خانه / مطالب متفرقه / چطوری عاشق خودمان بشویم ؟ عاشق خود شدن نشانه های عاشق خود شدن

چطوری عاشق خودمان بشویم ؟ عاشق خود شدن نشانه های عاشق خود شدن

در این پست زا سایت antique-book-treasure.ir چطوری عاشق خودمان بشویم ؟ عاشق خود شدن نشانه های عاشق خود شدن را برای شما عزیزان قرار دادیم .

چطوری عاشق خودمان بشویم ؟ عاشق خود شدن نشانه های عاشق خود شدن
چطوری عاشق خودمان بشویم ؟ عاشق خود شدن نشانه های عاشق خود شدن

چطوری عاشق خودمان بشویم ؟ عاشق خود شدن نشانه های عاشق خود شدن,چطوری خودمان را دوست داشته باشیم,چجوری عاشق خودمان باشیم,عاشق خود شدن,دوست داشتن خود,علائم و نشانه های عاشق خود شدن

چطوری عاشق خودمان بشویم ؟ عاشق خود شدن نشانه های عاشق خود شدن

“من خودم را دوست دارم.” ؛این مسئله کمی احمقانه بنظر می رسد (و من شک دارم که کسی اینرا اینطور رسا بگوید), یافتن اعتماد بنفس برای رسیدن به موفقیت (یا حتی شروع اینکار) اگر خودتان را دوست نداشته باشید واقعا دشوار است. اگر آماده اید که برای خودتان غش کنید, به خواندن این مقاله ادامه بدهید.

۱- از تخریب کردن خودتان دست بردارید

آیا طوری که درباره خودتان فکر می کنید را می توانید به شخص دیگری هم بازگو کنید؟ اگر نه, مدیون هستید تا از خودتان عذر خواهی کنید. چه کسی می تواند شخصی این چنین را دوست داشته باشد؟ بر آن غلبه کنید. به کارهای احمقانه ای که عموما نا مربوط هم هستند و انجام می دهید؟ بخندید. از اشتباهات جدی که عواقب سنگینی دارند؟ درس بگیرید. نکته مهم این است که این بار را بیندازید و به حرکت تان ادامه بدهید.

۲- مثبت فکر کنید

بروی نقاط قوت تان تمرکز کنید (بجای نقاط ضعف تان). از تختخواب تان بیرون بپرید (نه با حالت ناامیدی). به هر روز به چشم فرصت جدیدی نگاه کنید (نه همان داستان قدیمی). 

۳- شکرگذار باشید

از تمام چیزهایی که باید بابت آن خدا را شکر کنید آگاه باشید. افراد, مکان ها, چیزها و فعالیت هایی که حس لذت بخشی به شما می دهند را یادداشت کنید. اگر کمی سرعت خودتان را کم کنید, متوجه چیزهایی زیادی می شوید که بابت آن می توانید خدا را شاکر باشید.

۴- درس بگیرید و بزرگ شوید

توسعه دانش و مهارت هایتان به شما کمک می کند تا غرور سالم و اعتماد بنفسی پیدا کنید که با آن هر کاری را که می خواهید انجام دهید.

۵- نواقص/خصلت ها و عجیب و غریب بودن تان را بپذیرید

دست خط من جالب نیست, من نمی توانم دوچرخه سواری کنم, من فقط در پختن ۳ غذا مهارت دارم (اسپاگتی/املت/ساندویچ) و ترس غیر منطقی از زنبور عسل دارم (آنقدر بد که وقتی یک بار از پنجره باز اتومبیلم زنبور وارد شد با علائم کنار جاده برخورد کردم). خوب می دانید چه می گویم؟ هیچکدام از اینها را نمی خواهم تغییر بدهم. به خودتان اعتماد بنفس داشته باشید, اصلا مهم نیست که چقدر “عجیب و غریب” (جالب و منحصر بفرد) می توانید باشید.

۶- از نقاط قوت تان استفاده کنید

به ۳ دستاورد بزرگی که در زندگی تان داشتید خوب فکر کنید. اصلا مهم نیست که چقدر بزرگ و یا کوچک هستند. می تواند گرفتن مدرک دانشگاهی, پیدا کردن یک کار خوب, گرفتن اولین مشتری کاری, بردن جایزه, وزن کم کردن, یا هر چیز دیگری باشد. حالا توانمندی ها و نقاط قوتی که برای بدست آوردن آن ۳ چیز بکار بردید را یادداشت کنید. در بین این ۳ دستاورد بدنبال هر چیز مشترکی باشید که باعث موفقیت تان شده است, اگر اینچنین است, مسیر موفقیت های بیشتر در مقابل تان هموار است. اگر می خواهید اعتماد به نفس تان را بالا ببرید و نقاط ضعف تان را کمرنگ کنید, از نقاط قوتی که ثابت شده جواب می دهد استفاده کنید.

۷- از این بیشتر مقایسه نکنید

فراموش کنید از اینکه بدنتان را با افراد مشهور, روابطی را که درگیر آن هستید, یا خودتان را با افرادی که از شما برتری دارند مقایسه کنید. زندگی رقابت نیست. تنها هدف تان باید این باشد که به نسخه بهتری از خودتان تبدیل شوید.

۸- در پوست خودتان راحت باشید

بله, بدنی درست کنید که باعث شود احساس قدرت و اعتماد بنفس داشته باشید, اما هر تصور قبلی از خودتان که “باید چطور بنظر برسید” را فراموش کنید. تنها کسی که تصمیم می گیرد “جذاب بودن” به چه معنی است خودتان هستید.

۹- آرامش خودتان را حفظ کنید

چرا همیشه در هر کاری عجله می کنید؟ کار درست (و در واقع لازم) این است که آرامش داشته باشید. ذهن ما فقط می تواند برخی چیزها را در آن واحد رسیدگی کند. نجواهای درونی تان را آرام کنید, تمام این حواس پرتی ها را خاموش کنید, حمام کف را آماده کنید, و یک کتاب خوب بردارید و بروید. آرامش را بدست می آورید.

۱۰- خودتان را تشویق کنید

ما همیشه بخاطر اشتباهات مان خودمان را سرزنش می کنیم اما بنظر نمی رسد که برای موفقیت هایمان هرگز جشن بگیریم. موفقیت همیشه در قالب پیروزی های بزرگ نیست; در عوض, در مسیر موفقیت پیروزی های کوچکی هم وجود دارد. با هر پیروزی که کسب می کنید شاد باشید, هیچ اهمیتی ندارد که چقدر این پیروزی ها کوچک باشد, چونکه همه اینها کمک می کند تا احساس اعتماد بنفس داشته باشید و رو به جلو حرکت کنید.

۱۱- مواظب بدنتان باشید

هر چیزی که می خورید بروی خلق و خویتان و سطح انرژی تان تاثیر می گذارد. اگر احساس افسردگی و خستگی می کنید, نگاه صادقانه ای به چیزی که می خورید داشته باشید. هر کسی نسبت به غذاهای متفاوت عکس العمل متفاوتی از خودش نشان می دهد, اما از طریق امتحان کردن می توانید مواد غذایی را که بهترین عملکرد را برایتان دارد کشف کنید.

۱۲- برقصید

مهمانی همراه با رقص همیشه ایده خوبی است. چه کسی گفته که حتما باید شریک رقص هم داشته باشید؟ وسط بروید و خودتان را تکان دهید. شاید احساس احمقانه ای به شما دست بدهد—یا حتی ممکن است به خودتان بخندید—اما اینکار لذت بخش خواهد بود (و خودتان اینرا خوب می دانید). 

۱۳- تفریح داشته باشید

زندگی فقط به لیست بی پایان کارها خلاصه نمی شود. چه چیزی باعث می شود که شاد باشید و به هیجان بیایید؟ آن کارها را بیشتر انجام بدهید. و قبل از اینکه ادعا کنید “وقت ندارید,” لطفا متوجه باشید که اصلا چیزی بعنوان “زمان کافی در طول روز” وجود ندارد. تنها چیزی که وجود دارد,  اولویت ها است, و اختصاص فرصتی برای تفریح اولویت اول  برای شاد بودن است.

۱۴- توجه کنید

آخرین باری که شما واقعا به قرص کامل ماه و درخشیدن ستارگان در آسمان تیره نگاه کردید کی بود؟ نظرتان در مورد درخت های حیاط خلوت خانه تان که باندازه دایناسورهای ماقبل تاریخ رشد کردند چیست؟ آیا به گل های داخل پارک محله تان توجه کردید (با هدف لذت بردن و یا مثلا چیدن آن برای تزئین موهایتان)؟ شما با چیزهای بسیار زیبایی احاطه شده اید.

۱۵. لبخند بزنید

لبخند بزنید چونکه سزاوار عشق و شادی هستید و هر چقدر که دلتان می خواهد لبخند بزنید چونکه رایگان است (اوقات سختی را با آن چهره افسرده برای خودتان ایجاد نکنید).

*********************************************************

فقط عاشق خودتان باشید

 تلاش نکنید که به جنگ پیری بروید، بلکه تلاش کنید از سن و سال تان لذت ببرید. ما چند راه حل پیش پای شما می گذاریم که با اجرای آنها می توانید عمری طولانی تر داشته باشید و البته زندگی سالم تر. پرسش این است که چطور می توان با ایام پیری مواجه شد.
 

دلتان را جوان نگه دارید
دکتر فیل، معروف ترین روانپزشک جهان مدت ها روی رابطه زنان به مولفه هایی که در نهایت به ایجاد حس جوانی در اعماق روح آنها منتهی می شود، کار کرده است. مولفه هایی مانند کوتاه کردن موی سر یا رنگ کردن آن. این استاد دانشگاه چنین می گوید: «عده ای از داوطلبان را پس از آنکه موهایشان را کوتاه یا رنگ کردند، خطاب سوال قرار دادیم و پرسیدیم که آیا حس بهتری دارند؟ در نهایت پاسخ منفی بود. انگار اتفاق خاصی برایشان نیفتاده بود. پس باید به حال خودشان رهاشان کنیم؟ نه. باید جوان فکر کنید تا جوان بمانید و جوان به نظر آیید. وقتی جوانی در دل تان ریشه دواند، آن گاه آن را بروز دهید.»

به چیزهای خوب فکر کنید
سیما فردوسی، روانشناس معروف ایرانی عقیده دارد مثبت اندیشی از مهم ترین کارها برای جوانی است. او می گوید: «وقتی درباره کسی یا چیزی بد فکر می کنید، به ذهن تان می آموزید که تنها راه مواجه شدن با هر مساله ای چنین است.» تحقیقات اخیر نشان می دهد تغییرات شخصیتی منفی در جامعه آن هم در دوران میانی زندگی، در نهایت به اتخاذ تصمیم های ناچیز و سخیف منتهی می شود.

مزه تلخ را امتحان کنید
انسان ها شش مزه مختلف را درک می کنند؛ شیرین، شور، تند، تلخ، ترش و ملس. در این میان بهترین مزه برای انسان بر خلاف تصور همگان، مزه تلخ است چون از میزان متعادلی قند برای ایجاد توازن در خون و مغز برخوردار است. این مزه را می توانید در سبزیجات زرد و سبز مثل فلفل دلمه زرد، کلم بروکلی، برگ مو، کاهو و غیره یافت.

با برگه جریمه مبارزه کنید
ذهن خود را مدام به فکر وادار کنید. نوشتن یک نامه به یک دوست یا درگیر کردن خود با نوشتن خاطرات روزانه و البته حضور در فعالیت های مفرح اجتماعی می تواند ذهن شما را پویاتر از هر زمان دیگری کند. خانم های ایرانی اصولا به چیزهایی مثل این علاقه مندند. کارهایی که از ورزش صبحگاهی تا دور همی های خانوادگی را در بر می گیرد.

رژیم ایتالیایی، یادتان نرود
در سال جاری میلادی آخرین تحقیقات مرکز مطالعاتی دانشگاه راش نشان می دهد که بهترین رژیم غذایی برای افراد مسن، می تواند رژیم غذایی ایتالیایی باشد. سفره ای متشکل از سبزیجات، حبوبات، ماهی، روغن زیتون و سیب زمینی. با این رژیم دیگر باید واژه آلزایمر را فراموش کنید.

پوست تان را تمیز کنید
هر روز با برسی که جنس خوبی دارد، پوست تان را پاک کنید. آرام روی دست و پا و بدن خود بکشید تا غبار روزانه را زدوده باشید.

منیزیم یادتان نرود
دکتر عبدالرضا بسکی یکی از معروف ترین پزشکان ایرانی، می گوید 75 درصد ایرانی ها نمی دانند که فقدان کدام ماده برای مغز، قلب و استخوان ها بسیار مهم است. بدون شک یکی از مهم ترین این مواد، منیزیم است. می توانید این ماده را به صورت پودر در آب داغ یا سرد بریزید. کاکائو و کلم هم حاوی مقدار زیادی منیزیم هستند.

مراقب آلودگی کالری ها باشید
هر نوع ماده ای که بتواند انرژی بدن انسان را تولید کند، لزوما با ساختار متابولیک بدن شما سازگار نیست. در صورت استفاده از این نوع کالری ها نه تنها انرژی لازم را برای تحرک و فعالیت نخواهید داشت، بلکه به مرور دچار عارضه فقدان انرژی هم می شوید. تحقیقات اخیر نشان می دهد که 30 درصد مواد حامل انرژی، از چنین شرایطی برخوردارند.

گلوتامین و آرژنین فراموش نشود
این مواد را به صورت طبیعی به دست بیاورید. بهترین منابع این مواد غذایی شامل میگو، ماهی، مرغ و گوشت هستند. بهتر است دو گرم گلوتامین و یک گرم آرژنین را در برنامه غذایی خود بگنجانید. این مواد ضمن شفاف کردن پوست می توانند به استحکام عضلات در سنین پیری کمک کنند.

تازه باز باشید
آمارها نشان می دهد که زنان اسپانیایی بیشتر از بقیه زنان اروپایی زندگی می کنند. آنها این مساله را مدیون استفاده مداوم از سبزیجات، ماهی و میوه هستند. بهتر است به سلامت خود بیشتر اهمیت دهید، نه به پوست تان. زنان اسپانیایی نسبت به دیگر زنان اروپایی از 37 درصد زندگی سالم تر برخوردارند. البته در تهران و شهرهای بزرگی که دور از دریا هستند، استفاده از رژیم دریایی کار راحتی نیست، اما فقط کافی است مواد غذایی تازه را از جاهایی مثل خیابان شهرستانی در میدان امام حسین یا راسته های مشابه خریداری کنید.

فریزر خود را خالی کنید
پر کردن فریزر خانگی از رفتارهایی است که از گذشته به ارث رسیده است. باید توجه کنید که ما هیچ احتیاجی به فریز و انبار کردن چیزهایی مثل گوشت و نان نداریم، چرا که همه این مواد غذایی به سهولت و با بهترین کیفیت در نزدیک ترین مغازه های اطراف ما یافت می شود. زندگی یخی را دور بریزید.

خودتان را برای خواب آماده کنید
دکتر علیرضا یارقلی، متخصص طب سنتی می گوید: «هشت ساعت خواب در روز، دست کم سه سال به عمر شما اضافه می کند.» برای اینکه خواب راحتی داشته باشید، شش ساعت قبل از آن ماده حاوی کافئین نخورید. شام را سه ساعت قبل از خواب بخورید و در سکوت تلاش کنید که به خواب بروید.

تحرک داشته باشید
آخرین دستاوردهای علمی مرکز سلامت عقل دانشگاه تگزاس نشان می دهد که 30 دقیقه ایروبیک، آن هم سه یا چهار بار در هفته می تواند به خون رسانی هر چه بهتر مغز کمک کند؛ جایی که خاطرات شما نهفته است. هر چه زودتر دست به کار شوید بهتر است. تحقیقات نشان داده زنانی که در دوران جوانی خود ورزش کرده اند، در سنین بالای 70 سال، شرایط بهتری برای حفظ سلامتی خود دارند.

ویتامین D مورد نیاز بدن، تنها با نور آفتاب تامین نمی شود
با افزایش سن، توانایی بدن برای تبدیل نور خورشید به ویتامین D کاهش پیدا می کند و به همین دلیل است که باید ویتامین D را از طریق مواد دیگری به بدن رساند.

می توانید ویتامین D مورد نیاز بدن را از طریق موادی مثل تخم مرغ، گوشت گاو، روغن ماهی و قارچ تامین کنید. قارچ ها تنها سبزیجاتی در جهان هستند که حاوی ویتامین D هستند. شاید برایتان عجیب باشد؛ اما یکی از منابع غنی از ویتامین D گیاه یونجه است! یونجه سرشار از آنتی اکسیدان ها، ویتامین A ،E و K است. علاوه بر این، آمینواسیدهای موجود در یونجه، 150 برابر بیشتر از آمینواسیدهای گندم است. می توانید برای اینکه مزه بهتری به سبزی بدهید، به مدت 5 دقیقه، آن را در آب جوش بجوشانید، البته علاوه بر مصرف موارد گفته شده، باید برای نور آفتاب جایگاه خاصی قائل باشید.

گردن تان را تکان دهید
هیچ کس دلش نمی خواهد وارث قوز یا گردنی کج باشد. دوری از این مساله کار چندان دشواری هم نیست. دکتر پرهام خانلری، پزشک معروف تیم ملی فوتبال ایران می گوید: برای اینکه بتوانید سرتان را بهتر تکان دهید و به کارهای روزانه تان برسید باید گردنی بی نقص داشته باشید. مشکل بزرگ زمانی بروز می کند که فرد مدت ها پشت میز می نشیند و گردنش را تکان نمی دهد. برای دوری از ابتلا به عوارض گردن درد، هر از چندگاهی گردن تان را آرام به اطراف بچرخانید. با این روش سر شما برای حرکت در زوایای مختلف به هماهنگی خاصی با عضلات گردن می رسد. این کار را باید سه مرتبه در هر ساعت انجام دهید، حتی وقتی غرق تفکرید.

با داروهای گیاهی اخت شوید
خو گرفتن با داروهای گیاهی یعنی غلبه بر استرس روزانه و روش های درمان شیمیایی. دکتر زهرا شاهحسینی در این باره می گوید: «این گیاهان توانایی زیادی در بازسازی، ترمیم و بقای سلامت از دست رفته دارند.» کتاب معروفی هم در این زمینه نوشته شده و در آن بر وجوه مثبت این گیاهان تاکید شده است.

زیادی به رژیم غذایی فکر نکنید
برای خیلی ها، سر وزن ماندن و فکر کردن به رژیم غذایی تبدیل به یک شکنجه روحی شده است. این روش مناسبی نیست، چون آسیب های خود را به همراه دارد. وقتی در آشپزخانه هستید، فقط سعی کنید غذایی لذیذ درست کنید. این مساله یعنی فکر شما به مساله چاقی و لاغری، قندی تولید می کند که می تواند تعادل هر چیزی را در مغز به هم بزند. چیزی که از این نوع نگرش عایدتان می شود، سر درد، پریشانی و گیجی است.

چند کار را با هم انجام ندهید
این مساله قبل از هر چیز به ذهن آسیب می زند. در واقع ذهن به طور طبیعی روی یک مساله تمرکز دارد و ایجاد گره های مختلف می تواند توان ذهن را کاهش دهد. چندکارگی- مثلا انجام 3 کار توأمان- بزرگ ترین تهدید برای مغز است.

مثلا نوشتن مطالب با هر دو دست در یک زمان را بگذارید برای تردست ها… مگر بیکارید از این کارها می کنید؟

آنتی اکسیدان بخورید
دکتر نوشین نظری با تاکید روی خوردن آنتی اکسیدان ها می گوید: باید این ریشه ها را به وجودتان نهادینه کنید. این ریشه ها می توانند از بروز سرطان و حملات قلبی و ابتلا به دیابت جلوگیری کنند، بنابراین خوردن این مواد را پشت گوش نیندازید. از شکلات تلخ، زیاد استفاده کنید. این شکلات ها در حرکت بهتر خون، زیر پوست شما موثرند. گوشت ماهی می تواند کلاژن آسیب دیده بافت پوست را ترمیم کنند. ماده سوم چای سبز است که می تواند در بهسازی«پلی فنول»ها عصای دست تان باشد.

فقط به بهتر شدن فکر کنید
فکر می کنید بیماران دیابتی با بیماری خود چطور کنار می آیند؟ دکتر فاطمه قائم مقامی که از متخصصین شناخته شده زنان است، می گوید: به طور کلی اگر شما هم به یک بیماری مبتلا شده اید، فقط به بهتر شدن فکر کنید. این خیلی مهم است که تمام دستورات پزشکی را به دقت انجام دهید و حتی یک روز را هم از دست ندهید. در سنین بالا خیلی مهم است که توانایی برخورد با این پدیده را داشته باشید.

عادت صبح را تغییر دهید
ما ایرانی ها دلمان برای چایی شیرین و پنیر غنج می رود. دست خودمان هم نیست، از بچگی با چای شیرین بزرگ شدیم، اما دکتر کرمانی متخصص تغذیه در این باره می گوید: باید تغییری در برنامه صبحانه خود ایجاد کنید. استفاده افراطی از شکر می تواند شما را به سوی دیابت سوق دهد. اگر هم شکر دوست دارید، حتما از نوع شکر کم قند بهره ببرید.

توجه داشته باشید که آنچه ذائقه ما را درست کرده، در بیشتر مواقع بخشی از عادات ماست. ما با کمی اراده می توانیم این عادات بد را عوض کنیم، عاداتی مثل خوردن هر روزه چای شیرین.

از آهن غافل نشوید
دکتر مهدی شیدوش، متخصص پوست و مو و زیبایی در تحقیقات خود به این نتیجه رسیده که هر ایرانی به طور متوسط حد فاصل 30 تا 60 سالگی دچار لاغری یا چاقی ناشی از فقدان قدرت عضلانی می شود. از دست دادن قدرت عضلات مهم ترین دلیل بروز چنین پدیده ای است. باید برای جلوگیری از بروز چنین مساله ای ضمن بهره گیری از مواد حاوی آهن، روزانه بین 12 تا 20 دقیقه ورزش کنید. در چنین حالتی از ضعف عضلانی هم جلوگیری می کنید.

یاد بگیرید چطور میل کنید
دستچین کردن کالری ها برای اندام بسیار مهم است. اینکه بدانید در هر لحظه سلول ها به چه موادی نیاز دارند میسر نیست، اما می توانید شمایی کلی ترسیم کنید. این مواد می توانند کالری و انرژی مورد نیاز را به اندام شما تزریق کنند. برای نیل به این هدف روزانه حداقل 500 گرم پروتئین با چربی کم به سه وعده غذایی خود اضافه کنید. مهم ترین سود این کار، توقف حالت گرسنگی است. دکتر ضیاءالدین مظهری یکی دیگر از متخصصان تغذیه، به همه مراجعه کنندگان خود این توصیه را به عنوان یک نکته کلیدی عرضه می کند.

از ماساژ خوب غافل نشوید
یک ماساژ خوب می تواند بیشتر از هر عامل دیگری در رفع استرس و ایجاد حالت شادابی در شما مفید باشد.

اگر به ماساژورهای حرفه ای یا مراکز ماساژ دسترسی ندارید، می توانید خودماساژدهی را تجربه کنید؛ ابتدا پوست صورت را با آب و مواد شوینده مناسب شست و شو دهید، سپس انگشتان دست تان را به روغن بادام شیرین آغشته بکنید و از زیر گردن به سمت چشم ها (از پایین به بالا) دست ها را به سمت بیرون حرکت دهید و به بالا ببرید، به همین سادگی.

دست تان به کار خیر برود
حضرت فاطمه سلام الله علیها می گوید: «هیچ چیز مهم تر از این نیست که بدانید می توانید برای دیگران قدم بردارید و احساس مفید بودن کنید.»

اما بسیاری از مردم نمی دانند چطور باید این حس را بروز دهند. اما برخی دیگر وقتی از دیگران کلامی دوست داشتنی می شوند، احساس می کنند در قبال گوینده وظیفه دارند و این می تواند حس خوبی در پی داشته باشد، بنابراین همین الان آستین بالا بزنید و برای دیگران قدم خیر بردارید، بی آنکه چشم داشتی داشته باشید. احساس کار خوب با هیچ چیز قابل مقایسه نیست.

عبادت و توکل به خدا
آنها که طعم این راه را چشیده اند، به تکنیک هایی پی برده اند که در نهایت به تعادل روحی شان منتهی شده است و البته سلامت جسمی در دوران پیری.

اگر به سال 2010 برگردیم، یک موسسه آمریکایی به نام «بلو کراس بلوشیلد» عواملی را برشمرد، در راستای اینکه اگر عبادت بخشی از برنامه روزانه ما باشد، می توانیم از آن بهره گیریم. عواملی چون سلامت خونی، کاهش استرس، غلبه بر بی خوابی و کم خوابی و فعالیت بهتر قلب. از سوی دیگر بخشی از تحقیقات همین موسسه نشان می دهد افرادی که در این راه قدم گذاشته اند کروموزوم های سالم تری-به میزان 30 درصد- دارند. این مساله در ترمیم کروموزم ها هم تاثیر مثبتی دارد یعنی از منظر پزشکی، این گروه ثابت کرده اند که ترمیم کروموزم ها در افرادی که عبادت دارند، کوتاه تر و موثرتر است، بنابراین باید توکل به خدا را در برنامه روزانه خود بگنجانید.

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *