خانه / تعبیر خواب / تعبیر خواب دیدن پر پهن ، معنی پر پهن در خواب

تعبیر خواب دیدن پر پهن ، معنی پر پهن در خواب

خُرفه روییدنی خودرو است که در آن فواید بسیاری وجود دارد. اگر کسی خواب ببیند که خرفه چیده یا خریده و در آش می ریزد، به او نفع و سودی می رسد که اندازه آن بستگی به میزان خرفه ای است که خریده یا در آش ریخته بود. اما اگر کسی ببیند که خرفه را برای درست کردن ترشی در آن می ریزد، به او غم و اندوه می رسد.

دادن خرفه به دیگران در خواب نیز منوط به نوع مصرف خرفه مانند آنچه که ذکر شده تعبیر می شود و نمی توان گفت که صرفا خوردن خرفه در خواب شادی است یا غم و اندوه؛ بلکه بستگی دارد بنا بر چه دلیلی از خرفه بخواهیم استفاده کنیم.

عضی معبران اعتقاد دارند که دیدن خرفه، فکر و خیال است و خوردن و داشتن آن، دلیل غصه و نگرانی است. اگر کسی در خواب خرفه به شما داد، برای شما اندوه و غصه به وجود می آورد. ولی اگر آن را نگرفتید و یا گرفتید و دور ریختید، خوب است و از غم رهایی می یابید. چیدن و دادن آن به دیگران نیز همین تعبیر را دارد. اگر در سفره باشد، بین زن و شوهر، اختلاف منجر به کدورت پیدا می شود.

download (4)

محمد ابن سیرین بصری گويد:
پرپهن به خواب ديدن دليل بر انديشه است و خوردنش دليل بر مضرت است

منوچهر مطيعي تهراني گويد:
پر پهن با فتح هر دو پ در لغت به معني خرفه است و آن نوعي سبزي است که بيشتر وحشي مي رويد و ماکول است. به ندرت ممکن است در خواب پر پهن يا خرفه
ببينيم و به درستي تشخيص دهيم که خرفه است اما اگر ديديم حکم ديگر سبزي ها را دارد و به نوشته معبران کهن ديدنش نشان فکر و خيال است و خوردن و داشتن آن دليل غصه و نگراني. اگر کسي در خواب خرفه به شما داد و شما آن را شناختيد يا دهنده تصريح کرد که آنچه مي دهد خرفه است، موجبي پيدا مي شود که کسي براي شما اندوه و غصه به وجود مي آورد ولي اگر در خواب نگرفتيد يا گرفتيد و دور ريختيد خوب است چون از غم رهايي مي يابيد. چيدن و دادن آن به ديگران نيز همين تعبير را دارد به اين معني که شما براي آنها غصه به وجود مي آوريد و اگر در سفره بود بين زن و شوهر اختلاف منجر به کدورت پيدا مي شود.

درباره ی ترسور آنتیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *