خانه / مطالب متفرقه / عواملی که باعث برطرف شدن عذاب برزخ و عذاب قبر و آرامش می شود

عواملی که باعث برطرف شدن عذاب برزخ و عذاب قبر و آرامش می شود

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعاگو 2agoo.com عواملی که باعث برطرف شدن عذاب برزخ و عذاب قبر و آرامش می شود  را برای شما عزیزان قرار دادیم .

عواملی که باعث برطرف شدن عذاب برزخ و عذاب قبر و آرامش می شود
عواملی که باعث برطرف شدن عذاب برزخ و عذاب قبر و آرامش می شود

عواملی که باعث برطرف شدن عذاب برزخ و عذاب قبر و آرامش می شود,عواملی که موجب آرامش از عذاب قبر می شود چیست ؟,چگونه می توان از عذاب قبر و دوزخ در امان ماند ؟,کارهایی که باعث برطرف و رفع شدن عذاب قبر و برزخ می شود ؟

عواملی که باعث برطرف شدن عذاب برزخ و عذاب قبر و آرامش می شود

طبق روایات عذاب برزخ و عذاب قبر از مراحل بعد مرگ انسانهاست که با توجه به اعمال فردی هر شخص ، در زندگی تعیین میگردد. خواندن سوره نساء هر جمعه، مداومت بر خواندن زخرف عذاب قبر را بر طرف میکند.امام صادق (ع)می فرماید: مردی که بر اخلاق همسری بد اخلاق صبر کند و به حساب أجر الهی بگزارد، خداوند پاداش شکرگزاران را به او خواهد داد.

مطابق روایات معتبر در منابع حدیثی شیعه، عواملی چند، موجب آرامش در قبر می شود:

1.خواندن نماز لیله الدفن(وحشت) :

این نماز دو رکعت است؛ در رکعت اول بعد از حمد یک مرتبه آیه الکرسی و در رکعت دوم بعد از حمد ده مرتبه سوره قدر خوانده می شود.

2.دوستی پیامبر(ص) و اهل بیت(ع):

پیامبر اکرم (ص)در این باره می فرماید: رابطه دوستی با من و اهل بیتم، در هفت موقعیت حساس که هول و هراس آن ها خیلی بزرگ است، سود بخش می باشد؛ هنگام مرگ، در قبر، وقت رستاخیز، هنگام دریافت نامه عمل، زمان حسابرسی، هنگام سنجش اعمال و زمان عبور از صراط.

بحارالأنوار، ج۷، ص۲۴۸

3.سازگاری زن و شوهر:

امام صادق (ع)می فرماید: مردی که بر اخلاق همسری بد اخلاق صبر کند و به حساب أجر الهی بگزارد، خداوند پاداش شکرگزارن را به او خواهد داد.

وسائل الشیعه، ج۴، ص۱۲۲

همچنین پیامبر اکرم (ص)در مورد این مساله می فرماید: عذاب قبر از سه طایفه از زنان برداشته خواهد شد و با فاطمه(س) دختر محمد (ص) محشور می شوند. زنی که بر غیرت (وتعصب بیجا و بددلی) شوهرش شکیبا باشد؛ زنی که در برابر بد اخلاقی همسرش صبور باشد، زنی که مهر خود را به همسرش ببخشد. خداوند به هر یک از آن ها ثواب هزار شهید و یک سال عبادت را می بخشد.

وسائل الشیعه، ج۲۱، ص۲۸۵

4.اقامه نماز:

پیامبر اعظم(ص)می فرماید: نماز شفیع نمازگزار نزد ملک الموت، مونس در قبر، بستری نیکو در قبر و پاسخ به سؤال نکیر و منکر می باشد.

بحارالأنوار، ج۸۲، ص۲۳۱

5.خواندن قرآن کریم:

مطابق روایات سوره های زیر باعث بر طرف شدن عذاب قبر می شود:

نساء هر جمعه، مداومت بر خواندن زخرف، خواندن تکاثر وقت خواب، یس قبل از غروب، ملک

لینک کانال دعا و اذکار : https://telegram.me/doagooo

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *