جنوب غربي …

جهت يابي با ستاره قطبي يا Gps – کانون فرهنگی آموزش قلم چی

www.kanoon.ir › علم ، دانش و آموزشفیزیک
Aug 6, 2013 – ستاره قطبي يکي از مهمترين ستاره هاي آسمان در جهت يابي است. در واقع حرکت کاروانها از مبدا تا مقصد با استفاده از ستاره قطبي انجام مي پذيرفته است …

May 13, 2015 – ۳۰ نفر از نجاتگران وامدادگران جمعیت هلال احمر شهرستان بافق در یک دوره ۶ ساعته از کویر بافق با انواع روشهای جهت یابی ونقشه خوانی آشنا شدند .

آموزش جهت یابی با ساعت عقربه دار « آموزش کمپینگ شکار کوهنوردی …

binoculars.ir/blog/آموزشجهتیابی-با-ساعت-عقربه-دار/

Feb 23, 2016 – گم شدن در طبیعت توام با اعلام قبلی نخواهد بود پس باید در مواقع فراغت این موارد را مطالعه کنیم تا در مواقع اضطراری بتوانیم تصمیم گیری مناسبی …

جهت یابی – آفتاب

www.aftabir.com › مقالاتعلمی و آموزشینجوم

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *