خانه / علم جفر / آیا به وسیله علم جفر مکان امام زمان (عج) را میتوان فهمید؟

آیا به وسیله علم جفر مکان امام زمان (عج) را میتوان فهمید؟

در این پست از سایت antique-book-treasure.ir آیا به وسیله علم جفر مکان امام زمان (عج) را میتوان فهمید؟ را برای شما عزیزان قرار دادیم . سوال این است که آیا با علم جفر میتوان به مکان و محل حضور امام زمان (ع) پی برد ؟ در ادامه مطلب پاسخ این سوال را مشاهده خواهید کرد ./

آیا به وسیله علم جفر مکان امام زمان (عج) را میتوان فهمید؟
آیا به وسیله علم جفر مکان امام زمان (عج) را میتوان فهمید؟

آیا به وسیله علم جفر مکان امام زمان (عج) را میتوان فهمید؟,علم و جفر و امام زمان,تشخیص محل و مکان حضور امام زمان با علم جفر,آیا میتوان با علم جفر محل حضور امام زمان را دید؟

آیا به وسیله علم جفر مکان امام زمان (عج) را میتوان فهمید؟

با سلام و عرض احترام.
خدمت شما عرض کنم آنچه که مسلم است تا شخصی مستحق و لایق روئیت حضرت نباشد و خود حضرت نیز اذن ندهد امکان روئیتشان وجود ندارد ولو با استفاده از علوم غریبه و علم جفر.
بله این علم وجود دارد و خصوصیات و شرایط خاص خود را دارد که می توانید در این لینک مشاهده کنید:

به عنوان نمونه داستانی معروفی هست که نقل شده حضرت به شخصی که از این علم استفاده کرده بود فرمودند این علم برای دین ما سودی ندارد بلکه تهذیب نفس داشته باشید ما خود سراغ شما خواهیم آمد.
يکي از دانشمندان مدت ها در آرزوي زيارت حضرت مهدي (عج) بود، براي رسيدن به اين هدف زحمت هاي فراوان کشيد از جمله علم جفر آموخته و چلّه نشيني کرده و چهل شب چهارشنبه به مسجد سهله رفته بود. اما هر چه مي کوشيد راه به جايي نمي برد تا به او گفتند: ديدار امام زمان (ع) براي تو ممکن نيست مگر در فلان شهر.
او حدود 37 روز در آن شهر مي ماند تا در بازار آهنگرها کنار دکان پيرمردي قفل ساز هنگامي به محضر امام زمان (ع) شرفياب مي شود که آن حضرت در کنار پيرمرد قفل ساز نشسته و با او گرم گرفته بودند و سخن مي گفتند. در همين حال مي بيند پيرزني ناتوان و قد خميده ،عصا زنان آمده و با دست لرزان قفلي را نشان داد و گفت: «براي رضاي خدا اين قفل را به مبلغ سه شاهي از من بخريد. من سه شاهي پول نياز دارم.» پيرمرد با کمال سادگي گفت: «اين قفل دو عباسي و هشت شاهي ارزش دارد، من آن را به هفت شاهي مي خرم زيرا در معامله دو عباسي بيش از يک شاهي منفعت بردن بي انصافي است.» پيرزن با ناباوري گفت: «من التماس کرده ام اما هيچ کس راضي نشد اين قفل را به سه شاهي از من خريداري کند.»
سرانجام پيرمرد هفت شاهي پول به آن زن داد و قفل را خريد هنگامي که پيرزن رفت امام عصر (ع) به من فرمود: «آقاي عزيز! ديدي؟ اينطور باشيد تا ما به سراغ شما بياييم. چلّه نشيني لازم نيست، علم جفر سودي ندارد، علم سالم داشته باشيد و مسلمان باشيد. در تمام اين شهر من اين پيرمرد را انتخاب کرده ام چون دين دارد و خدا را مي شناسد، هفته اي بر او نمي گذرد مگر اينکه من به سراغ او مي آيم و از او دلجويي و احوال پرسي مي کنم.»
ملاقات با امام عصر (عج) ، ص 268

********************************

قبل از هر چیز می توان کلمه جفر را اینطور تعریف کرد :
جفر در واقع به معني پوست بزغاله اي است كه وسيع باشد و چيزهاي زيادي را در خود جا دهد .

علم جفر یا عددشناسی یعنی فال حروف همان پیشگویی با شماره‌ها می باشد به عبارت دیگر (( بدست آوردن مجهولی از یک سری معلومات ))

به زبان ساده می توان گفت : علم جفر علمي است كه به وسيلهء حروف و يك سري فرمولها مي توان به بعضي سوالات پاسخ داد.

علم جفر بر اساس برخي روايات به اين نحوه بوده كه كتابي را جبرائيل به خدمت حضرت محمد (ص) پیامبر اسلام آورد كه تمامي علم عالم از اول خلقت تا به اخر انرا توضيح داده بود كه اين كتاب جفر نام داشت و روزي يكي از صحابهء حضرت محمد كتاب را از ايشان غرض كردند وبه بياياني رفتند تا مطالعه كنند ولي در هنگام باز گشت طوفان شديدي ميگيرد كه چندين برگ از كتاب را با خود ميبرد صحابه نيز شرمگين نزد پیام آور اسلام امده و ماجرا را شرح ميدهد پیام آور اسلام به همراه صحابي به بيابان رفته و چندين برگ از ان كتاب را پيدا ميكنند ولي يك برگه از ان كتاب مفقود باقي ميماند واين علم جفري كه تا كنون در سراسر دنيا منتشر شده از همان يك ورق بوده كه خدا ميداند دست كه افتاده بوده . . . . . . .

(البته اعتبار این روایت نیاز به شناخت روایان دارد و شاید به عنوان تمثیل و بیان نسبت اگاهی مردم از علم جفر به نسبت حقیقی از سوی امام یا پیامبر نقل شده باشد)

ولی اصل آن کتاب در حال حاضر در نزد حضرت (حجت عج الله تعالی فرجه الشریف) است ولی باید دانست که تا آقا امام زمان به کسی نظر نداشته باشد محال است کسی بتواند به آن (جفر) دسترسی داشته باشد. علم جفر علمی است که روش‌های خاص به خود دارد و بیشترین کاربرد آن در حال حاضر رسیدن به پاسخ پرسش‌هایی است که عالمان جفر به نظر خود رسیدن به آن را درست تشخیص دهند. با توجه به مجهول بودن اصول و ریشه علم جفر بعضی آن را خرافه می‌پندارند و یا کابردهایی برای آن ذکر می‌کنند که خارج از محدوده علم جفر می‌باشد و یا آن را با فال، سحر، طلسمات هیئت و نجوم و… یکی می پندارند.

از جمله مواردی که به اشتباه به علم جفر نسبت داده‌اند موارد ذیل میباشد:

– یافتن عناصر چیره بر سرشت هر فرد و میزان سازگاری افراد با یکدیگر

– پیشگویی برای هر فرد

– پیدا کردن زمانهای خوش شگون و بدشگون از راه اخترشماری

– شرایط برآورده شدن آرزوها

– بهبود بیمارها با خواندن ورد و افسون

– خواص واجها

– دریافت «رازهای» نامهای پیشوایان اسلام از راه آیه تطهیر

– تأثیر نامهای خدایی شماره‌شناسی شماره‌های آریایی، لرزشی، مادی و شماره‌های نیرومند آنها بر این باورند که شماره‌های ۳ و ۷ و ۴۰ رمز و رازی دارند.
آنها میکوشند تا برپایه زمان زایش هر شخص ویژگیها و منش او را بازگو کنند.

مثلاً استفاده از زمان تولد فرد سبب این توهم شده‌است که ویژگیها و منش افراد را با علم جفر بازگو می‌کنند. گر چه پرسش از موارد فوق در جفر فرد را به جواب می‌رساند اما کاربرد جفر خاص این موارد نبوده و دیده نشده‌است که عالمان جفر در چنین مواردی از آن استفاده کنند.

جفر در باور بعضی از شیعیان
این علم را مخصوص امام علی، پیشوای اول شیعه می‌دانند. به باور ایشان علوم اولین تا آخرین در جفر است و کتابی بنام جفر جامع که مشتمل بر ۲۸ جلد ۲۸ صفحه‌ای که با چهار حرف الف شروع و با چهار حرف غ به پایان می‌رسد تمام علوم دنیا گذشته و آینده در آن به صورت ملحوظ در ملفوظ است.

نظر ناباورمندان به جفر
این کار از نظر علوم تجربی قابل توضیح نبوده و از علوم غریبه شمرده می‌شود. به همین جهت آنچه در میان عامه مربوط به این علم رایج است بیشتر خرافاتی است که نام جفر بر آن نهاده شده‌است.

روش‌های جفر
علم جفر برای رسیدن به جواب سئوالات خود از روشهای گوناگون استفاده می‌کند که تمام افراد از آن آگاهی ندارند و هر کس به اندازه دانش خود از جفر از آن روشها اطلاع دارد.
جفر برای رسیدن به جواب از ریاضی و نجوم نیز بهره می‌گیرد نام و نام پدر سئوال کننده و زمان سئوال به علاوه جمله سئوال با روش ذکر شده در آن علم مبنای رسیدن به جواب قرار می‌گیرد که توضیح و شرح روشها و مراحل آن به زودی بازگو خواهد شد .

باید یادآوری شود که یکی از مراحل مهم که از آنها به سطر نام برده می‌شود سطر (مستحصله) است که آگاهانبه جفر معتقدند باید با طهارت روح و… به روش به دست آوردن آن اگاهی یافت و شنیده شده که بعضی از اساتید علم جفر آن را به شاگردان خود آموزش نمی‌داده‌اند.

سطور آن بنابر یکی از روشها به ترتیب ذیل است:
سطر اساس سطر نظیره سطر حاصل اساس سطر حاصل نظیره سطر تتمه اولی سطر نسبت نظیره سطر نسبت دوم اساس سطر تتمه ثانیه سطر تتمه تتمتین سطر حاصل اعداد سطر قوا سطر حاصل سطر مستحصله سطر نظیره سطر صدر موخر

(که سئوال کننده در این سطر به جواب رسیده‌است و چنانچه به جواب نمی‌رسید باید ادامه می‌داد تا به جواب دست یابد.)

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *