خانه / ذکر و دعاهای قرآنی / نماز مخصوص روز اول ماه رمضان با ثواب و فضیلت فراوان

نماز مخصوص روز اول ماه رمضان با ثواب و فضیلت فراوان

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعاگو 2agoo.com نماز مخصوص روز اول ماه رمضان با ثواب و فضیلت فراوان را برای شما عزیزان قرار دادیم .

نماز مخصوص روز اول ماه رمضان با ثواب و فضیلت فراوان
نماز مخصوص روز اول ماه رمضان با ثواب و فضیلت فراوان

نماز مخصوص روز اول ماه رمضان با ثواب و فضیلت فراوان,نماز ویژه روز اول رمضان,نماز سفارش شده برای روز اول رمضان,نماز با فضیلت و ثواب زیاد برای روز اول رمضان,در روز اول ماه رمضان چه نمازی خوانده می شود ؟

نماز مخصوص روز اول ماه رمضان با ثواب و فضیلت فراوان

علی نوری‌زاده کارشناس علوم قرآنی گفت: خداوند در تمامی روزهای سال همواره بندگانش را مورد توجه قرار می‌دهد، اما در ماه مبارکی همچون ماه رمضان بیش از پیش به انسان‌ها توجه دارد.

وی ادامه داد: یکی از اعمالی که بر انجام دادن آن در روز اول ماه مبارک رمضان سفارش بسیاری شده، غسل کردن است چراکه با غسل کردن انسان ایمنی پیدا می‌کند و از تمامی درد‌ها در امان خواهد بود.

این کارشناس علوم قرآنی تصریح کرد: همچنین به جای آوردن دو رکعت نماز به گونه‌ای که در رکعت اول حمد و إنا فتحنا و در رکعت دوم حمد و هر سوره دیگر خوانده شود، از دیگر اعمال مورد سفارش برای نخستین روز از ماه میهمانی خداوند است.

وی در ادامه صحبت‌های خود اظهار کرد: براساس آنچه در منابع مختلف به آن‌ها اشاره شده، خواندن دعای ” اللَّهُمَّ قَدْ حَضَرَ شَهْرُ رَمَضَانَ وَ قَدِ افْتَرَضْتَ عَلَیْنَا صِیَامَهُ وَ أَنْزَلْتَ فِیهِ الْقُرْآنَ هُدًى لِلنَّاسِ وَ بَیِّنَاتٍ مِنَ الْهُدَى وَ الْفُرْقَانِ اللَّهُمَّ أَعِنَّا عَلَى صِیَامِهِ وَ تَقَبَّلْهُ مِنَّا وَ تَسَلَّمْهُ مِنَّا وَ سَلِّمْهُ لَنَا فِی یُسْرٍ مِنْکَ وَ عَافِیَةٍ إِنَّکَ عَلَى کُلِّ شَیْ‏ءٍ قَدِیرٌ. ” پس از طلوع فجر است.

نوری زاده توضیح داد: برای هر یک از روزهای ماه مبارک رمضان نیز دعای مخصوص آن روز آمده که بر این اساس دعای روز اول این ماه مبارک به شرح زیر است:

«اللهمَّ اجعل صِیامی فیهِ صِیامَ الصائِمین، وَ قِیامی فیهِ قِیامَ القائِمین، وَ نَبِّهنی فیهِ عَن نَومَةِ الغافِلین، وَ هَب لی جُرمی فیهِ یا اِلهَ العالَمین، وَاعفُ عَنّی یا عافِیاً عَنِ المُجرِمین.»

وی خاطرنشان کرد: اگر انسان در روز اول ماه رمضان خود را معطر به گلاب کند، درواقع از خواری و پشیمانی نجات پیدا می‌کند و با تدارک اتفاقی زیبا به استقبال از ماه میهمانی خداوند می‌رود.

گردآوری : سایت دعاگو

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *