خانه / چله نشینی / نحوه چله گیری برای ترک گناه (راهنمایی برای چهل روز استغفار و پاک شدن از گناهان)

نحوه چله گیری برای ترک گناه (راهنمایی برای چهل روز استغفار و پاک شدن از گناهان)

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعاگو 2agoo.com نحوه چله گیری برای ترک گناه (راهنمایی برای چهل روز استغفار و پاک شدن از گناهان) را برای شما عزیزان قرار دادیم .

نحوه چله گیری برای ترک گناه (راهنمایی برای چهل روز استغفار و پاک شدن از گناهان)
نحوه چله گیری برای ترک گناه (راهنمایی برای چهل روز استغفار و پاک شدن از گناهان)

نحوه چله گیری برای ترک گناه (راهنمایی برای چهل روز استغفار و پاک شدن از گناهان),آداب و شرایط چله گیری برای ترک گناهان,چگونگی چله گیری برای پاک شدن از گناهان,چله گیری برای استغفار و ترک گناهان,چله ترک گناه,اعمال مخصوص و دعا و ذکر و چله برای ترک و استغفار از گناهان

نحوه چله گیری برای ترک گناه (راهنمایی برای چهل روز استغفار و پاک شدن از گناهان)

سلام به همه دوستان عزیزم
تصمیم دارم به مدت چهل روز استغفار کنم و از گناهان گذشته (که باعث گرفتاری در زندگی‌ام شده) خودم را پاک کنم
لطفا برای این چهل روز +علاوه بر ترک گناهان صغیره و کبیره+ اعمالی که سفارش شده رو مطرح بفرمایید
مثل آیا میتوان به مدت چهل روز ختم استغفار امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام را خواند (جهت پاک شدن از گناهان)
یا زیارت عاشورا خواند (جهت پاک شدن گناهان)
و….
آیا سفارشی در این مورد شده که در چهل روز عملی راانجام داد تا از گناهان پاک شد؟
آیا سوره‌ای یا نمازی بزرگان تجویز کرده‌اند؟؟

در ضمن چله گرفتن برای خانم ها به چه صورت می‌باشد با توجه با مسائلی که برای بانوان وجود دارد

ممنون اگر راهنمایی کنید

*********************************

همانطور که مستحضر هستید اهل سیر و سلوک برای طی مسیر،برنامه های خاصی دارند که یکی از آنها چله نشینی یا اربعین است.توجه کنید که این امر دارای آداب وشرایط خاص خود می باشدوبه دو شکل ممکن است انجام شود.گاهی چله نشینی ها به طور کلی و عام انجام می گیرد که دراین صورت شخص می تواند برای ترک محرمات و انجام واجبات قدم در این مسیر بگذارد وسعی بر دوری از گناه داشته باشد و باانجام واجبات و در نظر گرفتن پاره ای مستحبات چهل روز روح خود را به عبادت و ترک گناه عادت دهد تا این امر به صورت ملکه برای او در آید.اما گاهی چله نشینی ها دارای دستورات عام نیست و فقط منحصر به افراد خاص و با اجازه ی استاد می باشد که لازم است خودسرانه وارد عمل نشویم.

در واقع از طریق چله نشینی می توانیم نوعی تمرین و وادارکردن خویش را برای انجام واجبات و ترک محرمات وانجام امور حسنه تجربه کنیم.

البته توجه کنید که منظور از چله نشینی عزلت و گوشه نشینی و دوری گزیدن از مردم نیست بلکه انسان در عین حالی که حضور در اجتماع دارد وبین مردم زندگی می کند و فعالیتهای روزمره خود را دارد ،نوعی توجه ویژه هم نسبت به اعمال خود دارد.

انچه که لازم است قبل از چله نشینی و یا همراه آن انجام گیرد نخست توبه کردن از گناه ودر ادامه آداب چهارگانه مشارطه و مراقبه و محاسبه و معاقبه است يعنى،هر روز صبح با خود شرط كنید كه گرد گناه و خلاف رضاى حق نگردید و در تمام مدت روز مراقب نفس سركش باشید و شامگاهان و هنگام خواب به محاسبه بنشينید و اگر خلافى از شما سرزده بود خود را به‏ وسيله ترك انواع لذائذ مجازات و عقوبت كنید.پرهیز اززیاد خوردن، زیادخوابیدن و زیادسخن گفتن به عنوان دستورات عمومی در چله نشینی مطرح شده است.
دوام وضو، دوام روزه ، نفی خواطر، دوام عمل، ذکر دائمی لا اله الّا الله ،صبر، تسلیم و رضا در برابر مشیت الهی نیز از دیگر دستورات چله نشینی می باشد.تلاوت قران به طور مستمر،جز برنامه های اصلی در این مدت می باشد.
چله نشینی برای خانم ها نیز با همین ویژگی ها انجام می پذیرد و تنها محدودیت برای آنها در همان زمانی است که شرایط نماز خواندن را ندارند والبته نماز نخواندن در زمان مذکور،اداب چله نشینی انها را بر هم نمی زند و خانم ها می توانند به انجام سایر امور بپردازند. خواندن دعاها و نمازهای مستحبی نیز در این مدت مورد سفارش قرار گرفته است.

التماس دعا

لینک کانال دعا و اذکار : https://telegram.me/doagooo

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *