خانه / مطالب متفرقه / دستورالعمل و نسخه ای مجرب برای آرامش روحی و افزایش صبر و حوصله

دستورالعمل و نسخه ای مجرب برای آرامش روحی و افزایش صبر و حوصله

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعاگو 2agoo.com دستورالعمل و نسخه ای مجرب برای آرامش روحی و افزایش صبر و حوصله را برای شما عزیزان قرار دادیم .

دستورالعمل و نسخه ای مجرب برای آرامش روحی و افزایش صبر و حوصله
دستورالعمل و نسخه ای مجرب برای آرامش روحی و افزایش صبر و حوصله

دستورالعمل و نسخه ای مجرب برای آرامش روحی و افزایش صبر و حوصله,نسخه ای قوی و مجرب برای افزایش صبر و جوصله,دستورالعمل قرآنی قوی برای آرامش روحی,راهکاری بسیار مجرب برای زیاد شدن صبر و حوصله,دستور موثر و معتبر برای ایجاد آرامش روحی و روانی

دستورالعمل و نسخه ای مجرب برای آرامش روحی و افزایش صبر و حوصله

برای افزایش صبر و حوصله و ایجاد آرامش روحی هرچه بیشتر ، قبل از خواب سوره مبارکه عنکبوت را قرائت کند. مجرب است.

***********************************

به منظور تحصیل سعه صدر و افزایش تحمل و صبر خویش باید همانند دیگر برنامه‏ های تغییر رفتار به صورت جدی، دقیق و کامل به دستوالعمل‏های زیر عمل کنید تا بتوانید بر نیروی غضب خود غلبه پیدا کرده و آن را تحت کنترل خویش در آورید والا بدون رعایت این امور تحصیل آن مقصود ناممکن است به هرحال توصیه‏ های مؤکد ما در این باره به قرار زیر می‏باشند:

1- همیشه فضای ذهنی و روانی خود را برای شنیدن و دریافت رفتارهای نابجا و خلاف انتظار آماده سازید و به این معنا که همیشه این انتظار را داشته باشید تا دیگران با شما به بدترین شکل برخورد داشته باشند و خود را برای تحمل آن آماده کنید.

2- قبل از مواجه با برخوردهای نابجای دیگران پاسخ خود و عکس ‏العمل خوب خود را برای مواجه با رفتارهای خلاف انتظار دیگران در ذهن خویش مرور کنید و با طرح ذهنی آماده شده با رفتارهای بی‏ مورد دیگران برخورد کنید مثلاً با خود بگویید اگر فلان شخص به من ناسزا بگوید به حرف او توجه نمی‏کنم همچنان دوستش دارم چون گناهان من را پاک کرده و این صبر سبب تعالی روحی من می‏شود و به هر حال با این کلمات و تلقین ها همیشه آمادگی ذهنی و روانی خود را برای عملکردهای خلاف انتظار مردم فراهم سازید.

3- با خود شرط و عهد ببندید که هیچ گاه و در هیچ شرایطی اقدام به حرف های نابجا و برخورد تند و تصمیم‏ گیری عجولانه نخواهید کرد و برای تخلافات خود نیز جریمه مناسب که تنبیه کننده است در نظر بگیرید.

4- اگر برخی موادر سریع سخن گفتید و عجولانه تصمیم گرفتید و رفتار نابجا از شما سرزد سریع خود را سرزنش وحتی در لفظ اظهار پشیمانی نمایید و وعده‏ها و قولی که با خود داشتید را در ذهن خویش حاضر سازید.

5- از خود ارزندگی های نابجا و پفکی و شخصیت قائل شدن بیش از اندازه برای خود اجتناب ورزید و تنها هنجارها رارعایت کنید و لذا به سراغ رفتارهای متواضعانه همانند تقدم در سلام، همنشینی مناسب با افراد پایین‏تر، ابراز اردت به کوچکترها، مصافحه و احوالپرسی با دیگران به خصوص طبقه پایین‏تر، تفریح و صحبت با دیگران اقدام کنید.

6- ذکر«لا حول و لا قوه الا بالله» را زیاد بر زبان جاری سازید و سوره والعصر را زیاد بخوانید.

7- به هنگام احساس عصبانیت، سریع تغییر وضعیت و موقعیت دهید و از آن محیط دور شوید مثلاً اگر در منزل این حادثه رخ داد لباس پوشیده و منزل را ترک کنید.

8- در هنگام عصبانیت اگر ایستاده ‏اید بنشینید و اگر نشسته هستید بخوابید.

9- وقتی که با امور عصبانیت آفرین مواجه هستید برای مدتی (حدود 10تا 15 دقیقه) راه دریافت های حسی خود را سد سازید مثلاً جلوی گوش خود را بگیرید و چشمان خود را ببندید و سر خود را پایین اندازید تا دریافت‏های عصبانیت راتحت کنترل شما در آیند و موجب تحریک بیشتر شما نشوند.

10- اگر رفتار و یا صفتی که در شخصی هست موجب عصبانیت شما شده است آن رفتار را شوخی تلقی کرده و به شکلی خود را از تیررس آنها دور در نظر بگیرید یعنی به گونه‏ای از مخاطب قرار گرفتن خویش در برابر رفتارهای دیگران پرهیز کنید مثلاً از مشاهده کسی که فحش می‏دهد با خود بگویید مخاطب او من نیستم و در این هنگام ازصحنه دور شده و راه دریافت‏های حسی را سد سازید تا بیشتر مورد هجوم قرار نگیرید.

11- برای توجیه رفتارهای خلاف انتظاری که از دیگران سر می‏زند توجیه مناسب داشته باشید و آنها را مقصر تلقی نکنید تا موجب شود به خود اجازه عکس العمل بدهید مثلاً بگویید خودم از این فرد بدتر رفتار می‏کنم او اشتباه گرفته مقصر نیست اشتباه من باعث رفتار نامناسب او شده است.

12- به نظرات و عقاید دیگران احترام قائل شوید و به دیده احترام به آنها بنگرید و حتی محترمانه با آنها رفتارکنید.

13- به منظور تقویت اراده و حفظ سعه صدر از تفریحاتی همانند صحرانوردی، کوهنوردی، شنا، اسب سواری، پیاده روی در صبح زود بهره گیرید.

14- در برخی کارهای مهم با مشورت خواستن از دیگران تصمیمات خود را استحکام بخشید و از اقدامات عجولانه وخام بپرهیزید.

15- بیشتر با افراد حلیم صبور و غیر عصبی معاشرت کنید و از دوستی و حرف شنوی افراد تند مزاج پرهیزکنید.

16- همیشه خودتان و رفتارتان را دوست و صحیح تلقی نکنید و احتمال خطا در کارهای خود را بدهید.

17- سعی کنید به عنوان تمرین گاهگاهی با افرادی که سلیقه آنها را نمی‏پسندید برخورد کوتاه مدت داشته باشید و با صاحبان دیگر انظار مراوده کوتاه مدت داشته باشید.

18- موارد فوق را در برنامه‏ای منظم با درج موارد آن در یک جدول و نمره دادن به عملکرد خود و رعایت این امور سعی در تقلیل موارد تخلف داشته و همت خود به افزایش صبر و تحصیل سعه صدر معطوف بدارید.برای مطالعه بیشتر به شما لینک های زیر را معرفی می کنیم:

التماس دعا

لینک کانال دعا و اذکار: https://telegram.me/doagooo

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *