خانه / دین و اندیشه / آیا از نظر چهره و ظاهر حضرت یوسف (ع) از پیامبر اسلام (ص) زیباتر بودند ؟

آیا از نظر چهره و ظاهر حضرت یوسف (ع) از پیامبر اسلام (ص) زیباتر بودند ؟

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعاگو 2agoo.com آیا از نظر چهره و ظاهر حضرت یوسف (ع) از پیامبر اسلام (ص) زیباتر بودند ؟ را برای شما عزیزان قرار دادیم .

آیا از نظر چهره و ظاهر حضرت یوسف (ع) از پیامبر اسلام (ص) زیباتر بودند ؟
آیا از نظر چهره و ظاهر حضرت یوسف (ع) از پیامبر اسلام (ص) زیباتر بودند ؟

آیا از نظر چهره و ظاهر حضرت یوسف (ع) از پیامبر اسلام (ص) زیباتر بودند ؟,زیبایی چهره حضرت یوسف و پیامبر اکرم,آیا حضرت یوسف زیبا بود یا پیامبر اسلام ؟,زیبایی حضرت یوسف,مقایسه زیبایی چهره و ظاهر حضرت یوسف و پیامبر اسلام

آیا از نظر چهره و ظاهر حضرت یوسف (ع) از پیامبر اسلام (ص) زیباتر بودند ؟

یکی از دوستام اومده بود خونه مون و گفت توی یه جلسه قرآن از استاد اونجا پرسیدم که « حضرت یوسف خوشگل تر بوده یا پیامبر؟» اونم گفته حالا بماند و بعدا هم جواب داده گفته:«یوسف زیباتر بوده»!

دوستم میگفت که من حرفشو قبول نکردم! منم به دوستم گفتم اگه کسی به منم چیزی رو بدون دلیل بگه قبول نمیکنم. و تو حق داری که قبول نکنی چون دلیلی برات نیاورده و اونم درست گفته اما در عین حال برات دلیل نیاورده!

دوستم گفت چطور اون درست گفته؟؟؟ مگه قرآن نگفته پیامبر اسلام خاتم النبیین یعنی آخرین پیامبرانه؟؟ خُب آخرین پیامبران یعنی کسی که دین اسلام رو آورده ودین اسلام مگه دین کامل نیست؟؟ پس چون دین اسلام دین کاملیه و پیامبر سالام هم پیامبر کاملیه پس باید از همه لحاظ کامل باشه و حتی از لحاظ زیبایی هم باید از بقیه پیامبران(حتی یوسف) بالاتر باشه!

 

دوستم اصرار داشت که به من بقبولونه که پیامبر اکرم(ص) از حضرت یوسف خوشگل تر بوده!

دلیلشم این بود که پیامبر اسلام پیامبر خاتم هست و پس باید از همه لحاظ کامل باشه!

این حرفایی که دوست من زد در نگاه اول حرفهای زیبا و خوبیه و ممکنه خیلی ها هم با شنیدن این حرفها ، نظر این دوستم رو بپذیرن اما واقعیت اینه که هر چیزی که زیبا بود ، همیشه حق نیست.

واقعیت اینکه که قرآن میگه:«تِلْکَ الرُّسُلُ فَضَّلْنا بَعْضَهُمْ عَلى‏ بَعْضٍ» بقره-253

یعنی:«آن پیامبران را برتری دادیم بعضیشان را بر بعضی دیگر.»

اول این نکته رو بگم که عبارت« تلک=آن» ممکنه برای بیان احترام پیامبران ذکر شده باشه یعنی انقدر مقام و موقعیت این پیامبران بالاست که گویی از دسترس دور هستند.

اولا قرآن کریم میگه که بعضی از پیامبران رو بر بعضی دیگه برتری دادیم. یعنی اینکه به بعضی هاشون یه چیزایی دادیم که به بعضی دیگه داده نشده. مثلا یکی مثل موسی با خدا مستقیما حرف میزنه و میشه کلیم الله و یکی مثل سلیمان انقدر مقام پیدا میکنه که میتونه جن و انس و حیوانات رو در اختیار بگیره و از خدا میخواد که سلطنتی بهش بده که بعد از خودش برای کسی دیگه باقی نمونه!

یکی مثل نوح عمر بسیار طولانی خدا بهش میده! یا یکی دیگه به جایگاهی میرسه که میشه خلیل الله و مثالهایی از این دست.

ممکنه بگید خب پیامبر اسلام هم میتونسته این معجزات و خصوصیات رو داشته باشه. در جواب باید خدمتتون عرض کنم که بله پیامبر اسلام میتونسته مثلا اندازه ی نوح عمر کنه اما به هرحال نکرده. یا میتونسته از خدا بخواد که قدرت جسمانی زیادی بهش بده بطوریکه مثل موسی با یه مشت یک نفر رو بتونه بکشه اما مثلا در جنگ خندق می بینیم عمرو بن عبدود قدرت جسماین بسیار زیادی داره بطوریکه مسلمونها جرأت مقابله با اونو ندارن و فقط حضرت علی(ع) به مصاف اون میره!

پیامبر اسلام یه سری از ویژگیهای جسمی رو که بعضی از انسانها داشتن رو نداشته . مثلا زیبا بوده اما زیبایی یوسف رو نداشته. قدرت جسمانی بوده اما بالاتر از اون هم کسانی بودن.

خب اینجا یه سوال ممکنه پیش بیاد و اونم اینه که اگه پیامبر قدرت جسمانیش از یه عده کمتر بوده یا زیباییش از بعضی های دیگه کمتر بوده پس کامل نیست. مگه شما نمیگید که پیامبر اسلام کامل ترین انسانهاست؟؟؟

در جواب باید بگم که پیامبر اسلام کامل ترین انسانهاست از نظر معنوی.

از نظر جسمی هم کامله البته به این معنا که بعنوان یک اسنان نقصی در وجود اون نیست و مثلا دست و پاش خلل و عیب مادرزاد نداره. اما به این معنا که تمامی کمالات مثل اینکه زیباترین انسانها باشه و قدرتمندترین انسانها باشه و  بیشتر از همه عمر کنه و سایر خصوصیتهای دیگه رو نداره!

البته اینها هرگز نقص نیست.

نتیجه اینکه پیامبر اسلام کامل ترین انسانهاست از نظر تقوی و از نظر معنوی. اما از نظر جسمانی کامل هست اما کامل ترین نیست!

البته قرآن هم ملاکش برای کمال، کامل بودن معنویه نه کامل بودن جسمانی به همین خاطر هم هست که میگه:« إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقاکُم‏» حجرات-13

یعنی:«همانا گرامی ترین شما نزد خدا، باتقواترین شماست.»

از طرف دیگه ما هیج جای قرآن نداریم که به زیبایی جسمی پیامبر اشاره کرده باشه و اونو از یوسف(ع) زیباتر معرفی کنه.

از اینها گذشته، زیبایی یوسف به قدری بوده که انسانها(زنان) رو از خود بی خود میکرده و باعث میشده اونها دستاشونو ببرن و خودشونم متوجه این کار نشن. این خیلی حرفه!

اما ما هیچ جا نداریم که پیامبر چنان جمال و زیبایی داشته که باعث شده بقیه از خود بی خود بشن و دستشونو ببرن.

پس قرآن روی حضرت یوسف(ع) به عنوان یک نمونه ی بی نظر از لحاظ زیبایی دست گذاشته. نمونه ای که مثال نداره!

فکرشو بکنید زیباترین فردی رو که توی عمرتون دیدید هرگز نتونسته شما رو از خود بی خود کنه که دستتون رو ببرید و هشدارهای عصبی دستتون(درد) رو متوجه نشید!

فکرشو بکنید که یوسف چه انسان زیبایی بوده!!!!!!

اینها دلایلی بود قرآنی و عقلی و استدلالی. اما بذارید یه روایت هم از پیامبر اکرم(ص) براتون در این مورد بگم:

یه روایت در منابع اسلامی درباره زیبایی حضرت یوسف به این مضمون نقل شده:

روزی پیامبر داشت درمورد حضرت یوسف صحبت میکرد که از ایشون می پرسن تو زیباتری یا یوسف؟؟

پیامبر اکرم(ص) در جواب میفرمایند:«یوسف زیباتر بود اما من بانمک ترم.» منبع:سفینه البحار/ج۲ص۵۴۶  و مناقب آل ابی طالب :ج1،ص218

نتیجه اینکه حضرت یوسف(ع) از پیامبر اسلام(ص) هم زیباتر بود و کسی رو سراغ نداریم که از حضرت یوسف(از نظر چهره و ظاهر) زیباتر باشه اما از اون طرف هم کسی رو سراغ نداریم که از نبی اکرم(ص) از نظر باطن و معنویت(که باطن مهم تر است از ظاهر) زیباتر و کامل تر باشه!

والسلام علی من اتبع الهدی

منبع : پایگاه قرآنی مهیمن

لینک کانال دعا و اذکار : https://telegram.me/doagooo

درباره ی admin

4 دیدگاه

  1. سلام. ممنون از مطلب تون. خوب و مفید بود.

  2. بنظرم زیبایی ای که خدا به یوسف نبی داده نعمت نبوده یک بلا بوده برای امتحان. فکر کن از کوچه و خیابون رد بشی همه زنها عاشقت بشن و… چه مصیبتیه

  3. سبحان الله

  4. منم همش با خودم فک میکنم مگر حضرت یوسف چقدر زیبا بوده که دستتو ببری و متوجه نشیییی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *