خانه / آیین تدفین مردگان در قدیم / روشهای شیمیایی و مومیایی کردن اجساد مردگان در ایران و مصر باستان چگونه بود؟

روشهای شیمیایی و مومیایی کردن اجساد مردگان در ایران و مصر باستان چگونه بود؟

در این پست از سایت antique-book-treasure.ir روشهای شیمیایی و مومیایی کردن اجساد مردگان در ایران و مصر باستان چگونه بود؟ را برای شما عزیزان قرار دادیم . در دوران مصر باستان معمولا از روش مومیایی کردن اجساد مردگان استفاده میکردند و جسد فرد مرده را که البته فردی بلند مرتبه بود مومیایی میکردند ولی در ایران از روش شیمیایی برای اجساد مردگان استفاده میکردند که در روش شیمیایی جسد سالمتر از روش مومیایی میماند در ادامه مطلب با روشهای شیمیایی کردن اجساد در ایران باستان و روش مومیایی کردن اجساد مردگان در مصر باستان آشنا خواهید شد .

روشهای شیمیایی و مومیایی کردن اجساد مردگان در ایران و مصر باستان چگونه بود؟
روشهای شیمیایی و مومیایی کردن اجساد مردگان در ایران و مصر باستان چگونه بود؟

روشهای شیمیایی و مومیایی کردن اجساد مردگان در ایران و مصر باستان چگونه بود؟,روشهای شیمیایی و مومیایی کردن اجساد مردگان در مصر باستان و ایران,سالم نگه داشتن جسد انسان مرده با روش شیمیایی در ایران باستان,روش شیمیایی کردن جسد مردگان در ایران باستان,روش مومیایی کردن جسد انسان مرده در مصر باستان,مومیایی و شیمیایی کردن اجساد مردگان

روشهای شیمیایی و مومیایی کردن اجساد مردگان در ایران و مصر باستان چگونه بود؟

در مصر باستان به دو صورت اجساد را مومیائی میکردن اول طبقه مرفه و دوم طبقه متوسط. طبقه متوسط را شکمشان را باز میکردن و توی آن را خالی میکردند و در سر سوراخی درست میکردند و مغز را از آن در می آوردند و جسد را مومیائی میکردند. ولی طبقه اشراف و پول دار به این صورت بود که کلیه اعضای داخلی بدن را از معقد در میآوردند و مغز را از بینی و بعد جنازه را شش ماه در آب نمک می گذاشتند و چربی های آن را کاملا آب می کردند و سپس جسد را مومیائی میکردند. در کنار اجساد مومیائی مصری کنیزان و نوکران و سگ و گربه خانگی و هر چیزی که صاحب جسد به آن تعلق خاطری داشت را با جسد مومیائی و دفن میکردند که در زندگی پس از مرگ مشکلی نداشته باشد.

هندی ها نیز اجساد را مومیائی میکردند ولی به دلیل مصرف ادویه فراوان در هند اجساد مومیائی شده کیفیت مطلوبی ندارند.

در ایران به علت نبودن آن نمک خاص و گیاهان خاص برای مومیائی کردن اجساد موفقیتی حاصل نشد و ایرانیان به تکنیک شیمیائی کردن اجساد پرداختند که اجساد بسیار سالم تر از مومیائی میماند. ( تقریباّ کاملاّ سالم و مثل روز اول)

وقتی یک جسد را شیمیائی میکنند سالها مو و ناخن های دست و پا رشد میکنند تا به نقطۀ ایست رشد برسند.

اگه رفتید جائی حفاری و قبری را شکافتید و به یک چنین مسئله ای برخوردید نه بترسید نه فکر کنید که حتماّ باید به بار برسید. چون احتمالا وقتی قبر بغل ان را نیز بشکافید به همچین مسئله ای بر می خورید و این به خاطر خاک آن منطقه می باشد.

چه بسیار هستند خاک هائی که ظرف چند روز جسد را تجزیه میکنند و خاکهائی که سالها زمان میبرد تا یک جسد کاملا تجزیه شود و خاکهائی که دانشمندان باستانی ما کشف کردند که جنازه در آن به هیچ عنوان تجزیه نمیشود. و مثل روز اول سالم میماند.

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *