خانه / ذکر و دعاهای قرآنی / درمان معجزه آسای بیماری های چشم با قرآن کریم

درمان معجزه آسای بیماری های چشم با قرآن کریم

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعاگو 2agoo.com درمان معجزه آسای بیماری های چشم با قرآن کریم را برای شما عزیزان قرار دادیم .

درمان معجزه آسای بیماری های چشم با قرآن کریم
درمان معجزه آسای بیماری های چشم با قرآن کریم

درمان معجزه آسای بیماری های چشم با قرآن کریم,خواص و فضیلت خواندن قرآن برای درمان بیماری چشم,درمان بیماری آب مروارید با قرآن,خاصیت سوره یوسف برای بهبود و درمان بیماری چشم

درمان معجزه آسای بیماری های چشم با قرآن کریم

 بسم اللّه الرّحمن الرّحیم 

أعوذ بالله من الشّیطن الرّجیم   بسم الله الرّحمن الرّحیم

وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَهٌ لِّلْمُؤْمِنِینَ وَلَا یَزِیدُ الظَّالِمِینَ إِلَّا خَسَارًا

و ما آنچه از قرآن فرستادیم شفا و رحمت برای اهل ایمان است و ظالمان را به جز زیان چیزی نخواهد افزود.

قرآن کریم هم شفای روحی و هم شفای جسمی مؤمنان می باشد. شفا یافتن سفیدی چشم حضرت یعقوب(ع) که داستان آن در سوره ی یوسف بیان شده است نمونه ای از شفای جسمی انسانها می باشد.

در آیه ی دیگری خداوند عزیز شفا بودن قرآن کریم را بیان می نماید، سوره فصّلت آیه ۴۴ :

أعوذ بالله من الشّیطن الرّجیم   بسم الله الرّحمن الرّحیم

وَلَوْ جَعَلْنَاهُ قُرْآنًا أَعْجَمِیًّا لَّقَالُوا لَوْلَا فُصِّلَتْ آیَاتُهُ أَأَعْجَمِیٌّ وَعَرَبِیٌّ قُلْ هُوَ لِلَّذِینَ آمَنُوا هُدًى وَشِفَاءٌ وَالَّذِینَ لَا یُؤْمِنُونَ فِی آذَانِهِمْ وَقْرٌ وَهُوَ عَلَیْهِمْ عَمًى أُولَٰئِکَ یُنَادَوْنَ مِن مَّکَانٍ بَعِیدٍ [۴١:۴۴]

و اگر ما این قرآن را به زبان عجم می‌فرستادیم کافران می‌گفتند: چرا آیات این کتاب مفصل و روشن (به زبان عرب) نیامد؟ ای عجب آیا کتاب عجمی بر رسول و امت عربی نازل می‌شود؟ به آنها بگو: این قرآن برای اهل ایمان هدایت و شفاست و اما آنان که ایمان نمی‌آرند گوشهایشان (از شنیدن کلام حق) گران است و این قرآن بر آنها موجب کوری (جهل و ضلالت) است، آن مردم (نادان به این کتاب حق گوش فرا نمی‌دارند، گویی که) از مکانی بسیار دور (از سعادت و ایمان) به این کتاب حق دعوت می‌شوند.

سوره ی یوسف یکی از قصه های پر از عبرت و حکمت برای مؤمنان می باشد که خداوند عزیز  در مورد این داستان اینگونه می فرماید. سوره یوسف آیه ۷ :

أعوذ بالله من الشّیطن الرّجیم   بسم الله الرّحمن الرّحیم

لَّقَدْ کَانَ فِی یُوسُفَ وَإِخْوَتِهِ آیَاتٌ لِّلسَّائِلِینَ [١٢:٧]

همانا در حکایت یوسف و برادرانش برای دانش طلبان و اهل تحقیق عبرت و حکمت بسیار مندرج است.

علومی که در قرآن کریم به کار رفته است به طور حیرت انگیزی با علومی که اکنون دانشمندان به آنها می رسند مطابقت دارد و حتی فراتر از دانشی که ما هنوز نمی دانیم در آن نهفته است که ان شاا… توسط مسلمانان حقیقی کشف خواهد شد. کتاب قرآن که بر رسول گرامی ما حضرت محمّد (ص) نازل شده است یک معجزه ی بسیار بزرگی می باشد که به هیچ یک از پیامبران گذشته داده نشده است. در این کتاب عظیم از تمام موارد علمی، دینی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و … که عصر حاضر با آنها رو به رو است سخن می گوید و علاوه بر اینکه نیازهای این عصر را تأمین کرده، تأمین کننده ی نیاز عصرهای آینده تا زمان قیامت خواهد بود. با خود فکر کنید کتابی که ۱۴۰۰ سال پیش تنظیم شده، چگونه مایه ی حیرت تمام دانشمندان و عالمان قرار گرفته است که نمونه ای را در مقاله ی (آیه ای از قرآن کریم که یک مسیحی دیگری را مسلمان کرد – اردیبهشت ۹۰) عرض کرده ام، که خداوند عزیز در آیه ای از قرآن کریم می فرماید. سوره فصلت آیه ۵۳ :

أعوذ بالله من الشّیطن الرّجیم   بسم الله الرّحمن الرّحیم

سَنُرِیهِمْ آیَاتِنَا فِی الْآفَاقِ وَفِی أَنفُسِهِمْ حَتَّىٰ یَتَبَیَّنَ لَهُمْ أَنَّهُ الْحَقُّ أَوَلَمْ یَکْفِ بِرَبِّکَ أَنَّهُ عَلَىٰ کُلِّ شَیْءٍ شَهِیدٌ [۴١:۵٣]

به زودی نشانه‌های خود را در اطراف جهان و در درون خودشان به آنها نشان می‌دهیم تا برای آنان آشکار گردد که او حق است؛ آیا کافی نیست که پروردگارت بر همه چیز شاهد و گواه است؟!

پس این آیات را خداوند عزیز برای زمان و عصر ما بیان میکند تا برای همه ی انسانهای روی زمین مشخص شود که خداوند و کتابش و رسولش حق است.

به نقل از دکتر عبدالباسط سیّد محمّد :

 دکتر عبدالباسط، چشم پزشک مصری در مرکز تحقیقات مشغول به کار بود. دکتر هر روز  بعد از نماز صبح تا ساعتی که به سر کارش می رفت مشغول قرائت قرآن کریم می شد. وقتی که به سوره ی حضرت یوسف (ع) رسید و آیه ی زیر را خواند :

سوره یوسف آیه ۸۴ :

أعوذ بالله من الشّیطن الرّجیم   بسم الله الرّحمن الرّحیم

وَتَوَلَّىٰ عَنْهُمْ وَقَالَ یَا أَسَفَىٰ عَلَىٰ یُوسُفَ وَابْیَضَّتْ عَیْنَاهُ مِنَ الْحُزْنِ فَهُوَ کَظِیمٌ [١٢:٨۴]

آن گاه یعقوب (از شدت حزن) روی از آنها بگردانید و گفت: وا اسفا بر فراق یوسف. و از گریه غم چشمانش سفید شد و سوز هجران و داغ دل بنهفت.

دکتر احساس کرد که از این آیه و آیه های بعد می تواند یک مسئله ی علمی را استخراج کند.

مواردی که در آن  آب مروارید بوجود آمده و در پی آن انسان بینایی خود را از دست می دهد اینگونه می باشد :

۱-    زخم شدن مستقیم لنز چشم

۲-    دمای بالای بدن

۳-    روشنایی خیره کننده و تشعشع نوعی متفاوت از نور که باعث آب مروارید تشعشعی می گردد.

۴-    در افراد سالخورده که قند خون دارند در اطراف لنز چشم با زیاد شدن آب مروارید مواجه می شوند.

۵-  ناراحتی شدید و گریه کردن زیاد باعث ترشح زیاد هورمون آدرنالین می گردد که قند خون را افزایش داده و به مرور با سفید شدن چشم، بینایی شخص از بین می رود.

دکتر عبدالباسط وقتی این آیه را قرائت کرد – سوره یوسف آیه ۹۳ :

أعوذ بالله من الشّیطن الرّجیم   بسم الله الرّحمن الرّحیم

اذْهَبُوا بِقَمِیصِی هَٰذَا فَأَلْقُوهُ عَلَىٰ وَجْهِ أَبِی یَأْتِ بَصِیرًا وَأْتُونِی بِأَهْلِکُمْ أَجْمَعِینَ [١٢:٩٣]

اکنون این پیراهن مرا نزد پدرم (یعقوب) برده و به روی او افکنید تا دیدگانش باز بینا شود آن‌گاه همه اهل بیت و خویشان خود را (از کنعان به مصر) نزد من آرید.

با خود فکر کرد که این لباس علاوه بر قدرت الهی که چشم حضرت یعقوب را بینا می کند، یک دلیل علمی نیز در آن نهفته است، ذهن او مشغول این قضیه بود که چه چیزی در پیراهن حضرت یوسف (ع) می تواند باشد؟! که ناگهان با خود گفت تنها چیزی که در پیراهن وجود دارد عرق بدن است. دکتر شروع به تحقیقات در عرق بدن کرد و اجزاء تشکیل دهنده ی آن را آزمایش نمود. او لنز آزمایشگاهی حاوی آب مروارید را در داخل عرق بدن قرار داد، پس از مدتی دید که لنز از قبل شفاف تر شده است. این باور نکردنی است، دکتر به جواب رسید. سؤال بعدی که برای دکتر عبدالباسط مطرح شد این بود که آیا تمام عرق بدن بر این واکنش مؤثر است یا فقط جزئی از مواد تشکیل دهنده ی عرق این خاصیت را داراست. او پس از مدتی فهمید ماده ای به نام Goandin یا همان اوره که در عرق وجود دارد تأثیر بسزایی در این درمان دارد. نتایج بدست آمده بر روی ۲۵۰ داوطلب آزمایش شد و به طرز باور نکردنی بیش از ۹۰ درصد از بیماران بهبود یافتند.

خداوند دانا در سوره یوسف آیات ۹۴ تا ۹۶، هنگام بازگشت کاروان که برادران یوسف (ع) پیراهن را در دست داشتند اینگونه به زیبایی بیان می کند :

أعوذ بالله من الشّیطن الرّجیم   بسم الله الرّحمن الرّحیم

وَلَمَّا فَصَلَتِ الْعِیرُ قَالَ أَبُوهُمْ إِنِّی لَأَجِدُ رِیحَ یُوسُفَ لَوْلَا أَن تُفَنِّدُونِ [١٢:٩۴]

و چون کاروان از مصر بیرون آمد یعقوب گفت: اگر مرا تخطئه نکنید من بوی یوسف را می‌شنوم.

قَالُوا تَاللَّهِ إِنَّکَ لَفِی ضَلَالِکَ الْقَدِیمِ [١٢:٩۵]

شنوندگان گفتند: قسم به خدا که تو از قدیم الایام تا کنون (از شوق یوسف) حواست پریشان و عقلت مشوّش است (که هنوز بوی یوسف می‌شنوی).

فَلَمَّا أَن جَاءَ الْبَشِیرُ أَلْقَاهُ عَلَىٰ وَجْهِهِ فَارْتَدَّ بَصِیرًا قَالَ أَلَمْ أَقُل لَّکُمْ إِنِّی أَعْلَمُ مِنَ اللَّهِ مَا لَا تَعْلَمُونَ [١٢:٩۶]

پس از آنکه بشیر آمد، پیراهن او را به رخسارش افکند و دیده اش روشن شد، گفت: به شما نگفتم که از (لطف) خدا به چیزی آگاهم که شما آگه نیستید.

دکتر عبدالباسط سید محمد با الهام گرفتن از سوره ی یوسف توانست برای بیماران آب مروارید و سفیدی چشم، قطره چشم بسازد و حق امتیاز بین المللی داروی قرآنی را از اروپا در سال ۱۹۹۱ و از امریکا در سال ۱۹۹۳ دریافت نماید.

عبرت بگیرید قبل از آنکه خودتان مایه ی عبرت دیگران شوید

اللهم صلی علی سیّدنا محمّد و ءاله و صحبه و سلم

لینک کانال دعا و اذکار: https://telegram.me/doagooo

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *