خانه / چشم زخم / تخم مرغ شکستن برای دفع چشم زخم رفع شورچشمی با تخم مرغ

تخم مرغ شکستن برای دفع چشم زخم رفع شورچشمی با تخم مرغ

در این پست از سایت antique-book-treasure.ir تخم مرغ شکستن برای دفع چشم زخم رفع شورچشمی با تخم مرغ را برای شما عزیزان قرار دادیم . در قدیم برای باطل کردن و از بین بردن چشم زخم و چشم نظر تخم مرغ را می شکستند و همچنین برای دفع و رفع چشم شوری و چشم سحر و جادو و چشم نظر از تخم مرغ استفاده میکردند . در ادامه مطلب با روش و نحوه شکستن تخم مرغ و باطل کردن و دفع چشم زخم و چشم نظر و شورچشمی با تخم مرغ آشنا خواهید شد .

تخم مرغ شکستن برای دفع چشم زخم رفع شورچشمی با تخم مرغ
تخم مرغ شکستن برای دفع چشم زخم رفع شورچشمی با تخم مرغ

تخم مرغ شکستن برای دفع چشم زخم رفع شورچشمی با تخم مرغ,دفع چشم زخم و چشم نظر با شکستن تخم مرغ,روش صحیح دفع چشم زخم و چشم نظر با شکستن تخم مرغ,باطل کردن و از بین بردن شورچشمی و چشم زخم با شکستن تخم مرغ,درمان چشم سحر و چشم جادو چشم نظر با شکستن تخم مرغ,ایا شکستن تخم مرغ برای دفع و رفع چشم زخم و چشم نظر واقعیت دارد؟,روشهای قدیمی و سنتی برای دفع چشم زخم و باطل کردن چشم نظر و شورچشمی

تخم مرغ شکستن برای دفع چشم زخم رفع شورچشمی با تخم مرغ

شکستن تخم مرغ برای دفع چشم نظر

break the eggs avoid eye شکستن تخم مرغ برای دفع چشم نظر

همه ما شنیده یا دیده ایم که چشم زخم باعث درد یا بیماری یا حتی مرگ افرادی در اطرافیان ما شده است.

قدیمی‌ها خیلی به چشم و چشم‌زخم و شورچشمی اعتقاد دارند و رسم‌هایی دارند برای دفع چشم‌زخم که یکی‌ از آنها «تخم مرغ شکستن» است.

ایده‌ی این مراسم آن است که تخم مرغ بطور عادی با فشار دو انگشت نمی‌شکند و چیزی که باعث شکسته شدن تخم مرغ می‌شود، نیروی چشم فرد شورچشم است که از نظرخورده به تخم مرغ منتقل می‌شود.

تخم مرغ شکستن برای دفع چشم زخم

 شرح آن بدین ترتیب می باشد که تخم مرغی را برداشته و سر تخم مرغ را به اسم مادر و ته ان را به اسم پدر و نشانی که معمولا یک خط و یا یک دایره بود، می گذاشتند و آنگاه اسامی کسانی را که فکر می کردند ممکن است شخص را چشم زده باشد.

مانند همسایه دست راستی، همسایه دست چپی، عمه خانم و خاله خانم و غیره را نام برده و به نیت هر کدام از آنها هم یک علامت روی تخم مرغ می گذاشتند.

پس از آن یکی از لباس های چرک شخص را برداشته، تخم مرغ را همراه قدری نمک و ذغال در میان آن قرار می دادند. پس از آن سکه ای را از جهت ضخامتش روی تخم مرغ می گذاشتند به طوری که انگشت شست روی سکه باشد و توسط آن فشاری به تخم مرغ وارد می آوردند.

این کار را ادامه می دادند تا سرانجام تخم مرغ بشکند و در هنگام شکستن اسم هر کسی که برده شده معلوم می شد که او شخص را چشم زده بود و پس از انجام این اعمال کمی از زرده تخم مرغ را به کف پا و سر شخص می مالیدند و آن سکه را هم نگاه داشته به فقیری می دادند و به این ترتیب فرد خاطی پیدا می شد و شخص نیز از شر چشم زخم راحت می گشت.

نظر یکی از کاربران درباره این روش :

با اینکه بنده ادم خرافاتی نیستم ولی این روش رو بارها دیدم به چشم که روی افراد مختلف به صورت آنی جواب داده و انواع مشکلات (مرض ها) رو حل کرده.
افرادی که به این روش اعتقاد ندارند، یا درست پیاده نکردند و یا تا به حال اصلا پیاده نکردند و فقط به خاطر روشن فکری و اینکه به خرافات اعتقاد ندارند چشم بسته می گن این چیزا الکیه و …
بنده هم یک جوون 25 ساله هستم که دارم توی قرن 21 زندگی میکنم و به اندازه شما درست و غلط رو نسبت به شواهد میتونم تشخیص بدم.
این مطلب رو گفتم چون دیدم تعدادی از دوستان خوب ما توی اینترنت این روش ها رو خرافات فرض کردند.
*********************************

سلام
تخم مرغ شكست يه روش سنتي و قديمي برا دفع چشم زخم و گرفتاريهاست كه اكثرا توسط زنان با تجربه انجام ميشه.
اين روش براي نوزادان – كودكان يا حتي افراد بزرگسال انجام ميشه. بسته به قدرت روحي فرد انجام دهنده واقعا اثر داره. اسم افرادي كه در چند روز گذشته فرد بيمار يا گرفتارو ديدن و ميگن و اونا را روي تخم مرغ حك مي كنن. بعد با اداب خاصي اين اسامي را تكرار مي كنن هر وقت تخم مرغ شكست يعني اون فرد باعث چشم خوردن شده. فشار از بالا و پايين به تخم مرغ وارد ميشه و در حالت عادي با اين روش فشار تخم مرغ نميشكنه.
خيلي واقع پيش مياد عوامل چشم زخم از نزديكان و حتي پدر و مادر كودك باشن.
براي ما و هركي اين كارو كرده واقعا واقعا جواب داده
مادربزرگ من اين كارو انجام ميده هر كسي اعتقاد داره به اين شماره تو واتساپ پيغام بده تا بگم براشون بگيره.
09108496864
لطفا زنگ بزنيد یا فقط از طريق واتساپ

من تو کتاب خوندم ک اسپند رفع بلا و چشم زخم میکنه حدیث پیامبر داریم ک اسپند چشم زخم و شیطانو از خانه دور میکنه…من هر دو سه روز تو خونم اسپند دود میکنم اما تخم مرغو ..نوشته بود خرافاته….من خودم ب تخم مرغ اعتقاد ندارم مامان بزرگم بلده…بچه ها نرم افزاری ب نام اسرار چشم ما توی بازار هست اگه دوس داشتین دانلودش کنین اینایی ک گفتم توش نوشته

عزیزم تخم مرغ همه بلدند اسم همه را می نویسی تو نایلون کمی اسفند ونمک با تخم مرغ وسکه برای صدقه می ذاری بعد اسامی روی تخم مرغ را که با مدادنوشتی وعلامت زدی می خونی ودستت راکه بالا وپایین تخم مرغ هست حرکت نمیدی اگه چشم باشع تخم مرغ میشکنه بعد میریزی تو اب بره فقط کمی زرده به پیشانی بچه زده وصدقه را میدیم بره

*****************************

آيا شكستن تخم مرغ براي دفع چشم زخم واقعيت دارد؟

چکیده: خداوند براي بعضي از دارو هاي مضر تأثيراتي را در بدن قرار داده و در بعضي از دارو ها اثراتي را قرار داده كه تأثيرات دارو هاي مضر را از بين مي برد. براي بعضي از اعمال نيز تأثيراتي را در بدن ها و عقول مردم قرار داده است كه همان سحر باشد.پس بهترين راه براي علاج اين دو مقوله توجه به معارف و دستورات اهل بيت(عليهم السلام)است.

    آيا شكستن تخم مرغ براي دفع چشم زخم كه با نام بردن افرادي كه ممكن است چشمشان شور باشد انجام مي شود، واقعيت دارد؟

پاسخ:

اصل چشم زخم از نظر عرفي و نزد بسياري از مردم، اين گونه مطرح است كه در بعضي از چشم ها اثر مخصوصي است كه وقتي از روي اعجاب به چيزي بنگرند، ممكن است آن را از بين ببرد و يا معيوب كنند و يا بيمار نمايد و …
اين مسأله از نظر عقلي امر محالي نيست چه اين كه، بسياري از دانشمندان امروز ـ معتقدند كه در بعضي از چشم ها نيروي مغناطيسي خاصي نهفته شده كه كارايي زيادي دارد، حتي با تمرين و ممارست مي توان آن را پرورش داد، و از آن استفاده خوب نمود. اين امر (چشم زخم و يا چشم زدگي) در اسلام و روايات اسلامي نيز تأكيد شده است. از آن جمله، آيه (51) سوره قلم است كه به آن اشاره دارد.(1)
در روايات به اين مطلب اشاره شده است، از جمله حديثي است كه از اسماء نقل شده است كه خدمت پيامبر ـ صلي الله عليه و آله و سلم ـ عرض كرد: گاه به فرزندان جعفر چشم مي زنند، آيا رقعه اي براي آن بگيرم. (منظور از رقعه دعايي است كه براي رفع آن بلا استفاده مي شود) پيامبر ـ صلي الله عليه و آله و سلم ـ فرمود: آري مانعي ندارد، اگر چيزي مي توانست بر قضا و قدر پيشي گيرد، چشم زدن بود.(2)
بنابر اين، چشم زدگي و چشم زخم، يك واقعيت است و راه هاي دفع آن را هم، اسلام بيان داشته است، كه از آن جمله دعا است. و هيچ مانعي هم ندارد كه دعاها و توسل ها به فرمان خداوند جلوي تأثير نيروي مرموز مغناطيسي چشم ها را بگيرد، همانگونه كه دعا ها در بسياري از عوامل مخرب ديگر، اثر مي گذارد و آن ها را بفرمان خدا خنثي مي كند. امير مومنان ـ عليه السلام ـ نيز فرموده است: «االعين حق و الرقي حق»(3) چشم زخم حق است و توسل به دعا براي رفع آن نيز حق است.
راه هاي علاج سحر و چشم زخم: همان طور كه خداوند براي بعضي از دارو هاي مضر تأثيراتي را در بدن قرار داده و در بعضي از دارو ها اثراتي را قرار داده كه تأثيرات دارو هاي مضر را از بين مي برد. براي بعضي از اعمال نيز تأثيراتي را در بدن ها و عقول مردم قرار داده است كه همان سحر باشد و بر زبان انبياء و اوصياء آيات و ادعيه و اسماء و اعمالي جاري ساخته كه ضرر آن سحر ها را دفع مي كند. پس بهترين راه براي علاج اين دو مقوله توجه به معارف و دستورات اهل بيت ـ عليهم السلام ـ است.

دستورات اهل بيت براي علاج سحر:
1. امير المومنين مي فرمايند: براي علاج سحر هفت مرتبه بگويد: بسم الله و بالله و سَنْشدُّ عضدك باخيك و نجعل لكما سلطانا فلا يصلون اليكما باياتنا انتما و من اتبعكما الغالبون.(4)
2. استعاذه و پناه بردن به خداوند متعال با خواندن معوذتين (سوره هاي قل اعوذ برب الناس و قل اعوذ برب الفلق)(5)
3. خواندن آيات 54 تا 56 سوره اعراف.(6)
4. اسپند نيز موثر است. از رسول خدا ـ صلي الله عليه و آله و سلم ـ نقل شده كه بر هر يك از برگ و دانه اسپند ملكي موكل است كه با آنهاست تا بپوسد و ريشه اش و شاخه اش غم و سحر را برطرف مي كند.(7)

دستورات اهل بيت براي علاج چشم زخم:
1. امام صادق ـ عليه السلام ـ فرمودند: سه مرتبه بگوييد: ما شاء الله لا قوه الا بالله العلي العظيم.(8)
2. خواندن آيه 51 سوره قلم و ان يكاد الذين كفروا …(9)
3. دست ها را مقابل صورت بگيرد و سوره حمد و توحيد و قل اعوذ را بخواند و دست به صورت بكشد.(10)
5. دعايي كه پيامبر ـ صلي الله عليه و آله و سلم ـ براي امام حسن ـ عليه السلام ـ و امام حسين ـ عليه السلام ـ خواندند و به اصحاب نيز توصيه فرمودند: «اللهم يا ذا السلطان العظيم و المن القديم و الوجه الكريم ذالكلمات التامات و الدعوات المستجابات عاف فلانا من انفس الجن و اعين الانس.»
اما اين كه، چه رابطه اي ميان شكستن تخم مرغ ، دفع و رفع چشم زخم مي باشد، منبع خاص و يا روايتي در اين مورد، بدست نيامد كه به آن اشاره داشته باشد، زيرا ذيل آيات (102) سوره بقره و آيه 116 سوره اعراف و آيه 51 سوره قلم رواياتي درباره چشم زخم و راه هاي جلوگيري از آن در بعضي از تعابير آمده است، ولي هيچ گونه اشاره اي درباره تخم مرغ و شكستن آن نيامده است. فلذا بهترين راه در جهت رفع اين گونه مشكلات، همان دستور پيامبر اكرم ـ صلي الله عليه و آله و سلم ـ و راه امامان معصوم است كه سفارش نموده اند، و آن راه، راه دعا و توسل به ائمه ـ عليهم السلام ـ مي باشد.
اين نكته نيز قابل ياد آوري است كه قبول تأثير چشم زخم به اين معني نيست كه به كارهاي خرافي و اعمال عوامانه در اين گونه موارد پناه برده شود كه هم خلاف دستورات شرع است و هم سبب شك و ترديد افراد ناآگاه در اصل موضوع است، همانگونه كه آلوده شدن بسياري از حقايق با خرافات اين تأثير نامطلوب را در اذهان گذاشته است. همچنين امروزه خرافاتي در جامعه رونق پيدا كرده است كه حتي بسياري از اصول عقايد وسنت هاي ديني را زير سوال مي برند. بنابراين راه معرفت به دين و سنت هاي ديني، از بهترين راه هاي جلوگيري از خرافات و امور خرافي مي باشد.

 

پاورقی:

1. مکارم شیرازی، ناصر، تفسير نمونه، دار الکتب الاسلاميه. ج24، ص 425.
2. طبرسي، فضل بن حسن، مجمع البيان موسسه اعلمي، بيروت. ،ج10، ص 341.
3. نهج البلاغه،حکمت 400.
4. مجلسی،محمد باقر، بحار الانوار، ج92، ص 125.
5. همان، ص 128.
6. همان، ص 32.
7. قمي،شيخ عباس مفاتيح الجنان، باب سوم.
8. همو،بحار الانوار، ج92، ص 128.
9. همان، ص 132.
10. همان، ص 129.

درباره ی admin

13 دیدگاه

  1. من‌انقدر به تخم مرغ اعتقاد دارم اگه ۳ روز ۱بار نشکنم پیش نمیره زندگیم ……..اعتقاد به جن دارم و هر چی تو قران امده .

    • شیعه امام علی (ع)

       نظر می آید ، هیچ یک از کارهای گذشتگان مابی حکمت نبوده است ، گرچه خرافات دربعضی جاها به خورد این کارهای علمی گذشتگان هم واردشده است .

      آیا شکستن تخم مرغ برسربیمار که گذشتگان ما انجام می دادند علمی بوده است، همه ی موجودات و انسانها ازخودانرژی هایی ساطع می کنند که این انرژی ها دربعضی مواقع به صورت فوری و بدون وقفه به انسانها برخوردمی کند که درقرآن نیزبه عنوان چشم زخم  یادشده است و دربعضی مواقع به صورت قدم به قدم و آهسته وارد بدن می شود و انواع و اقسام مریضی های ناعلاج و گوناگون را درپی دارد. ناگفته نماند انسانها با اعمال و رفتار های درونی و ناشایست ، بیشترین ضربه رابه خود واردمی کنند که لطمات آن از انرژی های بیرونی نیز بیشتر می باشد همان گونه که حدیث داریم انسان حسود اولین کسی را که ازبین می برد خودش می باشد و….

       تخم مرغ شکستن برای افرادی است که قبلاً با آیات قران پیشگیری ننموده اند یا همراه خود این آیات راندارند و… اینجاست که گذشتگان ما علاوه براستفاده از آیات قران ازتخم مرغ به عنوان سلاحی کارآمد برای جذب انرژی های ساطع شده  و منفی ازچشم زخم که بیشتر سربیمار را احاطه کرده و احساس سنگینی و سردرد می کردند  استفاده می شده است . این انرژی ها هم مانند سیاه چاله ها درفضا  انرژی های  منفی بیمار رابه طرف خود می کشانند ، سپس همانند بادبادک که حجم آن پرمی شود دچار انفجار می شود و آن انرژی را خنثی می کند .

      ( لیکن اینکه اسم طرف مقابل را کسی که تخم مرغ راشکسته عنوان کند از مردانگی به دور است و  انسانهای بزرگ به هیچ عنوان اینچنین کاری رانمی کنند که باعث آبرو ریزی و دشمنی و غیبت و بدگمانی شود.)

    • سلام غزل جان میشه لطفا راهنمایم کنین آیا خچد من میتونم این کارو انجام بدم و چه طوری چوت واقعا کارام رو به راه نیس

  2. اینکه برخی از دوستان ( از جمله خود بنده با رعایت شروطی) به این روش ها معتقد هستند بنظر نمی رسه ایرادی داشته باشه حداقل تا جایی که با تصمیمات عقلانی منافاتی نداشته باشه کما اینکه بسیاری از این رسوم توسط دانشمندانی چون کارل گوستاو یونگ و حتی خود فروید مورد بررسی قرار گرفته و تاثیر اجرای این آیین ها بر روی ناخوداگاه افراد نشان داده شده اما اینکه برای اعتبار بخشی به اعمالی که به روشنی (فعلا) خارج از حیطه علم قرار دارند دلایل علمی جعل کنیم به هیچوجه کار شایسته ای نیست مجددا عرض میکنم علمی نبودن یه موضوع دلیل بر بی اعتباری آن موضوع نیست به همین دلیل بهتر است باجعل دلایل علمی به دنبال متقاعد کردن و مقبول نشان دادن یک باور نباشیم.

  3. به نام خدا
    سلام
    من اصلا خرافاتی نیستم ولی بشدت به شکستن تخم مرغ البته بدست کادانش اعتقاد دارم

  4. عزیزان من یه مهندس عمرانم یا به عبارتی متخصص علم بارگذاری،
    بعضی اجسام هستن که به فراخور شکلشون دچار اثر خستگی در بارگذاری میشن، یعنی چی؟؟؟
    خلاصه اینکه میتونید خودتون امتحان کنید نیاز به تجهیزات آزمایشگاهی نداره که!

  5. دوستان عزیزم لازم هست بدونید که برای دفع چشم زخم تخم مرغ را نمی شکنند بلکه خودش بدون اعمال زره ای فشار میشکند البته اگر فرد چشم زخم خورده باشد فقط یه سکه یه طرف تخم مرغ میزارند و فقط یه صلوات میفرستند هیچ آداب دیگه ای نداره …. و اینهارو من به چشم خود دیده ام که به شما هم میگم

  6. سلام
    رسول اکرم(ص) فرمود: «چشم زخم واقعیت دارد و مرد را در قبر و شتر را در دیگ قرار مى‏دهد»، (بحارالانوار، ج 63، ص 26 )

  7. باید صدقه داد و سوره ناس و فلق رو خواند…..
    از شر شیطان پناه ببریم به خدا

  8. سلام ایا کسی میتونه جواب منوبده؟ دوست من چندمدتی هست که برای خودش یاخواهرش اتفاقات بدی میوفته امشب اومد به من گفت که ایامادر من میتونه نظرچشم بگیره یاخیرچون فکرمیکنه که خودش وخواهرش چشم خورده اند سوال من اینه که چرااین موضوع روبه من گفت چون اطرافیانش کسانی هستندکه خیلی حرفه ای اینکارو انجام میدن ایامنظورش این بوده که من چشمشون زدم؟ اخه چندبار به شوخی بهم گفته بود الانم ناراحتم میگم نکنه منظورش منم اخه من اصلا چشمم شور نیست منظورش چی بوده که به من گفته؟ کسی میتونه جواب بده خواهش میکنم بگید

  9. سلام شما اگه از خودت مطمئنی ناراحت نشو و دفعه دیگه بهش بگو از کسی بپرس که از این چیزا سر درمیاره من نه بلدم و نه تا حالا کسی رو چشم زدم.

  10. سلام روز بخیر برای برادر من تخم مرغ شکستن ….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *