خانه / دسته‌بندی نشده / فردی که توسط سایه ی خودش تعقیب می شود

فردی که توسط سایه ی خودش تعقیب می شود

در هر یک از ما تمایلی نهفته است که وقتی کار درست پیش نمی رود, تقصیر را متوجه کسی یا چیزی خارج از خودمان بدانیم. بسیار پیش می آید که دیگران را مورد شماتت قرار داده و علت شکست را متوجه دیگران می کنیم.

متاسفانه باید گفت همواره یک قصه ی بی انتها وجود دارد; ما همیشه به دنبال مقصر می گردیم و از خود غافل می شویم. انسان های یادگیرنده به دنبال مقصر نمی گردند, بلکه در پی شناسایی علت ها و معلول ها هستند.

و اما; (باید کارهای درست انجام داد) و (نه اینکه درست کار کنیم). تفاوت این دو جمله این گونه است که ممکن است اصولا راهبرد ما درست و صحیح نباشدو به طور غلط انتخاب شده باشد; بنابراین حتی اگر روش انجام آن کار درست باشد, نتیجه ای مثبت به دست نمی آید; زیرا راهبرد صحیح و درستی انتخاب نشده است.

به طور مثال صیادی را در نظر بگیرید که برای صید ماهی به جای اینکه در جای عمیق دریا به دنبال صید ماهی باشد, در رودخانه ای صیادی نماید که هیچ گونه آبزیان در آن وجود نداشته باشد. این صیاد نیز (درست کار می کند) و در حال کار کردن است; اما واقعیت این است که (کار درست) انجام نداده است. او در جایی به دنبال ماهی می گردد که هرگز نمی تواند صید موفقی داشته باشد.

وقتی هدف گذاری می کنیم, مکانیسم شکست در مغزمان از بین می رود و ما را شکست ناپذیر می کند. وقتی ما اهداف بزرگ و واقع گرایانه انتخاب کنیم, اولا بیشتر تلاش می کنیم و دارای انگیزه ی لازم و پشتکار می شویم; ثانیا دیگر از مشکلات هراسی نداریم و به آن ها به عنوان یک مسئله طبیعی نگاه می کنیم; و ثالثا به دنبال علل و عوامل آن مشکلات می گردیم. ضمن اینکه وجود مشکلات نشان می دهد که زندگی در جریان است و کاری در حال انجام شدن است.

ما را از نظرات خود آگاه کنید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

منبع:http://persiane.ir/A-person-who-is-chased-by-his-own-shadow.html

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *