خانه / ذکر و دعاهای قرآنی / فهرست کامل 40 اسم ادریسی به همراه شرح خواص و فضیلت اسامی ادریسی

فهرست کامل 40 اسم ادریسی به همراه شرح خواص و فضیلت اسامی ادریسی

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعاگو 2agoo.com فهرست کامل 40 اسم ادریسی به همراه شرح خواص و فضیلت اسامی ادریسی را برای شما عزیزان قرار دادیم .

فهرست کامل 40 اسم ادریسی به همراه شرح خواص و فضیلت اسامی ادریسی
فهرست کامل 40 اسم ادریسی به همراه شرح خواص و فضیلت اسامی ادریسی

فهرست کامل 40 اسم ادریسی به همراه شرح خواص و فضیلت اسامی ادریسی,40 اسم ادریسی,اسم های ادریسی برای برآورده شدن حاجت,گشایش کارها با گفتم اسم های ادریسی,خواص و فضیلت فراوان نام ادریسی,اسامی تمام نام های ادریسی,’تسخیر تمام موجودات با اسامی ادریسی,

فهرست کامل 40 اسم ادریسی به همراه شرح خواص و فضیلت اسامی ادریسی

از شيخ بهايي عليه الرحمه منقولست كه مخلوقات و موجودات به اين نام ها مسخّر گردند و دارنده اين اسماء عجايب ها از او مشاهده گرددو هر كه مواظبت و مداومت نمايد دل و جان او روشن گردد بنحويكه اسرار غيب بر او آشكار گردد براي هر اسمي شرحي فرموده اند كه هر كس بخواند دعاي او مستجاب گردد.

اسم اول- سُبْحَانَكَ لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ يَا رَبَّ كُلِّ شَيْ‏ءٍ وَ وَارِثَهُ- اگر پادشاه ،حاكم، ارباب، و يا شخص با لا دست اواز كسي رنجيده باشد و بر او غضب نموده باشد چون به نزد او مي رود اين اسم را هفتاد بار بخواند و بر خود فوت كند آن غضب كرده بر وي مهربان شود و اگر كسي مداومت به خواندن اين اسم نمايد دل او روشن شود و رازهاي مشكل بر او آسان شود و جاه مرتبه ي او بيشتر شود و اگر با غسل و لباس پاك صدوبيست و يك بار بر چيزي خوردني بخواند و به مطلوب بخوراند چنان مطيع و مهربان بر وي شود كه آرام و قرار نداشته باشد.

اسم دوم- يَا إِلَهَ الْآلِهَةِ الرَّفِيعَ جَلَالُهُ – اگر كسي تنگ دست و در نظر مردم حقير باشد بيست روز هر روز پانزده بار بخواند فراخ دستي و جلالت ووسعت در وي پيدا شود و در نظر خلق بزرگ باشد و هر كه او را ببيند دوست وي شودوديگر تنگ دست و درويش نشود.

اسم سوم- يَا اللَّهُ الْمَحْمُودُ فِي كُلِّ فِعَالِهِ- هر كه روز جمعه وضو سازد و لباس پاكي ببوشد و به مسجد جامع رود و بعد از اقامه نماز جمعه دويست بار اين اسم را با خلوص بخواند و با اعتقاد درست به نيت هر حاجتي كه دارد آن حاجت برآورده شود.

  اسم چهارم- يَا رَحْمَانَ كُلِّ شَيْ‏ءٍ وَ رَاحِمَهُ – اگر كسي تند خو و بد خلق باشد و مردم از دست او در امان نباشند و بخواهي اين صفت از او زايل گردد و رحيم دل شود اين اسم را با مشك و زعفران بر صرب بنويسيد بنام آنشخص و مادرش در منزل آنكس در جاي پاكي دفن كنيد. و اگر براي محبت سه روز روزه بگيريد و هر روز پانصد مرتبه اين اسم را بخوانيد و روز سوم بر خانه اي برويد كه درب آن رو به قبله باشد و غسل نماييد و بيرون آييد و اين اسم را بر كف دست خود بنويسيد و در برابر آن شخص مورد نظر قرار گيريد او از محبت شما ديوانه شود.

اسم پنجم- يَا حَيُّ حِينَ لَا حَيَّ فِي دَيْمُومِيَّةِ مُلْكِهِ وَ بَقَائِهِ – اگر كسي مريض باشد و اطباء از معالجه وي عاجز باشند اين اسم را بمشك و زعفران بر كاسه چيني بنويسند و با نبات و گلاب حل كنند و بر مريض بخورانند شفا يابدبفرمان خدا. و اگر كسي مداومت نمايدهرگز مريض نشود.

اسم ششم- يَا قَيُّومُ فَلَا شَيْ‏ءَ يَفُوتُ عِلْمَهُ وَ لَا يَئُودُهُ – اگر كسي بد فهم و كم ذهن باشد و همه چيز را فراموش كند و ياد نگيرد بمدت چهل روز هر روز به تعداد بيست و يك و يا بيست و هفت بار اين اسم را بخواند دل وي منور گردد و هر چه بشنود و بخواند في الفور ياد بگيردو ديگر فراموش نكند. و اگر كسي گمشده اي دارد روز شنبه صدوبيست بار بخواند چون بخواب رود كسي در خواب نشاني از گمشده وي بدهد هر كس مداومت نمايد هر گز دزد بر او نزديك نشود.

اسم هفتم- يَا وَاحِدُ الْبَاقِي أَوَّلَ كُلِّ شَيْ‏ءٍ وَ آخِرَهُ- چون كسي فكر هاي باطل و خيالباف بسيار باشد و بدين سبب ناراحت باشد اگر اين اسم را بسيار بخواند نجات مي يابد و اگر كسي از چيزي يا كسي خوف و ترس داشته باشد قبل از نماز ظهر غسل كند و نماز خواند چون فارغ شود پنجاه بار اين اسم را بخواند از ترس و خوف دشمن ايمن گردد و دشمن بر وي مهربان شود.

اسم هشتم- يَا دَائِمُ بِلَا فَنَاءٍ وَ لَا زَوَالٍ لِمُلْكِهِ – اگر كسي بخواهد كه در كارها ثابت قدم باشد بنيت آن سه روز روزه بدارد هر روز با وضو سيصد بار اين اسم را بخواند خداوند حاجت او را روا كند اگر كسي بخواهد در مقامي هميشه ثابت بماند اين اسم را در نگين زرين بنگارد و در انگشتر كند درو شرف آفتاب باشد دولت و رفعت او مستدام بماند.

اسم نهم-يَا صَمَدُ مِنْ غَيْرِ شَبِيهٍ وَ لَا شَيْ‏ءَ كَمِثْلِهِ- اگر در ميان زن و شوهر سازگاري نباشد اين اسم را به مشك و زعفران بر كاسه ي چيني نوشته و به آب چشمه بشويند و آن آب را بياشامند مهرباني پيدا شود و هر گز خصومت نكنند.

اسم دهم- يَا بَارِئُ فَلَا شَيْ‏ءَ كُفْوُهُ وَ لَا مَكَانَ لِوَصْفِهِ – اگر كسي بخواهد زبان بد گويان بر وي بسته شود و در حق وي بدي نتوانند بكنند بايد از سه مثقال سرب لوحي بسازد و اين اسم را با اسم بد خواهان مورد نظر و اسم مادرانشان را در آن لوح نقش كند و در شكم ماهي نهد و در زير زمين دفن كند زبان ايشان بر وي بسته شود.

 اسم يازدهم- يَا كَبِيرُ أَنْتَ الَّذِي لَا تَهْتَدِي الْقُلُوبُ لِوَصْفِ عَظَمَتِهِ- اگر كسي از دشمن گريخته باشد بايد هفت روز روزه بدارد و ترك حيواني كند(چيزي كه از حيوان است نخوردو در آن نخوابد )و هر روز هزار بار اين اسم را بخواند چون چنين كند دشمن وي مقهور گردد. و اگر كسي قرض دار باشد به اين اسم مداومت كند قرض او ادا شود.

اسم دوازدهم- يَا بَارِئَ النُّفُوسِ بِلَا مِثَالٍ خَلَا مِنْ غَيْرِهِ. هر كس اين اسم را بخواند و يا بنويسد و با خود دارد از مريضي ايمن باشد و اگر بر كسي نظر زده باشند و يا جادويي كرده باشند بر لوح هفت جوش نقش كند و با خود دارد جادو از وي برود و نظر از وي دفع شود و وسعت رزق و خوشدلي بر وي روي آورد.

اسم سيزدهم- يَا زَاكِي الطَّاهِرُ مِنْ كُلِّ آفَةٍ بِقُدْسِهِ . اگر كسي هفت روز روزه بگيرد طوري كه آخرين روزه به چهارشنبه بيافتند همه روز غسل كند و لباس پاكيزه بپوشد و در مكان خلوت هر روز يك هزاروپنجاه و يك بار اين اسم را بخواند و در اطراف خود خطي بكشد و بخور خوش بسوزاند چون روز آخر كه چهارشنبه باشد از دعوت فارج شود هفت نفر مسخّر و مريد وي شوند و آنچه فرمان دهد آنها اطاعت كنند بشرط آنكه در اين ايام از جميع معاصي اجتناب كند و ترك حيواني نمايد.

اسم چهاردهم- يَا كَافِي الْمُوسِعُ لِمَا خَلَقَ مِنْ عَطَايَا فَضْلِهِ .اگر كسي حاجتي يا اميدي از كسي دارد كه او قبول نمي كند اين اسم را با مشك و زعفران بر پوست آهو بنويسد و در خانه ي آنكس دفن كند مراد وي بزودي برآيد.

اسم پانزدهم- يَا نَقِيُّ مِنْ كُلِّ جَوْرٍ لَمْ يَرْضَهُ وَ لَمْ يُخَالِطْهُ فَعَالُهُ. اگر كسي در دست ظالمي گرفتار باشد و به خواندن اين اسم مداومت كند از بركت اين اسم از دست آن ظالم رها شود.

اسم شانزدهم- يَا حَنَّانُ أَنْتَ الَّذِي وَسِعَتْ كُلَّ شَيْ‏ءٍ رَحْمَتُهُ . اگر كسي كارش بسته شود و از دست و پا و زبانش هيچ كاري بر نيايد بايد هفت روز ترك حيواني نمايد و هر روز در جاي خلوت اين اسم را صدوده مرتبه و يا هزارويك نوبت بخواند باذن خدا كار و گشاده گردد.

اسم هفدهم- يَا مَنَّانُ ذَا الْإِحْسَانِ قَدْ عَمَّ الْخَلَائِقَ مَنُّهُ.اگر كسي تنگ دست و فقير باشد به اين اسم مداومت كند فقر و پريشاني از وي زايل گرددو از تنگ دستي خلاص شود .

اسم هجدهم-يَا دَيَّانَ الْعِبَادِ كُلٌّ يَقُومُ خَاضِعاً لِرَهْبَتِهِ . اگر كسي امانتي مهم را در جايي بگذارد و اين اسم را نوشته در لاي آن امانت بگذارد از آفت و خيانت محفوظ ماند اگر بر پارچه ي حرير بنويسد خيلي خوب خواهد بود.

اسم نوزدهم- يَا خَالِقَ مَنْ فِي السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضِ وَ كُلٌّ إِلَيْهِ مَعَادُهُ . اگر كسي غايبي داشته باشد اين اسم را پنج هزار بار بخواند بزودي آن غايب مراجعت نمايد و در آمدن بي قرار باشد.

اسم بيستم- يَا رَحِيمَ كُلِّ صَرِيخٍ وَ مَكْرُوبٍ وَ غِيَاثَهُ وَ مَعَاذَهُ.اگر كسي خواهد شخصي را دوست و شيفته ي خود كند بنحويكه او آرام و قرار نگيرد اين اسم را به مشك و زعفران و گلاب بنويسد بنام او و مادرش و بنام خود و مادرش و هزار بار اين اسم را به همين نام ها نيت كرده و بخواند و نوشته را در آب اندازد .

اسم بيست ويكم-يَا تَامُّ فَلَا تَصِفُ الْأَلْسُنُ كُنْهَ جَلَالِهِ وَ مُلْكِهِ وَ عِزِّهِ.هر كه اين اسم را تا مدت دوازده روز هر روزي هزار بار بخواند عجايب بسيار بر وي كشف شود و در پيش بزرگان و مقامات عزيز و مقبول القول و با عزت گردد.

اسم بيست و دوم- يَا مُبْدِعَ [مُبْدِئَ‏] الْبَدَائِعِ لَمْ يَبْغِ فِي إِنْشَائِهَا عَوْناً مِنْ خَلْقِهِ.اگر كسي هر روز روزي نود بار اين اسم را بخواند بسياري از چيزهاي پنهاني بر وي آشكار گردد و منفعت ها بيند و هر مرادي كه داشته باشد برآورده شود.

اسم بيست وسوم- يَا عَلَّامَ الْغُيُوبِ فَلَا يَئُودُهُ شَيْ‏ءٌ مِنْ حِفْظِهِ . اگر كسي هر روز روزي هزاريكبار بخواند دولت و اقبال بر وي روي نمايد و در ميان خلايق عزيز و بزرگ باشد و هيچكس نتواند به او ضرر رساند و جميع مهمات او بخوبي كفايت گردد.

اسم بيست و چهارم- يَا حَلِيمُ ذَا الْأَنَاةِ فَلَا يَعْدِلُهُ شَيْ‏ءٌ مِنْ خَلْقِهِ. هر كس به اين اسم مداومت نمايد هيچكس با او مجادله و مقابله نتوان كرد و هر چه او بگويد همه قبول كنند و اگر چهل و يك بار بر ميوه (به يا سيب) بخواند و بخورد مطلوب دهد دوست و مهربان گردد و اگر اين اسم را بنويسد بنام مطلوب و مادرش و طالب و مادرش و از جايي بلند آويزان كند همين خاصيت را خواهد داشت

اسم بيست و پنجم – يَا مُعِيدَ مَا أَفْنَاهُ إِذَا بَرَزَ الْخَلَائِقُ لِدَعْوَتِهِ مِنْ مَخَافَتِهِ . اگر كسي از شهر خود آواره گردد هر روز اين اسم را نود و نه بار بخواند به وطن خويش باز گردد و اگر به همين عدد كسي بخواند فتح بسيار در كار او پيدا شود و زبان جمله بد گويان بر وي بسته گردد.

اسم بيست وششم- يَا حَمِيدَ الْفِعَالِ ذَا الْمَنِّ عَلَى جَمِيعِ خَلْقِهِ بِلُطْفِهِ. اگر كسي اين اسم را بسيار بخواند هرچند در نظر مردم بيمقدار باشد محترم و مكرم گردد و خداي تعالي چنان نعمت بر وي دهد كه از حساب آن عاجز ماند و به مرتبه اي رسد كه تمام خلق بر او حسد ورزند و هر چه بيشتر بخواند بهتر است و هر وقتي كه دويست هزار مرتبه تمام شودمادام العمر روزي هزار بار بخواند بسيار بسيار مجرب و آزموده است.

اسم بيست و هفتم- يَا عَزِيزُ الْمَنِيعُ الْغَالِبُ عَلَى أَمْرِهِ فَلَا شَيْ‏ءَ يُعَادِلُهُ . اگر دو كس و يا دو لشكر در جنگ و مخاصمه باشند اين اسم را بر آنها بخوانند بين آنها صلح و دوستي پديد مي آيد و اگر مداومت كنند عزيز و مكرم شوند و هيچ كس با خواننده اين اسم نتواند دشمني كند.

اسم بيست و هشتم- يَا قَاهِرُ ذَا الْبَطْشِ الشَّدِيدِ أَنْتَ الَّذِي لَا يُطَاقُ انْتِقَامُهُ . اگر كسي گم كرده اي داشته باشد و يا امانتي به كسي داده باشد و نتواند آن را دوباره پس بگيرد اين اسم را دويست بار بخواند بنام آنكس البته گم شده پيدا شود و امانت باز گردانده شود و اگر مردي را بسته باشند اين اسم را به مشك و زعفران بر كاسه چيني بنويسند و با گلاب بشويند و به آن مرد بدهند گشاده گردد.

اسم بيست و نهم- يَا قَرِيبُ الْمُتَعَالِي فَوْقَ كُلِّ شَيْ‏ءٍ عُلُوُّ ارْتِفَاعِهِ. اگر كسي به خواندن اين اسم مداومت كند در نظر خلق عزيز و مكرم شود و براي دوستي و دشمني و زبان بند و بستن خواب كسي و خيلي چيز هاي ديگر نافع است كه بيش از اين از شرح آنها معذورم.

اسم سي ام – يَا مُذِلَّ كُلِّ جَبَّارٍ بِقَهْرِ عَزِيزِ سُلْطَانِهِ . اگر كسي كار و بار او بسته باشد و هيچ كار به مراد وي انجام نگيرد بگيرد دل گوسفند سياه را و هفتصد مرتبه اين اسم را بر آن بخواند و بر آن دل گوسفند فوت كند و بعد اين اسم را بنويسد و درميان آن دل بگذاردودر مسجد دفن كند كار او گشاده گردد . و به جهت هلاكت دشمن يك هفته هر روزي هزار بار با اعتقاد درست بخواند كه دشمن هلاك شود و به جهت دوستي هفتصد بار بر شكر بخواند و بخورد مطلوب دهد دوست او شود .

 اسم سي يكم – يَا نُورَ كُلِّ شَيْ‏ءٍ وَ هُدَاهُ أَنْتَ الَّذِي فَلَقَ الظُّلُمَاتِ نُورُهُ . اگر كسي را دشمني باشد و بخواهد بر وي فايق آيد روز يكشنبه روزه بگيرد وآنگاه غسل كند و جامه ي پاك بپوشد و به صحراي خالي ازآدم و حيوان برود هزار و هفتصد بار اين اسم را بخواند و حاجت طلبد بر دشمنش ظفر يابد بفرمان خداي تعالي.

اسم سي دوم- يَا قُدُّوسُ الطَّاهِرُ مِنْ كُلِّ سُوءٍ فَلَا شَيْ‏ءَ يُعَازُّهُ مِنْ خَلْقِهِ . اگر بخواهي كسي را ذليل كني و يا آنكه عزيز نمايي طوري كه از گدايي به پادشاهي رسد و آنچه بخواهي بر او ميسر شود در مدت يكماه مداومت به خواندن اين اسم نمايد و هر چه بيشتر خواند نافعتر خواهد بود و بعد از يكماه هم هميشه مشغول خواندن باشد بهتر بود و تاثيرش بيشتر شود.

اسم سي و سوم- يَا عَالِي الشَّامِخُ فَوْقَ كُلِّ شَيْ‏ءٍ عُلُوُّ ارْتِفَاعِهِ. اگر كسي در رنج و بلا و شدت باشد اين اسم را بخواند رفع گردد و اگر بخت كسي بسته شده باشد به اين اسم مداومت نمايد بختش باز شود . و اگر كار كسي بسته شده باشد بگيرد دل گوسفند سياه نر را برآن هفتصد بار بخواند و فوت كند و اسم را بنويسد و در ميان دل بگذارد و در زير سقف مسجدي دفن كند گشاده گردد و روشني در كارش ظاهر شود.

اسم سي وچهارم- يَا مُبْدِئَ الْبَدَايَا وَ مُعِيدَهَا بَعْدَ فَنَائِهَا بِقُدْرَتِهِ . اگر كسي به خواندن اين اسم مداومت نمايد كارهاي ديني و دنيوي او آراسته شود و همه كس مطيع وي شوند.

اسم سي و پنجم –يَا جَلِيلُ الْمُتَكَبِّرُ عَلَى كُلِّ شَيْ‏ءٍ فَالْعَدْلُ أَمْرُهُ وَ الصِّدْقُ وَعْدُهُ . اگر كسي مريضي سخت داشته باشد اين اسم را سه بار بر او بخوانند و بر او بدمند شفا يابد و اگر حكم قتل كسي را صادر كرده باشند سه بار اين اسم را بر او بخوانند و فوت كنند از مرگ خلاص شودو اگر كسي به خواندن اين اسم مداومت نمايد نزد بزرگان محترم گردد و همه محتاج وي شوند .

اسم سي وششم – يَا مَحْمُودُ فَلَا تَسْتَطِيعُ الْأَوْهَامُ كُلَّ شَأْنِهِ وَ مَجْدِهِ . اگر كسي مدت چهل روز ترك حيواني كند و تر شغل دنيا نمايد و بي تكلّم (بدون حرف زدن) هر روز و هر شب هزار و پنجاه و نه مرتبه اين اسم را بخواند صاحب نفس قدسي و مقامات عاليه گردد و همه چيز در اطاعت او باشد و عجايبها مشاهده كند .

اسم سي و هفتم – يَا كَرِيمَ الْعَفْوِ ذَا الْعَدْلِ أَنْتَ الَّذِي مَلَأَ كُلَّ شَيْ‏ءٍ عَدْلُهُ . اگر كسي خواهد كه خدا از گناهان او در گذرد و شهره ي آفاق شود به اين اسم مداومت كند مراد حاصل شود.

اسم سي هشتم –يَا عَظِيمُ ذَا الثَّنَاءِ الْفَاخِرِ وَ ذَا الْعِزِّ وَ الْمَجْدِ وَ الْكِبْرِيَاءِ فَلَا يَذِلُّ عِزُّهُ . اگر كسي مديون باشد به اين اسم مداومت نمايد بزودي دينش ادا شود اگر پادشاه يا بزرگي بر او غضب نمايد هزار بار بخواند غضب پادشاه يا ارباب به مهرباني و دوستي تبديل شود .

اسم سي و نهم –يَا عَجِيبُ فَلَا تَنْطِقُ الْأَلْسِنَةُ بِكُلِّ آلَائِهِ وَ ثَنَائِهِ . اگر كسي قسمت دنيايي خواهد و يا هر مراديكه داشته باشد به خواندن اين اسم مداومت نمايد جميع مراد و خواسته ي وي حاصل شود

 اسم چهلم – يَا غِيَاثِي عِنْدَ كُلِّ كُرْبَةٍ وَ يَا مُجِيبِي عِنْدَ كُلِّ دَعْوَةٍ أَسْأَلُكَ اللَّهُمَّ يَا رَبِّ الصَّلَاةَ عَلَى نَبِيِّكَ مُحَمَّدٍ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ أَمَاناً مِنْ عُقُوبَاتِ الدُّنْيَا وَ الْآخِرَةِ وَ أَنْ تَحْبِسَ عَنِّي أَبْصَارَ الظَّلَمَةِ الْمُرِيدِينَ بِيَ السُّوءَ وَ أَنْ تَصْرِفَ قُلُوبَهُمْ عَنْ شَرِّ مَا يُضْمِرُونَ إِلَى خَيْرِ مَا لَا يَمْلِكُهُ غَيْرُكَ اللَّهُمَّ هَذَا الدُّعَاءُ وَ مِنْكَ الْإِجَابَةُ وَ هَذَا الْجُهْدُ وَ عَلَيْكَ التُّكْلَانُ وَ لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ الْعَلِيِّ الْعَظِيمِ‏. اگر كسي اين اسم را هميشه بخواند نزد سلاطين عزيز و مكرم گردد و هيچكس بر وي دست نيابد و از دزدان و غيره در امان باشد و بايد اين اسم را نوشته و نزد خود نگهدارند و هر گز از خود دور نكنند. شرح اين اسماء ادرسيه خيلي زياد بود مختصر كرديم تا ملال حاصل نشود. و من الله التوفيق به نقل از حسن بصرى چنين يافتيم : وقتى خداوند ادريس عليه السلام را به سوى ملتش فرستاد، اين نام ها را بدو آموخت و فرمود كه : ((تنها خود آرام آن ها را بگو و بر مردمان آشكار مساز كه مرا بدان بخوانند.)) از کتاب ((مهج الدعوات و منهج العنايات )) کتاب ابن طاووس

بازنشر : سایت دعاگو

درباره ی admin

3 دیدگاه

  1. سلام . اینهمه در شرح اثار دعا دیدم . ولی متاسفانه در هیچ جایی معانی انرا نتوانستم پیدا کنم . ممنون

  2. با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما.
    باید تشکر کنم بابت گذاشتن فتحه و کسره برای اسماء ادریسی، بنده از این اسما واقعا معجزه دیدم…….. در کل سپاس گذارم

  3. با عرض سلام آیا خواندن این ذکرها ضرری نداره ومی توان در یک روز چند ذکر مختلف رو گفت؟آیا واقعا همین اثررو برای همه دارند ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *