خانه / مطالب متفرقه / دعای مخصوص استخاره (دعایی که پيامبر اكرم (ص) قبل از استخاره می خواندند)

دعای مخصوص استخاره (دعایی که پيامبر اكرم (ص) قبل از استخاره می خواندند)

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعاگو 2agoo.com دعای مخصوص استخاره (دعایی که پيامبر اكرم (ص) قبل از استخاره می خواندند) را برای شما عزیزان قرار دادیم .

دعای مخصوص استخاره (دعایی که پيامبر اكرم (ص) قبل از استخاره می خواندند)
دعای مخصوص استخاره (دعایی که پيامبر اكرم (ص) قبل از استخاره می خواندند)

دعای مخصوص استخاره (دعایی که پيامبر اكرم (ص) قبل از استخاره می خواندند),خواندن دعا قبل از استخاره گرفتن,دعایی که باید قبل از استخاره خواند,دعای قبل استخاره,آیا قبل از استخاره گرفتن باید دعایی خواند ؟

دعای مخصوص استخاره (دعایی که پيامبر اكرم (ص) قبل از استخاره می خواندند)

جابر که از اصحاب پیامبر (ص) بود، مي‎گويد: پيامبر اكرم (ص) استخاره را به ما همانند سوره‎اي از قرآن ياد مي‎دادند و مي‌فرمودند که هر فردي كه قصد كاري نمايد دو ركعت نماز سنت اداء كند و بعد از آن اين دعا را بخواند:

«اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْتَخِيرُكَ بِعِلْمِكَ وَأَسْتَقْدِرُكَ بِقُدْرَتِكَ وَأَسْأَلُكَ مِنْ فَضْلِكَ الْعَظِيمِ فَإِنَّكَ تَقْدِرُ وَلَا أَقْدِرُ وَتَعْلَمُ وَلَا أَعْلَمُ وَأَنْتَ عَلَّامُ الْغُيُوبِ اللَّهُمَّ إِنْ كُنْتَ تَعْلَمُ أَنَّ هَذَا الْأَمْرَ خَيْرٌ لِي فِي دِينِي وَمَعَاشِي وَعَاقِبَةِ أَمْرِي (عَاجِلِ أَمْرِي وَآجِلِهِ) فَاقْدُرْهُ لِي وَيَسِّرْهُ لِي ثُمَّ بَارِكْ لِي فِيهِ وَإِنْ كُنْتَ تَعْلَمُ أَنَّ هَذَا الْأَمْرَ شَرٌّ لِي فِي دِينِي وَمَعَاشِي وَعَاقِبَةِ أَمْرِي (عَاجِلِ أَمْرِي وَآجِلِهِ) فَاصْرِفْهُ عَنِّي وَاصْرِفْنِي عَنْهُ وَاقْدُرْ لِيَ الْخَيْرَ حَيْثُ كَانَ ثُمَّ أَرْضِنِي (رضِّنِيِ بِه)»

(بخاري رقم1166)

بار خدايا به وسيله علمت از تو طلب خير مي كنم و به وسيله قدرتت از تو توانايي مي خواهم و از تو فضل و بزرگي ات را مسئلت مي نمايم. زيرا تو قادر و توانايي و من توانايي ندارم، و تو مي داني و من نمي دانم و تو به امورات غيب و پنهاني آگاه هستي. خدايا! اگر مي داني اين كار در دين و در امور زندگي و در سرانجام كارم چه در دنيا و چه در آخرت برايم نيكو است آن را برايم مقدر و آسان كرده و در آن بركت بيانداز و اگر مي‎داني اين كار در دين و در امور زندگي و در سرانجام كارم چه در دنيا و چه در آخرت باعث شر و بدي است آن را از من دور فرما و مرا از از آن دور نما و خير و نيكويي را هر كجا باشد برايم مقدر نموده و سپس مرا راضي و خشنود بگردان.
 
كسي كه با پروردگار استخاره كند و با بندگان مؤمن مشورت كند، به شرطي كه بر كارش استوار و ثابت قدم باشد، پشيمان نمي شود. چرا كه خداوند مي فرمايد: وَ شَاوِرْهُمْ فِي الأَمْرِ فَإِذَا عَزَمْتَ فَتَوَكَّلْ عَلَي اللهِ و در كارها با آنها مشورت كن و هنگامي كه (پس از مشورت و تبادل آراء) تصميم به انجام كاري گرفتي (قاطعانه دست به كار شو) بر خدا توكل كن. آل عمران آیه 159

التماس دعا از همه شما عزیزان

منبع : اینترنت

لینک کانال دعا و اذکار: https://telegram.me/doagooo

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *