خانه / ذکر و دعاهای قرآنی / دعایی بسیار مجرب برای طلب سلامتی از خداوند تا پایان عمر

دعایی بسیار مجرب برای طلب سلامتی از خداوند تا پایان عمر

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعاگو 2agoo.com دعایی بسیار مجرب برای طلب سلامتی از خداوند تا پایان عمر را برای شما عزیزان قرار دادیم .

دعایی بسیار مجرب برای طلب سلامتی از خداوند تا پایان عمر
دعایی بسیار مجرب برای طلب سلامتی از خداوند تا پایان عمر

دعایی بسیار مجرب برای طلب سلامتی از خداوند تا پایان عمر,دعای طلب سلامتی از خداوند,دعا برای سلامتی تا لحظه مرگ,دعای بسیار مجرب برای سلامتی,بهترین دعا برای درخواست سلامتی تا آخر عمر و زندگانی

دعایی بسیار مجرب برای طلب سلامتی از خداوند تا پایان عمر

معنای جمله «اللّهمَّ أمتعنا بأسماعنا و أبصارنا و قوّتنا ما أحییتنا و اجعلها الوارث منّا و لا تجعل مصیبتنا فی دیننا»[1] چیست؟

جواب:

این جملات، در دعاهای نیمه شعبان است و مراد از اسماع، نیروهای شنوایی و از ابصار، نیروهای بینایی و مراد از قوّة، سایر نیروهای جسمی و روحی انسان است. یعنی: خدایا تا ما را زنده نگه داشته ای، از این نیروها برخوردار فرما!

و ظاهر وارث بودن این امور این است که تا وقت مرگ، آنها سالم باشند؛ به گونه ای که گفته شود روح بیرون شد و این نیروها سالم بودند.

و محتمل است مراد این باشد که آثار خارجیه و امور خیریه فراوانی به واسطه این نیروها باقی گذاریم از قبیل: تعمیر مساجد، تکایا، کتب علمی، شاگردان نیکو، اولاد صالح و غیره که بقای آنها پس از مرگ به منزله وارث بودن خود آن اعضا از انسان است.

و امّا جمله «و لا تجعل مصیبتنا فی دیننا» عروض هر نقص و گناه (اخلاقی، عملی، اعتقادی) بر مؤمن، مصیبت در دین اوست، و ابتلای به هر ضرر جانی و مالی برای او با حفظ دینش، مصیبت در دنیای اوست و هم چنین اگر دو گروه با هم بجنگند، تلفات جانی و مالی در جبهه حق، مصیبت در دنیا و منافع جبهه باطل، مصیبت در دین اوست.

و در برخی از نسخه های این دعا پس از جمله: «و اجعله الوارث منّا» جمله «واجعل ثارنا علی من ظلمنا» است. یعنی خون بهای ما را به گردن ستمکارها قرار ده و ظاهراً این جمله، کنایه از این است که در هر درگیری و کشت و کشتاری ما را در طرف حق قرار ده؛ زیرا در نبردهای میان اهل حق و باطل آنچه از اهل حق کشته شود، خونش به گردن طرف باطل است و هر چه از اهل باطل کشته شود، خونش به گردن اهل حق نیست.

پی نوشت:

[1] إقبال الأعمال، ج 3، ص 321؛ منية المريد، ص 211.

لینک کانال دعا و اذکار : https://telegram.me/doagooo

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *