خانه / دعا / استغفار/ دعا برای مغفرت الهی

استغفار/ دعا برای مغفرت الهی

 

استغفار، دعا برای مغفرت الهی است

استغفار خود به معنی دعا برای مغفرت الهی است دعایی کلیدی بوده که اجابت آن فتح‌الفتوح می‌آفریند و شاید بر اساس همین نکته است که به‌عنوان بهترین و جامع‌ترین دعا معرفی شده است.

واز بهترین عبادت‌ها نیز محسوب می‌شود.

همه ما روزانه بارها و بارها از کلمه استغفرالله استفاده کرده ایم

 

download (2)

ایا می دانستید انسان دو بعد روحانی و جسمانی دارد که همواره در حال مجادله با یکدیگر هستند که گاهی عقل بر نفس و گاهی نفس بر عقل غلبه می کند.

اگر اندکی اندیشه کنیم می بینیم که در هیچ حال نباید از رحمت خدا نومید شد زیرا رحمتش در هر زمام و مکانی شامل حال همه بندگان به خصوص بندگان صالحش می شود.

مهم‌ترین نتیجه استغفار این است كه خداوند از خطا و گناه بنده میگذرد و او را مورد امرزش قرار می دهد

 

حقیقت توبه همان پشیمانی قلبی از گناه و خطا و عزم و تصمیم جدی بر عدم انجام آن در آینده و جبران حقوق از دست رفته است که این امر قلبی، در ترجمه زبان در قالب ذکر استغفار تجلی می یابد پس استغفار ترجمه زبانی همان پشیمانی قلبی و توبه درونی است.

 

 

امام صادق (ع) فرموده است: «هرگاه از قدرتمند، یا چیز دیگری ناراحت و اندوهناک شدید، ذکر «لاحول و لا قوه الا بالله» را زیاد تکرار کنید، زیرا این ذکر کلید گشایش هرگونه گرفتاری و ناراحتی است، و گنجی است از گنجهای بهشت.»و نیز فرمود:…..

 

 

 

امام صادق (ع) فرموده است: «هرگاه از قدرتمند، یا چیز دیگری ناراحت و اندوهناک شدید، ذکر «لاحول و لا قوه الا بالله» را زیاد تکرار کنید، زیرا این ذکر کلید گشایش هرگونه گرفتاری و ناراحتی است، و گنجی است از گنجهای بهشت.»و نیز فرمود:..

«هرگاه غم و اندوه فراوان و پی در پی به شما روی آورد، باید جمله «لا حول و لا قوه الا بالله» را تکرار کنید.»

رسول اکرم (ص) فرمود: «ذکر «لا حول و لا قوه الا بالله» نود و نه درد را شفا می دهد که ساده ترین آنها اندوه است.»

و نیز فرمود: «در شب معراج ابراهیم خلیل بر من گذر کرد، و گفت: به امتت امر کن در بهشت، بسیار درخت نمایید که زمینش وسیع و خاکش پاک است.» گفتم «نشاء بهشت» چیست؟

پاسخ داد: «لا حول و لا قوه الا بالله»

 

 

 

درباره ی نگار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *