خانه / ذکر و دعاهای قرآنی / تاثیر شگفت انگیز دعا برای رفع بیماری اعتیاد

تاثیر شگفت انگیز دعا برای رفع بیماری اعتیاد

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعاگو 2agoo.com تاثیر شگفت انگیز دعا برای رفع بیماری اعتیاد را برای شما عزیزان قرار دادیم .

تاثیر شگفت انگیز دعا برای رفع بیماری اعتیاد
تاثیر شگفت انگیز دعا برای رفع بیماری اعتیاد

تاثیر شگفت انگیز دعا برای رفع بیماری اعتیاد,تاثیر دعا,دعا کردن و تاثیرات آن,رفع بیماری ها با دعا,حل شدن مشکلات و بیماری ها با دعا,تاثیر دعا برای درمان بیماری ها

تاثیر شگفت انگیز دعا برای رفع بیماری اعتیاد

از پیشینیان دعایی به این عنوان نداریم ولی به هر حال تعدادی از مردم جامعه گرفتار این بیماری اند. آری فرزندانشان، این جگرگوشه ها و بخصوص خانم هایی که شوهرانشان در مرداب بیماری اعتیاد در حال فرورفتن و غرق شدن و مردن هستند. آری وقتی که خانواده ها عنوان می کنند که روز به روز بچه ما یا بابای بچه ها دارند آب می شوند، ضعیف می شوند، دیگر نمی توانند درس بخوانند، یا شوهران دیگر نمی توانند سرکار بروند و خرج خانه را تأمین کنند، نمی توانند ذره ای پول پس انداز کنند، فقیر و فقیرتر می شوند، حقیر و حقیرتر میشوند، اعضای خانواده از بیماری اعتیاد عزیزانشان در جامعه سرافکنده و فراری از روابط با دیگرانند، نمی خواهند کسی درباره عزیزشان سوال کند، نمی خواهند درباره عزیز معتادشان توضیح دهند، از دروغ گفتن خسته شده اند، از پنهان کاری بیماری اعتیاد او خسته شده اند، هنوز نمی دانند که این عضو بیمار خانواده آیا خواهد توانست برای همیشه در زندگی از اعتیاد خلاص و رها شوند.

آری دوست دارند روزی برسد که عزیز معتادشان، مثل بقیه افراد جامعه سرحال، بانشاط و خوش چهره و خوش قیافه، مرتب و منظم، مسلط و استوار، سربلند و شادان و خندان در جامعه ظاهر شود، سرکار برود، به میهمانی بیاید، شربت و شیر و ترشی و میوه بخورد، با همه بخوابد و با همه بیدار شود، و از همه مهمتر متعادل باشد.امان و امان از روانگردان ها که عزیزان معتاد خانواده را تبدیل به افرادی وحشتناک و قبیح و کریه می کند آری او دیگر حسن یا حسین نیست او یک روانی و حرکات غیر طبیعی اش آبرویش را و آبروی خواهر دم بختش، آبروی مادر پاکش، آبروی پدر زحمت کشش، یا سرپرستی ست که آبروی همه را میبرد و غیر طبیعی بودنش غیر قابل تحمل و شیب سقوطش شدید گشته و تا چند سال دیگر اثری هم از او نخواهد بود.باید دعا کرد، باید تا آخرین لحظه برای این بیماران و خانواده های قربانی شده در بلای اعتیاد دعا کرد. آنقدر دعا می کنیم که خداوند قلم تغییر به تقدیر او بزند.

آری از رهاشدگان زیادی از بیماری اعتیاد صحبت شنیده ایم و همه آن ها بدون استثناء عقیده داشتند که پس از رسیدن به آخر خط زندگی، درمانشان را مدیون دعای خود و اطرافیانشان میدانستند. آری همه آنها معتقد بودند که رهایی از بیماری اعتیاد و بازگشتشان به جامعه را کار خدا و اثر دعا دانسته اند. پیشنهاد این است که آن ها  قبل و بعد از مصرف دارو باید دعا بخوانند که این دعا ها همگی باید دارای مضامین و مفاهیم درخواست شفا و درخواست عافیت و سلامتی از خدا باشد که وقتی دعا را بر شربت داروی خود می خواند حاضرم قسم بخورم که اثر شفابخشی خواهد یافت و تاثیرات معجزه آسایی را بنماید.  چندتا ذکر مثل یاشافی یا شافی بخوانند.  یعنی ای شفادهنده شفایم بده ای عافیت دهنده یا سلامت دهنده به من سلامتی و عافیت بده. می توان اذعان داشت نیمی از کار درمان اعتیاد، بخش معنوی و روانی  می باشد.

special prayer for healing the patient دعای مخصوص برای شفای بیمار

حالا شما را به صحبت های چند پزشک درباره تاثیر دعا بر بیمار دعوت می کنم

  روزنامه رسالت، شماره 6126 به تاريخ 2/2/86، صفحه 19 (فرهنگي)

 اثرات دعا از نظر فيزيولوژي:

    دکتر سيد صمدآقاميري – دکتر رضا حبيبي – دکتر سهيلا صادقي – فاطمه رمضاني
    نه تنها انسانها سر تعظيم به درگاه خداي توانا فرود مي آورند بلکه هر جنبنده اي به ستايش يزدان مشغول است. (قرآن، سوره جمعه)
    دکتر آلکسيس کارل، مي گويد: دعا و نماز قوي ترين نيرويي است که انسانها مي توانند ايجاد کنند؛ نيرويي است که چون قوه جاذبه وجود حقيقتي دارد. در حرفه پزشکي خود من مرداني را ديده ام پس از اينکه تمام معالجات در ايشان موثرنيفتاد و مايوس از داروي پزشکي شدند به نيروي دعا و عبادت از بيماري ماليخوليا رهايي يافته اند. دعا ونماز چون راديوم يک منبع نيروي مشعشعي است که خود به خود توليد مي شود.
    از راه دعا بشر مي کوشد نيروي محدود خود را با متوسل شدن به منبع نامحدودي چون خدا افزايش دهد،
    وقتي که ما دعا مي خوانيم خود را به قوه محرکه پايان ناپذيري که تمام کائنات را به هم پيوسته است متصل و مربوط مي کنيم، ما دعا مي کنيم که قسمتي از آن نيرو به حوائج ما اختصاص داده شود.
    به صرف همين استدعا، نواقص ما تکميل مي شود و با قدرتي بيشتر و حالتي بهتر از جاي بر مي خيزيم.
    هر وقت با شور و حرارت خود را در دعا و نياز، غرق مي سازيم، هم روح و هم جسم خود را به وجهي احسن تغيير مي دهيم. غيرممکن است مرد يا زن تنها به برتري يک لحظه، به دعا بپردازد.
    انسان هميشه از دعا و نماز نتيجه مفيدي مي گيرد.

    دنياي علم از دنياي نيايش متفاوت است اما با آن متباين نيست، لکن نتايج دعا و نيايش را مي توان از روي علم دريافت؛ زيرا نيايش نه تنها بر روي حالات عاطفي بلکه بر روي کيفيات بدني نيزاثر مي کند و گاهي براي مدتي بيماري را بهبود مي بخشد. اين کيفيات هرچه قدر، غيرقابل درک باشد، اما بايد به واقعيت آنها معترف بود. نيايش به آدمي نيروي تحمل غم ها و مصائب را مي بخشد وانسان را اميدوار مي نمايد.
    در موقع دعا کردن آدمي احساس مي کند که شريک غمي دارد و با او درد دل مي کند و احساس مي کند و احساسي به او دست مي دهد که با گوش دل مي شنود، که مي گويد “به تو کمک خواهم کرد” اين نداي ملکوتي و آسماني است که انسان را پشت گرم مي نمايد و اين اميد باعث پيدايش نيرويي در انسان مي شود که سبب کاميابي و موفقيت او را فراهم مي کند. گاهي اوقات آدمي نمي تواند اسرار زندگي خود را با کسي بگويد يا ناکامي هايش را براي کسي بازگو نمايد. اما هرچه بخواهد مي تواند به درگاه معبود خود اظهار نمايد و با او راز و نياز کند.
    روانشناسان معتقدند؛ اگر کسي غم يا اندوهي يا نگراني خاطر داشته باشد بايد افکاري را که موجب پريشاني حالش شده با ديگري در ميان بگذارد. آيا بهتر از درگاه خدا و بخشش و کمک هاي او جاي ديگري را سراغ داريد؟ چه کسي از همه بهتر مي تواند به انسانها کمک کند؟
    اسماء گويد رسول خدا(ص) فرمود: هر کسي با غم يا اندوه يا ناراحتي رواني و پريشاني خاطر روبرو شد اين دعا را بخواند: الله ربي و لااشرک به شيئا توکلت علي الحي الذي لا يموت.

    داروي ترنکي ليزان يا آرام بخش، اعتماد به نفس و اعتقاد به خداي يکتا است و نيز توکل در امور (قدرت ايمان است که با تلقين به نفس بتواند آرامش خاطر را فراهم سازد) همينطور که داروها اثر شيميايي دارند و با اثر کردن خود روي عضو آسيب ديده موجب بهبودي مي گردند و همين گونه که ناراحتي خارجي روي روان اثر کرده، جسم را متاثر مي سازد از همين راه هم توکل، ايمان و دعا که اثر روان بخش دارد، موثر است.
    ابن سينا مي گويد: شايد اخباري از عرفا که دگرگون کردن عادات را در بر دارد به تو ابلاغ نشود و تو با سرعت آن را تکذيب کني، مانند اينکه گفته مي شود عارفي از خدا باران خواست و باران آمد يا طلب شفا نمود، بيمار شفا پيدا کرد يا نفرين کرد، زمين مردم را فرو کشيد و مانند اينها، تو که براي امتناع صريح راهي در دست نداري توقف کن و شتاب زدگي به خود راه مده، زيرا براي همه اينها اسبابي در اسرار طبيعت است.
    اگر اتومبيلي از حرکت باز ايستاد تنها سازنده و متخصص آن به نحو احسن مي تواند به نواقص آن راه يابد، زيرا به تمام جهات آن وارد است، لذا خدايي که بندگان را آفريده و به تمام شئونات زندگي آنها آگاه است بهتر از همه مي تواند به نابساماني هاي بشريت کمک کند. درباره آفرينش انسان، قرآن کريم مي فرمايد:
    و همانا آدمي را از گل خالص آفريديم پس آنگاه او را نطفه گردانيده و در جاي استوار قرار داديم. آنگاه نطفه را علقه و علقه را گوشت پاره و باز آن گوشت را استخوان و سپس بر استخوان ها گوشت پوشانيديم (پيکري کامل کرديم) و پس از آن (به دميدن روح پاک مجرد) خلقتي ديگر انشا نموديم. فتبارک الله احسن الخالقين. (آفرين بر قدرت کامل بهترين آفريننده ( )سوره مومنون آيات 12-13-14) قرآن درباره دعا مي فرمايد:

    و قال ربکم ادعوني استجب لکم ان الذين يستکبرون عن عبادتي سيدخلون جهنم داخرين. (سوره مومن آيه 59)
    خداي شما فرمود که مرا با (خلوص دل) بخوانيد تا دعاي شما را مستجاب کنم و آنان که از دعا و عبادت من اعراض و سرکشي کنند خيلي زود با ذلت و خواري وارد دوزخ شوند.
    سخنان پيامبر اعظم(ص)
    حضرت محمد (ص)، همانند ديگر پيامبران خدا، ذکر نام خدا را در اکثر مواقع يادآور مي شدند. از سخنان مشهور ايشان مي توان به موارد ذيل اشاره کرد:
    1- “هرچيزي که ممکن است زنگ بزند آن را جلا (صيقل) مي دهند، و صيقل قلب زنگ زده، (ذکر) ياد خداست.”
    2- به ايشان گفته شد، چه کساني پرهيزکار بوده و قدر و منزلت آنها نزد خداوند در روز قيامت بالا است؟ پيغمبر خدا پاسخ داد: “آنهايي که خداوند را بسيار ياد مي کنند”.
    3- در حديث قدسي آمده است که: خداوند مي فرمايد؛ من همان طور که بنده ام فکر مي کند، مي باشم. زماني که مرا ياد کند، با او هستم. اگر او نام مرا ببرد، من، خودم او را ياد مي کنم. اگر او در جمعي مرا ياد کند، من اورا در جمعي بهتر از آن، ياد مي کنم. اگر او (انسان) به من به اندازه يک وجب دست نزديک شود، من به اندازه درازاي بازو به او نزديک تر مي شوم، اگر او به سمت من بيايد (راه رود)، به سوي او مي دوم.
    بنابراين، تفکر وتذکر، تمريني براي تمام افراد اهل حقيقت مي باشد. (تفکر و ذکر ياد خدا) انسان را خشنود کرده، نيروهاي پليد را شکست داده و از خود دور مي کند، معاش را افزايش داده، شخصيت ها را بالا برده، قلب ها را پاک کرده، خطاها را از بين مي برد و زبان را از دروغ، بدگويي، غيبت باز مي دارد.
    درخواست کمک با دعا و راز و نياز
    طبق گفته هاي غزالي، بيماري ايمان را افزايش مي دهد و انسان را به خدا نزديکتر مي کند. با دانستن اين موضوع، در قرآن به ما خطاب مي شود. يا ايها الذين آمنوا استعينوا بالصبر و الصلاه. ان الله مع الصابرين. “اي کساني که ايمان آورده ايد، با صبوري و دعا کمک بخواهيد، زيرا خداوند با کساني است که در صبر ثابت قدم هستند.”
    حضرت محمد(ص) زماني که بيماري را مي ديدند، دعاي ذيل را قرائت مي کردند:
    “اي خداي بزرگ سختي را برطرف کن، اين خالق بشر، بزرگترين درمان شما، شفا است. هيچ درماني جز از سوي شما نيست، علاجي که پشت آن هيچ بيماري نيست.”
    همچنين، دعاي زير را براي سلامتي بيان مي کردند:
    “اي خدايي که جسمم را مداوا مي کني قلبم را درمان کن و بينايي ام (بينش) را از هر بيماري دور ساز. (3 مرتبه تکرار شده است)
    آيا نماز (راز و نياز) کاري انجام مي دهد؟
    الف) و عن حديفه قال: کان رسول الله(ص) اذا حزبه امر فزع الي الصلاه.
    ترجمه: حديفه مي گويد: شيوه رسول خدا چون مشکلي براي او پيش مي آمد به نماز پناه مي برد و از آن استعانت مي جست.
    ب) و عن النبي(ص) قال: کانوا يعني الانبياء يفزعون اذا فزعوا الي الصلاه
    و از رسول خدا(ص) روايت شده که فرمود: پيامبران خدا چنان بودند که چون دچار نگراني مي شدند به نماز پناه مي بردند.
    دکتر “لاري دوسي” )larry Dossey( در کتابش با عنوان “کلمات شفا دهنده” اثرات شفاي نماز گزار را استناد کرده است. در اين کتاب نمونه اي از تحقيق توسط دکتر Byrd در بيمارستان دولتي سانفرانسيسکو در سال 1988، ذکر شده است و در آن 393 بيمار قلبي تحت معالجه شديد در بيش از 10 ماه قرار گرفتند و آنها را به دو گروه تقسيم کردند. بيماران گروه (الف) تا زماني که بيمارستان را ترک کنند، نماز مي خواندند. آنهايي که در گروه (ب) بودند نماز نمي خواندند. نتيجه خيلي جالب بود. آنهايي که نماز مي خواندند، زودتر بيمارستان را ترک کردند و ايست قلبي کمتري داشتند و تقريبا دو برابر کمتر دچار ناراحتي قلبي شديد شدند و تا 5/1 برابر کمتر به آنتي بيوتيک نياز پيدا کردند. تيم تحقيقي همچنين مشاهده کردند که راز و نيازي که با مراقبت هاي دوستانه و محبت آميز همراه شود، حتي بهتر تاثير مي گذارد. گزارش ها نشان مي دهد؛ افرادي که دچار گلودرد (آنژين) بودند و تحت مراقبت همسر قرار گرفتند و عشق و محبتي نيز بر آنها حاکم بود، تا 50 درصد در کاهش گلودرد آنها نسبت به افرادي که مجرد بودند يا طلاق گرفته بودند تفاوت حاصل شد.
    دعا و راز و نياز حتي زماني که خواب هستيم، تاثير مي گذارند. حضرت محمد(ص) به ما توصيه مي کنند که قبل از خوابيدن آياتي از قرآن (سوره اخلاص، فلق، ناس و آخرين بخش سوره بقره) را قرائت کنيم.
    تمرين ما
    در تمام اوقات فراغتم، فکر مي کنم، بويژه در حال رانندگي، و براي خودم، خانواده ام، دوستانم و بيماراني که نامشان را مي دانم دعا مي کنم و مي دانم که شفادهنده اصلي تنها خداست.
    زماني، مريض بدحالي را که تومور غدد فوق کليوي داشت و دچار شوک شده بود عيادت کردم. از او پرسيدم، مي خواهي چه کاري برايت انجام دهم، ايشان باتوجه به گفته هاي دکترها که احتمال خوب شدنش ضعيف است بدون نااميدي گفت دعا کنيد. من دستم را بر روي تومور قرار دادم و دعاي مربوط به پيامبران خدا را خواندم و آنجا را ترک کردم. روز بعد، زماني که به آنجا رفتم، با کمال تعجب ديدم که آن شخص برروي تختش نشسته و لبخند مي زند. ايشان گفت ديروز مجددا از بدن او عکسبرداري کردند، ولي هيچ اثري از غده در بدنش نديدند.
    
    
    
    دکتر سيد صمدآقاميري – دکتر رضا حبيبي – دکتر سهيلا صادقي – فاطمه رمضاني

لینک کانال دعا و اذکار : https://telegram.me/doagooo

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *