خانه / مطالب متفرقه / توصیه های امام رضا (ع) درمورد شفابخشی اسماء الهی (اسم اعظم خداوند)

توصیه های امام رضا (ع) درمورد شفابخشی اسماء الهی (اسم اعظم خداوند)

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعاگو 2agoo.com توصیه های امام رضا (ع) درمورد شفابخشی اسماء الهی (اسم اعظم خداوند) را برای شما عزیزان قرار دادیم .

توصیه های امام رضا (ع) درمورد شفابخشی اسماء الهی (اسم اعظم خداوند)
توصیه های امام رضا (ع) درمورد شفابخشی اسماء الهی (اسم اعظم خداوند)

توصیه های امام رضا (ع) درمورد شفابخشی اسماء الهی (اسم اعظم خداوند),شفابخشی اسم اعظم خداوند,توصیه های امام رضا درباره اسم اعظم خداوند,شفا دادن اسماء الهی,احادیثی از امام رضا درباره فضیلت و خواص اسماء الهی

توصیه های امام رضا (ع) درمورد شفابخشی اسماء الهی (اسم اعظم خداوند)

در آموزه های ائمه (ع) و همچنین در تجربیات عرفانی اهل سلوک برای اسمای الهی و اسم اعظم خداوند آثار اعجاب انگیزی در زندگی نقل شده است. در این زمینه امام رضا (علیه السلام) می فرماید: هر کس پس از نماز صبح صد بار بسم الله الرحمن الرحیم، لا حول و لا قوة الا بالله العلى العظیم بگوید، به اسم اعظم خدا از سیاهى چشم به سفیدى آن نزدیک تر شده و به راستى که در مدار اسم اعظم قرار گرفته است.(1) 
در میان احادیث نقل شده از امام رضا (ع) موارد زیادی وجود دارد که به بیان خواص اسماء الهی پرداخته است که به برخی از آنها اشاره می کنیم:
امام رضا علیه‏السلام می‏فرماید: هر کس نام «العلی» را بسیار بگوید و بدان مداومت نماید، قدرش بلند گردد و اگر شخص غریب به خواندن این اسم مداومت نماید با آبرو به وطن خویش برگردد.
کفعمی در بلد الامین آورده است که به خط حضرت امام رضا علیه السلام یافت شد که جهت رفع تبی که به هیچ وجه قطع نمی‏شود، روی سه قطعه کاغذ کوچک اسم مبارک «اعلی» را نوشته و هر روز یک قطعه از آن را ببلعد و قبل از بلعیدن کاغذ در حالی که آن را در دهان دارد سه بار سوره‏ی توحید را بخواند و بعد بگوید «بسم الله الرحمن الرحیم قلنا لا تخف انک انت الاعلی» (2)
امام رضا علیه السلام می‏فرماید: هر کس به عدد اسم «حفیظ» که «988» می‏باشد در هر روز جمعه بعد از نماز به خط باریک بنویسد و بر بازو ببندد، از وسوسه‏ی شیطان و خوف سلطان و بیم درندگان و مار و عقرب و خیالات فاسد در امان حق تعالی باشد.
امام رضا علیه السلام می‏فرماید: هر کس اسم «السلام» را «131» بار بر سر بیمار به نیت صحت و سلامتی آن بیمار بخواند از رنج و سختی مرض رها گردد و شفا یابد.
امام رضا علیه السلام فرمود:(در شرح الاسماء) هر که را مرض صعب بود ، ذکر الواحد را ورد خود کند و هر روز صد و یک نوبت بگوید:« یا واحِدُ» از آن بیماری صحّت یابد .
امام رضا علیه السلام فرمود: هر که در خلوت بسیار الصمد گوید از هیچکس بیم نداشته باشد .
امام حضرت رضا علیه السلام فرمود: هر که هر روز پیش از آنکه سخن دنیا گوید بعد از ادای نماز صبح هفت نوبت بگوید:«فَسَیَکفیکَهُمُ اللهُ وَهُوَ السَّمیعُ العَلیم» خداوند تعالی از برکت این کلمات قرآنی جمله مهمات او را در آنروز کفایت می نماید.
امام رضا علیه السلام فرمود: هر کس اسم « یا قَهّار» را بسیار بگوید خدای تعالی غم و رنج و زحمت دنیا از دل وی بردارد و بر نفس خود غا لب آید و هر که میان فرض و سنت نماز جمعه صد بار بخواند دشمنانش مقهور شوند و صفای باطن او را حاصل آید و در معنی بر دل او گشاده گردد .
امام رضا علیه السلام فرمود: هر که در وقت دعا هفتاد بار « البدیع» بگوید دعای وی مستجاب شود.
امام رضا علیه السلام فرمود: هر که هر جمعه صد (100) بار ذکر « الباریء» بگوید خداوند او را در قبر تنها نگذارد و مونسی فرستد.
امام رضا علیه السلام فرموده: هر که این آیات بخواند و ثواب آنها را به روح والدین بخشد ایشان را هیچ حقّی در گردن آن فرزندان نماند وآیات کریمه این است: «بسم الله الرَحمنِ الرَحیم فلله الحَمدُ رَبِّ السَّمواتِ و رَبّ الاَرضِ رَبِّ العالَمینَ وَ لَهُ الکبر یاءُ فِی السَّمواتِ وَ الاَرضِ وهُوالعزیز الحکیم فلله الحَمدُ رَبِّ السّمواتِ وَ رَبّ الارض رَبّ العالمین وله العظمة فِی السَّمواتِ والارض وهوالعزیز الحکیم فلله الحمد رب السّمواتِ وَ رَبّ الارض رَبّ العالمین وَ لَهُ الفَضلُ فِی السّمواتِ وَ الارض وهو العزیز الحکیم فلله الحمد ربّ السّمواتِ وَ رَبّ الارض رَبّ العالمین وله النّور فی السّمواتِ والارضِ وهو العزیز الحکیم فلله الحَمدُ رَبِّ السّمواتِ وَ رَبّ الارض رَبّ العالمین و له الملک فی السموات والارض وهو العزیزالحکیم»
امام هشتم علیه السلام فرموده اند : هر که یکصد وسی و یک (131) نوبت « السلام» بر سر بیمار خواند به نیّت صحّت آن بیمار از رنج خلاص شود .
امام رضا علیه السلام فرموده اند : هر که اسم «المؤمن » را بر نقره نقش کند و دایم با طهارت نگاه دارد از شر شیطان ایمن گردد و دشمنان بروی ظفر نیابند و ایمان به سلامت برد .
امام هشتم علیه السلام فرموده اند: هر که هر روز چهل و یک (41) نوبت بعد از نماز بامداد ذکر « العزیز» را بگوید محتاج به خلق نگردد و هر که ورد سازد و دائم بگوید در میان مردم عزیز و مکرّم گردد . خواندن آن برای هر درد نافع است .
امام رضا علیه السلام فرموده اند: هر که به بلای طمع گرفتار باشد اسم «الغنی» را هر روز بخواند و بر عضوی از اعضای خود دست فرود آورد قطع طمع گردد ونیز فرموده اند: هر محنت زده و از خلق نا امید گشته که هر روز ده هزار (10000) بار «یا مُغنیُّ» بگوید بزودی خدای تعالی او را توانگر گرداند .
. امام رضا علیه السلام فرمودند : هر که هر روز نود(90) نوبت اسم«الملک» را تکرار کند از خلق بی نیاز گردد و دولت دنیا و آخرت بیابد .
امام رضا علیه السلام فرمود: هر که هر روز بوقت زوال 170 بار «القدوس»بگوید دل او صاف گردد و از شرّ نفس و وسوسه شیطان امان یابد.
امام رضا علیه السلام فرمودند : هر که صد و ده (110) بار بگوید «یا مُجیبُ» وحاجت خود عرض کند حاجات او بکلی برآورده گردد .
امام رضا (ع) فرموده اند : الوَهّابُ اسمی است به غایت پرخاصیت و سریع الاجابة و خواص آن پیش از آن است که به شرح آید . هر که دعا کند به این طریق که بعد از فراغت از نماز دستها را بردارد و 7 نوبت این اسم بگوید و حاجت خواهد البته اجابت گردد .(3)
امام رضا علیه السلام فرمود: هر که این دو نام « حیّ و قیّوم » را ورد سازد عمرش دراز گردد و مراد او حاصل شود
امام رضا علیه السلام فرمود: هر که در سحر با طهارت دست بردارد و ده (10) بار بگوید« یا باسِطُ» و در روی خود فرود آورد هرگز محتاج نگردد و از غم نجات یابد .
امام رضا علیه السلام فرموده اند: هر که اسم« المُقیتُ» را هفت نوبت برآب روان یا آب باران خواند وطفل بدخوی بخورد خوشخوی و خوش ذهن گردد و هرچه خواند یاد گیرد . (4)
امام رضا (ع) فرموده اند: هر که این اسم را در دل بسیار بگوید خداوند مقاصد دنیا و آخرت او را برآورده نماید . هر کس هنگام خواب این ذکر را بخواند تا به خواب رود خدا به فرشتگان فرماید ، برای او دعا کنید و بگوئید خدا او را ایمن گردانی

لینک کانال دعا و اذکار: https://telegram.me/doagooo

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *