خانه / مطالب متفرقه / تعقیبات بعد از هر نماز چیست ؟ خواص و فوائد تعقیبات نماز

تعقیبات بعد از هر نماز چیست ؟ خواص و فوائد تعقیبات نماز

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعاگو 2agoo.com تعقیبات بعد از هر نماز چیست ؟ خواص و فوائد تعقیبات نماز را برای شما عزیزان قرار دادیم .

تعقیبات بعد از هر نماز چیست ؟ خواص و فوائد تعقیبات نماز
تعقیبات بعد از هر نماز چیست ؟ خواص و فوائد تعقیبات نماز

تعقیبات بعد از هر نماز چیست ؟ خواص و فوائد تعقیبات نماز,تعقیبات نماز,ثواب و فضیلت تعقیبات بعد از نماز,مجموعه ادعیه و اذکار بعد از نمازهای یومیه,ادعیه و اذکار ائمه اطهار و معصومین بعد از خواندن نماز,تعقیبات نماز شامل چه دعا و ذکرهایی است ؟

تعقیبات بعد از هر نماز چیست ؟ خواص و فوائد تعقیبات نماز

خداوند متعال در قرآن مي فرمايد:« فاذا قضيتم الصلوة فاذكروا الله قياما و قعودا وعلي جنوبكم» ؛« و هنگامي كه نماز را به پايان رسانيديد، خدا را ياد كنيد در حال ايستادن و نشستن و به هنگامي كه به پهلو خوابيده ايد»

تعقيبات نماز به مجموعه ادعيه، اذكاري گفته مي شود انسان بعد از نمازهاي يوميه به جا مي آورد و بهترين و موثرترين اين ادعيه و اذكار همان هايي است كه از از سوي معصومين براي ما نقل گرديده و نيايشها كه به عنوان تعقيب نماز قرائت مي شود در دو بخش تعقيبات مشترك ( يعني براي تماي نمازهاي يوميه ) و تعقيبات ويژه براي هر نماز از زبان معصومين عليهم السلام روايت گرديده است.

در خصوص فوائد و آثار نيز بايد گفت: تعقيبات نماز داراي آثار دنيوي و اخروي فراواني مي باشد كه به سه مورد آن اكتفا مي نمائيم.

الف –استجابت دعا

امام صادق – عليه السلام – فرموده اند:«إِنَّ اللَّهَ فَرَضَ الصَّلَوَاتِ فِي أَحَبِّ الْأَوْقَاتِ فَاسْأَلُوا حَوَائِجَكُمْ عَقِيبَ فَرَائِضِكُمْ» ؛« به درستي كه خداوند نمازهاي واجب را در محبوبترين اوقات واجب كرد، پس حاجات خود را بعد از نمازهايتان بخواهيد.»

ب – زياد شدن روزي

امام صادق عليه السلام فرمودند:« التَّعْقِيبُ أَبْلَغُ فِي طَلَبِ الرِّزْقِ مِنَ الضَّرْبِ فِي الْبِلَاد» ؛« دعاي پس از نماز براي جلب رزق از پيمودن شهرها مؤ ثرتر است.»

ج – بخشش گناهان و افزايش درجات

رسول خدا صل الله عليه و آله فرمودند:« مَنْ جَلَسَ فِي مُصَلَّاهُ ثَابِتاً رِجْلَهُ وَكَّلَ اللَّهُ بِهِ مَلَكاً فَقَالَ لَهُ ازْدَدْ شَرَفاً تُكْتَبُ لَكَ الْحَسَنَاتُ وَ تُمْحَى عَنْكَ السَّيِّئَاتُ وَ تُبْنَى لَكَ الدَّرَجَاتُ حَتَّى تَنْصَرِفَ» ؛« كسي كه درجايگاه نمازش بنشيند، و به ذكر خداي تعالي و به تعقيبات بپردازد خداوند فرشته اي را بر او ماءمور و موكل مي گرداند كه به وي مي گويد: اي نمازگزاري كه مشغول به دعا هستي، به شرف و كرامت و فضيلت خود بيفزا (يعني بيشتر و زيادتر دعا كن ) كه از براي تو حسنات ثبت مي گردد و سيئات و بديهايت محو و نابود مي شود و درجات براي تو افزون مي گردد و اين گفتگو ادامه دارد تا وقتي كه او از دعا و تعقيباتش فارغ شود»

لینک کانال دعا و اذکار: https://telegram.me/doagooo

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *