خانه / طالع بینی از روی ستارگان / ناسازگاری بین طالع بینی نجومی و علم اختر شناسی (ستاره شناسی)

ناسازگاری بین طالع بینی نجومی و علم اختر شناسی (ستاره شناسی)

در این پست از سایت antique-book-treasure.ir ناسازگاری بین طالع بینی نجومی و علم اختر شناسی (ستاره شناسی) را برای شما عزیزان قرار دادیم .

ناسازگاری بین طالع بینی نجومی و علم اختر شناسی (ستاره شناسی)
ناسازگاری بین طالع بینی نجومی و علم اختر شناسی (ستاره شناسی)

ناسازگاری بین طالع بینی نجومی و علم اختر شناسی (ستاره شناسی),طالع بینی با علم نجوم,طالع بینی با علم ستاره شناسی,طالع بینی با کمک علم اخترشناسی,آیا طالع بینی با علم نجوم و ستاره شناسی واقعیت دارد ؟,طالع بینی نجومی و پیشگویی وقایع تاریخی و سیاسی کشورهای جهان,عدم هماهنگی بین طالع بینی نجومی و علم ستاره شناسی

ناسازگاری بین طالع بینی نجومی و علم اختر شناسی (ستاره شناسی)

طالع بینی نجومی با علم اختر شناسی همساز نیست!

از هزاران سال پیش انسان سعی کرده است که رابطه ی بین موقعیت ستارگان در آسمان و زندگی خود در روی کره زمین برقرار کند. از آنجا که کره زمین در چرخش به دور خود و گردش به دور خورشید، در هر روز و هر ماه، موقعیت دیگری نسبت به ستارگان وسیارات در فضا دارد،مکان آنها،از دیدگاه ما افراد کره زمین، پیوسته در حال تغییر است. این دگرگونی ، موجب شده است که انسان کوشش کند تا ارتباطی بین زندگی خود و موقعیت ستارگان ،سیارات وحتی کره ماه بیابد. این موضوع مبنای طالع بینی نجومی یا اختر گویی است که نباید آن را با علم اختر شناسی که مبحثی علمی است و ارتباطی با افراد کره زمین ندارد، اشتباه کرد.

در دوران یونانی-رومی،اخترشناس و ریاضی دان یونانی به نام بطلمیوس که در کتابخانه مشهور اسکندریه نیز به عنوان کتابدار مشغول به کار بود ، توانست موقعیت قریب هزار ستاره را در آسمان تعیین کند. او اولین مکتوب اختر شناسی را بر پایه ی گردش خورشید وتمام ستارگان،در مدارهایی به دور زمین بنیان گزاری کرد. این مکتب،پایه ی علم اختر شناسی در اروپا تا پایان قرون وسطی (آغاز قرن شانزدهم) بود. در تمام این دوران علم اختر شناسی با طالع بینی در هم آمیخته بود.

طالع بینی نجومی همچنین در فرهنگ های چینی ، هندی، مایا(آمریکای جنوبی)وکشورهای اسلامی(از جمله ایران) بازتاب یافته وتوسعه پیدا کرد.

دانشمندان اسلامی ، از قرن نهم تا پانزدهم ،تاثیر زیادی در توسعه اختر شناسی داشته اند. خلفای عرب، المنصور و پسر او هارون الرشید،به تشویق ستاره شناسان همت گماشتند. این دانشمندان با ساخت دستگاهی به نام اسطرلاب که ارتباط زمان(ساعت-روز-ماه) را با موقعیت ستارگان تعیین میکرد ، برای پیشگویی احتمال وقوع حوادث و وضع آینده نیز استفاده میکردند. در تمام این دوران ، درچین، هند،کشورهای مسلمان و000 طالع بینی نجومی برای اموری مانند زمان مناسب برای شروع جنگ ها،آتیه قدرت پادشاهان،وضع کشت و زرع و غیره استفاده می شد.

با ظهور رنسانس، دانشمند لهستانی کوپرنیک و دانشمند ایتالیایی گالیله، مکتب جدید اخترشناسی را پایه حرکت زمین و سیارات به دور خورشید بنیان نهادند.ازین تاریخ به بعد ،علم اخترشناسی در اروپا از طالع بینی نجومی جدا شد.

در عصر ما دیگر از طالع بینی نجومی برای پیشگویی وقایع تاریخی و سیاسی کشورها استفاده نمی شود ولی بیش از پیش مورد استفاده مردم برای تشخیص استعدادها ،موفقیتها و ناکامی ها و سایر امور شخصی زندگی قرار می گیرد.

تحلیل های طالع بینی اغلب بر پایه فرض است که انسان توانایی های خود را به چهار گونه بروز می دهد:فیزیکی ،فکری،روانی و احساساتی. این توانایی ها به اینکه انسان درچه روز و چه ماه به دنیا آمده و وضع آسمان هنگام تولد او چه بوده است ارتباط دارد. در این ارتباط،موقعیت کره ماه،وضع سیاراتی مانند مشتری و اورانوس و بیش از همه نقش ماه تولد او در منطقه البروج مورد استفاده قرار می گیرد.

دایره البروج

در حدود قرن دوم میلادی(1800 سال پیش)دانشمند یونانی بطلمیوس،نواری از آسمان را که دایره البروج نامیده می شود و در امتداد خط دید ما از خورشید یا دایره اعتدال قرار دارد به 12 منطقه تقسیم کرد تا با 12 ماه سال مطابقت پیدا کند.در هریک از این 12 منطقه ،مجموعه ای از ستارگانی قرار دارند که به صورت یک شکل ظاهر می شوند(البته برای اشخاصی که به مشاهده ستارگان در آسمان عادت دارند _مانند اینجانب_ تصور اینکه بتوان از چند ستاره شکلی را در نظر گرفت کار بسیار مشکلی است.تنها نیروی پیشینیان ما از عهده این کار برآمده است!!)

ارتباط ماه های دوزده گانه زودیاک با 12 ماه سال،آنطور که قبلا در نظر گرفته شده بود به قرار زیر است:

حمل :فروردین            میزان:مهر

ثور:اردیبهشت           عقرب:آبان

جوزا :خرداد               قوس: آذر

سرطان : تیر           جدی: دی

اسد : مرداد            دلو:بهمن

سنبله :شهریور       حوت:اسفند

حرکت فرفره ای زمین:

زمانی که در حدود 2500 سال پیش نقوش دایره البروج تشخیص داده شد،تصور می رفت که برای یک روز معین از سال،این نقوش برای همیشه ثابت می ماند اما علم اختر شناسی به این حقیقت دست یافت که این فرض اشتباه بوده است و این اشتباه از حرکت فر فره ای زمین بر می آید که در آن زمان هنوز شناخته نشده بود.

باید در نظر داشت که کره زمین یک کره کامل نیست بلکه شعاع آن در ناحیه خط استوا بیشتر و در قطبهای شمال و جنوب کمتر است.تاثیر نیروهای گرانشی خورشید و ماه بر شکل با مقطع بیضوی زمین موجب می شود که محور زمین به دور خود،یک دوره گردش فرفره ای با دوره حدود26000 سال داشته باشد.

بنابراین کره زمین علاوه بر چرخش 24 ساعته به دور خود و حرکت سالیانه به دور خورشیدريا،یک حرکت فرفره ای نیز دارد.

نقش دایره البروج در زمان حاضر با در نظر گرفتن حرکت فرفره ای زمین:

حرکت فر فره ای زمین موجب میشود که ارتباط نقوش دایره البروج با ماههای سال،در هر 2200 سال تقریبا یک ماه جابه جا شود.با در نظر گرفتن اینکه ارتباط نقوش دایره البروج با ماههای سال در حدود 250۰ سال پیش وضع شده،در حال حاضر این ارتباط نزدیک به یک ماه به طرف عقب جابه جا شده است. به این ترتیب،ارتباط نقوش زودیاک در عصر ما به این قرار است:

حمل :اردیبهشت         میزان:آبان

ثور:خرداد                   عقرب:آذر

جوزا :: تیر                قوس: دی

سرطان : مرداد           جدی: بهمن

اسد : : شهریور          دلو:اسفند

سنبله :مهر               حوت:فروردین

ناسازگاری بین طالع بینی نجومی و علم اختر شناسی

با توجه به توضیحات داده شده،پایه طالع بینی نجومی این بوده است که ارتباط بین نقش های دایره البروج و ماههای سال ،برای همیشه ثابت می ماند. این در حالی است که بر اساس علم اخترشناسی ،این ارتباط در حال تغییر است. به این ترتیب به طور مثال افرادی که تصور میکنن ماه تولد آنها اردیبهشت (بازم مانند اینجانب) بانقش ثور در آسمان همزمان بوده است در اشتباه هستند و نقش همزمان با ماه تولد آنها حمل است.در نتیجه این افراد باید خود را به جای اینکه پر حوصله ،صبور و زنانه بدانند،به این حقیقت آگاهی یابند که اشخاصی مصمم،فعال و مردانه هستند.

 

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *