خانه / آیات قرآنی / آیات مربوط به صبوری 3

آیات مربوط به صبوری 3

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعاگو 2agoo.com  آیات مربوط به صبوری 3 را برای شما عزیزان قرار دادیم .

 

آیات قرآن صبر و صبوری,آیات مربوط به شکیبایی,آیات قرآن در مورد صبر و بردباری,صبر و شکیبایی در بین آیات قرآن

 

آیات مربوط به صبوری 3

آیات و معانی آنها در قرآن که در مورد صبر و شکیبایی و بردباری هستند . خدوند در قرآن ، بنگان خود را به صبر و بردباری فرا میخواند گاه در سختی ها و گاه در تنگنا ها …

 

سوره النحل آیه 127 : وَ اصْبرِْ وَ مَا صَبرُْكَ إِلَّا بِاللَّهِ وَ لَا تحَْزَنْ عَلَیْهِمْ وَ لَا تَكُ فىِ ضَیْقٍ مِّمَّا یَمْكُرُون‏ ( و صبر كن در آنچه به تو رسید و نیست صبر تو مگر به توفیق خدا. و غمگین مشو بر تسلط یافتن ایشان بر لشكر تو. و مباش دلتنگ از آنچه مكر با تو می‏كنند )

سوره الکهف آیه 28 : وَ اصْبرِْ نَفْسَكَ مَعَ الَّذِینَ یَدْعُونَ رَبَّهُم بِالْغَدَوةِ وَ الْعَشىِ‏ِّ یُرِیدُونَ وَجْهَهُ وَ لَا تَعْدُ عَیْنَاكَ عَنهُْمْ تُرِیدُ زِینَةَ الْحَیَوةِ الدُّنْیَا وَ لَا تُطِعْ مَنْ أَغْفَلْنَا قَلْبَهُ عَن ذِكْرِنَا وَ اتَّبَعَ هَوَئهُ وَ كاَنَ أَمْرُهُ فُرُطًا ( و صبر كن در معاشرت با فقرایى كه می ‏خوانند پروردگار خود را به صبح و شام، و مى خواهند رضاى خدا را. (به پیغمبر گفتند: سلمان و مانند او از فقرا را دور كن از نزد خود تا ما پیش تو آییم این آیه نازل شد.) و درنگذرد چشمهاى تو از ایشان به سایر مردم اهل دنیا كه بخواهى تو زینت حیات دنیا را. و متابعت مكن كسى را كه در اثر عصیان و طغیانش غافل كردیم ما دل او را از ذكر خودمان و متابعت كرده است او هوا و هوس خود را و كار او در زشتى به افراط رسیده است )

سوره لقمان آیه 17 : یَابُنىَ‏َّ أَقِمِ الصَّلَوةَ وَ أْمُرْ بِالْمَعْرُوفِ وَ انْهَ عَنِ الْمُنكَرِ وَ اصْبرِْ عَلىَ‏ مَا أَصَابَكَ إِنَّ ذَالِكَ مِنْ عَزْمِ الْأُمُور ( باز لقمان در مقام پند به فرزندش گوید: اى پسرك من! برپا دار نماز را و امر كن مردم را به نیكى. و بازدار از ناشایست و بدى. و صبر كن بر آنچه رسد تو را از شداید روزگار، كه البته این امور لازمه اراده قوى در كارهاست )

 

لینک کانال دعا و اذکار: https://telegram.me/doagooo

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *