خانه / ظروف مسی / ظروف مسی بهترین ظروف برای آشپزی و پخت غذا خواص و فواید ظروف مسی

ظروف مسی بهترین ظروف برای آشپزی و پخت غذا خواص و فواید ظروف مسی

در این پست از سایت antique-book-treasure.ir ظروف مسی بهترین ظروف برای آشپزی و پخت غذا خواص و فواید ظروف مسی برای بدن انسان را براتون گذاشتیم . ظروف مسی جزو ظروفی هستند که زمانهای قدیم نیز مورد استفاده مردم قرار میگرفتند . ظروف و ظرفهای مسی جزو بهترین و با کیفیت ترین و سالم ترین نوع ظروف برای پخت و پز و آشپزی و پخت غذاهای سالم میباشد . ظروف مسی خواص و فواید بسیار زیادی برای بدن انسان دارد و در طب سنتی نیز همواره از این ظروف مسی تعریف شده است . همانطور که میدانید مس ماده ای بسیار موثر برای بدن انسان میباشد و این مس مورد نیاز بدن میتواند از همین ظروف مسی تامین شود و سلامت انسان را برآورده سازد . در ادامه مطلب با خواص و فواید و مزایای ظروف و قابلمه های مسی + استفاده از ظروف مسی برای پخت و پز غذاهای سالم و با کیفیت را مشاهده خواهید کرد .

ظروف مسی بهترین ظروف برای آشپزی و پخت غذا خواص و فواید ظروف مسی
ظروف مسی بهترین ظروف برای آشپزی و پخت غذا خواص و فواید ظروف مسی

ظروف مسی بهترین ظروف برای آشپزی و پخت غذا خواص و فواید ظروف مسی,خواص ظروف مسی,خواص قابلمه های مسی,ظروف مسی چه خواص و فوایدی برای بدن انسان دارند؟,بهترین ظروف برای آشپزی و پخت غذا ظروف مسی,ظروف مسی مناسب ترین ظروف برای پخت غذاهای سالم,آیا ظروف مسی دارای فواید و خواص و عوارضی هستند ؟,پخت غذاهای با کیفیت و سالم در قابلمه و ظروف مسی,خرید و فروش ظروف درجه یک مسی,قیمت ظروف از جنس مس,فواید و مزایای ظروف مسی برای بدن انسان,ظروف مسی قلع اندود شده,پخت غذاهای آبگوشتی خورشتی و آش ها در قابلمه های مسی,چه غذاهایی را باید در ظروف مسی بپزیم؟,ایا غذاهای اسیدی را میتوان در ظروف مسی پخت؟,سفید کردن ظروف مسی و فواید ظروف مسی برای بدن,ظروف مسی زنجان اصفهان و کرمان,آموزش روش سفید کردن داخل ظروف مسی با قلع,روش مراقبت کردن و تمیز کردن ظروف مسی

ظروف مسی بهترین ظروف برای آشپزی و پخت غذا خواص و فواید ظروف مسی

معروف است که پزشکان اموپتی به کسانی که از درد مفاصل رنج می‌برند داشتن یک دست بند مسی را توصیه می‌کنند و دلیل این امر را هم کمبود یون‌های مسی در خون ذکر می‌کنند که با تماس دست بندهای مسی با پوست بخشی از این کمبود جبران شده و از درد مفاصل کاسته می‌شود. از سوی دیگر محققین یکی از علت‌های بروز بیماری آلزیمر را رسوب یون‌های آلومینیوم در مغز عنوان می‌کنند.

در اين پيام آمده است: تا چند دهه پیش مردم کشور ما رسم داشتند برای پخت غذا مخصوصاً خورشت و آش از قابلمه‌های مسی استفاده می‌کردند و یک کفگیر آهنی داشتند به نام حسوم که موقع پخت غذا دائم درون آن قرار می‌گرفت…

هیچ‌کس نمی‌دونست چرا باید این کفگیر درون قابلمه مسی قرار بگیره، فقط می‌دونستند برای پخت غذا خیلی خوبه.

داستان از این قراره که بدن (مخصوصاً مغز) برای سلامت و نشاط و کنترل اسیدلاکتیک و کورتیزول به 6 میلیارد یون مس نیاز دارد و به همین نسبت یون آهن.

کمبود یون مس باعث می‌شه شما دائم احساس رخوت و خواب آلودگی و کسالت کنید و هی دهن‌دره کنید.

در ضمن هیچ کارتل داروئی نمی‌تونه از یون یک عنصر برای شما قرص تهیه کنه…. و اونی که مثلاً به اسم قرص آهن به خورد شما می‌دهند شامل مولکول آهن هستش که برای بدن هیچ کاربردی نداره.

(تعریف یون و مولکول را می‌گذاریم برای کلاس‌های طب سنتی) ولی تا این جا بدونید که غذا موقع پخت در درون قابلمه مسی از یون آزاد شده این ظرف استفاده می‌کند و در بدن شما فوق‌العاده احساس نشاط و انرژی ایجاد می‌شود و دیگه از اون دهن‌درگی و خمیازه و کسالت خبری نیست و باعث طول عمر مفید و سلامتی جسمی مخصوصاً برای خانم‌ها نزدیک به دوران عادت ماهیانه دارد.

ولی یک دفعه توی دهه 50 از این نون خشکی‌ها اومدند و داد میزند «قابلمه مسی.. کفگیر آهنی خریداریم» و با یک قیمت مناسب این قابلمه‌ها را خریدند و به جاش قابلمه آلمینیومی می‌دادند که بهش می‌گفتند روحی

هیچکس توی اون دهه نفهمید این همه قابلمه مسی کجا قراره بره؟

بعدش هم که الان ظرف‌های استیل و تفلون و این مزخرفات اومده که مدعی هستند غذا توش زود می‌پزه و به کف ظرف نمی‌چسبه. ولی مردم ما خبر ندارند که همین یون‌های مضر در این ظروف عامل سرطان هستند و به راحتی یون سرب و آلمینیوم و … می‌تونند در جا یک کودک 6 ماهه را ظرف یک سال به بیماری‌های کمبود خونی و سرطان و یک فرد بزرگسال را در طی 5 سال به بیماری‌های کبدی و خونی و طحال دچار کند و بعدش هم سرطان.

من به همه رفقا پیشنهاد می‌کنم حتماً برای پخت غذا (مخصوصاً غذاهای آبکی) از قابلمه مسی و کفگیر آهنی استفاده کنند. حداقل برای یک بار هم شده تا ظرف سه روز اثر آن را روی بدن خودتون ببینید.

حالا جالبه توی شمال ایران موقع پخت خورشت (مخصوصاً فسنجون) یک تیکه آهن یا نعل اسب می‌اندازند وسط خورشت تا حسابی رنگ بگیره… این کار باعث آزاد شدن یون‌های آهن و سلامتی بدن می‌شود. اگر دقت کنید مردم مازندران و گیلان تقریباً در حد صفر دچار بیماری‌های خونی و سرطان خون می‌شوند.

******************************
فواید ظروف مسی و برنجی

مس
سلام دوستان عزیز

از پدربزرگها و مادربزرگها خصوصاً کسانی که سن و سالی بالاتر از60 سال دارند می شنویم که قدیم الایام در پخت غذاها مخصوصاً غذاهای آبگوشتی ، خورشتی و آش ها فقط از قابلمه های مسی استفاده میشد و همه مادران یک کفگیر آهنی به نام “أسوم” یا “حسوم”  نیز وقت غلیان غذا دائم درون ظرف مسی قرار می دادند ، آن وقت کسی نمی دانست چرا باید این کفگیر درون قابلمه مسی قرار گیرد ، مادرها فقط میدانستند ظرف ، باید مسی و حسوم ، باید آهنی و قاشق غذاخوری ، باید برنجی باشد اما دنبال چرایی آن نبودند ،  سال ها گذشت استکبار جهانی و صهیونیسم جهانخوار زودتر از عوام الناس از مسلمین همه چیز را (از طریق کتب حکما و اطبای ما همچون زکرای رازی ، ابن سینا ، سیداسماعیل جرجانی ، و دهها تن دیگر )درباره فلسفه حسوم آهنی ، ظروف مسی و برنجی فهمید و همانطور که سالها جهت نابودی مسلمین از هرگونه اقدام نظامی و فرهنگی دریغ نکرده به دنبال چاره ای افتاد مسلمین را از لحاظ سیستم بدنی نیز ضعیف و رو به مریضی ها سوق دهد ،لذا در راستای تحقق این فکر پلید یکی از اقداماتی که انجام داد خارج کردن این ظروف از آشپزخانه ها بود و سرانجام به اسم رعایت بهداشت و این که این کفگیرهای آهنی (یا تکه های آهن مانند نعل اسب) و ظروف مسی و برنجی ، قدیمی و غیر بهداشتی است ،کم کم اینها را از ما گرفت و در بلاد اسلامی مشاغل کاذبی هم ایجاد کرد جهت خریداری به بهای ناچیز و نیز تبدیل ظروف مسی و برنجی به ظروف آلومینیوم(به اسم ظروف رویی یا روحی) و بعدها ظروف استیل و تفلون و پلاستیکی و غیره ؛ که به اذعان و اتفاق نظر طب سنتی و نیز طب جدید در آلیاژ بسیاری از این ظروف فلز سرب بکار رفته که از مواد سمی خطرناک و باعث ایجاد مشکلات خونی میگردد.

و آن زمان کسی نمی دانست که این همه قابلمه های باارزش مسی را جهت ذوب و انتقال به غرب و اسرائیل به کشور ترکیه منتقل کردند  و از دسترس ما خارج نمودند ، همین کاری که اخیراً نسبت به سنگکی ها شروع شده و به اسم غیربهداشتی بودن در حال تعطیلی نانوایی های سنگک در سراسر کشور هستند و بعضی از خودی ها هم به آن دامن می زنند حال آنکه سالمترین و بهترین نان در حال حاضر نان سنگک و تنوری است اما متاسفانه هنوز هم بسیاری از ماها از دسیسه های غرب           بی اطلاعیم یا بی تفاوتیم .

بر اساس تحقیقات دانشمندان امروزی بدن انسان مخصوصا “مغز″ برای سلامت و نشاط و کنترل اسیدهای مورد نیاز به میلیاردها یون ِ مس و نسبت کمتری از یون آهن نیاز دارد که پختن غذا درون ظروف مسی بهمراه وجود حسوم آهنی ، این مقدار یون مس و آهن را تأمین میکند تا از طریق غذا وارد بدن شده و با حفظ تعادل موجب سلامتی بدن گردد و از این طریق هیچ یک از انواع کم خونی های رایج که اکنون مردم به آن گرفتارند پیش نمی آمد چرا که یون های آهن که از طریق حسوم آهنی در غذا وارد می شد کم خونی ناشی از فقر آهن را برطرف می کرد ، اما پس از این که حسوم آهنی را به اسم رعایت بهداشت از ما گرفتند ،کم خونی و بیماری های گوناگون خونی روز به روز در میان مردم افزایش یافت .کمبود یون مس نیز باعث می شود انسان دائما احساس سستی و خواب آلودگی و کسالت کند همین مشکل که اکثر جوانان و نوجوانان دچارش شدند .

قابل توجه اینکه وقتی که این ایراد به ایشان گرفته شد و خواستند لاپوشانی کنند از قضیه جمع آوری ظروف مس و آهنی ، بجای اینکه درمان را در استفاده همان ظروف مسی و برنجی و حسوم آهنی بیان کنند ، آمدند مردم را  از چاله در آورده و به چاه افکندند و چیزی را به  اسم ” قرص آهن” تجویز نمودند که شامل مولکول آهن هست که نه تنها برای بدن هیچ ثمره ای ندارد ، بلکه استفاده آن برای زنان ، موجب بیش فعالی یا خنگی کودک میگردد ، همچنان که استفاده دختران جوان از این قرص ها موجب نارسایی های در دوران قاعدگی شان میگردد و نیز مصرف قطره آهن دندان کودکان را خراب و سیاه می نماید ، حال آنکه بدن انسان نیازمند به یون آهن و مس است نه مولکول آهن ، وقتی هم یون آهن وارد بدن گردد هرچه که نیاز بدن باشد جذب نموده و مازاد آن را دقع میکند بر خلاف مولکول و قرص آهن .

مس گرما را به خوبی هدایت می کند و با آن به راحتی می توان دمای پخت و پز را کنترل کرد. تنها با دادن حرارت کم تا متوسط می توان بهترین نتیجه را از آن گرفت. ظروف برنجی هم از مس و روی ساخته شده اند که کمتر به کار می روند

 

مس با غذاهای اسیدی واکنش می دهد و به این خاطر ظروف مسی را معمولا با لایه ای از یک فلز دیگرمثل قلع یا استیل یا نیکل می پوشانند تا از ورود مس به غذا جلوگیری شود. این لایه در هنگام پخت و پز به مقدار کم در غذا حل می شود، به خصوص اگر غذاهای اسیدی برای مدت طولانی در این ظروف پخته یا نگهداری شوند. لذا از پختن غذاهای اسیدی در ظروف مسی پوشش داده نشده باید اجتناب کرد

خواص ضد میکروبی طبیعی مس و آلیاژهای آن مانند برنج ، به طور چشمگیری حضور باکتری های رشته ای را کاهش میدهد

این فلز با جلوگیری از تولید مثل و تخریب( دی- ان – ای) باکتری ها، آنها را از بین می برد
اکنون پی میبریم که چرا در دهه 50 ، ظروف مسی و برنجی بطور مرموزانه ای از سطح شهر های ایران جمع آوری شد.

آنچه خواندید تحقیقی بود بر نوشته ها و گفته های آقایان دکتر محمد حسین روازاده ودکترمحمد باقر فیروزی .

و اما چند نکته :

 1-   1-غذایتان را در ظروف مسی طبخ نمایید اما در آن ظروف نگهداری نکنید.

2- 2- از آن جایی که همیشه دستان پشت پرده ای برای بر اندازی نسل شیعه فعالیت دارند بعضی از قلع های موجود در بازار درصدی از سرب را در ترکیب خود دارند حتما برای سفید کردن ظروف مسی خود به افراد مطمئن مراجعه کنید

3- 3- بهترین ظروف برای جوشاندن مایعات خصوصا آب ظروف برنجی می باشند

4- 4- هرگز در ظرف یکبار مصرف وکیسه فریزر مواد غذایی را نگهداری یا میل نفر مایید مخصوصا مواد غذایی داغ / اگر مجبور هستید لا اقل آن ظروف را آب بزنید

5- 5- ظروف هر چه چکش خوار تر باشند بهتر یون آزاد می کنند به همین دلیل نعل اسب را داخل غذای در حال طبخ می انداختند پس موقع خرید ظروف مسی دقت کنید ظروفی رو بخرید که چکش خواری بیشتری دارند یا به اصطلاح دست ساز باشند

 تندرستی را برایتان آرزو می کنم

************************************************
دکتر ˈمهرزاد مهربانیˈ افزود: این باور غلط بوجود آمده که این نوع ظرف ها از بهترین ظروف برای پخت و پز هستند و آن را به اشتباه به طب سنتی نسبت می ‎دهند؛ این در حالی است که در کتب و منابع طب سنتی تاکید شده چنانچه از ظروف مسی استفاده می ‎شود، حتما قلع اندود باشد.
وی خاطرنشان کرد: اگر سطح داخلی ظرف مسی با فلز قلع پوشیده نشده باشد یا بر اثر استفاده زیاد خش برداشته باشد، مس وارد غذا شده و با آن وارد فعل و انفعال می ‎شود و بر اثر استفاده طولانی مدت، مس در ارگان های بدن بخصوص کبد انباشته شده و اثرات نامطلوبی به دنبال خواهد داشت.
این متخصص طب سنتی ادامه داد: از طرفی امروزه بسیار مشاهده می ‎شود که به دلیل قیمت ارزانتر سرب، برای اندود کردن ظروف مسی از سرب به جای قلع استفاده می ‎شود که این کار خطر مسمومیت با سرب را نیز به دنبال خواهد داشت.
دکتر مهربانی توصیه کرد: حتی از قاشق های مسی با رنگ قرمز برای برداشتن روغن و مواد ترش استفاده نکنید به عنوان مثال قرار دادن یک قاشق مسی در ظرف روغن به دلیل اکسیداسیون می ‎تواند مدت ماندگاری روغن را هشتاد برابر کوتاه کند.
وی در رابطه با ظروف تفلون نیز بیان کرد: چنانچه سطح داخلی ظروف تفلون دچار خراش شده باشد ماده ای وارد غذا می ‎کند که مضر است.
وی گفت: از طرف دیگر چنانچه حرارتی که به ظرف تفلون وارد می شود به بیش از 300 درجه سانتیگراد برسد تفلون تجزیه می ‎شود و مواد سمی آزاد می ‎کند.
وی ادامه داد: بنابراین سطح فلزی زیرین ظروف تفلونی هرچه ضخیم تر باشد مناسبتر است بویژه در مورد تابه ‎های تفلونی که در مقایسه با قابلمه ها در معرض حرارت بیشتری قرار می ‎گیرند.
مهربانی درباره ظروف ملامین نیز افزود: از ظرف های ملامینی که لعابش صدمه ندیده و دچار خراش نشده باشد می ‎توان استفاده کرد اما باید توجه داشت که در این ظرف ها غذای داغ ریخته نشود.
وی گفت: همچنین ظروف سفالی نیز دارای منافذ زیادی است که سبب می ‎شود آب درون کوزه ‎های سفالی خنک بماند.
وی بیان کرد: یک تا دو بار استفاده از ظروف سفالی اشکالی ندارد اما بقایای غذا در منافذ این ظروف باقی می ‎ماند و پاک نمی ‎شود به همین دلیل به مدت طولانی ‎تری قابل استفاده نیستند.
این متخصص طب سنتی ادامه داد: ظروف سفالی لعابدار این مشکل را ندارند به شرطی که لعاب کاملا سالم و بدون نقاط خار مانند باشد چون برای تهیه لعاب از اکسید فلزهایی مثل سرب و مس استفاده می ‎شود که در صورت ریختگی لعاب در غذاها حل شده و وارد بدن می ‎شود.
وی در مورد بطری های پلاستیکی اضافه کرد: از بطری های پلاستیکی محتوی آب معدنی می ‎توان تا شش ماه برای نگهداری آب استفاده کرد اما آبلیمو و سایر مواد ترش در این ظروف قابل نگهداری نیستند.
وی بیان کرد: لیوان های پلاستیکی بویژه نوع شفاف آنها برای نوشیدنی های داغ مناسب نیست.
مهربانی تصریح کرد: ظرف های فوم نیز برای نگهداری مواد غذایی داغ مناسب نیستند و بهترین ظروف یکبار مصرف به این منظور ظروف سلولزی هستند.
وی افزود: همچنین استفاده طولانی مدت از ظروف آلومینیومی مثل کتری های آلومینیومی می ‎تواند منجر به اختلال در جذب روی و سلنیوم شده و خطر عوارضی مثل زخم معده، یبوست، کولیت، کم خونی و حتی آلزایمر را افزایش ‎دهد.
وی گفت: توصیه می ‎شود اگر در ظروف آلومینیومی جرم ایجاد شده باشد، کنده نشود چون مانعی برای ورود آلومینیوم به غذاست.
مهربانی افزود: به طور کلی بهترین ظروف برای پخت و نگهداری غذا ظرف های شیشه ای (پیرکس) هستند چون با ترکیبات موجود در غذا وارد واکنش نمی ‎شوند.
وی ادامه داد: ظروف استیل هم بسیار مناسبند اما بهتر است به مدت طولانی در آنها غذاهای ترش یا شور نگهداری نشود.
این متخصص طب سنتی گفت: ظروف چدنی نیز به نسبت برای نگهداری و پخت و غذا مناسب است اما اشکالی که وجود دارد این است که گاهی در سطح داخلی آنها از تفلون استفاده می ‎شود که سبب می ‎شود معایب ظروف تفلونی را داشته باشند.
وی بیان کرد: ظروف سرامیکی هم نوعی از ظروف سفالی لعابدار هستند و تا زمانی که لعاب آنها صدمه ندیده مشکلی ایجاد نمی ‎کنند.
وی ادامه داد: ظروف اوپال (آرکوپال) هم مانند ظروف شیشه ‎ای اثر سوئی بر مواد غذایی ندارند.
مهربانی، بیان کرد: ظرف های چینی هم ظروف مناسبی هستند اما هم در مورد ظرف های چینی و هم اوپال، رنگ های تزیینی بکار رفته را باید مدنظر داشت.
وی در مورد استفاده از ظرف های سنگی گفت: ممکن است در دراز مدت ترکیبات موجود در سنگ بر غذا تاثیر بگذارد.
********************************************
 روش تشخیص ظروف مسی اصل و تقلبی

روش تشخیص ظروف مسی اصل و تقلبی چگونه است؟ چرا ظرف های مسی تقلبی ساخته و عرضه می شود؟ روش های تولید ظروف مسی تقلبی کدام است؟
اصولاً هر شیئی و کالایی که ساخته شده و مشتریان زیادی داشته باشد همیشه راه را برای عده ای سودجو باز می کند تا با تقلب و غش راهی برای جذب منافع حداکثری خود پیدا کنند. از آنجا که ظروف مسی نیز از قدیم الایام- به جز دو، سه دوره 10 ساله – مشتریان پر و پا قرصی داشته لذا عده ای با آلیاژی از فلز مس و برنج به نسبت یک به دو اقدام به ساخت ظرف و فروش آن به نام ظروف مسی نموده اند.
ظروف مسی اصل که هم اینک بیشترین تولیدات آن در زنجان انجام می شود سرخ رنگ و شفاف بوده در حالیکه رنگ ظروف تقلبی زرد متمایل به مات می باشد و ناخالصی در آن بیشتر است. و تشخیص ظروف مسی اصل از تقلبی توسط مسگران متبحر و قدیمی صورت می گیرد. و برای خرید فقط می توان از مراکز معتبر آن را خریداری نمود.

*****************************************

ظروف مسی را چگونه تمیز و براق کنیم؟

استفاده از ظروف مسی در آشپزی تاریخچه طول و درازی دارد . در دوره رنسانس مردم ظروف و گلدان های مسی را برای افزایش حس صمیمیت و زرق و برق به آشپزخانه ها آوردند. در حالی که مس فلزی نرم و باارزش بود به دلیل هدایت سریع گرما خیلی زود جای ظروف دیگر آشپزی را گرفت . از تمام اینها که بگذریم از همان دوران بعد از استفاده از قابلمه و ماهی تابه های مسی ایده ی برق انداختن و تمیز کردن این ظروف هم به روش های مختلفی گسترده شد. ” مک کوهلر” مدیر موفق تولید کننده ظروف مس برند Mauviel در فرانسه بهترین روش ها برای تمیز کردن و مراقبت از این دسته ظروف را در مصاحبه با msn.com مطرح کرد که در این بخش به انها اشاره می کنیم.

ظروف مسی

راههای براق شدن ظروف مسی

 

روش های مراقبت و تمیز کردن ظروف مسی:

1- با ظروف مسی محتاطانه رفتار کنید:

برای افزایش طول عمر مصرف این دسته از ظروف بهتر است از روش های شستشوی ملایم استفاده کنید به این روش که تا حد ممکن بعد از هربار مصرف ظروف مسی را با یک اسفنج نرم و صابون ظرفشویی و آب ولرم بشویید. به طور کلی این بهترین روش شستشوی روزانه قابلمه و ماهی تابه مسی است. هرگز ، هرگز ظروف مسی را داخل ماشین ظرفشویی قرار ندهید و یا برای شستشوی این ظروف از مواد شوینده قوی مثل وایتکس ویا شوینده های چندمنظوره استفاده نکنید . اسفج هایی که جنبه سایشی دارند برای این ظروف مناسب نخواهند بود.

2- ظروف مسی خالی را روی حرارت قرار ندهید:

فراموش نکنید که ظروف مسی با ظروف فلزی دیگر متفاوت است و نباید بدون روغن ، آب و یا غذا روی حرارت قرار گیرند زیرا این اشتباه عمر ظروف مسی را کاهش می دهد و باعث می شود بافت ظرف مسی شما ضعیف تر شود.

3- ظروف مسی را برق بیاندازید:

حقیقتی که در مورد این ظروف وجود دارد این است که بعد از مدتی رنگ کدری روی دیواره های بیرونی انها می نشیند پس برای برق انداختن آنها مدام در حال تلاش نباشید و اشتباها از سایش استفاده نکنید اما هر چند وقت یکبار می توانید با ترکیبات ساده و طبیعی ظروف مسی را درخشان کنید. با ترکیب آب لیمو و سرکه یا جوش شیرین ماده ای خمیری شکل تهیه کنید و با یک اسفنج نرم قابلمه و ماهی تابه مسی را برق بیاندازید. تا حد ممکن از نمک برای تمیز کردن ظروف مسی استفاده نکنید چرا که ممکن است به مرور موجب کدر شدن هرچه بیشتر ظروف شود.

ظروف مسی , روش مراقبت و تمیز کردن ظرف مسی

********************************************

سفید کردن ظروف مسی و فواید ظروف مسی برای بدن
1395/10/17

آلمینیوم ظروف آشپزی یکی از عوامل آلزایمر و تفلون یکی از عوامل سرطان است . چقدر از فواید ظروف مسی اطلاع دارید؟

مس یکی از مرغوب ترین عوامل تولید گلبول های قرمز در بدن می باشد.جلوگیری از گشادگی سیاهرگها(واریس) و سبب استحکام شریان ها و مویرگهاست.نقش جلوگیری از خطر مبتلا شدن به بیماری های قلبی و عروقی را بر عهده دارد.

ظروف مسی قابلمه مسی فواید ظرف مسی برای بدن مس و سرطان آلزایمر

از فاکتورهای افزایش کلسترول خون جلوگیری می کند.با تنظیم سوخت و ساز گلوکز به کنترل دیابت کمک می کند.از عملکرد سیستم ایمنی حفاظت کرده و در تولید عناصر شیمیایی عصبی و مغز موثر است.

ظروف مسی در صورت حرارت دادن خیلی سریع و در عرض چند رقیقه و بدون حرارت در عرض چند ساعت ، اکثریت قریب به اتفاق میکروب ها و باکتری های مضر را نابود می کند.

یون آزاد شده از ظروف مسی هنگام طبخ غذا وارد غذا شده و در نتیجه مس مورد نیاز بدن تامین می گردد.پخت غذا د ر ظروف مسی باعث افزایش طول عمر مفید به ویژه برای خانم ها می گردد.

سطح داخلی ظروف مسی از دیرباز ، قلع اندود می شده این کار دو دلیل داشته است.قلع داخل ظروف مسی ، از رها شدن بیش از حد مس به داخل غذا جلوگیری می کند.زیرا مس بیش از حد نیز برای بدن لازم نبوده و ممکن است سبب تغییر طعم غذا شود.همچنین استفاده از قلع برای داخل ظروف مسی باعث سفید شدن داخل آن می گردد.

امروزه پزشکان بر این باورند که ظروف مس علاوه بر حفظ ارزش غذایی و افزایش یون مس موجود در غذا باعث افزایش طول عمر انسان می گردد.

فروش و سفیدکردن ظرفهای مسی با مرغوبترین قلع خارجی تحویل فوری درب منزل

معروف است که پزشکان اموپتی به کسانی که از درد مفاصل رنج می‌برند داشتن یک دست بند مسی را توصیه می‌کنند و دلیل این امر را هم کمبود یون‌های مسی در خون ذکر می‌کنند که با تماس دست بندهای مسی با پوست بخشی از این کمبود جبران شده و از درد مفاصل کاسته می‌شود. از سوی دیگر محققین یکی از علت‌های بروز بیماری آلزیمر را رسوب یون‌های آلومینیوم در مغز عنوان می‌کنند.

در اين پيام آمده است: تا چند دهه پیش مردم کشور ما رسم داشتند برای پخت غذا مخصوصاً خورشت و آش از قابلمه‌های مسی استفاده می‌کردند و یک کفگیر آهنی داشتند به نام حسوم که موقع پخت غذا دائم درون آن قرار می‌گرفت…

هیچ‌کس نمی‌دونست چرا باید این کفگیر درون قابلمه مسی قرار بگیره، فقط می‌دونستند برای پخت غذا خیلی خوبه.

داستان از این قراره که بدن (مخصوصاً مغز) برای سلامت و نشاط و کنترل اسیدلاکتیک و کورتیزول به 6 میلیارد یون مس نیاز دارد و به همین نسبت یون آهن.

کمبود یون مس باعث می‌شه شما دائم احساس رخوت و خواب آلودگی و کسالت کنید و هی دهن‌دره کنید.

در ضمن هیچ کارتل داروئی نمی‌تونه از یون یک عنصر برای شما قرص تهیه کنه…. و اونی که مثلاً به اسم قرص آهن به خورد شما می‌دهند شامل مولکول آهن هستش که برای بدن هیچ کاربردی نداره.

(تعریف یون و مولکول را می‌گذاریم برای کلاس‌های طب سنتی) ولی تا این جا بدونید که غذا موقع پخت در درون قابلمه مسی از یون آزاد شده این ظرف استفاده می‌کند و در بدن شما فوق‌العاده احساس نشاط و انرژی ایجاد می‌شود و دیگه از اون دهن‌درگی و خمیازه و کسالت خبری نیست و باعث طول عمر مفید و سلامتی جسمی مخصوصاً برای خانم‌ها نزدیک به دوران عادت ماهیانه دارد.

ولی یک دفعه توی دهه 50 از این نون خشکی‌ها اومدند و داد میزند «قابلمه مسی.. کفگیر آهنی خریداریم» و با یک قیمت مناسب این قابلمه‌ها را خریدند و به جاش قابلمه آلمینیومی می‌دادند که بهش می‌گفتند روحی

هیچکس توی اون دهه نفهمید این همه قابلمه مسی کجا قراره بره؟

بعدش هم که الان ظرف‌های استیل و تفلون و این مزخرفات اومده که مدعی هستند غذا توش زود می‌پزه و به کف ظرف نمی‌چسبه. ولی مردم ما خبر ندارند که همین یون‌های مضر در این ظروف عامل سرطان هستند و به راحتی یون سرب و آلمینیوم و … می‌تونند در جا یک کودک 6 ماهه را ظرف یک سال به بیماری‌های کمبود خونی و سرطان و یک فرد بزرگسال را در طی 5 سال به بیماری‌های کبدی و خونی و طحال دچار کند و بعدش هم سرطان.

من به همه رفقا پیشنهاد می‌کنم حتماً برای پخت غذا (مخصوصاً غذاهای آبکی) از قابلمه مسی و کفگیر آهنی استفاده کنند. حداقل برای یک بار هم شده تا ظرف سه روز اثر آن را روی بدن خودتون ببینید.

حالا جالبه توی شمال ایران موقع پخت خورشت (مخصوصاً فسنجون) یک تیکه آهن یا نعل اسب می‌اندازند وسط خورشت تا حسابی رنگ بگیره… این کار باعث آزاد شدن یون‌های آهن و سلامتی بدن می‌شود. اگر دقت کنید مردم مازندران و گیلان تقریباً در حد صفر دچار بیماری‌های خونی و سرطان خون می‌شوند.

مس با غذاهای اسیدی واكنش می دهد و به این خاطر ظروف مسی را معمولا با لایه ای از یك فلز دیگرمثل قلع یا استیل یا نیكل می پوشانند تا از ورود مس به غذا جلوگیری شود. این لایه در هنگام پخت و پز به مقدار كم در غذا حل می شود، به خصوص اگر غذاهای اسیدی برای مدت طولانی در این ظروف پخته یا نگهداری شوند. لذا از پختن غذاهای اسیدی در ظروف مسی پوشش داده نشده باید اجتناب كرد.
همچنین با خراشیدن یا ساییدن این ظروف در هنگام شست و شو، لایه پوششی محافظ از بین می رود. از خراشیدن این ظروف باید خودداری نمود و در ظروفی كه لایه پوششی آنها از بین رفته نباید پخت و پز كرد. سازمان غذا و دارو (FDA) در مورد مصرف ظروف مسی بدون پوشش هشدار داده است، زیرا این فلز هنگامی كه در مقادیر زیاد وارد غذا می شود باعث تهوع، استفراغ و اسهال می شود.

سفید کردن ظروف مسی و فواید ظروف مسی برای بدن

آلمینیوم ظروف آشپزی یکی از عوامل آلزایمر و تفلون یکی از عوامل سرطان است . چقدر از فواید ظروف مسی اطلاع دارید؟

مس یکی از مرغوب ترین عوامل تولید گلبول های قرمز در بدن می باشد.جلوگیری از گشادگی سیاهرگها(واریس) و سبب استحکام شریان ها و مویرگهاست.نقش جلوگیری از خطر مبتلا شدن به بیماری های قلبی و عروقی را بر عهده دارد.

ظروف مسی قابلمه مسی فواید ظرف مسی برای بدن مس و سرطان آلزایمر

از فاکتورهای افزایش کلسترول خون جلوگیری می کند.با تنظیم سوخت و ساز گلوکز به کنترل دیابت کمک می کند.از عملکرد سیستم ایمنی حفاظت کرده و در تولید عناصر شیمیایی عصبی و مغز موثر است.

ظروف مسی در صورت حرارت دادن خیلی سریع و در عرض چند رقیقه و بدون حرارت در عرض چند ساعت ، اکثریت قریب به اتفاق میکروب ها و باکتری های مضر را نابود می کند.

یون آزاد شده از ظروف مسی هنگام طبخ غذا وارد غذا شده و در نتیجه مس مورد نیاز بدن تامین می گردد.پخت غذا د ر ظروف مسی باعث افزایش طول عمر مفید به ویژه برای خانم ها می گردد.

سطح داخلی ظروف مسی از دیرباز ، قلع اندود می شده این کار دو دلیل داشته است.قلع داخل ظروف مسی ، از رها شدن بیش از حد مس به داخل غذا جلوگیری می کند.زیرا مس بیش از حد نیز برای بدن لازم نبوده و ممکن است سبب تغییر طعم غذا شود.همچنین استفاده از قلع برای داخل ظروف مسی باعث سفید شدن داخل آن می گردد.

امروزه پزشکان بر این باورند که ظروف مس علاوه بر حفظ ارزش غذایی و افزایش یون مس موجود در غذا باعث افزایش طول عمر انسان می گردد.

فروش و سفیدکردن ظرفهای مسی با مرغوبترین قلع خارجی تحویل فوری درب منزل

معروف است که پزشکان اموپتی به کسانی که از درد مفاصل رنج می‌برند داشتن یک دست بند مسی را توصیه می‌کنند و دلیل این امر را هم کمبود یون‌های مسی در خون ذکر می‌کنند که با تماس دست بندهای مسی با پوست بخشی از این کمبود جبران شده و از درد مفاصل کاسته می‌شود. از سوی دیگر محققین یکی از علت‌های بروز بیماری آلزیمر را رسوب یون‌های آلومینیوم در مغز عنوان می‌کنند.

در اين پيام آمده است: تا چند دهه پیش مردم کشور ما رسم داشتند برای پخت غذا مخصوصاً خورشت و آش از قابلمه‌های مسی استفاده می‌کردند و یک کفگیر آهنی داشتند به نام حسوم که موقع پخت غذا دائم درون آن قرار می‌گرفت…

هیچ‌کس نمی‌دونست چرا باید این کفگیر درون قابلمه مسی قرار بگیره، فقط می‌دونستند برای پخت غذا خیلی خوبه.

داستان از این قراره که بدن (مخصوصاً مغز) برای سلامت و نشاط و کنترل اسیدلاکتیک و کورتیزول به 6 میلیارد یون مس نیاز دارد و به همین نسبت یون آهن.

کمبود یون مس باعث می‌شه شما دائم احساس رخوت و خواب آلودگی و کسالت کنید و هی دهن‌دره کنید.

در ضمن هیچ کارتل داروئی نمی‌تونه از یون یک عنصر برای شما قرص تهیه کنه…. و اونی که مثلاً به اسم قرص آهن به خورد شما می‌دهند شامل مولکول آهن هستش که برای بدن هیچ کاربردی نداره.

(تعریف یون و مولکول را می‌گذاریم برای کلاس‌های طب سنتی) ولی تا این جا بدونید که غذا موقع پخت در درون قابلمه مسی از یون آزاد شده این ظرف استفاده می‌کند و در بدن شما فوق‌العاده احساس نشاط و انرژی ایجاد می‌شود و دیگه از اون دهن‌درگی و خمیازه و کسالت خبری نیست و باعث طول عمر مفید و سلامتی جسمی مخصوصاً برای خانم‌ها نزدیک به دوران عادت ماهیانه دارد.

ولی یک دفعه توی دهه 50 از این نون خشکی‌ها اومدند و داد میزند «قابلمه مسی.. کفگیر آهنی خریداریم» و با یک قیمت مناسب این قابلمه‌ها را خریدند و به جاش قابلمه آلمینیومی می‌دادند که بهش می‌گفتند روحی

هیچکس توی اون دهه نفهمید این همه قابلمه مسی کجا قراره بره؟

بعدش هم که الان ظرف‌های استیل و تفلون و این مزخرفات اومده که مدعی هستند غذا توش زود می‌پزه و به کف ظرف نمی‌چسبه. ولی مردم ما خبر ندارند که همین یون‌های مضر در این ظروف عامل سرطان هستند و به راحتی یون سرب و آلمینیوم و … می‌تونند در جا یک کودک 6 ماهه را ظرف یک سال به بیماری‌های کمبود خونی و سرطان و یک فرد بزرگسال را در طی 5 سال به بیماری‌های کبدی و خونی و طحال دچار کند و بعدش هم سرطان.

من به همه رفقا پیشنهاد می‌کنم حتماً برای پخت غذا (مخصوصاً غذاهای آبکی) از قابلمه مسی و کفگیر آهنی استفاده کنند. حداقل برای یک بار هم شده تا ظرف سه روز اثر آن را روی بدن خودتون ببینید.

حالا جالبه توی شمال ایران موقع پخت خورشت (مخصوصاً فسنجون) یک تیکه آهن یا نعل اسب می‌اندازند وسط خورشت تا حسابی رنگ بگیره… این کار باعث آزاد شدن یون‌های آهن و سلامتی بدن می‌شود. اگر دقت کنید مردم مازندران و گیلان تقریباً در حد صفر دچار بیماری‌های خونی و سرطان خون می‌شوند.

مس با غذاهای اسیدی واكنش می دهد و به این خاطر ظروف مسی را معمولا با لایه ای از یك فلز دیگرمثل قلع یا استیل یا نیكل می پوشانند تا از ورود مس به غذا جلوگیری شود. این لایه در هنگام پخت و پز به مقدار كم در غذا حل می شود، به خصوص

نظرات کاربران درباره ظروف مسی

  “سلام”…كاملا صحيح است متاسفانه همه ما از طبيعت دور شده ايم.(موفق باشيد)
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۲ – ۱۳۸۸/۰۴/۲۷
36
37
پاسخ
kheyli mamnoon az gozashtane in matkab
mamanam ye ghablame mesi ba ye kafgire ahani ro be gheymate gerooni kharide bood man bahesh bahs kardam sare in kharid

merC ke agaham kardi
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۷ – ۱۳۸۸/۰۹/۰۲
23
41
پاسخ
مس با غذاهای اسیدی واكنش می دهد و به این خاطر ظروف مسی را معمولا با لایه ای از یك فلز دیگرمثل قلع یا استیل یا نیكل می پوشانند تا از ورود مس به غذا جلوگیری شود. این لایه در هنگام پخت و پز به مقدار كم در غذا حل می شود، به خصوص اگر غذاهای اسیدی برای مدت طولانی در این ظروف پخته یا نگهداری شوند. لذا از پختن غذاهای اسیدی در ظروف مسی پوشش داده نشده باید اجتناب كرد.
همچنین با خراشیدن یا ساییدن این ظروف در هنگام شست و شو، لایه پوششی محافظ از بین می رود. از خراشیدن این ظروف باید خودداری نمود و در ظروفی كه لایه پوششی آنها از بین رفته نباید پخت و پز كرد. سازمان غذا و دارو (FDA) در مورد مصرف ظروف مسی بدون پوشش هشدار داده است، زیرا این فلز هنگامی كه در مقادیر زیاد وارد غذا می شود باعث تهوع، استفراغ و اسهال می شود.

پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۸:۱۴ – ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
بله فرمایش کاملا صحیح است ولی به این زودی خراش بر نمی داره
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۱ – ۱۳۹۴/۰۱/۰۲
سپاس فراوان دوست عزیز خیلی مفید بود.
بیگرد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۹ – ۱۳۹۰/۰۷/۰۷
10
40
پاسخ
من تازه قابلمه مسی خریدم برای زندگی جدیدم با خوندن مطلبتون خوشحال شدم
محمود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۴ – ۱۳۹۰/۱۱/۲۷
7
27
پاسخ
باتشكرازمطالب مفيدتان لطفابنويسيد اين مطالب ازچه كسي است؟
وديگراينكه بنده به تازگي ظروف مسي خريدم(براساس رهنمودهاي آقاي دكتر روازاده) ولي متوجه شدم كه اكثرمطالب سايت ها درمورداستفاده ازظروف مسي هشداردهنده وخطرناك بودند.لطفادراين موردهم مارابيشترراهنمايي فرماييد.
اشرف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۴ – ۱۳۹۱/۰۶/۲۵
7
29
پاسخ
این جور که معلومه همه ظرفها الوده هستند ما چکار کنیم از چه ظرفی استفاده کنیم؟
پاسخ ها
…رضا…
| United States |
۰۹:۱۶ – ۱۳۹۴/۱۰/۰۸
ظروف شیشه ای یا به اصطلاح پیرکس از همشون بهتره !
فرحناز
|
United Kingdom
|
۰۹:۱۰ – ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
6
24
پاسخ
منم با خوندن مطلب شما رفتم دو تا قابلمه مسی خریدم . و فورا شروع به درست کردن غذاکردم حالا دومرتبه در گوگول یک مطلب آ»ده که ظروف مسی نه تنها مفیدنیست بلکه سرطان زاست . من که پاک گیچ شدم
لطفا راهننمایی کنید
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۸:۰۲ – ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
خودتون قضاوت کنید مادر بزرگای ما سرطان داشتن یا مردم امروز..الانه که با این همه پیشرفت به حساب سالم همه ی مردم انواع و اقسام بیماری ها رو گرفتن.
محمد جعفر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۴ – ۱۳۹۱/۱۰/۰۶
9
24
پاسخ
میدانید چراکشورما ازنظرسلامتی مردم پیشرفت نمی کند؟
جوابش ساده است:
هرچه کشورهای غربی وپیشرفته بگویند همان را عمل میکنیم.دیگرکاری به درست وغلط بودن آن نداریم.برای مثال روغن جامدراآنهادادندبه ماوماباتمام مضراتش مصرف کردیم.حال همان کشورها روغن مایع داده اندومابازهم عبرت نگرفته ایم.
درموردظروف مسی هم همینطور است.انسان روزانه به 6000000000
یون مس نیاز داردواین نیازازهیچ راه دیگری جزطبخ غذادراین ظروف تامین نمیشود.اگرازظرف
مسی استفاده نکنیم بایدازظرف تفلون وآلمینیومی استفاده کنیم ودرنتیجه محکوم به ابتلا به سرطان هستیم.
پاسخ ها
رضا
| United States |
۰۹:۱۸ – ۱۳۹۴/۱۰/۰۸
ظروف تفلون و الومینیومی یا همان روحی خوب نیستن اطلاعات غلط نده دوست محترم !
bahar
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۷ – ۱۳۹۱/۱۲/۱۱
17
73
پاسخ
مگه با جداره بیرونی اش غذا درست میکنید ؟

مهم نیست که جداره بیرونی اش چی باشه ..آلومینیوم ..تفلون آهن … فولاد استیل … حالا هر چی که اون قابلمه باهش ساخته شده تمام اینا روکش میشن

…مهم اون روکشه که در تماس مستقیم با غذا است ؟
بهتر نیست بجای که همش مس مس کنید یکبار از پختن غذا با روکش قلع برامون بگین چی هست ؟ چه فواید ومضراتی داره ؟

بعد چطوری مسی که اصلا در ارتباط با غذا نیست … وبین اون مس و غذا یه روکشه قلع هست …یون مس آزاد میکنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
زهرا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۰ – ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
خیلی باهات موافقم بهار جان
پدرام
| Germany |
۱۵:۴۶ – ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
به مرور زمان لایه قلع خراشیده میشه مسگرهای قدیمی یا افرادی به اسم قلعی چی داخل این ظروف رو با لایه ایی از قلع روکش می‌کشیدن و خانواده ها معمولا سالی یک بار یا هر وفت که می‌دیدن داخل ظرف از حالت نقره‌ایی خارج شده و رنگ مسی شده اینکارو می‌کردن. گرچه بدن به مقداری مس نیاز داره اما زیاد شدن یون مس در بدن هم میتونه مسمومیت درست کنه و حتی موجب مرگ هم بشه
نسرین
|
United States
|
۱۲:۱۵ – ۱۳۹۱/۱۲/۲۵
5
12
پاسخ
من تازه از ااصفهان کلی ظرف مسی خریدم حالا که تو اینترنت سرچ کردم ناامید شدم بیشتر بد گفته اند می گن اگر قلع نباشد روکشش سرطان زاست تو رو خدا هر کس اطلاعات داره با ما در میون بزاره این همه گرون خریدم نکنه همش تبلیغات است که برای سلامتی خوب است فکر کنم همون روی بهتر باشد روز اول که استفاده کردم رنگش تغییر کرد
پاسخ ها
ابراهیم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۱ – ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
شما از ظروف مسی فاقد روکش قلع استفاده نکنید در کرمان بازار مسگرها انها را برایتان قطع اندود میکنند
زهرا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۲ – ۱۳۹۵/۰۹/۱۶
سلام نسرين جان. ببين چي ميگم. من كرماني هستم و مهد تمدن مس. در كرمان از ظروف مسي بسيار استفاده مي شود براي همه غذا ها بجز سزخ كردني ها كه به ظرف مسي ميچسبد. ظرف مسي بايد كاملا قلع شده باشد تا بهترين و خوشمزه ترين غذا را تحويل دهد .پخت برنج در اسن ظروف فوق العاده است. اما همينكه ديديد گوشه اي از قلع پاك شد و به رنگ سبز متمايل شد بايد دوباره قلع شود وگرنه غذا تلخ و باعث مسموميت و دلدرد مي گردد. و اما آزاد شدن يون. همانطور كه حرارت از قلع عبور ميكن مقداري يون مس هم آزاد ميشود و كفايت بدن ما هست. شستشوي اين ظروف با اسكاج ابر باشد و اگر كمي داخل ظرف تيره شد اشكالي ندارد و در صورت وسواس يا سركه و يا رب گوجه فرنگي و يا قره قروت بسابيد.
فرشيد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۴ – ۱۳۹۲/۰۱/۱۴
5
11
پاسخ
اگر خواستيد مس بخريد حتما” از بازار مسگرهاي كرمان بخريد . چون متقلب نيستند و جنس تقلبي به مردم نميدهند.
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۴ – ۱۳۹۲/۰۱/۱۶
5
5
پاسخ
خیلی عالی بود واقعا ممنون
پاسخ ها
ابراهیم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۹ – ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
با نظر شما موافقم
متین
|
Malaysia
|
۱۱:۴۹ – ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
7
8
پاسخ
مطالب مفیدی بود. به خصوص در مورد کفگیر آهنی حسوم که باید مورد استفاده قرار بگیره.

ولی بیایید عادت کنیم که همیشه منابع استفاده شده را ذکر کنیم.
همیشه مشاهده میشه که وب سایت های فارسی در مورد هر مطلبی، متنشان را عینا از روی هم کپی میکنن.بدون اینکه اولین نویسنده ی آن مشخص باشه!
بهار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۶ – ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
4
11
پاسخ
چطوری میشه ظروف مسی رو براق کرد
پاسخ ها
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۹ – ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
با یه پولیش فلز مثلا جلاسنج از رنگ فروشی قیمتش هزارتومنه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۸ – ۱۳۹۴/۱۲/۲۳
یا با مخلوط نمک و ابلیمو بهار جان
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۸ – ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
9
13
پاسخ
مطلب جالبی بود استفاده کردیم
ممنون
النا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۰ – ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
6
13
پاسخ
من عاشق قابلمه مسی هام هستم وانهارو وقتی می خوام روی اجاق بزارم می بوسمشون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۵ – ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
منم همین طور
محمدرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۳ – ۱۳۹۲/۰۷/۱۹
2
16
پاسخ
من تازه دوعدددیگ ویک ماهی تابه مسی ازاصفهان خریدم ولی یه منبع موسخ پیدانمیشه ماروروشن کنه آیا غذادرست کردن داخل این ظروف مفیده یامضره ؟ تاحالاغذاداخلشون درست نکردم .
پاسخ ها
سام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۵ – ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
“موثق” عزيزم درستش اينه. ضرر نداره استفاده كن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۲ – ۱۳۹۲/۱۰/۲۷
3
8
پاسخ
مس بخور غم نخور
ترانه
|
Iraq
|
۰۹:۱۴ – ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
4
7
پاسخ
راجع به مس اطلاعات ندارم اما اینو میدونم که آهنو نباید بندازی تو غذا!!!اون یونآهنی که ازش آزاد میشه بار الکتریکیش با یونی که مورد نیاز بدنتونه متفاوته و خطرناکه مستقیما از زبون یک متخصص انکولوژی شنیدم.
samane
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۴ – ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
0
7
پاسخ
سلام خسته نباشید.میخواستم بدونم قابلمه مسی کارخونه ای با دستی فرق داره؟خواهش میکنم جواب بدید.ممنون
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۵ – ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
1
6
پاسخ
ممنون.تبلیغ در تلویزیون.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۲ – ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
0
5
پاسخ
به نظر من این روزها پیرامون هر موضوعی همه نظر میدهند ولی بهتره نظرات قدیمی ها را برای استفاده از مس بپرسیم.حتی افتابه ها هم مسی بود. حتما فوایدی داشته است
چیم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۵ – ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
2
6
پاسخ
من کاملا گیج شدم
شهرزاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۵۳ – ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
1
6
پاسخ
ممنون مطالب عالی بودمنم دکتر به علت کم خونی خودم وهمسرم توصیه به استفاده ازظروف مسی کردن مادربزرگم برای جهیزیه به من 2تا قابلمه مسی هدیه داد وقعا غذا خوشمزه ترمیشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۳ – ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
2
16
پاسخ
سالم ترین ظروف مس است یک سوال شده چرا قدیم از آفتابه مسی استفا ده می می کرداند چون مس باکتری کش ومکروب کش است مس را می توان به دون قعل اندو استفاده کرد مشروت برانکه اول مس را قبل از استفاده با مقداری نمک وسرکه مخلوط تمیز کرد مثال دوقاشق سرکه پنج قاشق نمک مخلوط کرده مثل ماست چکیده و به داخل وخارج ظروف مس کشید تا تمام ضایعات آن از بین برود سپس استفاده کرد این برنامه را ماهی یک بار تکرار کنید بند شصد سال عمر دادم دارم وشغلم مسگری است وبیست وهفت سال است خودد وخانواده ام از مس قرمز استفاده می کنیم وصحیح وسلامت هستیم وهمچنین ازحسم داخل ظروف مس استفاده می کنیم یعنی بیمه تعکمیلی هستیم اگر سوالی بود درخدمت هستیم باتشکر ناشناس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۹ – ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
خوشم میاد ما ایرانی ها سریع واسه یه چیزی وجه تسمیه درست می کنیم و تو همه چیز کارشناس هستیم. آخه عزیزان قدیم که پلاستیک نبود به این صورت که امروز می بینید. نرم ترین فلزی هم که دم دسته مسه. البته با در نظر گرفتن فراوونی و در دسترس بودن. فرایندش هم که سادس. واسه همین از مس واسه درست کردن ظرف استفاده کردن. چون قطعا درست کردن همون ظرف با آهن در قدیم امری غیر ممکن بود و یا کار زیادی می برد. مثلا یه ظرف مسی اگه 5 ساعت کار ببره، همون ظرف آهنیش حد اقل 100 ساعت کار می خواد. (با چکش و کوره های قدیمی و سنادان و ازین چیزا نه با تکنولوژی امروزی). واسه همینم همه ظرف و ظروف مسی بود! حالا هی بگید مس میکروب می کشه نمیدونم قدیما مردم سرطان نداشتن الان دارن!! برید به سبک زندگیتون نگاه کنید! هفته ای چقد گوشت مرغ می خورید؟ همه مایعات بدنتون رو از منابعی تامین می کنید که تو ظرفای پلاستیکی بسته بندی شه. اینهمه سم و کود شیمیایی توی غذامون هست. آلودگی هوا با محصولات حاصل از احتراق خودروها. هزارتا دلیل دیگه که خودتون بهتر از ما می دونید!!! حالا ظرف مسی شده تکنولوژی پیشرفته دنیا!!!!! واقعا که دنیا هر روز داره مرزهای علم و جابجا می کنه! ما نشستیم می گیم آفتابه مسی میکروب ها رو از بین می بره!
لیلا از کاشان
|
Netherlands
|
۰۱:۰۱ – ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
2
16
پاسخ
سلام خدمت استاد مسگر ناشناس یک سوال داشتم درارتباط با ظروف مسی چرابعد ازچند باراستفاده از ظرف مس داخل آن سیاه می شود من دوعددقبلمه مسی خریدم یکی برای خورشت ویکی برای برنج بعداز دوبار استفاده داخل ان سیاه شد شدوسوال دوم فروشنده گفت مس ماشینی می خواهی یادستی خواستم شماراهنمای کنی تفاوت آن چیست ممنوع از لطف شما
لیلا از کاشان
|
United States
|
۲۲:۵۶ – ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
7
14
پاسخ
سلام خدمت استاد مسگر ناشناس یک سوال داشتم درارتباط با ظروف مسی چرابعد ازچند باراستفاده از ظرف مس داخل آن سیاه می شود من دوعددقبلمه مسی خریدم یکی برای خورشت ویکی برای برنج بعداز دوبار استفاده داخل ان سیاه شد شدوسوال دوم فروشنده گفت مس ماشینی می خواهی یادستی خواستم شماراهنمای کنی تفاوت آن چیست ممنوع از لطف شما
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۱ – ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
4
16
پاسخ
بنده هم تصمیم گرفتم قابلمه مسی بخرم بااین تفاسیرمنم گیج شدم نمیدونم بخرم یانه لطفامنو راهنمایی کنید.
مسگر ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۵ – ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
0
14
پاسخ
2 سوال شده بود درموردمس جواب اولین سوال ظروف مسی ازدیرباز به دلیل قلع اندود شدن در سطح داخلی آن جهت طبخ هر گونه غذا مناسب بوده وبه توصیه بسیاری از پزشکان بهترین فلز جهت حفظ سلامت وبهداشت غذا می باشد توجه داشته با شید درسطح داخلی ظروف مسی به دلیل وجود قلع پس از استفاده از آن مخصوصآ طبخ غذاهای ترش وکلری که مخلوط آب آشامیدنی است لکه های سیاه رنگی نمایان می شود که این بدلیل خاصیت ویژ فلز قلع و کلر آب آشامیدنی بوده و جای هیچ گونه نگرانی برای سلامتی مصرف کننده نیست شما می توانید جهت از بین بردن وتمیز کردن نسبی این لکه ها سطح داخلی رابا خاکستر وپودر ظرفشویی توسط اسکاج نرم بشویید واز کشیدن هرگونه سیم ظرفشویی جدا خودداری کنی خوب است بدانید درصورت ظاهر شدن قرمزی مس برسطح داخلی ظروف پخت هر گونه شیرینی وحتی برنج بلامانع است وتنها از طبخ غذاهای ترش خود داری کنید جواب سوال 2 ظروف مسی به دو روش دستی کوره ای وپرسی یا همان ماشینی ساخته می شود ظروفی که به روش دستی کوره ای وچکشی ساخته می شود از ضخامت بیشتری برخوردار است وسفید گری داخل ظروف از دوام بیشتر ی برخوردار است وغذا دیر تر می سوزد مسگر ناشناس درخدمت شما اگر سوالی بود آماده پاسخگویی هستیم
مسگر ناشناس
|
United States
|
۱۰:۴۳ – ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
0
6
پاسخ
چرا جواب ها رامنتشر نمی کنید بار جواب سوال دادم منتشر نکردید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۱ – ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
0
4
پاسخ
ممنون از جناب مسگر ناشناس جوابها کامل و عالی بود بلاخره تکلیفم با ظروف مسی مشخص شد اجرکم عندالله
لیلا از کاشان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۴ – ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
0
3
پاسخ
خدمت استاد مسگر ناشناس درود فروان برشما تشکر از لطف ومرام شما زحمت کشید پاسخ ها ی شما ما را از بلا تکلیفی نجات داد خداوند پشت وپنا هتان باشد
پریسا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۷ – ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
1
4
پاسخ
با سلام خدمت مسگرناشناس در مورد فواید مس بیشترتوضیح دهیدباتشکر
مسگر ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۴ – ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
1
8
پاسخ
سوال شده درمورد فواید مس 1مس ضد سرطان ضدافسردگی انرژی زا تقویت کننده سیستم دفاعی بدن تنظیم کننده ترشح هرمونهای بدن ظروف مسی برنجی روزانه بدن انسان برای تامیین انرژی نیاز به تعدادی بسیار زیاد یون مس دارد مس در ساختار آنزیم سرولوپلاسمین شرکت دارد وقتی از این ظروف برای طبخ غذا استفاده گردد بدن یون موردنیاز خودرا از این طریق به دست می آورد علت اینکه در قدیم اکثر ظروف از جنس مس بوده همین است مس به اکسید شدن گلوگز ودر نتیجه آزاد شدن انرژی در بدن کمک می کند مس به جزب آهن توسط بدن کمک می کند مس به تامین اکسیژن لازم برای بافت های بدن به منظور افزایش سطح انرژی بدن از جمله مغز کمک می کند مس به غدد تیرویید برای تعادل در ترشح هرمون ها یاری می رساند مس به عنوان حمل کننده اکسیژن در خون عمل می کند به عملکرد مغز واعصاب کمک می کند مس به عملکرد اسید آمینه تیروزین به منظور عامل رنگ لازم می باشد مس برای ساخت سلول های قرمز خون ضروری است مس جزیی از آنزیم ضروری برای سنتز هورمون آدرنا لین می باشد مس با فعالیت آنزیم های روده ای در ارتباط نزدیک است سطح مس در بدن با ستح استروژن در ارتباط است مس میزان آدرنالین نوراپی نفرین ودو پامین را افزایش می دهد متشکرم از شما دوستاران عزیز اگر سوالی باشد با کمال میل پاسخ میدهم در ارتباط با مس مسگر ناشناس
پاسخ ها
کاظم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۴ – ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
آخه مگه داخل ظرف روکش قلع نداره؟ پس چجوری یون مس آزاد میشه؟ با بیرون ظرف که غذا نمیپزن
مريم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۶ – ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
2
9
پاسخ
به نظر شماها انسان هاي نسل الان بيشتر به سرطان مبتلا مي شوند يا نسل هاي قبلي . جواب معلوم نسل الان چرا ؟ چون قديمي ها يه چيزي مي دانستند. پس ظرف هاي اونا هم بهتر از ظرف هاي ما بوده . پس ظرف مسي استفاده مي كنيم هيچيمون هم نمي شه
پاسخ ها
گلی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۴:۱۶ – ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
چون قبلا هم از سرطان میمردن ولی کسی نمیدونست طرف چرا مرده مثلا فکر میکردن کهولت سن بوده .متوسط سن قدیمی ها 60 سال بوده ولی الان 80 شده
کاظم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۶ – ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
جالبه. قدیمی ها متوسط 60 سال عمر میکردن؟ و الان مردم متوسط 80 سال عمر میکنن؟ این دیگه از اون حرفا بود
معصومه
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۰ – ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
دستم خورد مثبت دادم میخواستم منفی بدم. همون حرفی که گلی و کاظم میزنن حرف منم هست. قدیم علت مرگ و میرها مشخص نمیشد ولی الان مشخص میشه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۱ – ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
1
7
پاسخ
حالا شاید مس کمش برای بدن سود داشته باشه ولی لااقل اطلاعات غلط دیگه به مردم ندین اینکه می فرمایید در شوال بیماری خونی و سرطان کم است و مستقیم هم به مس ربطش میدین!!! درست نیست در ایران ما سواحل دریای خزر که همان کمربند سبز هستند و در کل دنیا جاهایی با همچین آب و هموایی مثل کره و ژاپن دقیقا روی کمربند سرطان قرار دارند. البته دلیلش هنوز مشخص نیست ولی دیگه آمار غلط ندین.
سیده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۶ – ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
0
3
پاسخ
اسرکه و نمک باید چه مدت روی طرف بماند؟
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۲ – ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
1
1
پاسخ
من ظروف مسی مصرف می کنم ومشکلم افت دهان از وقتی ظرف مسی استفاده کردم دهانم افت درد می کن لطفا مرا راهنمای کنید متشگرم
نادیا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۹ – ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
1
2
پاسخ
مدتیه واقعا سردرگم شدم.از ظروف مسیم میترسم.دیروز یجا خوندم بهترین ظروف،شیشه، آهن و سفاله.خواستم همه مسامو بفروشم. باشه ممنون از راهنماییهتون میبرم بازار تا قلع اندودشون کنن.شاید بهتر باشه چاشنیهای ترش رو بعد از کشیدن غذا اضافه کنیم
با تشکر
مسگر ناشناس
|
Netherlands
|
۱۲:۲۴ – ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
0
8
پاسخ
باسلام خدمت دوستان عزیز ومحترم پاسخ سوال سیده خانوم سرکه ونمک به صورت مایع غلیظ به روی سطح ظروف مسی بمالید پس از آن شستشو کنید وخشک کنید پاسخ سوال مریم خانوم افت دهان ربطی به ظروف مسی ندارد مشکل از خوردن غذای سرد وگرم هم زمان است پاسخ سوال نادیا خانوم قلع اندود کردن خوب است سفارش کنید به سفیدگر که از قلع بلژیکی استفاده کند چون سفیدی آن ودوام بیشتری دارد متشکرم از لطف واعتماد دوستان عزیز مسگر ناشناس
رویا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۸ – ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
0
2
پاسخ
سوال از استاد مسگر محترم : عمر مفید ظروف مسی پس از قلع اندود کردن چقدر است؟
مسگر ناشناس
|
Netherlands
|
۰۰:۳۶ – ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
3
پاسخ
باسلام خدمت سرکار خانوم رویا پاسخ سوال شما بعد.ازقلع اندود قبل از استفاده مقداری خاکستر ذغال باابر خیس به داخل ظروف بکشید سفیدی آن دوام بیشتری خواهد داشت وسعی شود همیشه برای پخت وپز با ظروف مس از شعله ملایم وکم استفاده شود بهترین کیفیت را خواهد داشت برای شستشو از سیم ظرف شویی استفاده نشود با این برنامه چندین سال راحت خواهید بود با تشکر از شما مسگر ناشناس
سلیم ساری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۱ – ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
0
2
پاسخ
واقعا عالی بود.دست مسگر ناشناس درد نکنه
میثم
|
United States
|
۱۸:۰۴ – ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
3
2
پاسخ
سوال از استاد مسگر ناشناس :
آیا میتوان بجای استفاده از کفگیر آهنی در ظروف مسی از قراردادن یک تکه آهن کوچک(ازنوع ساختمانی) درون ظروف مسی استفاده کرد؟
آیا تکه آهن ساختمانی برای بدن مضر نیست؟
کفگیر آهنی که قدیم استفاده میکردن از چه نوع آهنی بود؟
میثم
|
United States
|
۱۸:۴۴ – ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
0
7
پاسخ
آیا اگر ظروف مسی بدون لایه محافظ (قلع) باشد یا لایه محافظ آن از بین رفته باشد با پخت غذا مس زیادی وارد غذا شده و جذب بدن شده و این مس زیاد برای بدن مضر است؟
آیا این حقیقت که ظروف مسی را قلع اندود میکنند تا مس زیادی وارد غذا (خصوصا با پخت غذاهای اسیدی) و سپس جذب بدن نشه صحیحه؟
مسگر ناشناس
|
United States
|
۱۲:۱۶ – ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
0
3
پاسخ
باسلام خدمت دوست عزیز آقا میثم پاسخ سوال شما از هرنوع آهنی نمی شود استفاده کرد کفگیر آهنی یاحسم یانعل بایستی کوره ای یا ساده تر همان آتشی وچکش خوردباشد وآگر چندین بارآتش دیده باشد بهتر یون آزاد می کند ودر پاسخ بسوال های بعدی شما بنده قبلا در تاریخ 3..2..93و5..2..93 پاسخ داده ام از مس قرمز اگر درست استفاده شود هیچ ضرری ندارد ودرکل ازقدیم توکله ما ایرانی ها جاداده اند قلع اندود ولی افسوس که قلع درکل برای کبد ضرر دارد درکشورهای خارج درتمام آشپزخانه ها از مس قرمز استفاده می کنند به شرط انکه صحیح استفاده شود آنهم قبل از طبخ غذا درون ظرف مس قرمز بایستی کاملا با نمک وسرکه به صورت غلیظ تمیز وبعد شسته شود هیچ مانعی ندارد یعنی می شود بیمه ای کامل ودر پایان متشکر از لطف و اعتماد شما دوستان عزیز هر سوالی که داشته باشید با کمال میل پاسخ گو هستم به امید خدا وسلامتی کاما برای دوستان عزیز
کاظم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۵ – ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
1
4
پاسخ
باسلام خدمت دوستان من هر وقت آفت دهان دارم یا بقول خودمون تبخال میزنم به مدت ده دقیقه قاشق مسی روی ان میگذارم فردای آن روز خوب خوب میشه
امين
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۴ – ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
0
6
پاسخ
با سلام خدمت استاد مسگر
لطفا بفرماييد چگونه است كه ظروف مسي داراي پوششي مثل قلع هستند ولي باز هم مس وارد غذا مي شود؟
نا امید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۴۰ – ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
0
2
پاسخ
ظروف مسی در حال حاضر کیلویی پنجاه هزار تومان فروخته می شود لطفا در مورد مضرات مس بیشتر توضیح بدهید
میثم
|
United Kingdom
|
۰۳:۵۸ – ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
0
2
پاسخ
استاد مسگر ناشناس
با تشکر از پاسخ شما به سوالاتم.موفق و موید باشی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۶ – ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
1
2
پاسخ
خیلی گرانه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۳ – ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
0
2
پاسخ
والا من که آخرش نفهمیدم چی شد؟؟؟؟؟؟؟؟بپزیم یا نپزیم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
مونا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۶ – ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
0
3
پاسخ
خیلی ممنون استفاده کردم
پاسخ ها
تارا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۳ – ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
ناشناس استفاده کن ولی اینجوری که استاد مس گر گفت من که خریدم استفاده کنم قدیما مگی استفاده نمی کردن.
ناشناس0
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۹ – ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
0
2
پاسخ
من برای اولین بار در قابلمه مسی کوفته گذاشتم فرداش وقتی ظرف رو تمیز میکردم دیدم که یه طرف سطحش سیاه یه طرف دیگه کمی قرمز شده من حالا موندم که چیکار کنم ازش استفاده کنم یا نه؟از مسگرناشناس میخواستم اگه زحمت نباشه منو راهنمای کنه
مسگر ناشناس
|
Netherlands
|
۲۳:۵۹ – ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
0
2
پاسخ
باسلام خدمت دوست محترم بینام جواب سوال شما منظور شما از دورنگ شدن سطح داخلی ظروف بود یا سطح بیرون آن یک1اگر سط بیرون آن بوده مقداری نمک وسرکه مخلوط کرده به صورت غلیظ با اسکاج نرم به روی آن کشیده و بعد آب کشیی کنید یا قرا قروت یا آب نارنج هم میشود استفاده کرد شکل و رنگ آن می شود مثل روز اول که خریدید دو2اگر منظور شما سطح داخل آن ظرف بوده ابتدا با مقداری آب داخل آن را نمدار کنید وبا خاکستر ذغال یا پودر تمیز کننده رخشا واسکاج نرم بکشید وآن را تمیز کنید می شود مثل پنبه سفید وبعد آن را آبکشی کنید همیشه بعد از شستن ظرف مسی آن را با حوله ای نرم خشک کنید متشکر از لطف واعتماد شما مسگر ناشناس
مسگر ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۰ – ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
0
5
پاسخ
باسلام خدمت دوست محترم بینام جواب سوال شما منظور شما از دورنگ شدن سطح داخلی ظروف بود یا سطح بیرون آن یک1اگر سط بیرون آن بوده مقداری نمک وسرکه مخلوط کرده به صورت غلیظ با اسکاج نرم به روی آن کشیده و بعد آب کشیی کنید یا قرا قروت یا آب نارنج هم میشود استفاده کرد شکل و رنگ آن می شود مثل روز اول که خریدید دو2اگر منظور شما سطح داخل آن ظرف بوده ابتدا با مقداری آب داخل آن را نمدار کنید وبا خاکستر ذغال یا پودر تمیز کننده رخشا واسکاج نرم بکشید وآن را تمیز کنید می شود مثل پنبه سفید وبعد آن را آبکشی کنید همیشه بعد از شستن ظرف مسی آن را با حوله ای نرم خشک کنید متشکر از لطف واعتماد شما مسگر ناشناس
ازیتاا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۷ – ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
0
2
پاسخ
ممنون از راهنمایهای مفیدتون خواهشن ماا را در زمینه استفاده از ظروف بیشتر حمایت کنید تا کمتر بیمار شویمکبدن ما واقعا کمبود داره التماس دعا
ازیتاا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۵ – ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
0
2
پاسخ
ممنون از راهنمایهای مفیدتون خواهشن ماا را در زمینه استفاده از ظروف بیشتر حمایت کنید تا کمتر بیمار شویمکبدن ما واقعا کمبود داره التماس دعا
امين
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۸ – ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
0
4
پاسخ
با سلام خدمت استاد مسگر ناشناس
جواب سوال من را ندادين
لطفا بفرماييد چگونه است كه ظروف مسي داراي پوششي مثل قلع هستند ولي باز هم مس وارد غذا مي شود؟
مسگر ناشناس
|
United States
|
۲۱:۴۲ – ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
0
2
پاسخ
باسلام خدمت دوست محترم جناب امین خان جواب سوال شما چون مس فلزیست رسانا از این نظر که قلع فلزیست روان عبور میکند و یون مورد نظر را آزاد می کند
متشکر ازلطف واعتماد دوستان مسگر ناشناس
پاسخ ها
فاطمه
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۳ – ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
سلام. من هم یک بار در رادیو از یک پزشک شنیدم که می گفت نگران پوشش قلع نباشید با وجود پوشش قلع باز هم یونهای مس آزاد میشه. پوشش قلع برای اینه که مس بیش از حد وارد بدن نشه ولی به نظر من اگه غذاهای ترش نپزیم مس آزاد شده کافی خواهد بود. من خیلی وقته قابلمه مسی ام قلعش تموم شده ولی همچنان توش غذا می پزم و نگران هیچی هم نیستم.
مسگر ناشناس
|
United States
|
۲۱:۱۱ – ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
0
3
پاسخ
باسلام خدمت دوست محترم جناب امین خان جواب سوال شما چون مس فلزیست رسانا از این نظر که قلع فلزیست روان عبور میکند و یون مورد نظر را آزاد می کند
متشکر ازلطف واعتماد دوستان مسگر ناشناس
yuy
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۸ – ۱۳۹۳/۰۷/۱۸
0
2
پاسخ
جالببود ولی بااین حال ماتوچی غذابوخوریم
آمنه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۸ – ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
0
3
پاسخ
سلام آقای مسگرناشناس آیا ماهی تابه مسی برای سرخ کردن خوبه یانه .درضمن بعدازسرخ کردن رنگ بیرونی ماهی تابه رفت مشکلی ندارد؟
محمدرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۰ – ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
1
4
پاسخ
ﻇﺮوف ﻣﺴﯽ ﻧﻪ ﺗﻨﻬﺎ ﻣﺲ ﺑﺪن را ﺗﺎﻣﯿﻦ ﻧﻤﯽ ﮐﻨﺪ ﺑﻠﮑﻪ ﺑﻪ ﺳﻼﻣﺘﯽ ﻧﯿﺰ آﺳﯿﺐ ﻣﯽ رﺳﺎﻧﺪ.ﮐﺎرﺷﻨﺎس ﻣﻮاد آﺷﺎﻣﯿﺪﻧﯽ آراﯾﺸﯽ و ﺑﻬﺪاﺷﺘﯽ ﻣﻌﺎوﻧﺖ ﻏﺬا و داروی داﻧﺸﮕﺎﻩ ﻋﻠﻮم ﭘﺰﺷﮑﯽ ﯾﺰد اﻇﻬﺎر ﮐﺮد: ﻇﺮوف ﻣﺴﯽ ﺑﺮای ﻫﺪاﯾﺖ ﮔﺮﻣﺎﯾﯽ، ﻇﺮوف ﺧﯿﻠﯽ ﻣﻨﺎﺳﺒﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ و از ﻗﺪﯾﻢ ﻧﯿﺰ از اﯾﻦ ﻇﺮوف ﺟﻬﺖ ﭘﺨﺖ و ﭘﺰ اﺳﺘﻔﺎدﻩ ﻣﯽ ﺷﺪ، اﻣﺎ اﮔﺮ اﮐﺴﯿﺪ ﻣﺲ ﯾﺎ زﻧﮓ ﻣﺲ ﮐﻪ زرد رﻧﮓ اﺳﺖ و دارای ﺗﺮﮐﯿﺒﯽ ﺑﺴﯿﺎر ﺳﻤﯽ اﺳﺖ، در .اﯾﻦ ﻇﺮوف اﯾﺠﺎد ﺷﻮد ﺧﻄﺮ ﻧﺎک اﺳﺖ رﺿﺎ ﻣﻮرﮐﯿﺎن اداﻣﻪ داد: از آﻧﺠﺎﯾﯽ ﮐﻪ در ﺣﯿﻦ اﺳﺘﻔﺎدﻩ از ﻇﺮوف ﻣﺴﯽ ﻻﯾﻪ ﻗﻠﻊ از ﻇﺮف ﺟﺪا ﺷﺪﻩ و وارد ﻣﻮاد ﻏﺬاﯾﯽ ﻣﯽ ﺷﻮد و ﯾﺎ در اﺛﺮ ﺷﺴﺘﺸﻮ ﻧﯿﺰ ﻣﻤﮑﻦ اﺳﺖ اﯾﻦ ﻻﯾﻪ از ﻇﺮف ﺟﺪا ﺷﻮد ﺑﻨﺎﺑﺮاﯾﻦ اﯾﻦ ﻣﻮﺿﻮع )ﺳﻔﯿﺪ ﮐﺮدن ﻇﺮوف ﻣﺲ( ﻣﺠﺪدا دﭼﺎر ﭼﺮﺧﻪ ﺗﮑﺮار ﻣﯽ .ﺷﻮد وی اﻓﺰود: وﺟﻮد ﻗﻠﻊ ﯾﺎ اﺳﺘﻔﺎدﻩ ﺑﯽ روﯾﻪ از ﻇﺮوف ﻣﺴﯽ ﺳﺒﺐ اﻓﺰاﯾﺶ ﻗﻠﻊ در ﻣﻮاد ﻏﺬاﯾﯽ و آﺳﯿﺐ ﺑﻪ ﺳﻼﻣﺖ اﻧﺴﺎن ﻣﯽ ﺷﻮد ﺑﻨﺎﺑﺮاﯾﻦ اﺳﺘﻔﺎدﻩ ﻣﺪاوم از اﯾﻦ ﻇﺮوف ﺑﻪ وﯾﮋﻩ در ﻇﺮوف ﺧﺎﻧﮕﯽ و .آﺷﭙﺰﺧﺎﻧﻪ ﺑﻪ ﺻﻼح ﻧﯿﺴﺖ ﻣﻮرﮐﯿﺎن ﺗﺼﺮﯾﺢ ﮐﺮد: ﺑﻌﻀﯽ از اﻓﺮاد ﻣﻌﺘﻘﺪﻧﺪ اﺳﺘﻔﺎدﻩ ﻣﺪاوم از ﻇﺮوف ﻣﺴﯽ ﺳﺒﺐ ﻣﯽ ﺷﻮد ﮐﻪ ﻣﺲ ﻣﻮرد ﻧﯿﺎز ﺑﺪن ﺗﺎﻣﯿﻦ ﺷﻮد ،در ﺣﺎﻟﯽ ﮐﻪ اﯾﻦ ﺗﻔﮑﺮ اﺷﺘﺒﺎﻩ اﺳﺖ ﭼﺮا ﮐﻪ ﺑﻪ ﻣﻘﺪار ﻣﻮرد ﻧﯿﺎز ﺑﺪن ﻣﺲ در ﻣﻮاد ﻏﺬاﯾﯽ وﺟﻮد دارد و ﻧﯿﺎزی ﺑﻪ اﺳﺘﻔﺎدﻩ از اﯾﻦ ﻇﺮوف .ﺟﻬﺖ ﺗﺎﻣﯿﻦ ﻣﺲ ﺑﺪن ﻧﯿﺴﺖ

11 : ﻣﻨﺒﻊ : وزارت ﺑﻬﺪاﺷﺖ، درﻣﺎن و آﻣﻮزش ﭘﺰﺷﮑﯽ ﺗﺎرﯾﺦ ﺷﻬﺮﯾﻮر 1390 ﺷﺎﺧﻪ : ﻏﺬا و ﺳﻼﻣﺘﯽ
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۹:۵۵ – ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
بخاطر تشخیص همین کارشناس ها سرطان نسبت به قدیم کم شده است دیگه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
فاطمه بیات
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۷ – ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
ببخشین ولی چرت و پرت میگه. من که دیگه به پزشکای این دورو زمونه اعتماد ندارم. همون موقع هم که میخواستن ظروف مسی ایرانیا رو با تفلون جایگزین کنن از این چرندیات زیاد گفتن که فرهنگ درست مردم رو عوض کنن. الانم همین انگلیسیایی که اون موقع تفلون رو آوردن ایران خودشون دارن از مس استفاده می کنن. در ضمن به این آقای دکتر بگین مسی که در غذاها وجود داره به صورت یون نیست که بدن کمبودشو جبران کنه.
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۵ – ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
1
3
پاسخ
با سلام و تشکر از راهنمایی های خوب مسگر ناشناس. منم سوال داشتم ، میخوام قابلمه مسی بخرم، حالا قبل از اولین استفاده داخل اون رو با نمک و سرکه تمیز کنم و یا اینکه بعد ار هر بار استفاده باید اینکار رو کرد؟ حرارت همیشه باید ملایم باشه؟ و اینکه اول بزاریم داغ بشه بعد روغن و ادامه پخت رو انجام بدیم ؟ اگر بخواهیم برنج درست کنیم باید آب رو با حرارت ملایم بجوش بیاریم و یا نه؟ استفاده روزانه آن مشکلی ایجاد نمیکنه؟ ببخشید خیلی سوال شد.پیشاپیش ممنونم
محمدرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۹ – ۱۳۹۳/۰۷/۲۱
3
2
پاسخ
ﻇﺮوف ﻣﺴﯽ ﻧﻪ ﺗﻨﻬﺎ ﻣﺲ ﺑﺪن را ﺗﺎﻣﯿﻦ ﻧﻤﯽ ﮐﻨﺪ ﺑﻠﮑﻪ ﺑﻪ ﺳﻼﻣﺘﯽ ﻧﯿﺰ آﺳﯿﺐ ﻣﯽ رﺳﺎﻧﺪ.ﮐﺎرﺷﻨﺎس ﻣﻮاد آﺷﺎﻣﯿﺪﻧﯽ آراﯾﺸﯽ و ﺑﻬﺪاﺷﺘﯽ ﻣﻌﺎوﻧﺖ ﻏﺬا و داروی داﻧﺸﮕﺎﻩ ﻋﻠﻮم ﭘﺰﺷﮑﯽ ﯾﺰد اﻇﻬﺎر ﮐﺮد: ﻇﺮوف ﻣﺴﯽ ﺑﺮای ﻫﺪاﯾﺖ ﮔﺮﻣﺎﯾﯽ، ﻇﺮوف ﺧﯿﻠﯽ ﻣﻨﺎﺳﺒﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ و از ﻗﺪﯾﻢ ﻧﯿﺰ از اﯾﻦ ﻇﺮوف ﺟﻬﺖ ﭘﺨﺖ و ﭘﺰ اﺳﺘﻔﺎدﻩ ﻣﯽ ﺷﺪ، اﻣﺎ اﮔﺮ اﮐﺴﯿﺪ ﻣﺲ ﯾﺎ زﻧﮓ ﻣﺲ ﮐﻪ زرد رﻧﮓ اﺳﺖ و دارای ﺗﺮﮐﯿﺒﯽ ﺑﺴﯿﺎر ﺳﻤﯽ اﺳﺖ، در .اﯾﻦ ﻇﺮوف اﯾﺠﺎد ﺷﻮد ﺧﻄﺮ ﻧﺎک اﺳﺖ رﺿﺎ ﻣﻮرﮐﯿﺎن اداﻣﻪ داد: از آﻧﺠﺎﯾﯽ ﮐﻪ در ﺣﯿﻦ اﺳﺘﻔﺎدﻩ از ﻇﺮوف ﻣﺴﯽ ﻻﯾﻪ ﻗﻠﻊ از ﻇﺮف ﺟﺪا ﺷﺪﻩ و وارد ﻣﻮاد ﻏﺬاﯾﯽ ﻣﯽ ﺷﻮد و ﯾﺎ در اﺛﺮ ﺷﺴﺘﺸﻮ ﻧﯿﺰ ﻣﻤﮑﻦ اﺳﺖ اﯾﻦ ﻻﯾﻪ از ﻇﺮف ﺟﺪا ﺷﻮد ﺑﻨﺎﺑﺮاﯾﻦ اﯾﻦ ﻣﻮﺿﻮع )ﺳﻔﯿﺪ ﮐﺮدن ﻇﺮوف ﻣﺲ( ﻣﺠﺪدا دﭼﺎر ﭼﺮﺧﻪ ﺗﮑﺮار ﻣﯽ .ﺷﻮد وی اﻓﺰود: وﺟﻮد ﻗﻠﻊ ﯾﺎ اﺳﺘﻔﺎدﻩ ﺑﯽ روﯾﻪ از ﻇﺮوف ﻣﺴﯽ ﺳﺒﺐ اﻓﺰاﯾﺶ ﻗﻠﻊ در ﻣﻮاد ﻏﺬاﯾﯽ و آﺳﯿﺐ ﺑﻪ ﺳﻼﻣﺖ اﻧﺴﺎن ﻣﯽ ﺷﻮد ﺑﻨﺎﺑﺮاﯾﻦ اﺳﺘﻔﺎدﻩ ﻣﺪاوم از اﯾﻦ ﻇﺮوف ﺑﻪ وﯾﮋﻩ در ﻇﺮوف ﺧﺎﻧﮕﯽ و .آﺷﭙﺰﺧﺎﻧﻪ ﺑﻪ ﺻﻼح ﻧﯿﺴﺖ ﻣﻮرﮐﯿﺎن ﺗﺼﺮﯾﺢ ﮐﺮد: ﺑﻌﻀﯽ از اﻓﺮاد ﻣﻌﺘﻘﺪﻧﺪ اﺳﺘﻔﺎدﻩ ﻣﺪاوم از ﻇﺮوف ﻣﺴﯽ ﺳﺒﺐ ﻣﯽ ﺷﻮد ﮐﻪ ﻣﺲ ﻣﻮرد ﻧﯿﺎز ﺑﺪن ﺗﺎﻣﯿﻦ ﺷﻮد ،در ﺣﺎﻟﯽ ﮐﻪ اﯾﻦ ﺗﻔﮑﺮ اﺷﺘﺒﺎﻩ اﺳﺖ ﭼﺮا ﮐﻪ ﺑﻪ ﻣﻘﺪار ﻣﻮرد ﻧﯿﺎز ﺑﺪن ﻣﺲ در ﻣﻮاد ﻏﺬاﯾﯽ وﺟﻮد دارد و ﻧﯿﺎزی ﺑﻪ اﺳﺘﻔﺎدﻩ از اﯾﻦ ﻇﺮوف .ﺟﻬﺖ ﺗﺎﻣﯿﻦ ﻣﺲ ﺑﺪن ﻧﯿﺴﺖ

11 : ﻣﻨﺒﻊ : وزارت ﺑﻬﺪاﺷﺖ، درﻣﺎن و آﻣﻮزش ﭘﺰﺷﮑﯽ ﺗﺎرﯾﺦ ﺷﻬﺮﯾﻮر 1390 ﺷﺎﺧﻪ : ﻏﺬا و ﺳﻼﻣﺘﯽ
مسگر ناشناس
|
United States
|
۰۰:۵۱ – ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
0
2
پاسخ
باسلام خدمت خانوم آمنه پاسخ سوال شما استفاده از ماهی تاوه مس خیلی خوب و بسیار عالیست سعی شود باشعله ملایم استفاده کنید تا بهترین نتیجه رابگیرید 2 با مخلوط کردن مقداری سرکه ونمک ومالش آن به سطح بیرونی ظرف رنگ وشکل آن مثل روز اولی که خریدید خواهد شد تشکر از لطف و اعتماد شما مسگر ناشناس
مسگر ناشناس
|
United States
|
۰۱:۱۵ – ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
0
1
پاسخ
باسلام خدمت خانوم آمنه پاسخ سوال شما استفاده از ماهی تاوه مس خیلی خوب و بسیار عالیست سعی شود باشعله ملایم استفاده کنید تا بهترین نتیجه رابگیرید 2 با مخلوط کردن مقداری سرکه ونمک ومالش آن به سطح بیرونی ظرف رنگ وشکل آن مثل روز اولی که خریدید خواهد شد تشکر از لطف و اعتماد شما مسگر ناشناس
مسگرناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۷ – ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
0
2
پاسخ
باسلام خدمت خانوم مریم پاسخ سوال شما 1قبل از استفاده برای اولین بار ابر نمدار با خاکستر نرم ذغال به داخ ظرف بکشید وسپس آبکشی کنید 2 سرکه ونمک برای تمیز کردن سطح بیرونی مس استفاده کنید اگر بخواهید از مس قرمز استفاده کنید می شود از نمک وسرکه برای تمیزی آن استفاده کرد 3 استفاده از ظروف مسی همیشه با شعله ملایم باشد 4 اول روغن بریزید وبعد زیر آن را روشن کنید داغ شود که قلع اندود آن نسوزد 5برای جوش آوردن آب هیچ اشکالی نداردکه شعله زیاد باشد 6روزانه استفاده از ظروف مسی هیچ اشکالی ندارد به شرط آنکه ظرف مس را با غذا داخل یخچال نگذارید متشکر از اعتماد شما دوستان درارتباط بامس هر سوالی باشد با کمال میل پاسخ میدهم مسگر ناشناس
سادات
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۷ – ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
0
2
پاسخ
باسلام آیامس برای سرخ کردن یاپختن نیمروهم مناسب است
محمود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۲ – ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
0
3
پاسخ
امیدوارم مردم ایران روز به روز به طب سنتی ایران که از 300 سال پیش، غرب شروع کرد به خراب کردن و پاک کردن اون از ذهنها؛بیشتر رو بیارن
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۷ – ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
0
3
پاسخ
سلام به مسگر ناشناس من قابلمه مسی خریدم ولی دور روز غذا
داخلش درست کردم سیاه شد اما دوستم که قابلمه مسی دارد مل
اون سیاه نشده می خواهم بدونم چه فرقی با هم دارد
مسگرناشناس
|
Netherlands
|
۱۸:۲۸ – ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
0
2
پاسخ
باسلام خدمت خانوم سادات ظروف مسی به خصوص ماهی تاوه بسیار مفید بوده برای نیم رو واملت و برای سرخ کردن خیلی از مواد غذایی دیگر است غذا به ظرف مسی نمی چسبد روغن را در ظرف مسی بریزید بعد روی شعله ملایم بگذارید روغن داغ شود تا حدی که کمی دوداز آن بلند شود سپس مقداری نمک داخل روغن داغ بریزید وهرچه خواستید داخل طبخ کنید دیگر به هیچ وجع غذا داخل آن نمی چسبد به خصوص قابلمه مسی بهترین تی دیگ را می دهد پاسخ خانوم زهرا سیاه شدن داخل ظروف به خاطر کلرآب می باشد و مس کار ماشینی یا همان پرسی می باشد که قبل برای تمیز کردن آن تو ضیح داده ام ولی مس کار دست وچکشی کوره ای اصل داخل آن سیاه نمی شود با سپاس از لطف واعتماد شما دوستان هر سوالی در ارتباط با مس داشتید در خدمت هستم با تشکر مسگر ناشناس
داود آبادیآفرینش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۱ – ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
0
2
پاسخ
سلام مس خوب از کجا باید تهیه کر دکدام استان بهتر استا
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۶ – ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
1
2
پاسخ
با سلام خدمت مسگر ناشناس ما ظرف مسی داریم و توش سیا شده و نمیونستیم باید چیکار کنیم و تقریبا 1 سال میشه که به همین صورت استفاده کردیم آیا احتمال بروز مشکل در سلامتی ما وجود دارد ممنون .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۷ – ۱۳۹۳/۰۹/۰۱
0
2
پاسخ
ایا از دسبند مسی من میتونم استفاده کنم
فهیمه
|
Canada
|
۱۲:۲۸ – ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
0
2
پاسخ
چرا سوال من نیست؟!؟!؟!
ثريا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۰ – ۱۳۹۳/۰۹/۰۵
0
2
پاسخ
با سلام خدمت مسگر ناشناس و دوستان براي نوزادان ٦ ماه استفاده از ظرف مسي توصيه مي شود
ثريا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۱ – ۱۳۹۳/۰۹/۰۵
0
2
پاسخ
با سلام خدمت مسگر ناشناس و دوستان براي نوزادان ٦ ماه استفاده از ظرف مسي توصيه مي شود
مسگرناشناس
|
United Kingdom
|
۲۰:۰۹ – ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
0
4
پاسخ
خدمت آقای داود آبادی پاسخ شما مس اگر کار دست و کو ره ای یعنی آتشی اصل باشد فرقی نمی کند که کار چه استانی باشد پاسخ دوست محترم محمد آقا داخل ظروف شما سیاه شده هبچ گونه مشکل خاصی برای سلامتی خانواده محترم شما ندارد برای تمیز کردن آن دو روش است یا قلع اندود کنید یا به پاسخ های قبلی که داده ام مراجعه کنید رو9ش تمیز کردن را توضیح داده ام پاسخ دوست دوست ناشناس دستبند مسی را می توانید استفاده کنید روی نبض دست چپ استفاده کنید چون آرا م بخش اعصاب وروان است وبه خون رسانی برای قلب مفید است پاسخ ثریا خانوم برای نوزادان قابلمه کوچک مخصوص سوپ و حریره موجود است در بازار وبسیار مفید و به گفته پزشکان به خصوص برای کم خونی وتشنج وفقر آهن می توانید استفاده کنید با تشکر از لطف واعتماد دوستان محترم مسگر ناشناس
ناشناس
|
Germany
|
۲۳:۴۸ – ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
1
2
پاسخ
دوست عزیزِپزشک اموپاتی چیه؟نکنه منظور شما هومیوپاتیه که بنده متخصص این رشته در المانم.اگه منظورتون همینه یه ذره مطالعه کنید ِهمیوپاتی چه کار به دست بند مس داره.لطفا با مطلالعه صحبت کنید یا چیزی در مورد رشته ای که نمیشناسید نگیدِ.
ثريا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۶ – ۱۳۹۳/۰۹/۱۲
1
1
پاسخ
با سلام خدمت مسگر ناشناس و دوستان براي نوزادان ٦ ماه استفاده از ظرف مسي توصيه مي شود
لیلا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۲ – ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
0
2
پاسخ
ظروف مسی مفید هست اما در هفته سه بار بیشتر نباید استفاده شه.چون هرچیزی زیادش برا سلامتی مضره
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۹ – ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
0
3
پاسخ
سلام.اگر ظرف مسی رو بدون اینکه غذایی داخلن اون باشه روی آتش بذارید قلع اون میسوزه.پس اول آب یا غذاتون رو درون اون بریزید و بعد روی شعله ی آتش بذارید.
ناشناس1
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۴ – ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
0
5
پاسخ
وقتی ظرف با قلع پوشیده می شود دیگه مس از کجا وارد غذا می شود؟
پاسخ ها
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۱ – ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
سلام
کامنتها رو که خوندم متاسف شدم .
اینکه مادربزرگای ما سرطاننمی گرفتن !
اینکه همه ظروف بدن !
اینکه تنها راه بدست آوردن مس استفاده از ظروف مسیه
اصلا ارتباط مس با سرطان !
درست اینه که مس جزو عناصر بسیار کم نیاز برای بدن ماست و در غذایی که می خوریم به میزان کافی وجود داره برای همینه که اداره بهداشت و نه کمبود مس را تشخیص داده و نه برای رفع اون اقدام کرده ولی برای آهن و روی چرا هم کمبود داریم و هم برنامه غنی سازی که به نوبه خودم از نهادهای مربوطه تشکر می کنم .
و اما در آخر خدا رو شکر یک نفر عاقل پیدا شد و یک سوال درست و اساسی مطرح کرد .
وقتی مس با قلع اندود می شه دیگه چطور می تونه واد غذا بشه ؟
من دو تا سوال دیگه هم اضافه کنم
1 – قلع وارد شده به غذا که جزو عناصر سنگینه چه اثرات منفی روی انسان داره ؟
جاله بدونید ترکیبات آلی قلع در حد سیانور سمی و برای طبیعت مضرند
2 – اگر مس لازمه چرا از قدیم با لایه ای از قلع و یا استیل اندود می شده ؟
آیا می دونستید ظرف مسی اصلا نباید با غذا در تماس باشه چون باعث ورود زیاد مس به بدن و مسمومیت میشه ؟

این نکته رو داشته باشیم که آیا قلع بکار رفته واقعا قلع خالصه یا سرب که در حد المپیک مضره رو هم همراهش داره ؟
مرتضی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۴ – ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
1
5
پاسخ
سرطان عوامل مختلفی دارد فقط از ظروف عذا نیست مواد شیمیایی که در مواد استفاد میشه هم بسیار مهمند و عوامل دیگر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۰ – ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
2
1
پاسخ
بچه ها می گن از همه بهتر ظرف سنگیه
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۷ – ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
2
2
پاسخ
با سلام
آقای مهدی که فکر میکنید فقط شما و ناشناس آلمانی عاقل هستین… ممنون از احترامی که به عقل بقیه گذاشتن
اگه چشماتون رو خوب باز کنید توی کامنتای قبلی به دفعات جواب سوالات شما داده شده
خدا دو تا گوش به آدم داده و یک زبان
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۷ – ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
3
2
پاسخ
ایول فاطمه جون
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۲۰:۲۳ – ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
قابلمه هایی که با لایه استیل پوشانده شده اند چطور هستد
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۹ – ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
0
1
پاسخ
من رشتم متالورژی هست و باتوجه به اطلاعاتی که دارم بهترین ظروف ظروف برنجی هستندآلیاژی از مس و روی البته باید از آلیاژی برنجی که درصد روی آن بیشتر از مس اش باشه و یه لایه عنصرروی هم لعاب داده بشه بهترین هست موفق باشین
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۷ – ۱۳۹۳/۱۰/۲۳
0
2
پاسخ
سلام اقای مسگرامروزقابلمه مسی مامانم که میراث خانوادگیش بودبرنجوسوزوندم چکارکنم مادرم خیلی ازدستم ناراحته راهنمای کنیدمنوممنون
سمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۸ – ۱۳۹۳/۱۰/۲۴
0
4
پاسخ
امروز قصدداشتم قابلمه مسی بخرم اماباوضیعت موجودکلا منصرف شدم همون قابلمه های که دارم خوبه باتوضیحات دوستان به این نتیجه رسیدم کهبه ریسکش نمی ارزه مهترین جیزتوزندگی آرامشه که اینجاجاشو با نگرانی و ترس عوض کرده
alireza
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۷ – ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
0
2
پاسخ
به نظر من بهتر از همه دیگ های سنگی است که هیچگونه عوارضی ندارد
معصومه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۳ – ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
0
3
پاسخ
من از ظروف مسى استفاده كردم عاليييييييييييييه
خودم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۴ – ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
1
2
پاسخ
ای بابا
محمدصادق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۶ – ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
2
2
پاسخ
سلام
طبق ماده 67 آیین نامه مواد خوردنی آشامیدنی آرایشی و بهداشتی استفاده از دیگ و ظروف مسی اعم از اینکه سفیدکاری شده یا نشده باشد ممنوع می باشد

*امروزه عوامل مختلفی باعث ایجاد سرطان و مسمومیت میشه،صحیح نیست که الان رو با قدیم مقایسه کنیم
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۹ – ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
5
0
پاسخ
از خریدن قابلمه مسیم پشیمون شدم!!!!
سارا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۴ – ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
1
2
پاسخ
اقای مسگر ناشناس من یه قابلمه مسی خریدم وداخلشو اونطور که شما گفتید با زغال. نشستم وفقط با مایع ظرفشویی و اب شستم وهمین الانم برای اولین بار توش غذا گذاشتم. این مشکلی ایجاد میکنه ایا?
در ضمن با کامنتهایی که بعضی از دوستان گذاشتن یه کم دلچرکین شدم و واقعا نمیدونم چی درسته چی غلط! !!!:((((
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۳ – ۱۳۹۳/۱۲/۰۴
2
1
پاسخ
به نظر من دلیل استفاده عموم مردم در گذشته از ظروف مسی فراوانی فلز مس،سهولت ساخت ظروف با ابزار ابتدایی ، بدلیل خواصیت چک خواری و فرم پذیری خوب مس ،نقطه ذوب پایینر نسبت به اهن ،و عدم استخراج اسان الومنیوم در گذشته و همچنین الیاژهای فلزی دیگر است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۹ – ۱۳۹۳/۱۲/۰۵
0
0
پاسخ
این حرفا یعنی چی بخریم نخریم چیکارکنیم؟
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۰ – ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
1
0
پاسخ
خلاصه مانفهمیدیم ظروف مسی خوب هست یانه بااین همه نظرات متفاوت
ناشناس
|
Indonesia
|
۰۹:۳۶ – ۱۳۹۳/۱۲/۱۵
0
1
پاسخ
مس بد نیست نترسید ،فقط نگهدار ی می خواد. مثلا وقتی غذا پخت، نباید توش بمونه و باید سریع خالی بشه که سیاه نشه ، و وقتی قرمز شد به گفته مادر و بزرگترای اقوام من که همه از مس استفاده می کردند باید بدیم سفید کنن و بعد استفاده کنیم. مادربزرگ من حدود 100 سال عمر کرد و تا روز اخر ظروفش مسی بود و خودش اشپزی می کرد.
ظروف روحی الزایمر میاره، تفلون هم که سرطان زا ست ، برخی استیلها هم که سرب ازاد می کنن ،پس بهتره به اصلمون برگردیم و یه کم از باقیمانده های نسل گذشته(پدربزرگ- مادربزرگها) اطلاعات بگیریم که اونا سالمتر بودن یا الان که یه نفر اگه 50 سالگی بمیره می گن خب به عمر طبیعی مرده!!!!!!!!!!!!!!!!!
در حالیکه در روستاهای ما که هنوز تفلون و روحی و…سر و کلش پیدا نشده بود 150 سال عمر طبیعی بوده….
من خودم یه خانمم که این چیزا واسم مهمه بعد از تحقیق زیاد واسه پلو از مس و واسه خورشت و ابگوشت از قابلمه سنگی که از خواجه اباصلت مشهد خریدم استفاده می کنم و با حرارت کم که ترک نخوره و کیفیت غذام فوق العاده بالا رفته و خوشمزه شده.
یا علی.
علي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۹ – ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
0
0
پاسخ
افتادم تو وسواس ظروف مسي خريدم نميدونم استفاده کنم يا نه
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۱۹ – ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
0
0
پاسخ
باسلام خدمت مسگرناشناس من قابلمه مسی خریدم ولی وقتی بیرون قابلمه روباسرکه ونمک تمیزکردم متوجه شدم مس نیست وحالت لعاب مس داره وپاک میشه رنگ مسیش ،یعنی زیررنگ سفیدبود مثل داخل قابلمه ،جنس قابلمه چیه?میخوام برم پسشون بدم راهنماییم کنید اعصابم حسابی داغونه!!!!
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۳۲ – ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
0
0
پاسخ
باسلام خدمت مسگرناشناس من قابلمه مسی خریدم ولی وقتی بیرون قابلمه روباسرکه ونمک تمیزکردم متوجه شدم مس نیست وحالت لعاب مس داره وپاک میشه رنگ مسیش ،یعنی زیررنگ سفیدبود مثل داخل قابلمه ،جنس قابلمه چیه?میخوام برم پسشون بدم راهنماییم کنید اعصابم حسابی داغونه!!!!
يلدا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۰ – ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
0
0
پاسخ
واقعا عالي بود ممنونم
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۲ – ۱۳۹۴/۰۱/۰۲
0
0
پاسخ
ممنون از مطالب مفیدتون.
عالی بود
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۱۷ – ۱۳۹۴/۰۱/۰۶
0
0
پاسخ
باسلام
ضمن عرض تبریک بمناسبت نوروز سال1394 و تشکر از اطلاعات و راهنماییهای جناب آقای مسگر محترم منهم توانستم از اطلاعات خوب جنابعالی استفاده کنم و برای شما آرزوی سال خوشی را دارم .
کاظم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۳ – ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
2
0
پاسخ
باعرض سلام وتبریک عیدنوروز به همه اینجانب ازظروف استیل وپیرکس استفاده می کنم خیلی خوب است توصیه می کنم طبق نظرتمامی کارشناسان ازظروف پیرکس یا استیل استفاده کنید وشک هم نکنید این ظروف هیچ ضرری به انسان نمی رسانند همچنین می تونید یه سرچی دراینترنت درمورد این ظروف بکنید بازهم ازنظرات تمامی دوستان مخصوصا مسگرمحترم ناشناس ممنون وسپاسگزارم
فروهر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۰ – ۱۳۹۴/۰۱/۱۲
1
0
پاسخ
سلام سال نو مبارک منم دیروز دوتا قابلمه ی مسی خریدم ولی الان نمی دونم واقعا خوبه یا نه امروز داخلش سوپ پختم خوشمزه شد ممنونم از اقای مسگر موفق باشین
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۳ – ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
1
0
پاسخ
اخرش نفهمیدم بخرم یا نخرم مس که الان توی بازاررواج داره اصل یا قلابی؟آقای مسگر ناشناس عزیز
Bardia
|
Denmark
|
۱۵:۴۳ – ۱۳۹۴/۰۱/۲۷
1
0
پاسخ
دوستان پختن خوراك در ظروف مسي سرطان زااست و بسيار خطرناك خواهشن خودتون پي گيري كنيد ميفهميد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۴ – ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
خجالت بكش و مزخرف نگو
مسگرناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۰۳ – ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
0
1
پاسخ
باسلا م وتبریک سال نو خدمت تمامی دوستان محترم وشما فاطمه خانوم در موردسوال شما قابلمه ای که شما خریدید کاملا مس است این قابلمه قبلا دو رو ویا ساده تر بگویم داخل وبیرون آن قبلا سفید شده بوده یا دست دوم بوده بد بیرون آن را پرداخت کرده رنگ مس آن ظاهر شده شما که آن را با سرکه ونمک آن را تمیز کرده اید دوباره مقداری از سفیدی زیرین آن برگشت شده هیچ گونه مثله ای خاصی ندارد صد در صد مس خالصه با تشکر از اعتماد شم دوستان عزیز مسگر ناشناس
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۸ – ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
0
0
پاسخ
باسلام نظرات دوستان خيلي خوب بود از مسگر ناشناس يك سوال داشتم اگر قلع داخل ماهي تابه بسوزد چه كار كنيم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۶ – ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
0
0
پاسخ
همه ظروفي كه ما استفاده مي كنيم به طور كلي ايراد دارند چدن روح آلومنيوم تفلون ….مهم اين است كه ظروفي را استفاده كنيم كه تجربه نشان داده بهتر است يعني از ميان بد و بدتر .انتخاب ما بد باشد ظروف مس آن انتخاب بد است
ایرج
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۷ – ۱۳۹۴/۰۲/۱۸
1
5
پاسخ
با سلام ،
هموطنان گرامی طبق آخرین یافته های علمی بهترین ظروف برای پخت غذا اول پیرکس و بعد استنلس استیل است . دنبال عقاید قرنهای گذشته نروید . طول عمر مردم گذشته ( البته آنها که زود تلف نمی شدند و طولانی تر عمر می کردند!) پخت غذا در ظرف مسی نبوده و زندگی در هوای سالم ، فعالیت مداوم بدنی ، زندگی با قناعت و همراه با رضایت که استرس را خیلی پایین می آره و …. بوده و ربطی به ظرف مسی نداره .
جسارتاً استاد مسگر ناشناس که ظاهراً در مورد تمیزکاری و پرداخت ظروف مسی تجربه عملی هم دارند نیز صلاحت مداخله در امور بهداشت غذایی و تغذیه را ندارند چون :
1- صحبتهایی که می فرمایند هیچگونه سند معتبر و علمی تایید شده ای ندارد و من هم می توانم در حد 20 خط از این صحبتها اینجا بنویسم.
2- مدرک تحصیلی این استاد محترم چیست ؟ و از کدام دانشگاه و چه سالی گرفته اید ؟
هموطنان عزیز ، قصد توهین یا نا امید کردن کسی را ندارم ولی با سادگی و خوش قلبی حرفهای هر کسی را در شبکه های مجازی پذیرفتن نهایت واویلا است !! بنده خودم در بخش مغز و اعصاب بیمارستان قایم مشهد ( که بیمارستانی دانشگاهی و بسیار بزرگ با انبوهی از متخصصان و استادان با تجربه و قدیمی دانشگاه می باشد ) زن جوانی را دیدم که مرگ مغزی شده بود و زیر دستگاه بود تا با رساندن اکسیژن توسط دستگاه و ضربان ساز قلب بتوانند دو روز بیشتر وی را جلوی چشم خانواده اش نگه دارند و خانواده اش (مخصوصاً دخترش) خیلی بی تابی می کردند و مرتب رو به من و دیگران می گفتند دعا کنید! ( چون مغز او مرده بود و زدن دستگاه هیچ فایده ای نداشت و مرگ مغزی برگشت ندارد و در اصل او مرده بود! ). آقای دکتر ف . پ . که استاد مسلم و شماره یک مغز و اعصاب در مشهد است با تعدادی از دانشجویان تخصص مغز و اعصاب از ایشان بازدید کردند و به دانشجویان می گفتند که این زن بخاطر مصرف یک وعده جوشانده از عطاری دچار مرگ مغزی شده چون گیاهی که مصرف کرده در آب ماده ارسنیک آزاد کرده و … یعنی حتی یک عطاری قدیمی و استاد هم وقتی علمی کار نکند می تواند آسیب بزند ، آن زن نباید به آن استاد عطار اعتماد می کرد. می خواهم بگویم فقط مطالب علمی را آنهم از پایگاه ها و سایتهای موثق و شناخته شده علمی که همه دانشگاهیان قبول دارند بپذیرید و هر که هر چه گفت با خوش دلی و ساده دلی قبول نکنید هر چند مانند استاد محترم مسگر ناشناس فرد خوب و مثبتی باشد. من از استاد مسگر ناشناس تشکر می کنم که متعهدانه پاسخ دوستان را می دهند ولی هموطن شما مجوز و صلاحیت راهنمایی افراد در امور بهداشت غذایی و تغذیه را ندارید . باز هم از شما متشکرم.
پاسخ ها
منصور صادقی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۰ – ۱۳۹۴/۰۵/۰۸
حرف های شما هم اصلا مستند نیست و معلوم نیست شما این حرف ها را بر اساس چه پایه علمی می زنی. حتی اگر دکتر و پزشک هم باشی باز هم به حرفهایت نمی شود اعتماد کرد چون شما با حفظ کردن کتاب هایی که نویسنده هایش آمریکایی ها بودند مدرک دکترا گرفتی و از خودت هیچ چیزی نداری جز اینکه ترجمه حرف های خارجی ها رو اینجا تکرار کنی.
ایرج
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۹ – ۱۳۹۴/۰۲/۱۸
0
2
پاسخ
ضمناً هموطنان عزیز ، اگر می خواهید تمام این سلامتی را که در ظروف غذایی مسی گفتند و شنیدیم بدست بیارید فقط و فقط یک کار بکنید و نه هیچ چیز دیگه و اون اینه که : ” روزی نیم ساعت پیاده روی کنید ” . بعد از چند سال مانند همان مادر بزرگها و پدر بزرگها که گفتند و شنیدیم دارای سلامتی خیلی بالا و عمری دراز و طولانی خواهید شد و دوران کهنسالی همراه با سلامتی و شادابی را خواهید گذراند و زمین گیر و مریض احوال نخواهید بود ، انشاءا… .
ضمناً من بیشتر مطالبی که در مورد نکات مثبت پخت غذا در ظروف مسی گفته شده بود را در اینترنت دیدم: حدود 96% مطالب یکی است و همه از روی هم کپی کرده اند . و ما که نفهمیدیم ته این افاضات و مطالب علمی کیست تا اقلاً یک تشکری بکنیم!!
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۰ – ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
0
2
پاسخ
سلام به تمام دوستان خدمت همه بگویم ظروف مسی بهترین ظروف هستند برای غذا البته طریقه قلاع کردن ظروف مسی بسیار مهم است جدیدا باب شده است که از طریق مقداری اسید که همان جوهر نمک است که حاوی مقدار زیادی اسید است اقدام به قلاع کردن می کنند مواظب باشید کسی که ظروف شما را قلاع میکند از اسید استفاده نکند آقای دکتر روازاده اقدام به آموزش کسانی کرده که به روش قدیم ظروف مسی را قلاع کنند.بایید بگویم برای شما تعداد زیادی از ظروف مسی و کتب قدیمی ماحدود 25 یا 30 سال پیش توسط عده ای از فروشندگان دوره گرد جمع شد و خریداران خارجی مخصوصا یحودیها فروخته شد.آنها با آموزش قلاع کردن با اسید که راحتر و ظروف بهتر و زیباتر قلاع میشدنند را آموزش دادند.اما لان در جوامع یهود که نگاهی بندازید میبینید تمام ظروف از مس بوده وتمام خوراک و میوه آنها به صورت ارگانیک تهیه و مصرف می کنند .و اسم ما ایرانی های رو درر اون زما ن حیوانهای باهوش صدا میزدند.تاریخ چیز خوبییه تمام راست ودروغ هارا بر ملاع می کند کسی که تاریخ می خواند را نمی توان فریب داد .با تشکر از دوستا حتما تمام ظروف خود را مسی کنید و از پند و اندرز آقایانی مثل دکتر روا زاده بهرمند شوید به امید جامعه سالم وپاک.
مهدی حیدری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۳ – ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
1
0
پاسخ
آیا قلع روی مس مانع از جذب یون مس میشود؟؟؟
فرشته
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۶ – ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
1
0
پاسخ
با سلام من کتری مسی داریم چند سالی برای چای درست کردن از اون استفاده میکردم بیخوابی شدیدی گرفتیم که باید حتما با قرص خواب بخوابم الان مدتی است که کتری را عوض کردم چون خواندیم که مس زیاد باعث بیخوابی وبد خلقی میشود وفکر میکنم که از ان روزی که کتریم را عوض کردم کمی بهتر شدم والا دیگه گیج شدم که باید چکار کنم
سام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۹ – ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
0
2
پاسخ
اره واقعا غذا مخصوصا خورشت خيلي خوشمزه س واينكه غذا زود ميبزه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۴۲ – ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
0
0
پاسخ
با سلام من از اصفهان قابلمه مسی گرفتم چند باره غذا پختم ولی الان دو دلم که آیا دوباره از ش استفاده بکنم یا نه ؟
سمیه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۰ – ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
0
1
پاسخ
باتشکرازآقای مسگرناشناس باید بگویم مرغوبترین مس و ظروف مسی در استان زنجان تولیدمیشه و غذا درظروف مسی دستی و آتش دیده ی زنجانی بسیار خوشطمع تر است.
هیچکس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۱ – ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
0
1
پاسخ
درود بر همه
کامنت ها جالب بودن.
درباره کمبود سرطان در شمال کشور باید بگم که اطلاعاتتون کاملا اشتباهه. بیماریهای خونی در شهرهای نزدیک به دریا خیلی بیشتر از نواحی دیگه هست. دلیل اون هم مصرف زیاد و کشت برنج هست. من اهل شمال هستم و تا جایی که اطلاع دارم، بیشتر شمالیها هر روز برنج مصرف میکنن و حتی خیلی ها از برنج برای وعده شام هم استفاده میکنن. مصرف بیش از حد برنج باعث بروز انواع بیماریهای خونی، مخصوصا تالاسمی میشه.
هیچکس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۷ – ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
0
3
پاسخ
و اما درباره مصرف ظروغ مسی و ارتباط با سرطان.
عوامل زیادی در بروز سرطان نقش داره. آلودگی های محیط، داروهای مصرفی، مواد غذایی صنعتی با نگهدارنده های طولانی مدت، مصرف سموم کشاورزی برای میوه جات و سبزیجات و حتی برنج، سیگنال های تلفن همراه، پارازیت های موجود برای شبکه های ماهواره، عدم تماس با نور آفتاب برای مدت طولانی و همینطور کمتر شدن تحرک روزانه از عواملی هستن که ما رو به بیماریها نزدیکتر میکنن.
همه غذاها در ظروف استیل خوب نمیشن. مخصوصا مرغ که بوی خیلی بدی میگیره.
غذاها در ظروف پیرکس زود ته میگیرن و خوب جا نمی افتن.
ظروف تفلن و چدن با اینکه خاصیت نچسب بودن رو دارن، لایه هایی که در اونها به کار رفته بینهایت سمی و خطرناک هستن، حتی خترناکتر از روی و مس. مخصوصا اگر این ظروف دچار خراشیدگی باشن.
بین این ظروف مس و روی ضرر کمتری دارن و بهتر هستن. پس همون بهتر که از بین بد و بدتر، بد رو استفاده کنیم.
من برای پخت برنج از دیگ مسی، و برای پخت خورش های نیمه آبکی از دیگ روی و برای آبگوشت و دیزی و خورش های آبکی از دیگ سنگی و سفالی استفاده میکنم.
به شما هم توصیه میکنم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۹ – ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
0
1
پاسخ
همین الان یدونه قابلمه خریدم
yas
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۷ – ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
1
0
پاسخ
ممنونم بابت مطالب قشنگتون

نیاز به اشاعه فرهنگ بیشتری دارد …
کریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۵ – ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
0
0
پاسخ
سلام
چند سوال :
1-در ظرف مسی زیر که داخلش قلع هست الان این ظرف مشکل نداره که میتونیم استفاده کنیم؟

http://8pic.ir/images/hd5gyuryevhna33ynioz.jpg

4-قلع سرطان زا هست؟
5-بدون قلع هم از ظروف مسی برا پخت پز استفاده میتوان کرد؟
6-این نوع ظروف مسی زیر چه فرقی با بالایی داره ؟[داخل این اصلا ازقلع استفاده نشده]
http://uupload.ir/files/fjdv_06072015984.jpg

7-این نوع ظروف زیر چطور؟
http://uupload.ir/files/696e_06072015988.jpg

8-ما تو ظرف زیر غذا درس کردیم اما بنظرم داره طعم و مزه ی غذا رو عوض میکنه مشکل از کجاست؟
http://8pic.ir/images/hd5gyuryevhna33ynioz.jpg
مهمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۳ – ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
0
1
پاسخ
من مادرم همیشه قسمت جزئی از غذا مثل ته دیگ، سوپ و… رو در ظرف مسی سرو میکنه برای همین امیدوارم که به بیماری های ناشی از کم و زیادی مس دچار نشیم همچنین این آرزو رو برای همه ى شما عزیزان دارم…
به افتخار همه ى مادرها +
ندا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۱ – ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
1
0
پاسخ
با سلام خدمت همه دوستان
می خواستم بدونم که کسی در مورد ظروف سرامیکی که به تازگی هم زیاد شده اطلاعاتی داره که راهنمایی کنه بگیرم با نه؟
ممنون
مهدیار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۲ – ۱۳۹۴/۰۴/۲۸
0
0
پاسخ
با سلام خدمت همه دوستان که مشخصه دغدغه سلامتی خودشون و خانوادشون رو دارن.
میخواستم اگه ممکنه در خصوص ظروف سرامیکی که اخیراً زیاد شده و تعریف و تمجید فراوانی هم ازش میشه مطلب بزارین و توضیح بدین. ممنون!
مینا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۲ – ۱۳۹۴/۰۴/۲۸
0
0
پاسخ
سلام همه پیاما رو خوندم .خیلی گیچ شدم و میترسم اما تشکر میکنم با خوندن این مطلب نسبت به سلامتی خودم و همسرم متعهد میشم و در موردش تحقیق میکنم .یک نکته من یادآوری کنم که به شگردهای بازاریابی هم توجه کنید و زود باور نباشیم خواهش میکنم جز این دنیای مجازی از منابع دیگه هم تحقیق کنید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۹ – ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
0
0
پاسخ
خیلی ممنون از متلب خوب شما بسیار اموزنده بود لطفاباز هم از این مطلب های خوب بگذارید
لیالی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۱ – ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
0
0
پاسخ
باسلام من حدودیکسال است که از قابلمه مسی استفاده میکنم، داخل آنها هم کمی تیره شد ولی چندروز پیش ته دیگ نون کمی سوخت وبعدازان دیدم داخل قابلمه لکه لکه نقره ای شده،، نمیدونم خطرناکه یانه..ایا بحالت اول در اومده یا الان باید ببرم قلعیش کنن
خواهش میکنم راهنمایی کنید ممنونم
مريم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۲ – ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
0
0
پاسخ
منم هر روز اب رو تو كترى مسى ميجوشونم بعد داخل شيشه ميريزم داخل يخچال ميزارم استفاده ميكنم بسيار بسيار مفيد است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۵ – ۱۳۹۴/۰۶/۲۶
مس باعث ضد عفونی شدن آب می شود
مادرعلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۶ – ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
0
0
پاسخ
یبار برنج رو با قابلمه مسی گذاشتم یخچال فردا سبز رنگ شده بود چرا؟
محبوبه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۰ – ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
0
0
پاسخ
با سلام خدمت مسگر ناشناس چند سال پیش دو تا قابلمه مسی خریدم ویک بار غذا داخل ان سوخت و من با سیم تمیز کردم کمی خراش بر داشته ایا استفاده از آن مشکلی دارد
پاسخ ها
جمیلی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۲ – ۱۳۹۴/۰۶/۲۶
بهتره سفید شود
عبدالله مسگر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۲ – ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
0
0
پاسخ
با سلام خدمت دوستان یه توصیه برا دوستان داشتم واینکه اگر از ظروف مسی استفاده صحیح بشه بهترین نتیجه حاصل میشه آیا هیچ میدونستین که سالم ترین و مقوی ترین غذا سمنو هست توجه داشته باشین برای پخت سمنو حتما باید از دیگ مسی استفاده کرد و ترجیحا از آتش هیمه ( چوب و ذغال و…) و رنگ سمنو مختص دیگ مسی هست پ داخل هیچ ظرف دیگه شما نمیتونید به این کیفیت رنگ و طعم دست پیدا کنید
محمدرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۷ – ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
0
0
پاسخ
سلام و درود خدمت استاد مسگر
میخواستم نظرتون رو درمورد خودن غذا با قاشق وچنگال مسی که خوب البته بدون روکش هست رو بپرسم.ایا مشکلی برای سلامتی ایجاد میکنه؟
ممنون
پاسخ ها
جمیلی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۱ – ۱۳۹۴/۰۶/۲۶
بهتره استفاده نشود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۸ – ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
0
0
پاسخ
با سلام واحترام ازنظرات ونکات مطر ح شده ممنونم من به تازگی وارد مبحث استفاده از مس شده ام . سوالم از کارشناس محترم این است که ایا میتوان تکه مس راکه قلع اندود نشده است وقرمز است داخل کتری یا هر ظرفی که میخواهیم غذا بپزیم استفاده کنیم ایا مفید است وهمان عملکرد ظرف مسی رادارد یا چون قلع اندود نشده است مضراست؟ پیشاپیش ازراهنمایی کارشناس محترم متشکرم
کریمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۹ – ۱۳۹۴/۰۶/۲۳
0
0
پاسخ
ایا ظرف روی هم خوبه من نمیتونم برم کرمان چیکار کنم خیلی ازظرف ها چدن دارم
پاسخ ها
فاطمه
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۷ – ۱۳۹۴/۰۷/۲۲
سلام. کدوم شهر هستید؟ من کرمانی ام و میتونم کمکتون کنم. چند روز پیش یه قابلمه مسی خریدم.
ali
|
United States
|
۱۰:۳۶ – ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
0
0
پاسخ
با سلام کسانی که از دیگ های مسی استفاده می کن اگر روکش دار باشه خطرش بیشترحداقل بدون روکش هم زیاد استفاده نشه
ایلمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۶ – ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
0
0
پاسخ
سلام به همه عزیزان.به جرات میتونم بگم هیچ ظرفی هیچ ضرری برای بدن ندارد.والبته هیچ خیری هم برای بدن ندارد.مهم اینه که روش طبخ درست غذاها رو بلد باشید.مثلا سبزیجات نباید زیاد پخته بشه حالا طرفش مهم نیست چی باشه فقط باید به حدی بپزه که برای بدن مفید باشه.روزانه هزاران میکروب و آلودگی از راه های مختلف وارد بدن میشه و واقعا نمیشه از این آلودگی ها جلوگیری کرد.باید به جای اینکه براتون رو عوض کنید اصول غذا خوردن رو عوض کنید.روغن و گوشت هورمونی و نان سفید استفاده نکنید به جاش غذاهای بخار پز و آب پز بیشتر استفاده کنید به جای روغن های امروزی از حدالمقدور از روغن حیوانی روغن زیتون یا کنجداستفاده کنید.سبزیجات و میوه ها رو تو رژیمتون بیشتر کنید…ببخشید پسرم اذیت میکنه نمیذاره بیشتر توضیح بدم اما برای سم زدایی بدن روزانه از ماءالجبن استفاده کنید
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۷ – ۱۳۹۴/۰۷/۲۲
0
0
پاسخ
من قابلمه مسی خیلی دوس دارم
برا جهیزیه هم ب مامانم گفتم مسی بخره
مریم
|
Afghanistan
|
۱۹:۳۳ – ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
0
0
پاسخ
بسیار زیبا و جالب
پدرام
|
United States
|
۱۲:۱۳ – ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
0
0
پاسخ
نه خیر دوست عزیز این چرت پرت ها چیه مس کدومه اهن کدومه اخه عقل کجاست یعنی اهن تو اب بپزیم اب دارای یون اهن میشه واقعا که بهترین ظرف برای پخت پز استیل هستش نه چیز دیگه ای فقط چون گرون هستش کمتر کسی مصرف میکنه خوبه شما مشکل سرطان دنیا رو حل کردی افرین غذا تو ظرف مسی
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۱ – ۱۳۹۴/۰۷/۲۹
0
0
پاسخ
به نظر من دیگ مسی و همچنین دیگ سنگی و سفالی خوبند،ولی اگر اصولی و درست تهیه شوند متاسفانه وقتی چیزی در کشور ما رایج می شود سودجویان به دنبال تهیه اجناس غیر استاندارد و قلابی هستند که ارزان در بیاید و باعث بوجود امدن همین نظرات متضاد میشود،بنابراین توجه به جزئیات و پیدا کردن منبع قابل اعتماد و تحقیق فراوان قبل از خرید مهم است،ضمنا اصلاح الگوی تغذیه به تنهایی باعث شد من از شر بسیاری از بیماریهای مزمن رها شوم بنابراین به تمام ابعاد سلامتی توجه کنیم .
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۹ – ۱۳۹۴/۰۷/۲۹
0
0
پاسخ
در ژاپن فرهنگ دوچرخه جا افتاده،الان بیشتر شلوغی خیابونا مال اتوموبیلهای تک سرنشین هست که چه خوب بود به جای ایجاد ترافیک و الودگی از دوچرخه استفاده کنند.عقیده دارم که بسیاری از فرهنگهای ما ایرانیان درست و موجب سلامتی بوده ولی هجوم فرهنگهای نادرست غرب و پذیرش بی چون و چرای ما باعث شده سلامتی ما به خطر افتد در جامعه ای که پر سود ترین مشاغل پزشکی و وکالت هستند یعنی جامعه سالم نیست و این علامت خطر هست جامعه دارد به مسیر نادرستی میرود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۷ – ۱۳۹۴/۰۷/۳۰
0
0
پاسخ
اولا مس در مقابل هوا صولفاته میشه و سمیست ثانیا وقتی قلع اندود میشه قلع در غذا آزاد میشه که فکر کنم از مضرات قلع مطلعید بعضی از دوستان اعلام میدارند که در قدیم مردم سالمتر بودند اما آمار چیز دیگری میگه و فقط اسم سرطان فرق میکرده و بیشتر مواقع بدون تشخیص فوت میشدن
نگار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۱ – ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
0
0
پاسخ
دوستان سعی کنید از قابلمه های سرامیکی استفاده کنید کمترین تاثیر رو روی مواد غذایی داره و خیالتون از هر جهت می تونه راحت باشه
محمودی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۵ – ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
0
0
پاسخ
با عرض سلام. بنا به ضرورت و از آنجا که شغلم فروش لوازم آشپزخانه است، هر روز در باره ترکیب مواد و خواص آن مطالعه میکنم تا به این سایت و این مطلب رسیدم، و مطلب و نظرات تمام دوستان را خواندم؛ مطلب قابل عرض در رابطه با جواب خیلی از دوستان در مورد بهترین ظروف این است که تمام بدنه های فلزی در شرایطی میتوانند زیانبار باشند. این مطلب در مورد خیلی از روکش ها و پوشش ها نیز صادق است. روی مسائل بهداشت تغذیه تا آنجا که مربوط به ظروف باشد صد البته تحقیقات زیادی انجام شده است، تعدادی از متخصصان ایرانی نیز از نتیجه این تحقیقات استفاده کرده و یا مقالات حاصل از این تحقیقات را به فارسی برگردانده اند، که مطالب مشابه موجود در سایتهای مختلف از آنها استخراج و یا کپی شده اند. برای مثال به وبسایت و وبلاگ دکتر درستی متخصص تغذیه مراجعه نمود: کدام ظروف مناسب هستند؟http://drdorosty.blogfa.com/post-3.aspx
طبق جستجوهای زیاد و نتیجه گیری از آن من در درجه اول ظروف آنودایز سخت یا هارد آنادایز را به دلیل مقاومت بسیار بسیار بالای بدنه و ضدخش بودن بسیار بالا و عدم ترکیب آن با غذا بهداشتی ترین و بادوامترین و بهترین نوع ظروف میشناسم. بعد از آن هم ظروف روکشدار جدید که بدنه آنها از آلومینیوم آلیاژی ریخته گری شده (که مردم غالباً با نام چدن میشناسند) با پوشش حداقل 3 لایه سرامیک صددرصد طبیعی و یا مرمر 6 لایه ساخت شرکتهای معتبر و کشورهایی که کنترل خوبی روی موضوع دارند مناسبتر میدانم. این نکته را یادآوری کتم که من ظروف آنادایرشده را تا به حال موجود نداشته ام و قصد تبلیغ هم ندارم…من هم از ظروف برای پخت و پز استفاده میکنم و این نگرانیها برای من هم وجود دارد. با عرض پوزش از طولانی شدن کامنت..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۱ – ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
آقاي محمودي از نظر شما سپاسگذارم .متاسفانه بعضي افراد با دروغ گوئي ظرف آلومينيوم را به نام روحي وظرف آلومينيوم خشك را به نام چدني به مردم ميفروشند .و مردم را فريب ميدهند .
فرهاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۲ – ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
1
0
پاسخ
به نظر من هر کی تو هر چی میخاد غذا درست کنه.بعدش هم بی خود از مسگر های کرمانی تبلیغ نکنین .درسته مس از کرمان میاد ولی بهترین مسگرها اصفهانن
سحر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۴ – ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
0
0
پاسخ
دوستان امروز قبل از درست کردن غذا تو ظرف رو با تکه ای از لیمو ترش پاک کردم سفید شد اما تو ظرفم پر از خراش شده…چراااا؟! کسی میدونه؟ممممنون میشم راهنمایی کنید..با سپاس
فرشته
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۴ – ۱۳۹۴/۰۸/۱۹
1
0
پاسخ
بله بهترین مسگرهااصفهانی هاهستند-بهتراست تاآگاهی پیدانکردیم حرفی نزنیم.
پریسا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۸ – ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
0
0
پاسخ
باسلام خدمت دوستان
من واقعا متعجب موندم چطور همه ی ما به راحتی و بدون هیچ ترسی سالیان زیاده از ظروف تفلون و به اصطلاح تبلیغات جدید سرامیک و… استفاده کرده و اگر خش دار یا معیوبم که باشن باز به دلیل گرانی دلمون نمیاد اونها را دور بریزیم با اینکه میدونیم ضرر دارن یا اینکه مرتب از ظروف یکبار مصرفی که میدونیم سرطانزا هستن استفاده می کنیم ولی چطور نسبت به ظروفی که اجداد ما برون هیچ شک و تردید استفاده می کردن و در طب سنتی و ایرانی به آنها توصیه شده اینقدر تردید داریم و اینقدر محتاط عمل می کنیم مثل اینکه یادمون رفته ما ایرانی هستیم علم گذشته های ما بر اساس علم بوعل و …. بوده مگه میشه در گذشته ایران در معماری به زوایای نور و گرما و سرما و …. فکر کرده باشن ولی نسبت به ظروف و فایده ی آنها فکر نکرده باشن بهتر نیست کمی از گذشته ها الهام بگیریم. با تشکر
ونوس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۳ – ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
0
0
پاسخ
من امروز یک قابلمه مسی خریدم.با این حرفها مجبور بزار برای دکوری
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۴ – ۱۳۹۴/۰۹/۱۱
0
0
پاسخ
نمیدونستم ظف مسی اینقدر خوبه ممنون از راهنما یتون
قادر عزیزی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۸ – ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
0
0
پاسخ
دوست عزیزی که این مطلب رو منتشر کردید باید بدونید که آهن رو قرار نیست شما به شکل یون بخورین. حتی آهن حاصل از غذایی که می خورین به شکل یون نمی تونه باشه مگه اینکه به حالت محلول باشه این حرفای شما رو دکتر روازاده هم به غلط استفاده کردند که از شخصی که در رشته پزشکی تحصیل کرده بسیار بعیده. باید عرض کنم اهن توسط آنزیم سیتوکروم b در سطح پرزهای روده به یون آهن دوظرفیتی یا فرو تبدیل میشه که جذب اون رو راحت می کنه و در ضمن آهن آلی بهتر از آهن معدنی جذب میشه یعنی آهنی که برای مثال در ساختمان میوگلوبین گوشت هست خیلی راحت تر از آهن یونی جذب می شه دلیلش هم پروتئین HCP در سطح سلول روده است. در مورد ظروف مسی هم نظرات متفاوتی وجود داره مثلا ما کلا هر روز واقعا می تونیم تو ظروف مسی غذا بپزیم اگه مس بدن بالا بره ودر کبد جمع بشه اون وقت فرد دچار بیماری کبدی میشه که. مس اگر وارد غذا شود جذب کلسیم و آهن را مختل می‌کند. در کتاب «مفرح القلوب»، که شرح کتاب قانونچه در طب است (قرن هشتم هجری قمری)، حکیم محمد ارزانی، از بزرگترین حکمای طب ایرانی، می گوید: «طبخ طعام در انای نحاس (ظرف مسی) خوب نیست مخصوصاً اگر مدت زمان پخت زیاد باشد و نیز غذا چرب و ترش باشد.
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۸ – ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
0
0
پاسخ
با سلام امروز واسمون حلیم نذری آوردن رنگش سیاه بود مام خوردیم بعدا فهمیدیم دیگش مسی بوده و قرمز .و بر خاطر هم زدن زیاد رنگش عوض شده بود آیا خطری نداره واسمون آخه ب پسر سه سالم هم دادم
علی محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۸ – ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
0
0
پاسخ
اوووووه. چقدر حرف های ضدونقیض راجع به مس خوندم. من هم یک قابلمه مسی از بازار یزد خریدم. امروز برای اولین بار توش آبگوشت پختم. تا ببینم چی میشه.
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۴ – ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
0
0
پاسخ
جدیدا دوباره تبلیغات ضد مس می کنند اگر ظروف مسی خوب نبود پدربزرگهای ما که دائم از این ظروف استفاده می کردند 120سال عمر نمی کردند لذا با اطمینان از ظروف مسی استفاده کنید و برای سفید کردن آن هم حتما به جاهای مطمئن که از سرب استفاده نمی کنند و از قلع خالص استفاده می کنند. ببرید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۷ – ۱۳۹۴/۱۰/۲۰
0
1
پاسخ
این قدر مردم به خاطر یه لقمه غذا که میخوان بخورند وزنده بمونند گیج نکنید اگر تونستید سیستم ایمنی بدنتونو قوی کنید وکمتر استرس داشته باشید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۳ – ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
0
0
پاسخ
اینقدر این مردم رو گیج نکنید در قدیم کارگاه یا کارخانه نبوده که بتوانند ظروف استیل یا پیرکس یا تفلون درست کننده برای همین همه ی ظروفشون مسی بوده در ضمن زندگی و طول عمر پدر بزرگای شما مربوط به مواد غذایی بوده که استفاده میکردند و ظروف آن مس بخاطر راحتی تولید در ان زمان استفاده می شده
اگه به شما ها باشه که همتون میگید سکه های مسی قدیم هم بخاطر خواصی که داره تولید میشده
امیرامیری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۹ – ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
0
0
پاسخ
سلام من که کیج شدم ازحرفاتون چی خوبه چی بده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۵ – ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
0
0
پاسخ
من تغریبا همی نظرات و خوندم ولی باز به یک نتیجه دزست وحسابی نرسیدم اخه پس چکار کنیییییم تو چی غذا بپزییم .البته اگه غذای وجود دداشته باشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۹ – ۱۳۹۴/۱۱/۰۱
0
0
پاسخ
به نظر من بهتره که از همه ی ظروف استفاده کنیم ب غیر از تفلون از مس هم در هفته یکی دو بار استفاده کنیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۰ – ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
0
0
پاسخ
خیلی خوب بود
هادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۸ – ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
0
0
پاسخ
سلام این ظروف مسی که گفته میشه خواصیت داره خوب این سفیدکردن مس بافلزات سنگینی مثل قل که وقتی غذا پخت میشه این موادهم که وارد بدن میشه 2وقتی ظروف مسی سفیدمیشه این لایه که نمیزاره مس باغذا ارتباط داشته باشه ممنون اگه راهنمایی کنید
دمشقی
|
United States
|
۲۲:۵۹ – ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
0
0
پاسخ
من قابلمه مسی برای فروش دارم
فایزه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۲ – ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
0
0
پاسخ
از کجا بدونیم که ظرف مسی که خریدیم قلع اندود شده یا نه.چون من دو عدد دیگ مسی خریدم و آوردم خونه دیگه نمیدونم قلع اندوده یا نه.لطفا راهنماییم کنید.متشکرم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۳ – ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
0
0
پاسخ
وای پس چیکار کنیم.یه کارشناس پیدا نمیشه ک قطعی نظر بده.
امیر ارسلان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۳۷ – ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
0
0
پاسخ
با سلام خدمت دوستان گرامی بنده پزشک تغذیه و مهندس شیمی هستم استفاده از ظروف مسی با رعایت نکاتی نه تنها هیچ مشکلی برای بدن ایجاد نمیکند بله برای سلامتی و برخی نیازهای بدن بسیار مفید میباشد اول اینکه اگر درون ظرف مسی شما قلع اندود نیست و کاملا مس هست اول باید مخلوطی از سرکه و نمک درون ظرف ریخته و حدود سه دقیقه مالیده شود و بعد از تمیز کردن ظرف مسی استفاده شود و دوم اینکه پس از پختن غذا در ظرف مسی بیشتر از یک ساعت غذا درون ظرف مسی نباید بماند و باید سریع خارج و به ظرف دیگر منتقل شود و ظرف شسته شود برای استفاده دوباره دوم اینکه ظروف مسی قلع اندود احتیاجی به مالیدن سرکه و نمک درون انها نیست و پس از استفاده و پخت غذا تا چند ساعت غذا درون این ظروف باشد اشکالی نداره و برای شستن ظروف مس قلع اندود از اسکاج نرم و مایع ویا میتوان از خاکستر استفاده کرد
والایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۸ – ۱۳۹۵/۰۱/۱۹
0
0
پاسخ
واقعا درست میفرمایید…ولی باز هم دیر نشده همه میتونن تو دیگهای سنگی ومس غذا درست کنن مثل خودبنده من تصمیم گرفتم حدود یکساله غذا فقط تو مس وسنگ درست میکنیم …مرسی از اطلاعات خوبتون
شيما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۱ – ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
0
0
پاسخ
من چيزي كه فهميدم حتا اگر قابلمه مسي مفيد هم نباشه
مضر هم نيست چون اگر بود در قديم و با اون همه فراواني استفاده بايد مردم رو دچار مشكل ميكرد
پس احتمالا نه سرطان زاست و نه ضد سرطان
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۲ – ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
0
0
پاسخ
اگه قرار باشه هر بار که میخای از مس استفاده کنید سه دقیقه با سرکه و نمک تمیز بکنیم و ….. دردسرای زیادی داره مقرون به صرفه نیست ظروف تفلون اگه آسیبی به پوشش تفلون وارد نشه بهترین ظرف جهت سرخ کردن و طبخ برنج
گمنام
|
United States
|
۱۷:۲۲ – ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
0
0
پاسخ
من جایی خوندم که برای روکش داخلی قابلمه مسی از سرب استفاده میکنن چون ارزانتره٬ اگه واقعیت داره پس از کجا تشخیص بدیم که با سربه یا با قلع؟
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۰ – ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
0
0
پاسخ
با سلام به همه.من اهل زنجان هستم که در ساخت ظروف مسی ید طولایی داره.در مورد اینکه مس رو با سرب پوشش میدن یا با قلع باید بگم که سرب طی یک ساعت رنگش مات میشه.در موقع خرید حتما دقت کنید که داخل ظرف روغنی نباشه و باید برق بزنه.بعضی از آدمای سودجو برای واکنش ندادن سرب٬ به اون قسمتیکه سرب زدن (بجای قلع) روغن میمالن.این از این.
مسئله دوم دست ساز بودن یا پرسی بودن ظرفه.الان برای کلک زدن به مردم٬ ظرف رو با پرس میسازن و بعد میدن یکی چکش کاریش میکنه تا بنظر دست ساز بیاد.برای نخریدن این ظروف تنها یه راه وجود داره٬ و اون هم چک کردن برشهایی هست که بعدا اونها رو بهم جوش دادن.برشهای ظروف دست ساز کمی خطا داره و براحتی قابل رؤیته ولی برشهای ظروفی که با دستگاه پرس ساخته شدن خیلی تمیز و یکدست هستش.فقط موقع خرید باید دقت کنید.موفق باشید
سارا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۸ – ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
0
0
پاسخ
سلام و تشکر از همه دوستان بخاطر نظرات و پاسخ ها
من یکسال هست که قالمه مسی و سنگی استفاده میکنم , واقعا راضی هستم.قابلمه مسی رو سفارش دادم از زنجان آوردن و عالیه.الان دیگه باید بدم سفید کنن.خیلی نحوه استفاده که اینجا توضیح داده شده بدردم خورد.ممنون
امين
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۱ – ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
0
1
پاسخ
سلام به دوستان.استفاده زياد از يون مس ناشي از استفاده نامتعارف از ظروف مسي باعث ايجاد مسمويت تهوع و استفراغ مي شود.من اين مطلب را در خودم و فرزندم به وضوح و در موارد متعدد ديدم.زماني كه همسرم خرشت و برنج را در ظروف مسي انهم بدون پوشش قلع طبخ كرد هر دو به اسهال شديد تهوع و رنگ پريدگي دچار شديم.خواهش بنده اين است كه در استفاده از ظروف مسي تعادل ايجاد كنيد.مثلاً فقط براي پخت برنج كه مدت زمان آن كوتاه است و فاقد اسيد مي باشد از ظروف مسي و براي پخت خورشت كه بعضاً به زمان چند ساعته نياز دارد از ظروف سفالي،سنگي و يا لعاب بهره ببريد.حتماًخودتان هم تصديق مي كنيد كه ديزي سنگي يا آبگوشت ظروف سفالي با لعاب چقدر خوشمزه و دلچسبند و فاقد هر گونه مسمويت مي باشند.هر چي باشه ما از خاكيم و به خاك برمي گرديم.اين طوري هم از فوايد ظروف مسي قلع اندود بهره مي بريم هم از ظروف فوق العاده سفالي و سنگي.خاطرم هست در يك برنامه آشپزي در نيجريه از ظرفي سفالي لعاب شده به نام تجين براي پخت خرشت استفاده مي كردند.ما در نواحي شمال براي تهيه ماست از كوزه هاي گلي پخته شده در آتش بهره مي برديم.در كشورهاي زيادي از آسياي غربي و خاور ميانه از دير باز براي نگهداري آب از ظروف سفالي بهره مي بردند.بنابراين خطر استفاده نامعقول و افراطي از ظروف مسي را مخصوصاً براي كودكان جدي بگيريد.باآرزوي سلامتي براي همه.
Hadi Amini
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۵۷ – ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
0
0
پاسخ
سلام. من. قابلمه مسی خریدم وقلع اندود کردم. موقع
غذا درست کردن. چه برنج ویا خورشت. سیاه میشود
وهنگام کشیدن غذا سیاهی مثل دوده انش دستم را سیاه
می کند چرا. ایا. مس. ناخا لص است
مصطفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۶ – ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
0
0
پاسخ
با سلام.دیزی سنگی هم خوبه البته برای غذاهای آبکی یعنی محشر میشه در کل دوستان غذا داخل ظروف تفلون یا ظرفهای زود پز یا مایکروفر یا… خیلی ضرر داره.قدیمیها همش از ظرف مسی استفاده میکردن همیشه هم سلامت بودن .دوستان هیچ موقع داخل مایکروفر نون یا غذا گرم نکنید که میگن خیلی ضرر داره چون با اشعه زود داغ میشه
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۱ – ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
0
2
پاسخ
سلام با تشکر از استاد مسگر. من از وقتی توی ظروف مسی غذا درست میکنم نشاط و شادابی بیشتری دارم. و واقعا تک تک فرمایشات شمارو بعد از چند ماه تحقیق بهش رسیدم. تمام این تبلیغات منفی در مورد گیاهخواری و طب سنتی وثل حجامت و… روز به روز روبه افزایشه. و تمام هدفی هست که فراماسیونر ها از 3 هزار سال پیش برای بهش رسیدن نقشه ها کشیدن و طراحی ها کرده اند. باید بتونیم خوب ببینیم و درک کنیم
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۶ – ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
0
0
پاسخ
استاد اگه ممکنه بفرمایین کاربرد آفتابه مسی در دستشویی های قدیمی آیا ضرر داشت یا مفید بود و چرا؟ ممنون
داش عبداله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۷ – ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
0
0
پاسخ
اقا مصطفی عزیز
گرم کردن و یا داغ کردن غذا توسط مایکرو فر و یا بهتر بگم مایکروویو توسط ویو و یا همون تولید امواج که نتیجه اون به حرکت دارآوردن جنبش مولکولی و در نهایت بالا رفتن حرارت در اثر برخورد مولکولها بوجود میاد و این جنبش مولکولی شدی باعث از بین رفتن فیبر غذای مورد نظر خواهد شد که ارزش غذایی رو بهشدت پایین میاره و اشعه ای در اینجا وجود نداره که ضرر داشته باشه.
متشکرم
جهان مس اصفهان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۷ – ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
0
0
پاسخ
با سلام ادمین کانال هستم..
نیلوفر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۲ – ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
0
0
پاسخ
سلام.
من همسرم تمام بدنش لکه های سفید گرفت رفتم دکتر پوست گفتش پی سی و درمان نداره.دکتر گیاهی گفت آب توی قابلمه مسی بجوشون بده بخوره. منم اینکارو کردم.الان بیشتر از نیمی از لکه های بدنش از بین رفته. بعد از یک ماه. بیایید واقعیت ها رو ببینیم و گارد نگیریم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۴۳ – ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
0
0
پاسخ
سلام. نمیدونم این استتد مسگر هنز فعالیت داره یا نه. یه سوال داشتم ازش. استاد شما گفتی که شصت سالتون هست.میخواستم ببینم خودت میای توی اینترنت و این موارد رو مینویسید یا کس دیگری برای شما مینویسید ؟ چطور با مفاهیم دوپامین ادرنالین و… آشنایید؟اطلاعت پزشکی از کجا دارید؟ با تشکر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۵ – ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
0
0
پاسخ
اول پیرکس و بعد استیل. باقی ظروف را هم فراموش کنید. خیلی میخواین ارگانیک باشه برید میبد یزد از این دیگ سنگی های سنتی بخرید.
فریبا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۳ – ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
0
0
پاسخ
با سلام خدمت مسگر محترم.
من در ظرف مسی آب ریخته بودم و روی گاز گذاشته بودم تا جوش بیاد . اما یادم رفت و آب تمام شد و ظرف خالی روی آتش سوخت و خیلی حرارت داشت. زیر آب بردمش. به. داخلش سیاه و بیرون اش تیره . با سیم شستم اما داخلش بیرون و درونش براق نیست و داخل ترکیب سفید و سیاه و نارنجی هست. خواستم بدونم چه کنم. ایا باید برود سفید کرد یا میشه غذا پخت
رهگذر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۰ – ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
0
0
پاسخ
در مورد نحوه تمیز کردن ظروف مسی هم بگید لطفا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۲ – ۱۳۹۵/۰۶/۲۶
0
0
پاسخ
سلام خدمت همه خوانندگان ومسئول این صفحه.من ظروف مسی دارم ولی حدود 2سال است که استفاده نمیکنم زیرا داخل آن دیگر سفید نیست لطفا نظرتان را راجب به استفاده از این ظروف با این شرایط بگوئید.باتشکر
ندا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۸ – ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
1
0
پاسخ
منم با دوستاني كه ميگن زمانهاي قديم دليل مرگها مشخص نبوده موافقم، هم اينكه الان جمعيت خيلي بيشتره و به طبع مرگ و ميرها بيشتر.
در ضمن مسي كه براي بدن مورد نياز هست همون باري رو نداره كه اين ظروف دارن در نتيجه بدتره كه بهتر نيست، مثله وقتي كه وسايل برقي رو به ولتاژ بالاتر وصل كني، معلومه كه ْسيب ميبينه.
دليل مرگ و ميرهاي الان هورمونهايي كه به مرغ ميزنن، زمين آلوده در نتيجه ميوه و سبزيه آلوده، آب و هواي ناسالم، استرس و خواب ناكافي و عدم تحركه. بهترين ظروف همون سنگي و شيشه اي هست، به نظر من چون هنر مسگري داشت از بين ميرفت و فروششون پايين اومده بود همچين حرفي باب شد، وگرنه ميتونستن بگن هركس يه تيكه مس بخره روزي دوبار ليسش بزنه مسه بدنش تامين ميشه!!!
در ضمن خوشمزگي غذا در اين ظروف به خاطر پخت ْآرومشونه نه فلز مورد استفاده.
ريزبين
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۸ – ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
1
0
پاسخ
خرد خود را تعطيل و دانش بشري را مسخره نكنيد.
مس مضرترين ظرف براي غذاست. همچنين روكش قلع آن . اين را آزمايشات مكرر دانشمندان سراسر جهان مي گويد
حمزه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۸ – ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
0
0
پاسخ
با سلام خدمت استاد مسگر ناشناس و آگاه
به حکم تجربه ، در مورد مصرف ظروف مسی با شما موافقم ولی سوالی مهم دارم .
چرا در اروپا در هنگام استفاده از ظروف مسی بر خلاف ایران آن را قلع اندود نمی کنند؟
با تشکر
شیردل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۹ – ۱۳۹۵/۰۸/۲۱
0
1
پاسخ
با عرض سلام
در خصوص استفاده خارجی های(امروز نه باستان) از ظروف مسی کسی منابعی را می شناسد(کتب معتبر)؟
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۲۴ – ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
0
0
پاسخ
به نام خدا من محمد خالقی از جهرم هستم نمیدونم که چه موادی برای بدن ضرر داره ولی از کتابی که در دانشگاه مطالعه کردم و احساسی که دارم احتمال میدهم که آهن و مس ضرر بسیار کمتری از روی و آلومنیوم و … دارد وضرر قلع و پلاستیک هم از آنها بسیار بیشتر باشد.در مورد مس مطمئن نیستم چون تا حالا خودم استفاده نکرده ام. عزیزان به احساسی که دارید توجه کنید خدایی وجود دارد که گاهی به بندگان فروتن و عبادت کننده اش اگر تلاششان در علم و کار به جایی نرسد الهام میکند تا راه را دریابند.برادران و خواهران عزیز وقت خودتان را با خواندن نظرات کسانی که حتی از دیدن چهره آنها هم ناتوانید و صحت جملات آنها را نمیدانید تلف نکنید اینها برای لحظه ای خواندن و خندیدن شاید خوب باشد ولی به عمر اندک هم فکر کنید. به خدا قسم علم با اینترنت بدست نمی آید بلکه با تحقیق و آزمایش و تجربه و نوشتن آموخته ها و آموزش دادن و استمداد از خداوند یگانه مهربان بدست می آید.خدانگهدار درضمن اگر عزیزی با نام بنده پیام گذاشت من نیستم
رخسار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۲ – ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
0
0
پاسخ
سلام وتشکر استاد مسگر ناشناسمن که با این همه اختلاف نظر گیج شدم سوالم اینه توی دیگ مسی قدیمی که قلع نداره اب بجوشانم برای خوردن اشکالی داره اب دو روز تویش بمونه ممنونم
اردلان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۷ – ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
0
1
پاسخ
بنظر من كلا اين برداشت كه ظروف مسى سرطانزا هستند غلطه چون قديمى ها همشون از ظروف مسى استفاده ميكردن و درصد ابتلا به سرطان در افراد قديمى خيل خيلى كمتر از افراد جوان هستش،،،چيزى كه داريم ميبينيم اينه كه الان كه علم و تكنولوژى پيشرفت كرده مريضى هم باهاش رشد كرده،،،قربون همون قديميت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۵ – ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
0
1
پاسخ
دوستان عزیز به نظر من سرطان هیچ ربطی به استفاده از ظرف خاصی نداره پدر من 70 سال عمر کرد اوایل از ظروف مسی قدیمی استفاده میکردن بعد هم که ظرو ف روحی از تفلون وچدن هم استفاده نمیکردن ولی آخر به علت سرطان خون فوت شد علت سرطان آلودگی هوا گوشت ومرغ هورمونی مواد شیمیای هست که به خوردمون میدن فقط باید خودمون رو به خدا بسپاریم واز هر ظرفی که خواستیم استفاده کنیم ونگران هم نباشیم
ناشناس از زنجان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۰ – ۱۳۹۵/۱۰/۰۲
0
0
پاسخ
به نظر من استفاده از ظروف مسی دو الی سه بار در هفته بهتر است توصیه متخصصین مباشد وبعضی از هموطنان از بابت اینکه ظروف مسی را کی باید قلع اندو کرد بهترین زمان هر موقعی که داخل ظروف مسی رو به سیاهی می گراید زمان قلع کردن آن میباشد .بعد از اینکه قلع اندود شد باید قلع آن نقره ای شفاف باشد.معمولا به گفته قدیمی ها آخرا سال ظروف مسی را میدادن قلع.با تشکر
سینا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۰ – ۱۳۹۵/۱۰/۰۹
0
0
پاسخ
طبق خواندن نظرات مختلف به این باور رسیدم که مس برای درست کردن همه غذاها کاربرد ندارد. برای همین در مزل هم باید ظروف سنگی هم مسی و هم سفالی داشته باشید. تحقیق کنید که هر کدام برای چه غذاهایی قابل استفاده هستند.
در مورد شیشه یا پیرکس هم چون خنثی هست بنابراین هیچ تاثیری روی غذا ندارد ( نه مفید نه مضر ) ! اما مس میتواند در درست کردن برخی از غذاها مفید باشد. سفال در غذاهای دیگری و همچنین ظروف سنگی.
هر کدام نقش خاص خود را ایفا میکنند
باشد که رستگار شویم

در پناه نور الهی باشید 🙂
النا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۱ – ۱۳۹۵/۱۰/۱۹
0
0
پاسخ
سلام به همه دوستان . من ده سال هست که از ظروف مسی استفاده میکنم حتی قاشق و چنگالم هم مسی خیلی راضی هستم .امیدوارم که شما دوستان هم استفاده کنید .
وحید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۳ – ۱۳۹۵/۱۰/۲۸
0
0
پاسخ
فقط ظرف مسی،دیزی سنگی و…
مرضیه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۹ – ۱۳۹۵/۱۰/۲۸
0
0
پاسخ
باسلام.درجواب شخصی که درموردفوایدآفتابه مسی درقدیم پرسیدند مس میکروب کش وخاصیت ضدعفونی کنندگی داردوازایجادعفونت جلوگیری میکند.بگفته دکترروازاده که دوازده سال دراروپاتحقیقات کرده اندکشورکاناداتمام لوله کشیهای آبشان ازمس است ومحتملادیگرازکلراستفاده نکنند.استفاده ازمس درکشورماسابقه هفت هزارساله دارد.وبسیارمفیداست.خانواده من نه ساله که مس بدون قلع استفاده میکنیم وهیچ عارضه ای هم برامون نداشته.فقط بایدبلافاصله بعدازخاموش کردن اجاق غذارادرظرف کشیدیادرظرف دیگه ای خالی کرد چون ضررمس قرمزبدون قلع فقط موقعییه که اجاق خاموشه وغذاتوش بمونه .من این چن ساله مرتب این مورد رورعایت میکنم.الحمدلله هیچ مشکلی هم نداریم.چن بارهم چکاب رفتیم.شماهم استفاده کنید یدی در ظروف مسی پوشش داده نشده باید اجتناب كرد.
همچنین با خراشیدن یا ساییدن این ظروف در هنگام شست و شو، لایه پوششی محافظ از بین می رود. از خراشیدن این ظروف باید خودداری نمود و در ظروفی كه لایه پوششی آنها از بین رفته نباید پخت و پز كرد. سازمان غذا و دارو (FDA) در مورد مصرف ظروف مسی بدون پوشش هشدار داده است، زیرا این فلز هنگامی كه در مقادیر زیاد وارد غذا می شود باعث تهوع، استفراغ و اسهال می شود.

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *