خانه / ذکر و دعا برای رزق و روزی / دعا و دستورالعمل های مجرب به جهت افزایش روزی – آیات قرآنی برای وسعت رزق

دعا و دستورالعمل های مجرب به جهت افزایش روزی – آیات قرآنی برای وسعت رزق

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرانی دعاگو 2agoo.com دعا و دستورالعمل های مجرب به جهت افزایش روزی – آیات قرآنی برای وسعت رزق را برای شما عزیزان قرار دادیم .

دعا و دستورالعمل های مجرب به جهت افزایش روزی - آیات قرآنی برای وسعت رزق
دعا و دستورالعمل های مجرب به جهت افزایش روزی – آیات قرآنی برای وسعت رزق

دعا و دستورالعمل های مجرب به جهت افزایش روزی – آیات قرآنی برای وسعت رزق,دستورالعمل قوی برای زیاد شدن رزق و روزی,داستان پولدار و ثروتمند شدن مرد فقیر,نسخه ای تضمینی و موثر مخصوص وسعت رزق و روزی,نقوا و پرهیزکاری برای زیاد شدن روزی,افزایش روزی با خوش رفتاری و حسن خلق,آیه قرآنی برای فراخی رزق و روزی,احسان و نیکی به والدین موجب زیاد شدن روزی

دعا و دستورالعمل های مجرب به جهت افزایش روزی – آیات قرآنی برای وسعت رزق

 بسم الله الرحمن الرحيم

در کنار کار و تلاش و عمل به آیات و روایات رزق و روزی شما بیشتر می شود و انشاء الله به فضل خدا پولدار می شوید و البته قبل از پولدار شدن از خدا بخواهيد كه اول ظرفيتش را به ما بدهد و بعد پولداريش را تا مثل بعضي ها نشويم .

 

رزق و روزى كرم كور در سخره

مى گويند حضرت سليمان در كنار دريا نشسته بود ، مورچه اى را ديد دانه گندمى را برداشته و به سوى دريا مى رود ، تا به آب رسيد ناگهان قورباغه اى سر از آب بيرون آورد  و دهانش را باز كرد مورچه داخل دهان او شد و قورباغه به آب فرو رفت و حضرت سليمان عليه السلام با تعجب در اين باره فكر مى كرد.

بعد از دقايقى دوباره قورباغه از آب بيرون آمد و دهانش را باز كرد و مورچه از دهانش خارج شد و دانه همراهش نبود.

حضرت سليمان عليه السلام سبب كارش را از او پرسيد ، عرض كرد: يا نبى الله در ته اين دريا سخره اى تو خالى است كه كرم كورى خدا او را همانجا آفريده و توانائى ندارد كه بيرون آيد و معاش خود را جويد و خدا مرا موكل روزى او كرده و خدا اين قورباغه را مسخر من ساخته كه مرا حمل كند و نزد آن كرم كور ببرد و او دهانش را به سوراخ آن سخره مى گذارد و من وارد آن سخره مى شوم و روزيش را به او مى رسانم و بعد از همان سوراخ خارج و به دهان قورباغه وارد مى شوم و او از دريا مرا بيرون مى آورد و آب در دهانش به من ضررى نمى رساند.

حضرت سليمان عليه السلام فرمود: آيا تسبيحى از او شنيده اى؟ عرض كرد: بله شنيدم ، مى گويد: اى آنكه در داخل اين سخره در زير اين دريا روزى مرا فراموش نمى كنى به رحمتت سوگند كه بندگان مؤمن خود را فراموش نكن.

تقوا = پولداري

خداوند كريم در قرآن مجيد مي‎فرمايد :

« وَ مَنْ يَتَّقِ اللهَ يَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجَاً وَ يَرْزُقْهُ مِنْ حَيْثُ لايَحْتَسِبُ وَ مَنْ يَتَوَكَّلْ عَلَي‎ اللهِ فَهُوَ حَسْبُهُ »« سورة طلاق ، آية 3 »

 

هر كه خدا ترس و پرهيزگار شود خداوند متعال راه بيرون رفتن ( از گناهان و حوادث عالم ) را بر او مي‎گشايد و از جائي كه گمان نبرد به او روزي عطا مي‎كند و هر كه ( در هر كاري ) بر خدا توكل كند ، خدا او را كفايت خواهد كرد كه خدا امرش ( بر همة عالم ) نافذ و روان است .

« خلاصه التفاسير مرحوم إلهي قمشهي »        

 

پرنده‎اي خانواده‎اي را ثروتمند كرد

برازجان ـ خبرنگار كيهان : پرنده‎اي ، يك خانواده محروم روستاي برازجان را ثروتمند كرد !

جريان از اين قرار است كه در روستاي « هفت جوش حيدري » برازجان نوجوان يك خانوادة روستائي كه نيمه شب به دستشوئي رفته بود ، متوجه شد كه حيواني با دو چشم عجيب و براق به سوي او خيره شده است ، اين نوجوان كه سخت ترسيده بود ، پدرش را از خواب بيدار كرد و موضوع را با او درميان گذاشت پدر فوراً با در دست گرفتن اسلحة سرد به سمت دستشوئي رفت و با روشن كردن چراغ ، پرنده‎اي زيبا و گران قيمتي را كه « بحري » نام دارد ميهمان خانة خود ديد و بسيار خوشحال شد .

پدر با ديدن اين پرندة كمياب ، خوشبختي را به پسرش مژده مي‎دهد و پرنده را گرفته و آنرا به قيمت پنج ميليون تومان مي‎فروشد .

گفتني است اين گونه پرندگان در كشورهاي حاشية خليج فارس بين 30 الي 200 ميليون تومان خريدار دارد و عده زيادي از صيادان براي صيد اين پرنده ماهها در كمين مي‎نشينند تا بتوانند يكي از آنها را شكار كرده و با فروش آن پولدار و ثروتمند شوند .

 

توضيح :

خداوند منان مي‎فرمايد : اگر با تقوي بشويد از جائي  رزق و روزي شما را مي‎رسانم از راهي كه به فكر شما نرسيده باشد .

و اين امر خداوند متعال به اين پرندة زيبا بود كه برو و بر روي ديوار اين خانة آدم فقير و متدين و با تقوي بنشين و زندگي آنها را از اين رو به آن رو كُن .
اين خبر حدود سال 75 در روزنامه كيهان درج شد  و 5 ميليون تومان آن زمان ، خيلي پول بود و مي‎شد با اين پول خانة خوبي در شهر خريداري كرد .

      حالا هر كه طالب تفضل إلهي و رزق و روزي فراوان از راهي غير قابل تصور است ، تقواي إلهي را پيشة كند  و منتظر عنايت إلهي باشد

« إنَّهُ لايُخْلِفُ الْميعاد » بدرستي كه خداوند مهربان خلاف وعده نمي‎كند .

 

توسل به حضرت جواد عليه السلام

شيخ عباس قمي « ره » مي‎گويد : علماء اعلام روزها را دوازده ساعت تقسيم كرده‎اند و هر ساعتي را به امامي نسبت داده‎اند و ساعت نه هر روز ، متعلق به آقا امام جواد عليه السلام است و توسل به آن حضرت در اين ساعت براي وسعت رزق نافع است و شايسته است كه در توسل به آن حضرت اين دعا را بخواند :

« اَللَّهُمَّ إنّي اَسْئَلُكَ بِحَقِّ وَلِيِّكَ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ عَلَيْهِ السَّلامُ إّلا جُدْتَ بِهِ عَلَيَّ مِنْ فَضْلِكَ وَ تَفَضَّلْتَ بِهِ عَلَيَّ مِنْ وُسْعِكَ وَ وَسَّعْتَ بِهِ عَلَيَّ مِنْ رِزْقِكَ وَ اَغْنَيْتَني عَمَّنْ سِواكَ وَ جَعَلْتَ حاجَتي إلَيْكَ وَ قَضائها عَلَيْكَ إنَّكَ لِما تَشاءُ قَديرٌ »

همچنين اين دعا بعد از نمازهاي واجب ، جهت اداء دين و رزق مجرّب است .

« منتهي الآمال ، جلد 2/580 ، در احوالات امام جواد عليه السلام »     

 

بعضي از خواص حج و عمره

آقا امام صادق عليه السلام فرمودند : كه آقا امام زين العابدين عليه السلام مكرر مي‎فرمودند : حج و عمره بجاي‎ آوريد ، تا بدنهايتان سالم و روزي شما وسيع و ايمان شما شايسته و مخارج زندگي خود و مخارج مردم و مخارج خانوادة خود را نيز تأمين نمائيد. « ثواب الاعمال ، ص 108 »     

 

چرا در هنگام دعا دست به آسمان برداريم ؟

عبد الله بن سبأ عرضه داشت يا اميرالمؤمنين مگر خدا همه جا نيست ؟ حضرت فرمودند : چرا ، گفت : پس چرا دست به آسمان برداريم ؟ حضرت در جواب فرمودند : واي بر تو مگر در قرآن نمي‎خواني « وَ فِي السَّماءِ رِزْقُكُمْ وَ ما تُوعَدُونَ »« سورة ذاريات ، آية 22‌ »

روزي شما و آنچه به شما وعده مي‎دهند در آسمان است پس رزق را اگر از جاي خودش‎ كه به حكم خدا آسمان است طلب نكنيم ، از كجا بجوئيم .

« تحف العقول ، ص 180 »

 

قصد گناه = محروم شدن از روزي

آقا امام صادق عليه السلام فرمودند : همين كه مؤمن قصد بجا آوردن گناه كند از روزي محروم مي‎شود .

 « إنَّ الْمُؤْمِنَ لَيَنْوِي الذَّنْبَ فَيُحْرَمُ رِزْقَهُ »« عقاب الأعمال ، ص 549 »

 

حُسن خلق = روزي زياد

آقا امام صادق عليه السلام مي‎فرمايند : حُسن خُلق روزي آدم را زياد مي‎كند. « مشكوه الانوار »

 

رزق و روزي در اين آيه آمده است

آقا امام صادق عليه السلام مي‎فرمايند : هر كه روزي 200 مرتبه اين آيه را بخواند ، رزق و روزي او زياد شود « اللهُ لَطيْفٌ بِعِبادِهِ يَرْزُقُ مَنْ يَشاءُ وَ هُوَ الْقَوِيُّ الْعَزيْز »« سوره شوري ، آيه 19 » خداوند متعال به بندگان لطف و محبت بسيار دارد و هر كه را بخواهد روزي مي‎دهد و او بر هر چيز تواناي مطلق و مقتدر و غالب است .

 

احسان به والدين رزق و روزي را زياد مي‎كند

آقا امام صادق عليه السلام مي‎فرمايند : احسان به والدين باعث طول عمر و فراخي رزق و روزي و نجات از آتش   و لذت از زندگي و رضاي خدا و عزّت دنيا و آخرت و دُچار نشدن به فقر و داخل شدن به بهشت است و روز رستاخيز چيزي مانند ابري آورده شود و پشت سر مؤمن بيفتد و او را به بهشت درآورد و گفته مي‎شود اين احسان به والدين است .

ممكن است كسي پدر و مادرش در قيد حيات نباشند و به رحمت خدا رفته باشند و پيش خود بگويد كه من چگونه به آنها احسان كنم ؟ ما مي‎توانيم با خواندن سوره‎اي قرآن و دادن خيرات جهت شادي روح آنها و يا در حرم مطهر نائب الزيارة آنها باشيم و بدين طريق آنها را شاد كنيم و اگر قرض و ديني داشته باشند آنها را ادا كنيم و اگر نماز و روزه‎اي بر گردن آنهاست نيابت از آنها روزه بگيريم و نماز بخوانيم و به اين وسيله آنها از عذاب آخرت رهائي مي‎يابند و بسيار خوشحال مي‎شوند و در اين موقع است كه آنها براي ما دعا مي‎كنند و آنوقت است‎ كه زندگي ما از اين رو به آن رو مي‎شود و مشكلات زندگي ما به حد اقل خواهد رسيد و همچنين اگر ما به ياد آنها بوديم فرزندان ما هم به ياد ما خواهند بود .

 

دعاي پدر در حق فرزند مستجاب است

جواني بود بي‎كار و بي‎عار و ولگرد ، سربار جامعه و خانواده بود ، پدرش آدم خوبي نبود و فوت كرده بود و در آن دنيا در عذاب بود ، اين جوان دوستاني داشت كه يكي از آنها آدم خوبي بود و گاه و بي‎گاه اين جوان را نصيحت مي‎كرد ، گاهي به او مي‎گفت : پدرت الآن در اون دنيا گرفتار است يك خيراتي براي او بفرست تا خوشحال شود و تو را دعا كند .

يك روزي كنار رود آبي بودند ، آن دوست خوب دوباره به اين جوانك گفت : چرا به ياد پدرت نيستي اون گرفتاره و در عذاب معذب ، پسر نارحت شد و گفت : بابا اينقدر نگو براي پدر خيرات كُن ، پدرم براي من چي‎گذاشت ؟! هيچي نگذاشت و من الآن آس و پاسم و هيچ چيز در بساط ندارم ، يك مُشت آب به شوخي برداشت و ريخت گفت : اين هم خيرات براي پدرم  ديگه نگو براي پدرت خيرات بفرست ، راضي شدي .

در كنار رود آب يك بچه ماهي كوچكي در خشكي افتاده بود و در حال جان دادن بود مُشت آب اين جوان روي اين بچه ماهي اُفتاد و از مرگ نجات پيدا كرد  ماهي كوچك نفسي تازه كرد و دعا كرد ،گفت : خدايا اين جوان مرا از مرگ حتمي نجات داد ، خدايا پدرش را بيامرز  خداوند متعال دعاي اين بچه ماهي را مستجاب كرد و او را بخشيد ، پدر اين جوان از گرفتاري و عذاب آن دنيا آزاد شد .

خداوند والا مرتبه در قرآن كريم مي‎فرمايد : هفت آسمان و زمين و هر چه در آنهاست همه بستايش و تنزيه خدا مشغولند و موجودي نيست جز آن كه ذكرش تسبيح و ستايش حضرت اوست و ليكن شما تسبيح آنها را نمي‎فهميد « تُسَبِّحُ لَهُ السَّمواتُ السَّبْعُ وَ الْأرْضُ وَ مَنْ فيْهِنَّ وَ إنْ مِنْ شَئٍ إّلا يُسَبِّحُ بِحَمْدِهِ وَ لكِنْ لاتَفْقَهوُنَ تَسْبيحَهُمْ »« سورة بني اسرائيل ، آية 44 » تمام موجودات داراي درك و شعورند و تسبيح و نماز دارند و در هنگام كمك به آنها ما را دعا مي‎كنند ، خداوند پدر اين جوان را به دعاي اين بچه ماهي بخشيد .

در عالم برزخ مأموران عذاب آمدند گفتند به شما عفو خورده آزاديد ، پدر خيلي خوشحال شد و علت را جويا شد ، قصة بچه ماهي را برايش گفتند ، پدر وقتي فهميد كه پسرش باعث نجاتش از عذاب شده خيلي خوشحال شد و براي سعادت پسرش دعا كرد ، دعاي پدر مستجاب شد ، خداوند عالم دعاي پدر در حق فرزند را مستجاب مي‎كند اگر چه در دنياي ديگري باشد . زماني نگذشت كه جوان بي‎كار و از همه جا رانده شده  عزيز و آبرومند شد ، صاحب شغل و حرفه و درآمد آبرومندانه‎اي شد ، ازدواج كرد ، خانه خريد و صاحب اولاد شد و طعم خوشبختي را بواسطه دعاي پدر چشيد خلاصه دعاي پدر و مادر انسان را در دو دنيا سعادتمند و عزيز مي‎كند .

 

تقسيم روزي بين سپيده دم و طلوع آفتاب

آقا اميرالمؤمنين علي عليه السلام مي‎فرمايند : بين سپيده دم و طلوع آفتاب بدنبال روزي رويد كه از گردش روي زمين در تحصيل رزق مفيدتر است و اين ساعتي است كه خداي عزّوجلّ روزيها را ميان بندگان قسمت مي‎فرمايد .

« تحف العقول ، ص 161 »

 

 

مژده باد تو را به مال و ثروت

اسحاق بن عمار مي‎گويد : به آقا امام صادق عليه السلام عرض كردم ، من تصميم گرفته‎ام هر سال يا خودم حج به جا آورم و يا فردي از خانواده‎ام را روانة حج نمايم  حضرت فرمودند : چنين تصميمي گرفته‎اي ؟ گفتم : آري حضرت فرمودند : پس يقين داشته باش كه اموالت زياد خواهد شد و مژده باد تو را به مال و ثروت .

« ثواب الاعمال ، ص 9 »

 

خواص سخن و اخلاق خوب

آقا امام سجاد زين العابدين عليه السلام مي‎فرمايند : سخن خوب و آميخته به اخلاق و ادب مال را زياد مي‎كند و رزق را افزايش مي‎دهد و اجل را به تأخير مي‎اندازد و آدمي را نزد خانواده‎اش محبوب مي‎نمايد و سرانجام صاحبش را به بهشت جاودان و رحمت نامحدود باري تعالي برخوردار مي‎سازد .

 « امالي شيخ صدوق ، ص 2 »                                      

 

هر كه هر روز سي بار تسبيح گويد

آقا امام صادق عليه السلام مي‎فرمايند : هر كه خدا را هر روز سي بار تسبيح گويد خداوند تبارك و تعالي از او هفتاد نوع بلا دفع مي‎كند كه كمترينش فقر است.

« مَنْ سَبَّحَ اللهَ كلّ يَوْمٍ ثلاثينَ مَرَّة دَفَعَ الله تَبارَكَ وَ تَعالي عَنْهُ سَبْعيْنَ نُوْعَاً مِنَ الْبَلاء أدْناها الْفَقْر  »« امالي شيخ صدوق ، ص 55 »       

 

هر كه آية الكرسي بخواند

آقا امام باقر عليه السلام فرمودند : هر كه يك بار آيه الكرسي بخواند ، خداوند هزار بد دنيا و هزار بد آخرت را از او بگرداند كه آسانترين بد دنيا فقر باشد و آسانترين بد آخرت كه عذاب قبر است. « امالي شيخ صدوق ، ص 98 »

« مَنْ قَرَأ آيَة الْكُرْسيْ مَرَّة صَرَفَ الله عَنْهُ اَلْف مَكْروُه مِنَ الدُّنـْيا وَ اَلْف مَكْرُوه مِنَ الآخِرَة اَيْسَر مَكْرُوه الدُّنـْيا اَلْفَقْر وَ اَيْسَر مَكْرُوه الآخرة عَذاب الْقَبْر »

 

خدا گر زحكمت ببندد دَري ـ زرحمت گُشايد دَرِ ديگري

آقا امام صادق عليه السلام فرمودند : هرگز دري از روزي به روي بنده مؤمن بسته نمي‎شود ، مگر آنكه خداي مهربان دري بهتر از آن به روي او خواهد گشود .

« نشان از بي نشانها ، ص 380 »      

 

سوره واقعه و نماز شب موجب ثروت است

پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله فرمودند : خواندن سورة واقعه بعد از نماز عشاء موجب مكنت و ثروت مي‎شود و نماز شب نيز باعث زياد شدن رزق و روزي انسان مي‎شود. « نشان از بي‎نشانها »

   
 
روز جمعه ناخن و سبيل را كوتاه كُنيد

يكي از اصحاب مي‎گويد : به آقا امام صادق عليه السلام گفتم به من چيزي تعليم بفرمائيد كه با آن جلب روزي كنم  حضرت فرمودند : ناخنها را و شارب خود را كوتاه كُن و حتماً اين كار را در روز جمعه انجام بده. « ثواب الاعمال ، ص 59 »

 

از پس تجارت هر تاجري پشتيباني قرار دهم

از آقا امام باقر عليه السلام روايت شده كه رسول خدا صلي الله عليه و آله فرمودند : خداوند عزّوجلّ مي‎فرمايد : سوگند به عزّت و جلالم و بزرگي و كبريائم و نور و برتري مقامم ، هر بنده‎اي‎ كه دلخواه خود را بر دلخواه من مقدم بدارد ، كارش را پريشان كنم و دنيايش را درهم سازم و دلش را به او مشغول كنم و از دنيا بر او ندهم جز آنچه برايش مقدر كرده‎ام .

و سوگند به عزّت و جلال و بزرگي و نور و برتري و بلندي مقامم كه هيچ بنده‎اي دلخواه مرا بر دلخواه خود مقدم ندارد ، جز آنكه فرشتگان من او را نگهباني كنند و آسمانها و زمينها روزي او را متكفّل‎گردند و از پس تجارت هر تاجري پشتيباني براي او قرار دهم و نگران او باشم و دنيا را هم در حالي‎كه نخواهد به جانب او رو كند .

توضيح : علامه مجلسي مي‎فرمايد : در معناي « و از پس تجارت هر تاجري پشتيباني براي او قرار دهم » مقصود اين است كه دل تجار را مسخر او كنم و در دلهاي آنها اندازم تا سهمي از بهرة تجارت خود را به او بدهند .  

« اصول كافي ، جلد 4/30 »

 

يا رزّاق‏ُ ، يا رزّاق‏ُ ، يا رزّاق‎

رزّاق : يعني روزي دهندة هر روزي خواري ، بدان قدر كه غايت او باشد ، اين نامي است كه فرشته‎ها بر كٍشته‎ها مي‎خوانند و از بركت اين اسم ، دانه در خوشه‎ها پيدا مي‎شود و بر هر دانه نامي نوشته است ، كه رزقِ كيست پس اهل تحقيق گويند : هر كه بخواهد احصاي اين اسم كند بايد كه آب و طعام را از بنده‎هاي خدا دريغ ندارد و غم روزي نخورد و اهل طريقت گويند : هر كه چهار طرف خانة خود ، در هر ركني صد بار بگويد اين اسم را به ياء ندا ، يعني « يا رزاق » بگويد ، فقر و درويشي هرگز به خانه او راه پيدا نمي‎كند .

« كليات اسماء الحسني تصحيح : شب زنده‎دار »                                 

 

يا مَلِك‏ُ ، يا ملِك‏ُ ، يا مَلِك‎

مَلِك : يعني پادشاه ، فرمانروا بر جميع مخلوقات و هر كه خواهد كه دعوت اين اسم كند ، بايد كه به حقيقت ، حق تعالي را بزرگ داند و هر چه طلب كند از وي خواهد و طمع از مخلوقات قطع كند و همه را چون خود فقير و حقير و محتاج داند ، تا الله او را از ملك و ملكوت بهره‎مند گرداند و بزرگان گفته‎اند : ذاكر اين اسم محتاج نگردد و آقا امام رضا عليه السلام مي‎فرمايند : هر كه هر روز 9 نوبت اين اسم را تكرار كند ، از خلق بي‎نياز گردد و دولت دنيا و آخرت بيابد .     

 

 

يا سَميع ُ، يا سَميع ُ، يا سَميع

سَميع : يعني شنوندة هر رازي از مخفي و آشكار ، اهل حقيقت گويند : هر كه بخواهد احصاي اين اسم كند بايد كه زبان و گوش را از دروغ و غيبت نگاه دارد و از گفتن و شنيدن لغويات بپرهيزد و بعضي بر اين عقيده‎اند اسمي كه با شرايط بجاي آورند و مستجاب الدعوه گردند ، اين اسم است و خداوند عزّوجلّ در قرآن مجيد خود چند جا ، سميع و بصير و سميع و عليم آورده و هر آيه و دعائي كه كلمة سميع و عليم در آن مندرج است خاصيتها گفته‎اند ، آقا امام رضا عليه السلام فرمودند : هر كه در هر روز پيش از آنكه سخن دنيا گويد ، بعد از اداي نماز صبح   هفت مرتبه بگويد :

« فَسَيَكْفيْكَهُمُ اللهُ وَ هُوَ السَّميْعُ الْعَليْم »

خداوند متعال از بركت اين كلمات قرآني ، جمله مهمات او را در آن روز كفايت كند و اگر ورد سازد و بعد از نماز فريضه ( نماز واجب ) به قرائت اين آيه قيام نمايد هرگز به هيچ چيز محتاج نگردد و مرادات او را حضرت سميع به قدرت كامله كفايت سازد. « كليات اسماء الحسني »

 

كوتاه كردن ناخنها = روزي فراوان

ابو بصير مي‎گويد : آقا امام صادق عليه السلام از پدرانش عليهم السلام روايت كرد كه رسول خدا صلي الله عليه و آله فرمودند : چيدن ناخنها از درد بزرگ جلوگير كرده و روزي را فراوان مي‎كند. « ثواب الاعمال ، ص 58 »

« تَقْليْمُ الأظْفارِ يَمْنَعُ الدّاءَ الأعْظَم وَ يَزيْدُ فِي الرِّزْقِ »

 

بعضي از خواص وضو

پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله مي‎فرمايند : وضو پيش  از غذا فقر را از بين ببرد و بعد از غذا وسواس را زايل كند و چشم را نيرو دهد .

« نهج الفصاحه ، سخن 3198 »

البته اين خواص براي وضوئي است كه درست انجام گرفته باشد و جامع الشرايط باشد :

1ـ وضوئي كه همراه اسراف نباشد : وضوي خيلي‎ افراد همراه اسراف است و اصلاً توجه ندارند كه در هنگام وضو دارند اسراف مي‎كنند و شيطان را خوشحال مي‎كنند خداوند اسراف كاران را دوست ندارد « إنـَّهُ لايُحِبُّ الْمُسْرِفينَ » مي‎خواهيم ثواب كنيم گناه مي‎كنيم و متوجه نيستيم و سالهست با اسراف وضو مي‎گيريم و غافليم .

بابا وقتي مي‎خواهيد وضو بگيريد براي شستن هر موضع شير آب را ببنديد و آب را يكسره باز نگذاريد ، وقتي آب يك سره باز باشد ، سعي مي‎كنيم كه با عجله  و دستپاچگي وضو بگيريم و ممكن است موضعي درست به آن آب نرسد كه در اين صورت وضوي ما باطل است و نمازي هم كه با اينگونه وضو بخوانيم آنهم باطل است .

2ـ در وضو عجله نبايد كرد

3ـ با آب حلال وضو گرفته شود

4ـ با آب مطلق وضو گرفته شود

5ـ اگر از ظرف آب براي وضو استفاده كرديم خودمان روي دستمان آب بريزيم و از كسي كمك نگيريم .

6ـ نيت وضو قربةً إلي الله باشد .

بعضي خواص انگشتر عقيق

آقا امام رضا عليه السلام فرمودند : انگشتر عقيق فقر و درويشي و نفاق را برطرف مي‎كند .

« حلية المتقين ، ص 16  »

اثر دعای بعد از طلوع فجر

رسول خدا صلى الله وعليه وآله فرمود: قسم به كسى‏كه جان محمّد در دست اوست، دعاى شخص بعد از طلوع فجر تا طلوع آفتاب در رفع نيازها از سير و سفر در زمين براى تجارت و بدست آوردن روزى كارسازتر است.

عَنْ رَسُولِ اللَّهِ‏صلى الله وعليه وآله أنَّهُ قالَ: وَالَّذى نَفْسُ مُحَمَّدٍ بِيَدِهِ، لَدُعاءُ الرَّجُلِ بَعْدَ طُلُوعِ الْفَجْرِ اِلى طُلُوعُ الشَّمْسِ، لَأَنْجَحُ فى ‏الْحاجاتِ، مِنَ الضَّارِبِ بِمالِهِ مِنَ الْأرْضِ » .مستدرك الوسائل

**************************************

دعایی سریع الاجابه و قوی مخصوص افزایش رزق و روزی

دعایی سریع الاجابه و قوی مخصوص افزایش رزق و روزی
دعایی سریع الاجابه و قوی مخصوص افزایش رزق و روزی

مطلبی که امروز در سایت ذکر و دعاهای مجرب و سریع الاجابه دعاگو 2agoo.com برای شما عزیزان قرار دادیم دعایی سریع الاجابه و قوی مخصوص افزایش رزق و روزی می باشد . امیدوارم کارگشای مشکلات شما دوستان عزیز واقع شود . التماس دعا داریم از تک تک شما بزرگواران .

با نام و یاد خدا ذکر شریف و مجرب یا فَتّاحُ یا رَزّاقُ یا واسِعُ را ابتدا در روز دوشنبه و یا چهارشنبه شروع کند و به مدت ۴۰ روز و روزی ۱۵٣ مرتبه قرائت نماید و در روز اخر ۱٧٨ مرتبه قرائت نماید

تهیه و تنظیم : سایت دعاگو (مرجع کامل ذکر و دعاهای قرآنی مجرب)

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *