خانه / خواص و ثواب خواندن سوره های قرآن / خواص و فضیلت سوره طلاق و روش های ختم برای گرفتن حاجات مختلف با سوره طلاق

خواص و فضیلت سوره طلاق و روش های ختم برای گرفتن حاجات مختلف با سوره طلاق

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعاگو 2agoo.com خواص و فضیلت سوره طلاق و روش های ختم برای گرفتن حاجات مختلف با سوره طلاق را برای شما عزیزان قرار دادیم .

خواص و فضیلت سوره طلاق و روش های ختم برای گرفتن حاجات مختلف با سوره طلاق
خواص و فضیلت سوره طلاق و روش های ختم برای گرفتن حاجات مختلف با سوره طلاق

خواص و فضیلت سوره طلاق و روش های ختم برای گرفتن حاجات مختلف با سوره طلاق,خواص و فوائد سوره طلاق,روشهای ختم سوره طلاق,گرفتن حاجات و برآورده شدن حاجت ها با سوره طلاق,نحوه و چگونگی ختم سوره طلاق,ثواب و فضیلت سوره طلاق

خواص و فضیلت سوره طلاق و روش های ختم برای گرفتن حاجات مختلف با سوره طلاق

یکی از سوره های مهم قرآن کریم که 12 آیه دارد سوره طلاق است . این سوره مدنی خواص بیشماری دارد و در روایات و احادیث از سوی ائمه و بزرگان به خواندن آن بسیار سفارش شده است .در ادامه این مطلب خواص سوره طلاق و روش های ختم برای گرفتن حاجات مختلف با این سوره ارزشمند از قرآن را برای شما عزیزان قرار داده ایم.التماس دعای خیر از شما عزیزان

در بیان آیه «من یتق الله…» هر كس تقوای الهی پیشه كند و از گناه دوری نماید ، خداوند راه نجاتی برای او فراهم می كند و او را از جایی كه گمان ندارد روزی می دهد و هر كس بر خدا توكل نماید ، خدا او را كفایت می كند و خداوند فرمان خود را به انجام می رساند و خدا برای هر چیزی اندازه ای داده است.

شصت و پنجمین سوره قرآن كریم است كه 12 آیه دارد و در مدینه نازل شده است.

از رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم روایت است: هر كس سوره طلاق را قرائت نماید. در حال بقا و پایداری بر سنّت پیامبر خدا صلی الله علیه و آله وسلم خواهد مرد.

در سخنی از امام صادق علیه السلام روایت شده است: هر كس سوره طلاق و تحریم را در نمازهای خود قرائت كند خداوند در روز قیامت او را از ترس و خوف و حزن و اندوه در امن می دارد و از افتادن در آتش معاف می دارد و او را به خاطر تلاوت این دو سوره وارد بهشت می كند و این دو سوره او را حفظ می كنند. زیرا متعلق به پیامبر اكرم صلی الله علیه و آله وسلم می باشند.

بركات سوره طلاق

1) بهبود بیماری و ادای قرض و بدهکاری

روایت شده است که قرائت این سوره برای بهبود بیماری و ادای قرض و بدهكاری مفید است.

2) برای تحبیب

به نیت محبت 21 مرتبه این سوره را بخوانند.

3) برای وسعت رزق 3 مرتبه این سوره خوانده شود.

ختومات مجرب سوره طلاق

1) وسعت رزق و روزی

برای وسعت رزق و روزی و رسیدن به مال، آیه 2-3 سوره طلاق را به این شكل ختم نماید: ابتدای ختم جمعه یا پنج شنبه یا دوشنبه باشد و اگر جمعه باشد بهتر است. تا چهل روز هر روز 159 مرتبه آیه شریفه رابخواند و بهتر است بعد از نماز صبح باشد .

فقط در روز چهلم 179 مرتبه باشد و در ابتدای ختم برای استجابت حاجت، غسل حاجت نموده دو ركعت نماز بخواند و صد مرتبه صلوات بفرستد (در روز اول) و روز آخر بعد از اتمام، صد صلوات بفرستد.

شك نكند و ناامید نشود و اگر بار اول به نتیجه نرسید تكرار كند كه انشاءالله به مراد می رسد.

در سخنی از امام صادق علیه السلام روایت شده است: هر كس سوره طلاق و تحریم را در نمازهای خود قرائت كند خداوند در روز قیامت او را از ترس و خوف و حزن و اندوه در امن می دارد و از افتادن در آتش معاف می دارد و او را به خاطر تلاوت این دو سوره وارد بهشت می كند و این دو سوره او را حفظ می كنند. زیرا متعلق به پیامبر اكرم صلی الله علیه و آله وسلم می باشند

2) گشایش كارها

به تجربه رسیده است كه هركس هر روز به خواندن آیه مباركه «من یتق الله…» «آیات 3-2» سوره طلاق همت كند مهمات و گشایش امورات بسته خود را خواهد دید.

3) جهت رفع گرفتاری

یک هفته هر شب بعد از نماز عشاء دو ركعت نماز بدین كیفیت بخواند . در ركعت اول بعد از حمد آیه «من یتق الله» آیه 3-2 سوره طلاق را 25 بار بخواند.

خاصیت آیه «من یتق الله…»

هر كس تقوای الهی پیشه كند و از گناه دوری كند ،خداوند راه نجاتی برای او فراهم می كند و او را از جایی كه گمان ندارد روزی می دهد و هر كس بر خدا توكل نماید خدا او را كفایت می كند و خداوند فرمان خود را به انجام می رساند و خدا برای هر چیزی اندازه ای داده است.

این آیه از امید بخش ترین آیات قرآن كریم است كه تلاوت آن دل را صفا و و جان را نور می بخشد در حدیثی از ابوذر غفاری نقل شده كه حضرت رسول اكرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمود: من آیه ای را در قرآن می شناسم كه اگر تمام انسانها دست به دامن آن زنند برای حل مشكلات آنها كافی است پس آیه فوق را سه مرتبه با تكرار تلاوت فرمود.

و در حدیث دیگر فرمود: خداوند پرهیزگاران را از شبهات دنیا و حالات سخت مرگ و شدائد روز قیامت رهایی بخشید. البته مفهوم آیه این نیست كه انسان دست از تلاش و كوشش بكشد.

چنانچه حضرت صادق علیه السلام فرمود: وقتی آیه فوق نازل شد عده ی درها را به روی خود بسته و رو به عبادت آوردند و گفتند خداوند روزی ما را عهد ه دار شد. این خبر به گوش پیغمبر رسید كسی را نزد آنها فرستاد كه چرا چنین كرده اید هر كس چنین كاری كند دعای او مستجاب نمی شود بر شما باد بر كار و تلاش همراه با تقوا.

پی نوشت ها :

(1) مجمع البیان، ج10، ص36
(2) ثواب الاعمال، ص118
(3) مستدرک الوسائل، ج13، ص290
(4) درمان با قرآن،ص 120
(5) همان
(6) قرآن درمانی روحی و جسمی، ص260
(6) همان
(7) درمان با قرآن، ص121
(8) قرآن درمانی روحی و جسمی،ص 261

لینک کانال دعا و اذکار : https://telegram.me/doagooo

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *