خانه / آیات قرآنی / آیات مربوط به صبوری 9

آیات مربوط به صبوری 9

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعاگو 2agoo.com  آیات مربوط به صبوری 9 را برای شما عزیزان قرار دادیم .

 

آیات قرآن صبر و صبوری,آیات مربوط به شکیبایی,آیات قرآن در مورد صبر و بردباری,صبر و شکیبایی در بین آیات قرآن

 

آیات مربوط به صبوری 9

آیات و معانی آنها در قرآن که در مورد صبر و شکیبایی و بردباری هستند . خدوند در قرآن ، بنگان خود را به صبر و بردباری فرا میخواند گاه در سختی ها و گاه در تنگنا ها …

 

سوره فرقان آیه 20 : وَ مَا أَرْسَلْنَا قَبْلَكَ مِنَ الْمُرْسَلِینَ إِلَّا إِنَّهُمْ لَیَأْكلُُونَ الطَّعَامَ وَ یَمْشُونَ فىِ الْأَسْوَاقِ وَ جَعَلْنَا بَعْضَكُمْ لِبَعْضٍ فِتْنَةً أَ تَصْبرُِونَ وَ كَانَ رَبُّكَ بَصِیرًا ( و نفرستادیم ما پیش از تو پیغمبران را مگر اینكه ایشان هم طعام می ‏خوردند و در بازارها راه می ‏رفتند و لوازم بشریت در ایشان بود، پس چه اعتراضى است كه در بشریت تو دارند؟ و گردانیدیم بعضى از شما مردم را براى بعضى دیگر آزمایش، كه آیا صبر می كنید بر اذیت ایشان یا بی ‏صبرید؟ و پروردگار تو بیناست به هر چیز )

سوره عنکبوت آیه 59 : الَّذِینَ صَبرَُواْ وَ عَلىَ‏ رَبهِِّمْ یَتَوَكلَُّون‏ ( ایشان كسانى هستند كه صبر كردند بر آزار بیگانگان و هجرت از وطن هاى خود و دورى از بستگان، و غیر آن از مصائب دوران هر چه دیدند صبر كردند. و در تمام امور بر پروردگار خود توكل نمایند )

سوره روم آیه 60 : فَاصْبرِْ إِنَّ وَعْدَ اللَّهِ حَقٌّ وَ لَا یَسْتَخِفَّنَّكَ الَّذِینَ لَا یُوقِنُون‏ ( پس صبر كن اى پیغمبر! كه البته وعده خدا به پیروزى تو و نشر دینت راست است و نباید سبك كند تو را رفتار آنان كه اهل یقین نیستند. و تكذیب و ایذاى اهل شك و ضلالت باعث فتور و سستى تو در دعوت نشود )

 

سوره غافر آیه 55 : فَاصْبرِْ إِنَّ وَعْدَ اللَّهِ حَقٌّ وَ اسْتَغْفِرْ لِذَنبِكَ وَ سَبِّحْ بحَِمْدِ رَبِّكَ بِالْعَشىِ‏ِّ وَ الْابْكَر ( پس صبر كن اى پیغمبر! بر اذیت قوم خود و مشقت دیدن از ایشان، كه البته نصرت خواهى یافت بر آنها و وعده خدا راست است. و طلب آمرزش كن براى گناه خود )

 

لینک کانال دعا و اذکار: https://telegram.me/doagooo

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *