خانه / مطالب متفرقه / خصوصیات مؤمن واقعی در کلام پیامبر اکرم (ص) به امام علی (ع)

خصوصیات مؤمن واقعی در کلام پیامبر اکرم (ص) به امام علی (ع)

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعاگو 2agoo.com خصوصیات مؤمن واقعی در کلام پیامبر اکرم (ص) به امام علی (ع) را برای شما عزیزان قرار دادیم .

خصوصیات مؤمن واقعی در کلام پیامبر اکرم (ص) به امام علی (ع)
خصوصیات مؤمن واقعی در کلام پیامبر اکرم (ص) به امام علی (ع)

خصوصیات مؤمن واقعی در کلام پیامبر اکرم (ص) به امام علی (ع),ویژگی های مؤمن واقعی از دیدگاه پیامبر خدا (ص),یک انسان مؤمن واقعی چه خصوصیات اخلاقی باید داشته باشد ؟,صفات و خصوصیت های انسان مؤمن واقعی و کامل از زبان امام علی (ع)

خصوصیات مؤمن واقعی در کلام پیامبر اکرم (ص) به امام علی (ع)

روزى امیرالمؤ منین (علیه السلام ) از کنار عده اى که نشسته بودند عبور مى کرد، و دید آنها لباسهاى سفید و گران قیمت پوشیده و (نشانه تکبر در آنها مشهود است ) رنگ صورتشان برافروخته است و خنده آنها بلند و زیاد است و با انگشت خود هر کس را که از کنارشان رد مى شود مسخره مى کنند. سپس به عده دیگر رسید که لاغر اندام و رنگ آنها زرد و در هنگام سخن گفتن متواضع بودند. آن حضرت در حالى که تعجب کرده بود خدمت رسول خدا صلى الله علیه و آله و سلم رسید و عرض کرد یا رسول الله دو گروه متفاوت را دیدم و هر دو گروه خود را مؤ من مى دانستند؟ صفت مؤ من چیست ؟ پیامبر اکرم صلى الله علیه و آله و سلم سکوتى کرد و در پاسخ حضرت على (علیه السلام ) فرمود یا على مؤ من بیست خصوصیت دارد که اگر یکى از آنها در او نباشد ایمانش کامل نیست :

1- به نماز (جماعت ) حاضر مى شود 2- زکات را در وقت خود مى پردازد.3- به مستمندان رسیدگى مى کند. 4- یتیم را نوازش مى کند 5- لباسهاى پاک و پاکیزه مى پوشند. 6- کمر به عبادت حق بسته اند. 7- راست مى گوید 8- به وعده خود وفا مى کند. 9- در امانت خیانت نمى کند. 10- زاهد شب و شیر روز هستند. 11- در روز روزه دار و در شب بیدار و عابد هستند. 12- همسایه را آزار نمى دهد. 13- متواضعانه راه مى روند 14- تشییع جنازه مى کند و…

لینک کانال دعا و اذکار: https://telegram.me/doagooo

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *