خانه / دعا / دعا وراهکاری مفید برای فرونشاندن و خاموش كردن آتش خشم

دعا وراهکاری مفید برای فرونشاندن و خاموش كردن آتش خشم

در اين پست از سايت antique-book-treasure.ir ذکر و دعاهاي قوي براي شما عزيزان قرار داديم براي کنترل خشم و دور کردن غضب . در میان مردم ذکرها و دعاهای بسیاری دیده و شنیده می شود.خشم شعله ای كه در دل افروخته می شود و حالت افراطش بسیار  خطرناك است. باید انسان ریشه های خشم را بخشكاند. ریشه های خشم و غضبدر وجود انسان عبارت است از : تكبر، عیب جویی، مسخره كردن، لجوج بودن و شدت علاقه به مال و مقام. كسی كه سعادت خود را خواهان است، لازم است صفات ناپسند و بدبخت كننده را از خود دور كند تا بتواند در موقع غضب خود را كنترل كند. در ادامه مطلب به دعایی كه برای فرونشاندن و خاموش كردن آتش خشم مفید باشد،توجه فرمایید

دعایی مفید برای فرونشاندن و خاموش كردن آتش خشم
دعا وراههای مفید برای فرونشاندن و خاموش كردن آتش خشم

دعای درمان عصبانیت دعای درمان خشم عصبانی بودن,درمان خشم,درمان عصبانیت,عصبانیت خشم, دعاهای مۆثر در جهت کنترل عصبانیّت 

 

دعاوراه های مفید برای فرونشاندن و خاموش كردن آتش خشم

در روایات برای خاموش كردن غضب چند چیز ذكر شده است:
1 – گفتن “اعوذ بالله من الشیطان الرجیم”.و پناه بردن به خدا از شر غضب. گفتن این كلمه انسان را متوجه می كند كه غضب حالت شیطانی است و ابلیس دشمن انسان است و نباید آدمی به حرف شیطان گوش دهد. اگر گوش داد، به ضررش تمام می شود. توجه به این مسایل به فروكش كردن غضب كمك می كند.
2 – وضو گرفتن (مخصوصاً با آب سرد) رسول خدا (ص) فرمود: “غضب از شیطان است و شیطان از آتش خلق شده و آتش را آب خاموش می كند، پس وقتی كه غضبناك شدید، وضو بگیرید”.
3 – تغییر حالت دادن . امام باقر (ع) فرمود: “اگر در حال ایستاده عصبانی شدید، بنشیند و اگر در حال نشسته غضبناك شدید، بایستید”.
4 – ساكت شدن و حرف نزدن . علی (ع) فرمود: “غضب را با سكوت مداوا كنید”.
5 – تفكر در ثواب و منفعت فرونشاندن غضب . رسول خدا (ص) فرمود: “هر كس غیظ و عصبانیتش را فرونشاندن، خداوند قلبش را پر از ایمان می كند”. نیز فرمود: “هر كس غضبش را نگه دارد، خداوند عذابش را از وی نگه می دارد”.(6)در هنگام خشم و غضب ، انسان باید آهسته آهسته آن را فرونشاند، نه این كه به یكباره آن را فروبرد.
6 – یاد خدا. خداوند به حضرت داود وحی كرد: “هر وقت بنده من موقع عصبانیت مرا یاد كند، در روز قیامت او را یاد می كنم”.
7 – تفكر در عواقب خطرناك غضب كه ممكن است دنیا و آخرت را به باد دهد. رسول خدا (ص) فرمود: “جهنم دری دارد مخصوص انسان هایی كه غضب خود را به وسیله گناه خاموش می كنند.
این گونه افراد از آن در وارد جهنم می شوند”.امام صادق (ع) فرمود: “غضب كلید هر شرّ است”. علی (ع) فرمود : “غضب مركب شیطان است”.علی (ع) فرمود : “دشمن ترین دشمن انسان غضب و شهوت او است”.

درباره ی نگار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *