خانه / مطالب متفرقه / دلیل بسته شدن دست های شیطان در ماه مبارک رمضان چیست ؟

دلیل بسته شدن دست های شیطان در ماه مبارک رمضان چیست ؟

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعاگو 2agoo.com دلیل بسته شدن دست های شیطان در ماه مبارک رمضان چیست ؟ را برای شما عزیزان قرار دادیم .

دلیل بسته شدن دست های شیطان در ماه مبارک رمضان چیست ؟
دلیل بسته شدن دست های شیطان در ماه مبارک رمضان چیست ؟

دلیل بسته شدن دست های شیطان در ماه مبارک رمضان چیست ؟,علت بسته شدن دستهای شیطان در ماه رمضان,غل و زنجیر شدن شیطان در ماه رمضان,عاجز و ناتوان شدن شیطان در ماه رمضان,باز بودن درهای رحمت خداوند در ماه رمضان

دلیل بسته شدن دست های شیطان در ماه مبارک رمضان چیست ؟

در این ماه شیطان بسته می شود. خیلی عجیب است شیطان که خیلی فعال است. چگونه در این ماه بسته می شود؟

امیرالمۆمنین علیه السلام می فرماید: «شیطان عقده، عقده پیش می آید»یعنی گره، گره. به گفته یکی از بزرگان که می فرمود: «ابتدا شیطان، گره تعلق به مستحبات را از دل آدم باز می کند. آرام آرام مستحبات را کنار می گذاری. دوم شیطان گره تنفر از مکروهات را باز می کند؛ می گوید: مکروه عیبی ندارد و مکروه را مرتکب می شوی. در مرحله سوم گره علاقه به واجبات را باز می کند. پس نسبت به واجبات سست می شوی. چهارم گره تنفر از حرام را باز می کند و حرام را مرتکب می شوی».

حالا چرا شیطان در این ماه دستش بسته می شود؟! دلیلش این است که آدم یا مستحب انجام می دهد یا واجب. می خوابی، خوابت عبادت محسوب می شود. نفست تسبیح محسوب می شود. مسجد می آیی، قرآن می خوانی و یا از تلویزیون سخنرانی گوش می دهی؛ چون در این ماه این گره ها را سفت می کنی شیطان نمی تواند به تو راه پیدا کند.

البته اینکه گفته اند شیطان بسته است، نسبی است، در همین ماه رمضان انسان هایی هستند که جنایت می کنند، عرق می خورند، معصیت می کنند، حتی نماز هم نمی خوانند.

قرآن می فرماید: هر کس نور خدا در زندگی اش کم رنگ شود؛ شیطان ایمانش را سرقت می کند و شیطان همراهش می شود. لذا تا هنگامی که نور خدا قوی است، او نمی تواند بیاید. در ماه رمضان نور خدا قوی است. در همه خانه ها قرآن تلاوت می شود و زبان ها مشغول ذکر خداست. طبیعتاً می گویند که دست شیطان بسته است و درهای رحمت باز است.

بازنشر : سایت دعاگو

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *