خانه / دانلود فیلمهای اکشن و جنایی آمریکایی / دانلود فیلم اکشن آمریکایی راکی 3 Rocky 3 1982 با دوبله فارسی و کیفیت عالی

دانلود فیلم اکشن آمریکایی راکی 3 Rocky 3 1982 با دوبله فارسی و کیفیت عالی

در این پست از سایت antique-book-treasure.ir دانلود فیلم اکشن آمریکایی راکی 3 Rocky 3 1982 با دوبله فارسی و کیفیت عالی را برای شما عزیزان قرار دادیم . فیلم سینمایی راکی 3 یک فیلم با ژانر اکشن ورزشی و دارم با بازی بازیگر مطرح و معروف فیلمهای اکشن سیلوستر استالونه آمریکایی میباشد . برای دانلود فیلم اکشن و ورزشی راکی 3 Rocky قسمت سوم با لینک مستقیم و دوبله و زیرنویس فارسی و کیفیت بالا و زبان اصلی انگلیسی و فارسی به ادامه مطلب مراجعه کنید .

دانلود فیلم اکشن آمریکایی راکی 3 Rocky 3 1982 با دوبله فارسی و کیفیت عالی
دانلود فیلم اکشن آمریکایی راکی 3 Rocky 3 1982 با دوبله فارسی و کیفیت عالی

دانلود فیلم اکشن آمریکایی راکی 3 Rocky 3 1982 با دوبله فارسی و کیفیت عالی,دانلود رایگان فیلم اکشن و ورزشی راکی 3,دانلود فیلم راکی 3 با لینک مستقیم و کیفیت بالا,دانلود رایگان فیلم راکی 3 با بازی سیلوستر استالونه آمریکایی,دانلود فیلم راکی 3 با زیرنویس فارسی و بدون سانسور,دانلود تریلر و معرفی و بخشها و قسمتهایی از فیلم راکی 3,دانلود نسخه زبان اصلی فیلم راکی 3,دانلود مجموعه فیلمهای راکی 1 تا 7 سیلوستر استالونه با بهترین کیفیت

دانلود فیلم اکشن آمریکایی راکی 3 Rocky 3 1982 با دوبله فارسی و کیفیت عالی

راکی ۳

راکی ۳
Rocky iii poster.jpg
کارگردان سیلوستر استالونه
تهیه‌کننده اروین وینکلر
رابرت شارتوف
بازیگران سیلوستر استالونه
تالیا شایر
برت یانگ
کارل ویترز
بورگس مریدیت
تونی بارتون
توزیع‌کننده مترو گلدوین مایر (آمریکا وکانادا)
تاریخ‌های انتشار
  • ۲۸ مه ۱۹۸۲
مدت زمان
۱۰۰ دقیقه
کشور ایالات متحده
زبان انگلیسی
هزینهٔ فیلم ۱۷ میلیون دلار
فروش گیشه ۲۷۰ میلیون دلار

راکی ۳ (به انگلیسی: Rocky III) عنوان سومین قسمت از سری فیلم‌های راکی است که در سال ۱۹۸۲ منتشر شد. نویسنده فیلمنامه و کارگردان این اثر سیلوستر استالونه است. این فیلم در ادامه راکی و راکی ۲ ساخته شده است.

داستان فیلم

راکی بالبوآ به دلیل بیماری و درخواست‌های مکرر همسرش (تالیا شایر) و استادش میکی (بورگس مریدیت)، تصمیم می‌گیرد تا از ورزش بوکس خداحافظی کند اما بوکسوری پست به نام کلابر لانگ (با بازی مستر تی) از هر ترفندی استفاده می‌کند تا راکی را دوباره به رینگ برگردانده و با شکست او، برای خود جایگاه و مقامی به دست آورد. راکی در زیر فشارهای مطبوعات و رسانه‌ها و البته درگیری با مشکلات درونی خود، بار دیگر به رینگ مسابقه بر می‌گردد. در روز مسابقه، یکبار دیگر قلب میکی درد می‌گیرد. راکی با ذهنی آشفته پا به رینگ می‌گذارد و به همین دلیل شکست می‌خورد. میکی می‌میرد و راکی دچار یک افسردگی شدید روحی می‌شود. پس از مدتی، آپولو کرید از راه می‌رسد. او سعی دارد راکی را از این شرایط نجات داده و او را برای رویارویی مجدد با کلابر لانگ و شکست او آماده کند اما …

 دانلود فیلم Rocky III 1982 دوبله فارسی

دانلود رایگان فیلم Rocky III 1982 با لینک مستقیم و کیفیت عالی

دانلود فیلم اکشن آمریکایی راکی 3 Rocky 3 1982 با دوبله فارسی و کیفیت عالی
دانلود فیلم اکشن آمریکایی راکی 3 Rocky 3 1982 با دوبله فارسی و کیفیت عالی

 

نام فارسی : راکی ۳

 زبان : فارسی + زبان اصلی

صوت دوبله بصورت جداگانه  ۱:۳۹:۳۸

سال تولید : ۱۹۸۲

محصول کشور : آمریکا

ژانر : اکشن | درام | ورزشی

امتیاز IMDB از ۱۰ : ۶٫۷

 کیفیت :  کیفیت : BRrip 720p – 1080p

کارگردان : Sylvester Stallone

ستارگان : Sylvester Stallone, Burt Young, Talia Shire

خلاصه داستان فیلم Rocky III 1982 : بعد از اینکه «راکی» از یکی از رقیبان سرسختش شکست میخورد، «آپولو کرید» سعی می کند روحیه مبارزه او را از نو بسازد…

دو زبانه :

هردو صوت زبان اصلی و دوبله فارسی در فایل گنجانده شده است . بصورت پیشفرض صوت دوبله پخش میگردد ، برای تغییرصوت در نرم افزار Media Player Classic راست کلیک کرده و گزینه Navigate را انتخاب کنید سپس از شاخه ایجاد شده بر روی Audio Language کلیک نمایید . امکان تغییر زبان در Kmplayer و سینمای خانگی نیز وجود دارد.

 

دوبله فارسی فیلم راکی ۳
مترجم : یسنا ایروانی
مدیر دوبلاژ:چنگیز جلیلوند
گویندگان:چنگیز جلیلوند،اکبر منافی،مریم رادپور،ژرژ پطروسی،میثم نیکنام و …
دوبله شده در استدیو قرن ۲۱

 

 

 

دانلود رایگان فیلم خارجی جدید و زیبای Rocky III 1982 با کیفیت عالی ۱۰۸۰

فیلم Rocky III 1982 با لینک مستقیم پرسرعت به همراه نسخه کم حجم

دانلود Rocky III 1982 + نسخه کم حجم

دانلود فیلم خارجی

لینک های دانلود

http://dl.my-film.in/reza/film/dubbed/Rocky.III.1982.1080p.Farsi.Dubbed-[My-Film].mkv

http://dl.my-film.in/reza/film/dubbed/Rocky.III.1982.720p.Farsi.Dubbed-[My-Film].mkv

****************************************************

Rocky (راکی) – سيلوستر استالونه از 3 دهه بازيگري و حضور در سينما مي‌گويد: بدون معنويت نمي‌توان زندگي کرد

فیلم ها – نقد فیلم خارجی

سیلوستر استالونه را با نام راکی و رامبو می‌شناسند؛ دو قهرمان اکشن فیلم‌های سینمایی دهه 80 که یک‌تنه به جنگ یک لشکر ‌رفتند و با تار و مارکردن آنان، بر سکوی قهرمانی می‌ایستادند. این بازیگر ایتالیایی‌تبار به کمک فیلمنامه‌ها و جلوه‌های ویژه صنعت سینما بود که توانست تبدیل به یکی از بازیگران گرانقیمت سینما شود. دورانی بود که او و آرنولد شوارتزنگر با دریافت دستمزدهای 12 میلیون دلاری برای هر فیلم خود، گوی رقابت را از بقیه همکاران خود ربوده بودند. اما گذشت زمان تاثیر خود را روی استالونه هم گذاشت و وی موقعیت ویژه و ممتاز خود را در دنیای بازیگری از دست داد. با وجود این و پس از گذشت چند دهه از دوران طلایی بازیگری، استالونه هنوز هم توانسته به عنوان یک بازیگر مطرح باقی بماند. این بازیگر در کارنامه هنری‌اش در کنار دو مجموعه فیلم راکی و رامبو، فیلم‌های کبری، تانگو و کش، صخره‌نورد، مرد ویرانگر، تروریست‌ها و بچه جاسوس‌ها را دارد. بی‌مصرف‌ها (2010) توسط خود او کارگردانی شد و فروش خوبی در سینماهای جهان کرد.

قسمت دوم این فیلم اکشن و ماجراجویانه به کارگردانی سایمون وست (کارگردان «هواپیمای ویژه حمل محکومین») و بازی وی، هفته قبل روی پرده سینماها رفت. استالونه در این فیلم با یک دوجین از بازیگران ژانر اکشن همبازی شده و نقش اصلی را بازی می‌کند. او در تازه‌ترین گفت‌وگوی خود درباره کارنامه بازیگری چهل ساله‌اش صحبت می‌کند.

تفاوت سیلوستر استالونه امروزی با استالونه 30 سال قبل در چیست؟

خب، آدم با گذشت زمان تغییر می‌کند و خیلی وقت‌ها خودش هم متوجه این قضیه نیست. اما با گذشت زمان، آدم جدی‌تر به زندگی و مسائل آن نگاه می‌کند، دست از آرمانگرایی برمی‌دارد و بیشتر به معنویات می‌پردازد. شاید 30 سال پیش چنین عقیده‌ای نداشتم، ولی حالا به مسائل معنوی و اخلاقی توجه خیلی بیشتری نشان می‌دهم. همیشه در زندگی به جایی می‌رسید که احساس می‌کنید نیازمند یک تکیه‌گاه معنوی هستید و بدون آن نمی‌توانید به زندگی‌تان ادامه دهید.

با اکشن ورزشی راکی (1976) معروف شدید. امروز این فیلم را چگونه می‌بینید؟

راکی درباره شهرت و تلاش سخت برای رسیدن به هدف بود. هنوز هم فیلم تماشایی و خوبی است. خیلی بد شد که قسمت‌های بعدی آن در دهه 80 از روح ساده و سالم نسخه اصلی فاصله گرفت و وارد سیاست‌بازی شد. قسمت آخر فیلم در سال 2008 تلاشی برای بازگشت به روح نسخه اصلی بود.

یک بار منتقدی گفت چهره شما اصلا حال و هوای چهره یک ستاره را ندارد. دلیل موفقیت خود را چه می‌دانید؟

خب، او راست می‌گفت! با معیارهای کلاسیک سینمایی من اصلا آدم خوش‌تیپی به نظر نمی‌رسم! چشم‌های افتاده و مایوس، دهان کج، دندان‌های نامرتب و صدای خشن! اما فکر می‌کنم همه اینها وقتی با هم ترکیب می‌شود، چیز قابل قبولی ارائه می‌دهد. اما وقتی بحث موفقیت پیش می‌آید باید بگویم در آن دورانی که کار بازیگری را شروع کردم، دنیای سینما در جستجوی یک قهرمان اکشن جدید بود. من این شانس را داشتم که در دورانی به فعالیت پرداختم که سینما و تماشاگران آن، بازیگری مثل مرا می‌خواستند. شاید اگر ده سال قبل یا ده سال پس از آن بازیگر می‌شدم، هیچ وقت به این موفقیت ویژه دست پیدا نمی‌کردم.

آیا واقعیت دارد که فیلمنامه راکی را سه روزه نوشتید؟

بله، واقعا شگفت‌زده می‌شوم وقتی می‌شنوم کسانی 18 سال وقت روی نگارش قصه یا فیلمنامه‌ای صرف می‌کنند. باورتان می‌شود گوستاو فلوبر همین مقدار زمان وقت گذاشت تا «مادام بوآری» را بنویسد؟ این کتاب در صدر کتاب‌های پرفروش و پرخواننده قرار گرفت. اما به نظر من، هم کتاب فلوبر کتابی کم‌ارزش بود و هم فیلمی که براساس آن ساخته شد.

فیلم‌های دهه هشتادی شما حال و هوای سیاسی و دست‌راستی داشت. آیا اهل سیاست هستید؟

من نه دست‌راستی‌ام، نه دست‌چپی؛ یک بازیگرم. در حال حاضر هم از این که چند قسمت «رامبو» و راکی خود را درگیر مسائل سیاسی کرد متاسفم. به همین خاطر فکر می‌کنم اقدام آرنولد شوارتزنگر برای کسب پست فرمانداری ایالت کالیفرنیا، شنا در یک دریای متلاطم بود. دنیای سیاست با دنیای سینما تفاوت خیلی زیادی دارد و نمی‌توان مسائل را در یک «اکشن» یا «کات» ساده خلاصه کرد. در دنیای سیاست برخلاف سینما برداشت دومی وجود ندارد. بر همین اساس، باورم این است که یک بازیگر همچنان و همیشه باید بازیگر باقی بماند.

در فیلم‌های مختلف اکشن از جمله غیرقابل مصرف‌ها، انواع و اقسام سلاح‌ها را در دست گرفتید و آتش‌افروزی کردید. در اخبار این روزها درباره حمله مسلحانه به مردم بی‌دفاع در سینما می‌خوانیم که آخرین آنها حمله به تماشاگران فیلم «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» است. درباره اجازه حمل سلاح توسط مردم عادی چه می‌گویید؟

طبیعی است که سلاح‌های خطرناک نباید دست هر کسی باشد و آدم‌ها براحتی و آزادانه سلاح حمل کرده و بدتر از آن، از آنها استفاده‌های خلاف هم کنند. اما چگونه می‌توان خانه به خانه رفت و سلاح‌های غیرمجاز را جمع‌آوری کرد! با این حال انجام چنین کاری تاسفبار است. چرا باید برخی از آدم‌ها در خانه‌های خود سلاح گرم پنهان کرده و از آن استفاده‌های غیرقانونی کنند؟ آدم بعضی وقت‌ها احساس می‌کند دارد در دوران تاریکی زندگی می‌کند. باورم این است که این موضوع باید حل شود و نقطه پایانی بر موضوع حمل و استفاده غیرمجاز از سلاح‌های گرم را ترسیم کنیم. این وظیفه همه ماست که در چنین راهی قدم برداریم و حل این موضوع را نباید فقط محدود به سیاستمداران و دولتمردان کنیم.

آیا باز هم قسمت تازه‌ای از فیلم‌های پرفروش گذشته‌تان را روی پرده سینماها خواهیم دید؟

سال‌هاست که سنت دنباله‌سازی و تولید قسمت‌های جدید فیلم‌های موفق و پرفروش ادامه دارد. این فیلم‌ها مثل یک ماشین پولساز است. چه کسی قصد دارد مانع از ادامه حرکت این ماشین‌ها شود؟

«سرزمین پلیس» (1997) یکی از معدود فیلم‌های متفاوت و غیرمتعارف شماست که بازی‌تان در آن با تحسین منتقدان سینمایی روبه‌رو شد. چرا بازی در این نوع فیلم‌ها را ادامه ندادید؟

پس از این فیلم، ناگهان تهیه‌کنندگان هالیوودی به من پشت کردند و کسی برای کار تازه به سراغم نیامد. آنها گفتند این جور فیلم‌ها و نقش‌ها به درد من نمی‌خورد و بهتر است همان قهرمان اکشن فیلم‌های حادثه‌ای و ماجراجویانه باقی بمانم.

آیا در طول این سال‌ها این تهیه‌کنندگان در کنارتان ماندند؟

خیر، برای خیلی فیلم‌ها مرا به بازی نگرفتند و گفتند سن تو بالا رفته و نمی‌توانی نقش جوان اول قصه را بازی کنی. البته در برخی موارد هم حق با آنها بود. وقتی نقش رامبو یا راکی را در دهه 80 بازی می‌کردم، سی ساله و جوان بودم. سینمای اکشن بازیگر سن و سال‌دار و بالای 40 سال نمی‌خواهد. من هم همین قدر که هنوز دارم فیلم بازی می‌کنم و نقش اول بعضی فیلم‌ها را به دست می‌آورم، از خوش‌شانسی و شهرتی است که طی سال‌های قبل به دست آورده و فراهم کرده‌ام.

هیچ‌وقت به این موضوع فکر کرده‌اید که روزی باید حرفه بازیگری را رها کنید یا این‌که مثل قبل مشهور و موفق نباشید؟

هیچ‌کس دوست ندارد شکست بخورد یا قبول کند به پایان خط رسیده است. من هم مثل تمام بازیگران و هنرمندان قدیمی دیگر، یک روز به پایان راه می‌رسم. از زندگی درس‌های زیادی آموخته‌ام و شکست‌های زیادی را تجربه کرده‌ام. نکته مهمی که یاد گرفته‌ام این است که در همه حال باید تلاش کرد و مایوس نشد. با شکست مبارزه می‌کنم، حتی اگر شکست بخورم.

به عنوان بازیگری که لقب قهرمان اکشن را گرفته‌اید، نمی‌خواهید بازی در فیلم‌های کمدی را تجربه کنید؟

ژانر کمدی را خیلی دوست دارم و می‌خواهم در تعداد زیادی فیلم کمدی بازی کنم. یکی دو بار هم آن را تجربه کردم، ولی به این نتیجه رسیدم که این نوع سینما خیلی به کار من نمی‌آید و مناسب حال من نیست. بعضی وقت‌ها خیلی بهتر است که آدم روی آن کاری تمرکز کند که در آن تبحر دارد. این‌طوری حاصل کار هم چیز بهتری خواهد شد.

«قاضی درد» (1995) بدون حضور شما دوباره‌سازی شده است. در این رابطه چه فکر می‌کنید؟

این فیلم برایم حکم یک فرصت از دست‌رفته به حساب می‌آید. خیلی دوست داشتم این فیلم تبدیل به یک مجموعه فیلم موفق و دنباله‌دار شود. اما فکر می‌کنم بسیاری از طرفدارانم با این نکته که کاراکتر «ورو» کلاهخود قرمز رنگ خود را از سرش برمی‌دارد، مشکل داشتند. در قصه کمیک استریپی قاضی درد هیچ‌وقت چنین اتفاقی نمی‌افتد. درباره نسخه جدید این فیلم چیز زیادی نمی‌دانم و ترجیح می‌دهم درباره‌اش صحبتی نکنم.

غیرقابل مصرف‌ها به قسمت سوم می‌رسد؟

بله. حتی قبل از نمایش عمومی فیلم و استقبال خوب تماشاگران از آن هم قرار بود سومین قسمت آن تولید شد.

امپایر / مترجم: کیکاووس زیاری

Rocky (راکی) – یادداشت هایی کوتاه درباره ی فیلم «راکی»

فیلم ها – نقد فیلم خارجی

مهر: فیلم سینمایی «راکی» به کارگردانی جان جی. اویلدسن و بازی سیلوستر استالونه در یک نظرسنجی اینترنتی به عنوان بهترین فیلم ورزشی تاریخ سینما برگزیده شد. ورلد اینترتینمنت نیوز اعلام کرد: «راکی» که سال 1976 برنده سه جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردان شد و در هفت رشته دیگر هم نامزد این جایزه معتبر بود، در نظرسنجی سایت سینمایی www.lovef ilm.com با کسب 20درصد آرا بالاتر از تمام فیلم‌های ورزشی تاریخ سینما ایستاد.

آفتاب: فیلمی کم هزینه که به موفقیت تجاری چشم‌گیری دست یافت و به نوعی حدیث نفس خود استالون بدل شد که پیش از این، بازیگری درجه چندم و گمنام بود و با این فیلم – که از روی فیلم‌نامه خودش ساخته شد – یک شبه ره صد ساله را طی کرد تا «پیام» فیلم را – که «آمریکا سرزمین فرصت‌های طلائی است» – برای یکبار هم که شده، عملی کند! بازی استالون برای نخستین – و شاید آخرین – بار قابل اعتناست و موسیقی مهیج کانتی با مضمونِ «پیروزی اراده» فیلم همخوانی کامل دارد. آن لحظه‌ای که «راکی» در شبِ یک روز تمرین سخت، به نامزدش می‌گوید: «اگر زنگ راند پانزدهم به صدا دربیاد و هنوز سرپا باشم، می‌فهمم برای خودم کسی شده‌ام» و چهره خونین و از ریخت افتاده، اما سربلندش در پایان فیلم، در یاد می‌ماند. چهار دنباله بر فیلم، همگی با بازی استالون، ساخته می‌شود: راکی 2 (استالون، 1979)؛ راکی 3 (استالون، 1982)؛ راکی 4 (استالون، 1985) و راکی 5 (آویلدسن، 1990).

راکی (سری فیلم)

سری فیلم های راکی، عنوان شش فیلم سینمایی پیرامون زندگی و مسابقات بوکسوری به نام راکی بالبوآ از دوران گمنامی و بی پولی تا به اوج رسیدن به شهرت و ثروت و دوباره در مسیر سراشیبی افتادن او و خانواده اش را روایت می کند. این مجموعه فیلم درباره تلاش، امید و پیروزی در دل شکست است. سیلوستر استالونه در شش گانه راکی در نقش راکی بالبوآ ظاهر شده است. قسمتهای اول و پنجم را جان آویلدسن و قسمتهای دوم، سوم، چهارم و ششم را خود استالونه کارگردانی کرده است.

بهترین نسخه

اولین قسمت این مجموعه، بهترینش نیز می باشد. این فیلم نامزد ده جایزه اسکار شد و جایزه بهترین فیلم را نیز به دست آورد.

پرفروشترین نسخه

راکی ۴ با فروشی معادل سیصد میلیون دلار، پرفرشترین نسخه در میان سری فیلمهای راکی به حساب می آید.

کم فروشترین نسخه

راکی ۵ با فروشی کمتر از صد و بیست میلیون دلار، کم فروشترین نسخه در میان سری فیلمهای راکی به حساب می آید.

بازیهای ویدیویی

بازی راکی (بازی ویدیویی) و راکی: افسانه و راکی بالبوآ (بازی ویدیویی) بازی های کامپیوتری هستند که در رابطه با فیلم های راکی ساخته شدند.

منبع: ویکی پدیا

—-

«استالونه بعد از بازی در چند فیلم ضعیف، شبی با دیدن مسابقه بوکس محمد علی کلی به فکر نوشتن فیلمنامه راکی افتاد. همان شب شروع به نوشتن فیلمنامه راکی کرد و آن را سه روزه به پایان رساند. استالونه تلاش بسیاری کرد فیلمنامه راکی را بفروشد ولی برای فروش آن شرطی هم داشت. شرط استالون این بود تا خودش نقش اصلی را بازی کند ولی جان آویلدسن (کارگردان) و تهیه‌کننده مایل بودند برای بازیگر نقش راکی از یک هنرپیشه مطرح استفاده کنند. کاندیدای این نقش برت رینولد و یجیمزکان بودند اما استالونه سرانجام موفق شد آنها را متقاعد کند و خودش نقش راکی بالبوآ را بازی کند.

سرمایه فیلم ۱ میلیون دلار بود ولی فروش خیره کنندهٔ ۲۱۳ میلیون دلاری آن، استالون را یک شبه به عرش رساند. راکی نه تنها از لحاظ تجاری بلکه از لحاظ هنری یک موفقیت بی‌نظیر بود. راکی در سال ۱۹۷۶ جایزه اسکار بهترین فیلم را کسب کرد.

بعد از اکران فیلم راکی، راجر ایبرت منتقد سرشناس سینمای جهان، استالونه را مارلون براندو ی جدید سینما خواند. استالونه برای این فیلم نامزد جایزه اسکار شد. قسمت‌های دوم، سوم و چهارم راکی را خود استالون کارگردانی کرد.

اوج موفقیت این سری (از لحاظ فروش) قسمت چهارم بود که به فروش فوق العاده ۳۰۰ میلیون دلار دست یافت. اما قسمت پنجم را که جان آویلدسن (کارگردان قسمت نخست) کارگردانی کرد، در گیشه شکست سختی خورد.

در سال ۲۰۰۶ استالون قسمت ششم راکی را تحت عنوان راکی بالبوآ کارگردانی کرد که مورد توجه منتقدین قرار گرفت.

در میان بهترین قهرمانان فیلم‌های هالیوود نام استالونه در نقش راکی بالبوآ پس از گریگوری پک در نقش آتیسوس فینچ، هریسون فورد در نقش ایندیانا جونز، شان کانری در نقش جیمز باند، همفری بوگارت در نقش ریک بلین، گری کوپر در نقش ویل کین و جودی فاستر، در نقش کلاریس استارلینگ، در مقام هفتم قرار دارد.»

منبع:روزنامه آرمان

درباره فيلم:

داستان فیلم راكی درباره مردی به نام راكی است كه علاقه به ورزش بوكس دارد. او شب‌ها در كشتارگاه با لاشه‌های گوسفند تمرین بوكس می‌كند و موفق می‌شود به یك باشگاه بوكس در محله خود برود و زیر نظر یك مربی سالخورده به صورت حرفه‌ای به تمرین بپردازد و با چند مسابقه محلی پولی تهیه كند و سر و سامانی به زندگی‌اش بدهد. پیشنهاد مبارزه با آپولو، قهرمان سنگین وزن بوكس موقعیت خوبی برای راكی است كه خود را ثابت كند…

کوتاه و خواندني:

•می‌گویند یك شب در اواسط دهه 1970 برای دیدن مسابقه بوكسور معروف آن زمان علی چاك ونپر رفته بود. همان شب به محض رسیدن به خانه قلم و كاغذ برداشت و نوشتن فیلمنامه راكی را شروع كرد و آن را 3 روزه به پایان رساند. سپس او كه تا به حال در نقش‌هایی كوچك در چند فیلم از جمله «موزها» به كارگردانی وودی آلن، وداع و عشق من، ظاهر شده بود با شجاعت به دفتر تهیه‌كنندگان رابرت چارتوف و ایروین وینكلر رفت و فیلمنامه خودش را به آنها داد. استالونه از آنها خواست روی فیلمنامه او سرمایه‌گذاری كنند، داستان فیلمنامه او درباره بوكسور بیكاره و ولگردی بود كه در خیابان‌های فیلادلفیا به زندگی می‌پرداخت. سیلوستر سعی كرد فیلمنامه خود را بفروشد و تصمیم داشت خودش نقش اول را بازی كند، ولی كارگردان و تهیه‌كننده مایل بودند برت رینولد یا جیمزكان آن نقش را ایفا كنند. اما استالونه سرانجام موفق شد آنها را متقاعد كند و نتیجه این شد كه راكی برنده 10 جایزه آكادمی فیلم شد كه دو تا از این جوایز به خود او تعلق گرفت؛ یكی به عنوان بهترین هنرپیشه و دیگری بهترین فیلمنامه.

منبع: فیلمدونی

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *