خانه / مطالب متفرقه / چگونه موقع بیرون آمدن از خانه صدقه بدهیم ؟ آیا برای صدقه دادن باید نیت کنیم ؟

چگونه موقع بیرون آمدن از خانه صدقه بدهیم ؟ آیا برای صدقه دادن باید نیت کنیم ؟

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعاگو 2agoo.com چگونه موقع بیرون آمدن از خانه صدقه بدهیم ؟ آیا برای صدقه دادن باید نیت کنیم ؟ را برای شما عزیزان قرار دادیم .

چگونه موقع بیرون آمدن از خانه صدقه بدهیم ؟ آیا برای صدقه دادن باید نیت کنیم ؟
چگونه موقع بیرون آمدن از خانه صدقه بدهیم ؟ آیا برای صدقه دادن باید نیت کنیم ؟

چگونه موقع بیرون آمدن از خانه صدقه بدهیم ؟ آیا برای صدقه دادن باید نیت کنیم ؟,نحوه صدقه دادن,چگونه صدقه بدیم ؟,نیت برای صدقه دادن,دفع بلا با صدقه دادن,صدقه دادن به هنگام خارج شدن از خانه

چگونه موقع بیرون آمدن از خانه صدقه بدهیم ؟ آیا برای صدقه دادن باید نیت کنیم ؟

قبل از اینکه از منزل خارج شوید، خود را از لحاظ روحی آماده نمائید و نیت کنید خداوندا کسی را سر راهم قرار بده که به او صدقه (یا کمک بلاعوض) بدهم. به مرور زمان شما یک رتبه و صفت می گیرید، عامل می شوید از عاملین صدقه در کتاب و حساب خدا قرار می گیرید. پولی را از پول های خود جدا کنید و جداگانه یا به صورتی سریع جهت دسترسی در جیب یا کیف خود قرار دهید. از منزل که خارج می شوید و به سمت کار خود حرکت می کنید انسانی را زن یا مرد یا کودکی می بینید که یک لحظه به شما نگاه خاصی کرد و چشمانش حالت خواهش به خود گرفت فورا دست در جیب کرده و به سمت او بروید و با تبسم به او نگاه کنید همین که دهان خود را باز کرد که بگوید: «آقا یا خانم کمکی…» نگذارید که جمله اش تمام شود و پول را با حالتی مخفی در دست او بگذارید. او تعجب خواهد کرد زیرا شما را متفاوت با تمام آدم های بی تفاوت دیگر دید زیرا شما اصلا مانند خسیسان دست دست نکردید و به دنبال کم ارزشترین اسکناس خود میان پول هایتان نگشتید زیرا قبل از اینکه جمله اش را تمام کند و خواهش و تقاضایش صورت بگیرد، پول را در دستش گذاشتید زیرا شما به او لبخند می زنید.

برای یک لحظه در ذهن خودش این سوال پیش می آید که این کیست؟ قبلا مرا می شناخته؟ حالا او پول را در دست گرفته است. این را بدانید که در این لحظه او کوچک می شود و دوباره دهان باز می کند که از شما تشکر کند. باز حرفش را قطع کنید حالا نوبت شماست که خود را هم اندازه ی او کنید و شما نیز باید مثل او کوچک شوید. قبل از اینکه کلام از دهانش خارج شود سرخود را کمی پائین بیندازید و وضعیت کرنش و تعظیم بگیرید و این سه کلمه را بگویید:« ببخشید شرمنده کم است!!!» با این جمله ی کوتاه هم از او عذرخواهی کرده اید و هم اعلام شرمساری و خجالت زدگی نموده اید و هم کمک خود را کم نشان داده اید و در نتیجه شما هم اندازه ی او می شوید. (برادری و برابری). حالا او شگفت زده تر می شود که این چه انسانی است نگذاشت من حرف بزنم نگذاشت من تشکر کنم؟ حالا اندیشه ی او فقط به دعایی از صمیم قلب و از طیب خاطر گشوده می شود:«خدا بهت عزت بده خدا…». شما به راه خود ادامه دهید و جمله ای را هم پشت سر شما با خود می گوید:«خدا بهت… بده» او با تمام وجود دعایت می کند، او از خداوند با تمام وجود تشکر می کند و با خود می اندیشد شاید او را خدا فرستاده بود. او که بود؟؟؟!

    ملاحظه بفرمائید عزیزان این شیوه ی ملکوتی شما حتما دیگر افراد را که شاهدان این صحنه بودند نیز متأثر می کند، اندازه ی تاثیر آن بر بینندگان این صحنه، بستگی به خوشرویی و بزرگ منشی و شیوه ی اجرای شما دارد، که هر چقدر بیشتر تمرین و اجرا کرده باشید درس های بیشتری به جامعه ی پیرامونی خود می دهید. بعد از مدتی شاهد خواهید بود که بعد از شما کس دیگری که این صحنه را می بیند او نیز می خواهد مثل شما مفتخر به این مقام و شرافت انسانی و کرامت دهی به دیگران گردد و او نیز سریع پول درمی آورد و به حاجتمند می دهد و شما در آن پول هم شریک و یک عامل هستید. آری این عاملیت، توجه فرشتگان و مجاورین آسمانی آن فضا را به شما جلب می کند. فرشتگانی هستند که به دنبال کسی می گردند و به دنبال انسان های شریف این دنیا می گردند تا با او انیس شوند. آری بعد از چند قدم به دنبال شما و در پشت سر شما می آیند و شما در پیشاپیش آنها قدم می زنید و نمی دانید پشت سر شما چه خبر است؟!!!

    برخی افراد این نظریه ی شما را زیر سوال می برند و مثلا می گویند که ولش کن معتاد است یا باید بدانیم که شخص فقیر است و احتیاج دارد. آیا می دانید که او نداشته باشد و شما ندهید مدیون می شوید؟! برای ما اثرات منفی دارد. در حالیکه لازم نیست شما تحقیق کنید همین که سوال یعنی تقاضا کرد و شما صدقه بدهید تمام ثمرات و خیرات دنیوی و اخروی آن بر شما مترتب می گردد و چنین چیزی نیست که باید بدانیم نیازمند است یا خیر. آیا احتمال نمی دهید قرار است بلائی یا حادثه ای برای ما پیش بیاید و چون در آن حوالی مستحقی وجود ندارد این شخص سرراه ما قرار گرفته تا ما با دادن مالی و خارج کردن پولی از جیب مان، آن بلا و خطر از ما دفع شود؟! این را بدانید که وقتی پولی را از پول های جیب یا کیف تان، را انفاق می کنید در مابقی پول های شما که در کیف یا جیب شماست برکت داده می شود. بنده بارها کرایه ماشین خود را که صدقه دادم و بعد دیدم پولی در جیب و کیفم نمانده، بیشتر خوشحال می شدم و بعد خداوند وسیله ای سرراهم قرار می داد که رایگان به خانه می رسیدم. کائنات به شما نگاه می کند به افلاکیان نشان دهید که بنی آدمیم و اشرف مخلوقات هستیم. امروز عمل است بدون حساب و فردا حساب است بدون عمل. بشتابید به سوی بهشتی که عرض آن آسمانهاست و پیش پای انسان های خوبی همچون شماست. موفق و سرافراز باشید.

لینک کانال دعا و اذکار : https://telegram.me/doagooo

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *