خانه / دعا / دعای مناسب برای برای حفاظت از حوادث در هنگام سفر

دعای مناسب برای برای حفاظت از حوادث در هنگام سفر

در اين پست از سايت antique-book-treasure.ir دعای مناسب برای برای حفاظت از حوادث در هنگام سفر براي شما عزيزان قرار داديم. در سفر همواره حواث طبیعی و غیر مترقبه پیش می آید به همین دلیل با خواندن این ذکر مجرب می توانید از شر خطرات در امان و محفوظ بمانید.برای دعا هنگام مسافرت کردن. همه ما در زندگی هرازگاهی دوست داریم که به مسافرت برویم حالا بعضیا هم برای کارشون مجبور هستند که به مسافرت بروند سفر چون با جاده و ماشین سروکار دارد نوعی دلشوره هم به جان آدمی می اندازد که خدای ناکرده حادثه ای اتفاق نیفتد در میان مردم ذکرها و دعاهای بسیاری دیده و شنیده می شود. که در ادامه مطلب ذکر و دعای قوی و مجرب برای حفاظت از حوادث در هنگام سفر آورده شده است که مشاهده خواهید کرد.

ذکر و دعای قوی و مجرب برای حفاظت از حوادث در هنگام سفر
ذکر و دعای قوی و مجرب برای حفاظت از حوادث در هنگام سفر

دعا برای حفاظت و سلامتی در سفر,دعا برای مسافرت,دعایی به هنگام سفر رفتن ,دعا در هنگام سفر ,دعاها و اذکار الهی ,دعای سفر و مسائل مربوط به آن,دعای سلامتی سفر, ذکر دفع بلا در سفر

 

 

ذکر و دعای قوی و مجرب برای حفاظت از حوادث در هنگام سفر

ای محمد، هر کسی بخواهد برای انجام کاری از خانواده اش خارج شده مسافرت کند و می خواهد که من در سفر او را به سلامت نگهدارم و حاجتم های او را روا کنم. پس هنگام حرکت برای مسافرت بگوید:

بِسْمِ اللَّهِ مَخْرَجِی وَ بِإِذْنِهِ خَرَجْتُ وَ قَدْ عَلِمَ قَبْلَ أَنْ أَخْرُجَ خُرُوجِی وَ قَدْ أَحْصَى عِلْمُهُ مَا فِی مَخْرَجِی وَ مَرْجِعِی تَوَکَّلْتُ عَلَى الْإِلَهِ الْأَکْبَرِ تَوَکُّلَ مُفَوِّضٍ إِلَیْهِ أَمْرَهُ وَ مُسْتَعِینٍ بِهِ عَلَى شُئُونِهِ مُسْتَزِیدٍ مِنْ فَضْلِهِ مُبْرِئٍ نَفْسَهُ مِنْ کُلِّ حَوْلٍ وَ مِنْ کُلِّ قُوَّةٍ إِلَّا بِهِ خُرُوجَ ضَرِیرٍ خَرَجَ بِضُرِّهِ إِلَى مَنْ یَکْشِفُهُ وَ خُرُوجَ فَقِیرٍ خَرَجَ بِفَقْرِهِ إِلَى مَنْ یَسُدُّهُ وَ خُرُوجَ عَائِلٍ خَرَجَ بِعَیْلَتِهِ إِلَى مَنْ یُغْنِیهَا وَ خُرُوجَ مَنْ رَبُّهُ أَکْبَرُ ثِقَتِهِ وَ أَعْظَمُ رَجَائِهِ وَ أَفْضَلُ أُمْنِیَّتِهِ اللَّهُ ثِقَتِی فِی جَمِیعِ أُمُورِی کُلِّهَا بِهِ فِیهَا جَمِیعاً أَسْتَعِینُ وَ لَا شَیْ‏ءَ إِلَّا مَا شَاءَ اللَّهُ فِی عِلْمِهِ أَسْأَلُ اللَّهَ خَیْرَ الْمَخْرَجِ وَ الْمَدْخَلِ لا إِلهَ إِلَّا هُوَ إِلَیْهِ الْمَصِیرُ

من به مدد اسم خداوند خارج شدم، او به خروج من قبلاً عالم بوده و او با علم خود به کیفیت برگشت من هم آگاه است. لذا من توکل به خداوند یگانه و بزرگ می کنم توکل شخصی که همه امورش را به وی تفویض کرده و از او برای امور حیاتش یاری می طلبد و انتظار فضل و عنایت از او دارد، در حالی که من خود را از تسلط هر نیرو و قدرتی غیر از قدرت و نیروی الهی خارج ساخته ام.
مانند یک فقیری برای مسافرت از خانه ام خارج می شوم که بواسطه فقرش به کسی نیاز دارد که جلو فقر او را بگیرد. مانند شخص پریشان و مضطرب خارج می شوم و به سوی کسی می روم که این اضطراب و خسران را از من بردارد. مانند خروج شخص علیلی که بواسطه علتهایش به سوی کسی خارج می شود که به او پناه دهد. در حالی من برای مسافرت خارج می شوم که اعتماد و اطمینان کامل به خداوند بزرگ و اعظم دارم، آن هم امید بسیار زیاد. چون خداوند مورد اتکا و اعتماد من است در همه امورم و در همه کارهایم از او یاری می طلبم چون هر چه که او بخواهد تحقق می یابد و من از خداوند برای خروج و برگشتم، خیر و نیکی مسئلت می کنم. نیست خدایی جز او و همه برگشتها به سوی اوست.
وقتی که بنده ام این سخنان را در حین مسافرت بگوید، من در جریان مسافرت او را شادمان می کنم و وی را به سلامت بر می گردانم.

محمد بن سنان گوید: حضرت رضا(ع) فرمود:
دعا در هنگام سفر
پدرم هنگامی که از منزلش بیرون میشد میفرمود:
” بسم الله الرحمن الرحیم خرجت بحول الله و قوته، لا بحول منی و لا بقوة بل بحولک و قوتک یا رب متعرضا لرزقی فأتنی به فی عافیه ”
حضرت امام رضا(ع) فرمود: هرگاه از منزلت بیرون شدی بگو:
” بسم الله آمنت بالله توکلت علی الله، ما شاء الله، لاحول و لاقوة الا بالله ”
اگر شیطان راه را بر او بگیرد، فرشتگان او را از آن مرد دفع میکنند و می گویند تو را بر این کسی راهی نیست، و او نام خدا را بر زبان جاری کرد و ایمان آورد و بر پروردگار توکل نمود و گفت:
« ما شاء الله لا قوة الا بالله »
امام رضا(ع) فرمود: و اگر بسم الله نگوید، شیطانی با وی همراهی میکند و می گوید:
آواز بخوان و اگر وی از خواندن آواز خودداری کند، میگوید: پس آرزو داشته باش، وی هم چنان در آرزوهای دور و دراز خواهد ماند تا از مرکب به زیر آید.
حضرت رضا(ع) فرمود: هر کس هنگام سوار شدن بگوید:
« بسم الله و لا قوة الا بالله، الحمد لله الذی سخر لنا هذا و ما کنا له مقرنین » جان او و مرکبش در امان خواهد بود تا آنگاه که فرود آید.

درباره ی نگار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *