خانه / تعبیر خواب / تعبیر و معنی دیدن آش در خواب

تعبیر و معنی دیدن آش در خواب

دیدن آش در خواب با توجه به طعم و مزه آن مسیر تعیین تعبیر خواب مشخص می گردد. به طور مثال آش شور و یا ترش و یا تند تعابیر مختلفی با یکدیگر دارند اگر آش طعم بدی نداشته باشد تعبیرش نعمت و روزی است.منوچهر مطیعی تهرانی گوید: رشته، رشته امید است و خیر و برکت و نعمت. رشته را از خمیر آرد تهیه می کنند و چون آرد و خمیر آرد و گندم و نان همه در خواب های ما خوب هستند رشته نیز خوب است. به طور سنتی ما شب های عید رشته پلو می خوریم و آش رشته درست می کنیم این کار از همین عقیده ریشه گرفته یا تعبیر بر مبنای این سنت و عقیده استوار است که رشته در خواب رشته امید است و نعمت و برکت و دیدنش در خواب نیکو است به هر حال که باشد. فقط اگر رشته را دور بریزید و تباه کنید خوب نیست.اگر آش نذری بگیرید نعمت و روزی بشما رسد و اگر آش نذری بدهید به مقام می رسید. تعبیر خواب پختن آش پختن آش در خواب تعبیرش این هست که شما هدفی در ذهن دارید که برای رسیدن به آن باید تلاش کنید.تعبیر خواب آش پشت پا شما هدفی دارید که با تلاش به آن هدف خواهید رسید.
شوربا نعمت و فايده و خير و نيکي است. اين تعبير کلي شورباست ولي در غذاهايي مانند شوربا، آبگوشت، آش، حليم و از اين قبيل که از مواد مختلف و متعدد تهيه و پخته مي شود طعم و مزه آن مسير را معين مي کند. اگر در خواب فقط شوربا ببينيم خوب است و نعمت و خوبي تعبير شده چه خودمان پخته و تهيه کرده باشيم و چه ديگري به ما بدهد ولي اگر آن را بخوريم و بد طعم و بدمزه باشد غم و اندوه و ناراحتي است.

3.JPG


خيلي کارها هست که ما به اميد سود بردن انجام مي دهيم يا اقدام مي کنيم ولي در جريان عمل با شکست رو به رو مي شويم و ناراحتي نصيب ما مي گردد. شورباي بد طعم و بدمزه چنين چيزي را در خواب مي نماياند. شوري و ترشي آن نيز همين تعبير را دارد. محمد بن سیرین گوید: اگر بیند كه بی آن كه گرد آهو رود، آهو بیفكند، دلیل كنیزكی یا زنی را دوشیزگی ببرد.
اگر بیند كه آهو وقت شكار بیفكند، دلیل كه غنیمت یابد. اگر بیند ه آهو در خانه او بِمُرد، دلیل كه از جهت زن، غم و اندوه به ا و رسد. اگر بیند كه آهو را به سنگ یا تیز زد، دلیل كه سخن ناسزا گوید زنی را. جابر مغربی گوید: اگر بیند بچه آهو را گرفت یا كسی بدو داد، دلیل كند كمه وی زا از كمنیزكی فرزند آید. حضرت امام جعفر صادق فرماید: دیدن آهو در خواب بر چهار وجه بود.

اول: زن، دوم: كنیزك، سوم: فرزند، چهارم: منفعت از زنان.   1ـ دیدن آهو در خواب تعبیر خوبی دارد ، برای افراد جوان نشانة دوستیهای پاك و عمیق است. برای افراد متأهلنشانة زندگی آرام و دور از دغدغه است. 2ـ اگر خواب ببینید آهو شكار كرده اید ، علامت آن است كه در دست دشمن گرفتار خواهید شد و در اهداف خود شكست خواهید خورد.

درباره ی ترسور آنتیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *