خانه / انواع خطرات جانی برای کاوشگران در باستان شناسی / گاز طلا و روشهای مقابله با آن,چگونه گاز طلا را خنثی کنیم؟

گاز طلا و روشهای مقابله با آن,چگونه گاز طلا را خنثی کنیم؟

در این پست از سایت antique-book-treasure.ir گاز طلا و روشهای مقابله با آن,چگونه گاز طلا را خنثی کنیم؟ را برای شما دانشجویان عزیز رشته باستان شناسی قرار دادیم . گاز طلا گرچه گازی بسیار سمی و کشنده و خطرناک است ولی با چند روش ساده میتواند با آن مقابله کرد و آنرا خنثی نمود . برای آموزش چگونگی مقابله و خنثی کردن گاز طلا به ادامه مطلب مراجعه کنید //

گاز طلا و روشهای مقابله با آن,چگونه گاز طلا را خنثی کنیم؟
گاز طلا و روشهای مقابله با آن,چگونه گاز طلا را خنثی کنیم؟

گاز طلا و روشهای مقابله با آن,چگونه گاز طلا را خنثی کنیم؟,روش مقابله با گاز طلا,چگونه میتوان گاز طلا را خنثی کرد؟,گاز سمی و مرگبار طلا,گاز طلا در زیر خاک,نحوه مقابله و خنثی کردن گاز طلا,گازهای طلای سمی و خطرناک,استفاده از لباس ضد شیمیایی برای مقابله با نفوذ گاز طلا به بدن,استفاده از سرکه برای خنثی کردن گاز طلا,گاز طلا یا همان گاز سیانید سیانور,لباس مخصوص حفاری برای جلوگیری از ورود گاز و تماس با شخص کاوشگر,لوازم کاوش و حفاری برای مقابله با گازهای طلا

گاز طلا و روشهای مقابله با آن,چگونه گاز طلا را خنثی کنیم؟

        راه بسیار ساده وجود دارهکه در این پست به اون اشاره می کنم . البته افراد فوق حرفه ای و باستانشناسان اغلب از لوازم مخصوص حفاری استفاده میکنند که تهیه برخی از این لوازم برای افراد معمولی مقدور نسیت یکی از این لوازم لباس مخصوص حفاری برای جلوگیری از ورود گاز و تماس با شخص کاوشگر. مهمترین تاثیری که این گاز می تونه داشته باشه اینه که از راه تنفس وارد شش های شما بشه و تاثیر خودشو بزاره . شما باید در حین حفاری یک دستمال یا پارچه و یک بطری سرکه به همراه داشته باشید که وقتی احساس کردید با گاز طلا یا بوی عجیب و غریب مواجه شده اید سرکه رو به دستمال آغشته کنید و به جلوی بینی خود بگیرید . این روش تا مدتی می تونه کار ساز بشه و شما به کارتون ادامه بدید . سعی کنید اگر با بار یا کوزه یا صندوقچه ی گنج رو به رو شدید در فضای آزاد و باز درشو باز کنید تا به کسی آسیب نرساند.

        در مرحله ای که حفار درست در مسیر خروج گاز (هواکش) نزدیک هدف قرار گرفته و یا خیلی به اصل دفینه نزدیک شده باشد، بسیار خطرناک می باشد.

        توجه داشته باشید که از ابتدا نشت گاز تا به دماغتان برسد ، بلافاصله نفستان برنمی گردد و دچار فلج موقت ریه و شش های شما شده و اگر فوری شما را از محل خارج نکنند و از آمپول آتروپین (ضد گاز شیمیایی) و سرکه به شما نخورانند ،ظرف چند ثانیه خواهید مرد!!؟
        چرا که این گاز ترکیبی از گازس یانید یا همان سیانور می باشد.
ضمنا فقط در مواردی که گاز بصورت ناچیز نشت کند ، این مراحل قابل اجراست و گرنه صد در صد یا کور می شوید یا مشکل شدید تنفسی درست شبیه افرادی که با دیگر گازهای شیمیایی مسموم می شوند، روبرو میگردید و یا در جا میمیرید!
البته در مواردی هم 48 ساعت پس از مسمومیت اولیه، دچار عفونت ریوی شده و جان به جهان آفرین تسلیم می نمایید.
توضیح آخر اینکه این گاز حتی میتواند از راه پوست برای شما مشکل مسمومیت ایجاد کند و در مواردی که در معرض گاز شدید و یا زیاد قرار گیرید، با سوزش و خارش شدید شروع شده و سپس بلافاصله متورم شده و تاول هایی نا جور بر روی پوستتان نمایان می گردد که باید در کمترین زمان ممکن به بیمارستان مراجعه نمایید، لذا در زمان نزدیکی به هدف بهتر است لباس شیمیایی هم در اختیار داشته باشید.

توجه داشته باشید که خود بنده 4 سال پیش به دلیل سهل انگاری، تا یک قدمی مرگ رفتم ولی جان سالم به در بردم!! پس مسئله را جدی بگیرید.

درباره ی admin

یک دیدگاه

  1. سلام چه طوری میشه کلا گاز و از بین برد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *