خانه / مطالب متفرقه / شکرگزاری روزانه از نعمت های الهی چه تاثیری در زندگی انسان دارد ؟

شکرگزاری روزانه از نعمت های الهی چه تاثیری در زندگی انسان دارد ؟

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعاگو 2agoo.com شکرگزاری روزانه از نعمت های الهی چه تاثیری در زندگی انسان دارد ؟ را برای شما عزیزان قرار دادیم .

شکرگزاری روزانه از نعمت های الهی چه تاثیری در زندگی انسان دارد ؟
شکرگزاری روزانه از نعمت های الهی چه تاثیری در زندگی انسان دارد ؟

شکرگزاری روزانه از نعمت های الهی چه تاثیری در زندگی انسان دارد ؟,نحوه عادت کردن به شکرگزاری روزانه,شکرگزاری کردن از نعمت های خدا,تاثیر فراوان و زیاد شکرگزاری بر روی زندگی انسان,فواید شکرگزاری کردن از نعمت های الهی

شکرگزاری روزانه از نعمت های الهی چه تاثیری در زندگی انسان دارد ؟

شکرگزاری همیشه موجب به دست آوردن و دریافت نعمت های بیشتر و بزرگتر است. به خصوص عادت برای انجام شکرگزاری روزانه می تواند بسیار مفید و موثر باشد.

اما شاید این امر برایتان دشوار و دور از ذهن به نظر برسد. به کمک راهکارهای زیر می توانید به آسانی به تاثیر شکرگزاری در زندگی خود پی ببرید و از آن بهره ببرید.

  1. شکرگزاری برای هرچیزی که دارید

مربی وودن اهمیت شکرگذاری را این گونه می گوید: آزادی از روی اشتیاق باعث آشتی از درون می شود. او همچنین این را هم می گوید: راز بزرگ در زندگی این است که بتوانیم برای چیزهایی که داریم شکرگزار باشیم. مربی وودن ما را تشویق می کند تا برای چیزهایی که می خواهیم را به دست بیاوریم تلاش خود را بکنیم، مثل زندگی مان، زیبایی جایی که در آن زندگی می کنیم و دوست داشتن دوستان و خانواده مان.

شکرگزاری چیست

  1. شکرگزاری روزانه داشته باشید

علم ثابت کرده شکرگزاری روزانه سلامتی شما را بیشتر می کند. تحقیقات قبلی که نشان دادند سلامتی جسمی با شکرگزاری ارتباط دارد، نشان دادند میزان استرس را پائین می آورد و باعث خواب بهتر می شود.

دکتر مورگان در این زمینه می گوید؛ تحقیقات ما ارتباط قوی بین شکرگزاری و سه معیار رفاه، شامل؛ رضایت از زندگی، شادی روح و تأثیرات مثبت، را نشان می دهند.

ایده شکرگزاری روزانه مداوم، همراه با حرکات مختلف که برای گسترش ذهن خود انجام می دهید (مثل مراقبه و انجام حرکات یوگا) از لحاظ تئوریک بسیار شگفت انگیز است و قدرت زیادی برای شما به وجود می آورد.

شکر کردن روزانه درمقابل کار کردن فشرده قراردارد و فقط به یک قلم و چند لحظه آرامش احتیاج دارد. شما هرجایی می توانید این کار را ادامه دهید. باعث تقویت روحیه شما می شود و بدون اینکه از کسی انتظار داشته باشید شاداب و سرزنده شوید.

  1. بر شکرگزاری خود تمرکز کنید

یاد بگیرید برای کارهایی که قبلاً انجام داده اید شکرگزاری کنید، وقتی الآن چیزی را که می خواهید دنبال می کنید.

من می دانم یکی از بزرگترین درس هایی که ما می توانیم در زندگی مان یاد بگیریم این است که بابت چیزهایی که قبلاً داشته ایم شکرگزار باشیم. ولی شکرگزاری چیزی است که باید آن را انجام دهیم، تا دل خود را برای تشکر ایجاد کنیم و فضایی را فراهم کنیم تا درمورد خوشبختی خود فکر کنیم.

و اگر بخواهیم سپاسگزار باشیم باید بر آن متمرکز باشیم. بعضی عبارات و افکار هستند که می توانید تمرین کنید و از آنها استفاده نمایید تا به بهترین صورت شکرگزاری خود را داشته باشید.

شکرگزاری روزانه

  1. شکرگزاری خود را نشان دهید

متشکرم! این یک عبارت ساده است. کوتاه و شیرین. ولی چند بار این کلمه را می گویید؟ واقعاً تعجب آور است که بگوییم این کلمه سخت است، بعضی چیزها طبیعتاً خود به خود بوجود می آیند و شما مجبور نیستید در لیست روزانه خود بیاورید.

شاید نمی دانید چگونه آن را بگویید و چگونه آن را نشان دهید و یا شاید احساس ناخوشایندی کنید (تعریف کردن که هرکسی آن را راحت نمی گوید).

ولی هیچکدام از اینها، دلایل خوبی نیستند و باید برای افراد ارزش قائل شد و شکرگزار بود و کارشان را تحسین کرد.

  1. احساس کنید عادت به شکرگزاری کرده اید

هر شب که می خواهید بخوابید، کمی فکر کنید و به خاطر کارهایی که درطول روز انجام داده اید، شکرگزاری کنید. مخصوصاً وقتی مهم است که روزی بدی داشته اید و چیزی برای شکرگزاری ندارید.

من این را موقع کار کردن فهمیدم، مخصوصاً وقتی احساسات منفی به شما غلبه می کند. گاهی اوقات شما باید خود را جلوحرکت دهید. با انجام فرایند شکرگزاری روزانه درک می کنید که زندگی زیباست.

لینک کانال دعا و اذکار : https://telegram.me/doagooo

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *