خانه / مطالب متفرقه / میزان عیدی کارگران در سال 95 چقدر است؟ عیدی و پاداش کارگران دولتی در آخر سال 95

میزان عیدی کارگران در سال 95 چقدر است؟ عیدی و پاداش کارگران دولتی در آخر سال 95

در این پست از سایت antique-book-traesure.ir میزان عیدی کارگران در سال 95 چقدر است؟ عیدی و پاداش کارگران دولتی در آخر سال 95 را برای شما عزیزان قرار دادیم . عیدی کارگران دولتی در سال 1395 مشخص و اعلام شد و قرار است طبق قانون کار عیدی و پاداش برای آخر سال 95 حداقل دستمزد و پاداش 812 هزار تومان تا 1 میلیون و 624 هزار تومان و حداکثر عیدی و پاداش کارگران در سال 95 2 میلیون و 436 هزار تومان در نظر گرفته شده است . برای مشاهده متن کامل خبر نحوه محاسبه و پرداخت عیدی و پاداش و دستمزد کارگران دولتی در آخر سال 95 به ادامه مطلب مراجعه کنید .

میزان عیدی کارگران در سال 95 چقدر است؟ عیدی و پاداش کارگران دولتی در آخر سال 95
میزان عیدی کارگران در سال 95 چقدر است؟ عیدی و پاداش کارگران دولتی در آخر سال 95

میزان عیدی کارگران در سال 95 چقدر است؟ عیدی و پاداش کارگران دولتی در آخر سال 95,عیدی کارگران در سال 95 چقدر است,دولت چقدر عیدی و پاداش در سال 95 به کارگران میدهد؟,نحوه محاسبه عیدی و پاداش کارگران دولتی در سال 95,پاداش و دستمزد کارگران دولتی برای سال 95,حداقل و حداکثر عیدی و پاداش کارگران دولتی در سال 95 چقدر است؟,عیدی و پاداش کارگران دولتی کی و چه زمان و تاریخی واریز می شود؟,میزان و مبلغ عیدی و پاداش کاگران دولتی در سال 95,پرداخت پول عیدی کارگران دولتی برای سال جدید و عید نوروز 96,عیدی و پاداش کارگران کی واریز میشود؟,سقف و میزان عیدی کارگران در سال 96,اخبار و خبرهای عیدی کارگران و کارمندان دولت,جزئیات جدید عیدی کارگران و کارمندان دولت در سال 95,عیدی کارگران دولتی در سال 95 و 96 طبق قانون کار چقدر است؟,محاسبه قانون عیدی و پاداش کارگران و کارمندان دولت

میزان عیدی کارگران در سال 95 چقدر است؟ عیدی و پاداش کارگران دولتی در آخر سال 95

حداقل عیدی کارگران امسال یک میلیون و ۶۲۴ هزار تومان و حداکثر ۲ میلیون و ۴۳۶ هزار تومان خواهد بود.
به گزارش تسنیم، عیدی آخر سال کارگران برای سال جاری بر اساس قانون کار تعیین می شود. براین اساس حداقل دستمزد کارگران 812 هزار و 164 تومان است که طبق قانون حداقل عیدی کارگران امسال یک میلیون و 624 هزار تومان و حداکثر 2 میلیون و 436 هزار تومان خواهد بود.
بنابراین کارگرانی که در سال  گذشته برابر با 2 پایه حقوق 712 هزار و 425 تومانی مصوب شورای عالی کار یک میلیون و 424 هزار و 850 تومان عیدی دریافت کردند در سال جاری به میزان یک میلیون و 624 هزار و 328 تومان عیدی خواهند گرفت.
همچنین گروه هایی که به میزان 3 برابر حداقل دستمزد 712 هزار و 430 تومانی سال جاری، یعنی دو میلیون و 137هزار و 275 تومان عیدی دریافت کردند در سال جاری این رقم به 2 میلیون و 436 هزار و 492 تومان افزایش می یابد.
کارفرمایان مکلف هستند عیدی آخر سال را تا پیش از پایان سال به کارگران پرداخت کنند که معمولا برخی کارفرماها در بهمن ماه و برخی هم با حقوق اسفند پرداخت می کنند. البته برخی کارفرمایان هم پرداخت عیدی را به سال بعد موکول می کنند که تخلف است.
براین اساس طبق ماده واحد قانون کار کلیه کارگاههای مشمول قانون کار مکلفند به هر یک از کارگران خود به نسبت یک سال کار معادل شصت روز آخرین مزد را به عنوان عیدی و پاداش بپردازند. مبلغ پرداختی از این بابت به هر یک از کارکنان نبایستی از معادل نود روز حداقل مزد روزانه قانونی تجاوز کند.
مبلغ پرداختی به کارکنانی که کمتر از یکسال در کارگاه کار کرده‌اند باید به ماخذ 60 روز مزد و به نسبت ایام کارکرد در سال محاسبه شود. مبلغ پرداختی از این بابت برای هر ماه نباید از یک دوازدهم سقف تعیین شده در فوق تجاوز نماید.
***********************************************

میزان عیدی ۹۵ کارگران؛ حداکثر ۲۴۳۶۰۰۰ تومان

تراول

با اعلام حداقل دستمزد سال آینده کارگران، میزان عیدی سال آینده حداقل یک میلیون و ۶۲۴ هزارتومان و حداکثر نیز ۲ میلیون و ۴۳۶ هزارتومان خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، با مشخص شدن حداقل دستمزد ۸۱۲ هزار و ۱۶۴ تومانی سال آینده میلیون ها کارگر و مشمول قانون کار، میزان عیدی سال آینده کارگران نیز معلوم شد. حداقل عیدی سال آینده کارگران یک میلیون و ۶۲۴ هزار تومان خواهد بود.

حداکثر عیدی سال ۹۵ نیز بر مبنای ۳ برابر حداقل دستمزد تعیین شده، ۲ میلیون و ۴۳۶ هزار تومان است. البته ارقام دریافتی مشمولان قانون کار در سال آینده به نسبت حقوق پایه متفاوت است ولی نمی تواند کمتر از ۲ برابر حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار و همچنین بیشتر از ۳ برابر آن باشد؛ در واقع سقف عیدی پایان سال ۹۵ به میزان ۲ میلیون و ۴۳۶ هزارتومان است.

حداقل و حداکثر عیدی ۹۵

بنابراین کارگرانی که در سال جاری برابر با ۲ پایه حقوق ۷۱۲ هزار و ۴۲۵ تومانی مصوب شورای عالی کار یک میلیون و ۴۲۴ هزار و ۸۵۰ تومان عیدی دریافت کرده اند در سال آینده به میزان یک میلیون و ۶۲۴ هزار و ۳۲۸ تومان عیدی خواهند گرفت.

همچنین گروه هایی که به میزان ۳ برابر حداقل دستمزد ۷۱۲ هزار و ۴۳۰ تومانی سال جاری، یعنی دو میلیون و ۱۳۷ هزار و ۲۷۵ تومان عیدی دریافت کرده اند در سال آینده این رقم به ۲ میلیون و ۴۳۶ هزار و ۴۹۲ تومان افزایش می یابد.

وضعیت عیدی سایر سطوح مزدی

درباره سایر سطوح مزدی و افرادی که دارای پایه حقوق های به مراتب بالاتر از مصوبات شورای عالی کار هستند نیز می توانند به همان نسبت عیدی دریافت کنند به شرطی که میزان دریافت عیدی آنان از ۳ برابر حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار در سال ۹۵ یعنی ۲ میلیون و ۴۳۶ هزار و ۴۹۲ تومان بیشتر نشود.

جدول ۶ ساله عیدی کارگران و مشمولان قانون کار

حداکثر عیدی (تومان) حداقل عیدی (تومان) حداقل مزد (ریال) سال
۹۹۹۹۰۰۰ ۶۶۶۶۰۰۰ ۳ میلیون و ۳۳۰ هزار و ۳۰۰ ۱۳۹۰
۱۱۶۹۱۰۰۰ ۷۷۹۴۰۰۰ ۳ میلیون و ۸۹۷ هزار ۱۳۹۱
۱۴۶۱۳۷۵۰ ۹۷۴۲۵۰۰ ۴ میلیون و ۸۷۱ هزارو ۲۵۰ ۱۳۹۲
۱۸۲۶۰۰۰ ۱۲۱۷۰۰۰ ۶ میلیون ۸۹ هزار ۱۳۹۳
۲۱۳۷۲۹۰ ۱۴۲۴۸۶۰ ۷ میلیون و ۱۲۴ هزار و ۲۵۰ ۱۳۹۴
۲۴۳۶۴۹۲ ۱۶۲۴۳۲۸ ۸ میلیون و ۱۲۱ هزار و ۶۴۰ ۱۳۹۵

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *