خانه / دعا / دعای موثر و قوی را برای داشتن قلبی آرام و توام با آسودگی

دعای موثر و قوی را برای داشتن قلبی آرام و توام با آسودگی

در اين پست از سايت antique-book-treasure.ir ذکر و دعاهاي قوي براي شما عزيزان قرار داديم مربوط به داشتن قلبی آرام و توام با آسودگی خاطر در ميان مردم ذکرها و دعاهاي مشاهده مي شود . این روزها توام است با سروصدا و شلوغی و درگیری, اعصاب های ناآرام, خستگی و روزمرگی و هر انسانی نیازمند آن است که آرامش داشته باشد آرامشی همراه با آسودگی خیال و بدن ترس و استرس و نگرانی و این آرامش را خداوند متعال به همه بندگانش عطا کرده است و انسان خود باید در پی به دست آوردن آن کوشش نماید و مهم تراز همه این است که دل ها و قلب های آسوده تنها با ذکر و یاد خدا هستند که آرامش می گیرنددر ادامه مطلب دعای موثر و قوی را برای داشتن قلبی آرام و توام با آسودگی خاطر مشاهده خواهید کرد.

دعای موثر و قوی را برای داشتن قلبی آرام و توام با آسودگی
دعای موثر و قوی را برای داشتن قلبی آرام و توام با آسودگی

دل تنها با یادخدا آرام می شود ،دعای آرامش اعصاب وروان , دعا برای آرام شدن دل,قلـب شكسته‌ را تسكين دهيد

 

دعای موثر و قوی را برای داشتن قلبی آرام و توام با آسودگی

حجة الاسلام صحفی می‌گوید: در اواخر عمر مبارک علامه طباطبایی، از ایشان خواستم برای آرامش قلب، دستوری بفرمایند، فرمودند:«دست را روی سینه بگذار و سه ـ چهار بار نشسته و ایستاده (یا فرمود: ایستاده و نشسته ـ که یادم نیست ـ)
این آیه را بخوان خیلی خوب است:
«الذین آمنوا و تطمئن قلوبهم بذکر الله؛ ألا بذکر الله تطمئن القلوب؛
کسانی که ایمان آورده‌اند و دل‌هایشان به یاد خدا آرام می‌گیرد، آگاه باش که با یاد خدا دل‌ها آرامش می‌یابد.»
و من اثر این دستور را هم دیدم… .ارتباط با خدا آرامش‏آور است یعنى، انسان ذاتا دوستدار و عاشق خدا است و وقتى عاشق به معشوق برسد آرامش مى‏یابد. از طرف دیگر خداوند در قرآن فرموده است كه: «در مؤمنان سكینه و آرامش نازل مى‏كند».چیزى كه روح انسان را صفا مى‏بخشد و حالت آرامش و سكونت براى انسان ایجاد مى‏كند، ذكر و یاد خدا است.
آرى این خاصیت ذكر و توجه به خدا است و دعا و مناجات هم نوعى ذكر است. ازاین‏رو اگر با حال توجه و خلوص داشته باشد انسان بعد از تمام شدن آن احساس یك حالت سبكى و آرامش در خود مى‏كند. كسى كه درد دلش را با خدا در میان مى‏گذارد به این معنا است كه قلبا با خدا انس گرفته است و به او توجه پیدا كرده است. خداوند نیز وعده فرموده است كه:

«هر كس با توجه به او رو كند، سخن او را بشنود و حاجتش را روا كند و دل و روحش را نورانى نماید». آنچه بعد از این حالت در خود احساس مى‏كنید، حاكى از آن افاضه و توجه خدا نسبت به شما است. پس باید شاكر باشید و توجه داشته باشید كه این یك حالت مادى نیست زیرا روح یك عنصر مجرد از ماده است و تصرفاتى هم كه از طرف حق در آن مى‏شود مادى نیست.

براى گام گذاشتن در این راه، باید ارتباط با خدا و بهره مندى از نفحات معنوى را تجربه كرد و این تجربه را بارها تكرار كرد تا انسان حضور در محضر خدا را لمس كند. براى این منظور گفته شده است در هر هنگام نمازها و هنگام حلال و حرام ها، یك الهام رحمانى رو به سوى انسان مى آید و او را به انجام آن كار نیك تشویق مى كند. اگر پاسخ مثبت داد این الهامات رحمانى بیشتر تكرار مى شود و انسان از وسوسه ها و اوهام شیطانى دور مى ماند.

اما اگر پاسخ منفى داد یا سستى كرد فرشته رحمت دور مى شود و شیطان وسوسه گر راه مى یابد و انسان از آرامش و یاد خدا دور مى شود. این تجربه را مى توان در هنگام اذان براى نماز صبح و قبل از آن به خوبى حس كرد كه اگر بعد از بیدارى، دوباره خواب را ادامه دادیم خواب هاى پریشان و شیطانى رو به سوى آدمى مى آید و كسالت روحى و آشفتگى وجود آدمى را فرا مى گیرد.کلا هر نوع ارتباطی با دعا زمینه ساز ارامش استسعی کنید بعد از نماز به صورت خیلی معمولی با خدا درد دل کنیدذکر صلوات و لا اله الا الله و حمد خدا نیز موثر است

درباره ی نگار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *