رمضانعلی نوری‌زاده کارشناس علوم قرآنی گفت: امت اسلامی در ماه مبارک رمضان خصوصیات ویژه‌ای دارند که خوشبو بودن دهان روزه‌دار نزد خداوند یکی از آن‌ها است، با وجود اینکه در چنی حالتی ممکن است بویی در دهان افراد ایجاد شود که ناشی از خالی بودن معده است.

وی ادامه داد: استغفار فرشتگان برای روزه‌داران تا هنگام افطار آن‌ها نیز از جمله اتفاق‌های جالب توجهی است که در ماه مبارک رمضان برای روزه‌داران به وقوع می‌پیوندد.

این کارشناس علوم قرآنی تصریح کرد: با توجه به اینکه در ماه مبارک رمضان شیاطین به زنجیر کشیده می‌شوند و مانند دیگر ماه‌ها نمی‌توانند به اهداف خود برسند، انسان‌ها فرصت بسیار مناسبی در اختیار دارند تا از اعمال ناپسندی که در گذشته انجام داده‌اند، توبه کنند.

وی در ادامه صحبت‌های خود اظهار کرد: خداوند در آخرین شب ماه مبارک رمضان امت حضرت محمد (ص) را مورد بخشش قرار می‌دهد به‌شرط اینکه حق این ماه مبارک مانند نماز و روزه را به بهترین شکل به جای آورده باشد.

نوری زاده توضیح داد: خواندن این دعا در دهمین روز از ماه مبارک رمضان مورد سفارش قرار گرفته است:

” بسم الله الرحمن الرحیم

االلهمّ اجْعلنی فیهِ من المُتوکّلین علیکَ واجْعلنی فیهِ من الفائِزینَ لَدَیْکَ واجْعلنی فیهِ من المُقَرّبینَ الیکَ بإحْسانِکَ یاغایَةَ الطّالِبین.

خدایا قرار بده مرا در این روز از متوکلان بدرگاهت و مقرر کن در آن از کامروایان حضرتت و مقرر فرما در آن از مقربان درگاهت به احسانت اى نهایت همت جویندگان. “

وی خاطرنشان کرد: همچنین در دهمین شب ماه رمضان خواندن یک نماز 20 رکعتی به گونه‌ای که در هررکعت سوره حمد و 30 مرتبه توحید خواهند شود نیز، مورد تأکید قرار گرفته است.

بازنشر : سایت دعاگو