خانه / مطالب متفرقه / فرمایشات امام رضا (ع) در فضيلت ماه مبارک شعبان

فرمایشات امام رضا (ع) در فضيلت ماه مبارک شعبان

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعاگو 2agoo.com فرمایشات امام رضا (ع) در فضيلت ماه مبارک شعبان را برای شما عزیزان قرار دادیم .

فرمایشات امام رضا (ع) در فضيلت ماه مبارک شعبان
فرمایشات امام رضا (ع) در فضيلت ماه مبارک شعبان

فرمایشات امام رضا (ع) در فضيلت ماه مبارک شعبان,سخنان امام رضا (ع) درباره ماه شعبان,کلام امام رضا درمورد فضیلت ماه مبارک شعبان,خواص و فضیلت ماه شعبان

فرمایشات امام رضا (ع) در فضيلت ماه مبارک شعبان

حسن بن على بن فضال گويد: از حضرت رضا عليه السلام شنيدم مي فرمود:
هر كس در روزهاى ماه شعبان هفتاد بار استغفار كند خداوند گناهان او را مى‌آمرزد و اگر چه به اندازه ستارگان باشد.

حسن بن على بن فضال گويد: از حضرت رضا (ع) دربارۀ شب نيمه شعبان پرسيدم.فرمود:
در اين شب خداوند گروهى را از جهنم آزاد مى‌كند و گناهان بزرگ را مى‌آمرزد، گويد: عرض كردم: آيا در اين شب نمازى غير از نماز ساير شب‌ها هست؟ .فرمود: دعا و صلاة مخصوصى براى اين را داشته باش و استغفار كن، پدرم مى‌گفت: دعا در اين شب مستجاب است.

سعد بن سعد گويد: حضرت رضا (ع) فرمود:

على بن ابى طالب عليه السلام در سه شب به خواب نمي رفت، شب بيست و سوم ماه رمضان و شب فطر، و شب نيمه ماه شعبان. در اين سه شب ارزاق تقسيم ميگردند، و اجل‌ها تعيين ميشوند و همه حوادث و وقايع سال مورد تصويب قرار ميگيرند.

عبد السلام بن صالح هروى گويد: خدمت حضرت رضا (ع) رفتم در هنگامى كه ماه شعبان به آخر رسيده بود، فرمود:
ماه شعبان گذشت و اينك روز جمعه آخر ماه است، و در اين چند روزى كه از ماه باقى مانده تلافى گذشته‌ها را بكن و آنچه در نظر دارى انجام بده، و قرآن تلاوت كن، و استغفار نما، و از گناهانى كه مرتكب‌شده‌اى استغفار كن، و با قلب پاكى خود را به ماه رمضان برسان. اگر امانتى بر گردن دارى اداء كن، اگر از مؤمنى كينه‌اى در دل دارى آن كينه را از دل خود بزداى، و اگر گناهى انجام داده‌اى از خداوند بخواه از تو درگذرد، اينك بر خداوند توكل داشته باش و از او بترس، هر كس به خداوند در كارها توكل داشته باشد خداوند او را كفايت ميكند و او را به مقصودش ميرساند، و خداوند براى هر چيز اندازه‌اى قرار داده است، و در روزهائى كه از اين ماه باقى مانده است بسيار بگو: «اللهم ان لم تكن غفرت لنا فيما مضى من شعبان فاغفر لنا فيما بقى منه»( خداوندات اگر هنوز ما را در روزهای گذشته از ماه شعبان نبخشیده ای در روزهای باقیمانده ببخش) و خداوند براى احترام اين ماه گروهى را از آتش نجات مى‌دهد.

اخبار و آثار حضرت امام رضا (ع)‌ , (ترجمه)جلد:١نویسنده:عطاردی قوچانی، عزیزالله , ص564

لینک کانال دعا و اذکار: https://telegram.me/doagooo

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *