خانه / آیات قرآنی / آیات مربوط به صبوری 10

آیات مربوط به صبوری 10

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعاگو 2agoo.com  آیات مربوط به صبوری 10 را برای شما عزیزان قرار دادیم .

 

آیات قرآن صبر و صبوری,آیات مربوط به شکیبایی,آیات قرآن در مورد صبر و بردباری,صبر و شکیبایی در بین آیات قرآن

 

آیات مربوط به صبوری 10

آیات و معانی آنها در قرآن که در مورد صبر و شکیبایی و بردباری هستند . خدوند در قرآن ، بنگان خود را به صبر و بردباری فرا میخواند گاه در سختی ها و گاه در تنگنا ها …

 

سوره غافر آیه 77 : فَاصْبرِْ إِنَّ وَعْدَ اللَّهِ حَقٌّ فَإِمَّا نُرِیَنَّكَ بَعْضَ الَّذِى نَعِدُهُمْ أَوْ نَتَوَفَّیَنَّكَ فَإِلَیْنَا یُرْجَعُون‏ ( صبر كن اى پیغمبر! بر اذیت قوم خود كه وعده خدا راست است. یا می ‏نمایانیم به تو پاره‏ اى از آنچه وعده می ‏دهیم ایشان را از عذاب، یا تو نمی ‏بینى عذابشان را. و مى میرانیم تو را و به جوار رحمت خود می ‏بریم، و آنها به سوى ما برگشته می ‏شوند كه یا در دنیا عذابشان نماییم یا در آخرت به جهنمشان كشانیم. در هر صورت، از انتقام ما نرهند )

سوره فصلت آیه 24 : فَإِن یَصْبرُِواْ فَالنَّارُ مَثْوًى لهَُّمْ وَ إِن یَسْتَعْتِبُواْ فَمَا هُم مِّنَ الْمُعْتَبِین‏ ( اگر صبر كنند بر زحمت عقوبت، پس آتش جایگاه ایشان است. و اگر رضاى خدا را جویند كه از گناهشان درگذرد دیگر اجابت نشوند و از رضایت گیران نباشند )

سوره فصلت آیه 35 : وَ مَا یُلَقَّئهَا إِلَّا الَّذِینَ صَبرَُواْ وَ مَا یُلَقَّئهَا إِلَّا ذُو حَظٍّ عَظِیم‏ ( و برنخورد كسى به این خصلت كه تبدیل كند بدى كسى را به نیكى خود مگر كسانى كه صبر پیشه كردند در مصایب و شكیبایى نمودند در بلایا و نوائب و برنخورده این طریقه نیك را احدى مگر صاحبان بهره بزرگ از اخلاق و ایمان )

سوره حجرات آیه 5 : وَ لَوْ أَنهَُّمْ صَبرَُواْ حَتىَ‏ تخَْرُجَ إِلَیهِْمْ لَكاَنَ خَیرًْا لَّهُمْ وَ اللَّهُ غَفُورٌ رَّحِیم‏ ( و اگر اینكه ایشان صبر كنند تا بیرون آیى به سویشان، بهتر است براى ایشان. و خدا آمرزنده مهربان است )

 

لینک کانال دعا و اذکار: https://telegram.me/doagooo

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *