خانه / دسته‌بندی نشده / لحظه تحویل سال 98 چه ساعتی است – سال 98 نماد کدام حیوان است

لحظه تحویل سال 98 چه ساعتی است – سال 98 نماد کدام حیوان است

لحظه تحویل سال 98 چه ساعتی است – سال 98 نماد کدام حیوان است

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعاگو 2agoo.com لحظه تحویل سال 98 چه ساعتی است – سال 98 نماد کدام حیوان است را برای شما عزیزان قرار دادیم . لحظه و زمان و ساعت تحویل سال جدید 1398 روز پنجشنبه یک فروردین ساعت یک و بیست و هشت دقیق بامداد می باشد . سال 1398 به نام حیوان خوک نامگذاری شده است  …

لحظه تحویل سال 98 چه ساعتی است - سال 98 نماد کدام حیوان است
لحظه تحویل سال 98 چه ساعتی است – سال 98 نماد کدام حیوان است

لحظه تحویل سال 98 چه ساعتی است – سال 98 نماد کدام حیوان است,ساعت تحویل سال 98,سال 98 سال کدام حیوان است,تاریخ دقیق تحویل سال شمسی,کی سال جدید تحویل میشه,لحظه تحویل سال 98 چند شنبه است

لحظه تحویل سال 98 چه ساعتی است – سال 98 نماد کدام حیوان است

لحظه تحویل سال ۱۳۹۸ هجری شمسی به ساعت رسمی جمهوری اسلامی :

ساعت 1 و 28 دقیقه و 27 ثانیه بامداد

روز پنجشنبه ۱ فروردین ۱۳۹۸ هجری شمسی

مطابق ۱۳ رجب ۱۴۴۰  هجری قمری

و ۲۱ مارس ۲۰۱۹  میلادی

Thursday, March 21, 2019

برای تبریک به اقوام و آشنایان می توانید با مراجعه به صفحه ی پیام تبریک عید انواع اس ام اس های تبریک سال نو دوستانه، رسمی و عاشقانه را بخوانید. 

تقویم 98

نوروز و تاریخچه این جشن کهن

نوروز به عنوان یکی از کهن ترین و محبوب ترین جشن ها در میان ایرانیان است که در اوایل فروردین (نخستین روز سال خورشیدی ایرانی) و با شروع فصل بهار آغاز می شود. البته گفتنی است در دوران ایران باستان (حدود 4000 سال پیش در دوران خوارزمشاهیان) در این روز برای فرا رسیدن فصل سبز (فصل بهار) به پایکوبی و شادی می پرداختند. این رسم زیبا و دوست داشتنی ادامه پیدا کرده است تا به نسل های امروزی رسیده است و شاهد جشن های هر ساله در میان ایرانیان هستیم.

باید گفت که این جشن علاوه بر مناطق فلات ایران در کشورهای دیگر مانند تاجیکستان، قزاقستان، افغانستان، سوریه، چین و ترکیه برگزار می شود. این نشان دهنده این است که این جشن در تمامی دنیا در میان ایرانیان و مسلمانان محبوب می باشد و فاصله آن ها از کشور و آیین خود نمی تواند این روز زیبا را از خاطر آن ها پاک کند. البته در کشور های دیگر نوروز با نام های دیگر مانند Nauroz، Nowruz خوانده می شود.

لحظه تحویل سال 98 چه ساعتی است - سال 98 نماد کدام حیوان است
لحظه تحویل سال 98 چه ساعتی است – سال 98 نماد کدام حیوان است

این جشن نشان دهنده دوستی و صمیمیت و شادی و سرخوشی است که از گذشتگان به ما یادگار رسیده است. گذشته ها و آثار و علائم نشان می دهد که این جشن ایرانی بوده و سال های دور در میان اقوام ایرانی مرسوم بوده است. باید گفت که علت اصلی این جشن در ایام قدیم شروع فصل بهار بوده است. در این فصل سبز شدن و زیباتر شدن طبیعت و همچنین افزایش روزی نوید خوبی بوده و از همین رو جشن گرفته می شده است. نوروز با فرا رسیدن فصل سبز سال و با رویش شکوفه ها و گل های زیبا بسیار جلوه دارد و پیام زندگی ذوباره را منتقل می کند.

منشا اصلی برگزاری این جشن در زمان های گذشته به طور دقیق مشخص نمی باشد اما برخی از محققان منشاء را بابلیان (538 قبل از میلادی که کوروش بزرگ به بابل حمله کرد) و برخی دیگر زردتشتیان می دانند. البته جالب است که بدانید این جشن در شاهنامه ی فردوسی جزء اعمال کیومرث (نخستین شاه در شاهنامه) گفته شده است.

نوروز در زمان هخامنشیان

در این دوره (538 سال قبل از تاریخ میلادی است) کوروش بزرگ اعمالی را برای ترفیع سربازان و همچنین بخشش مجرمان در نظر می گرفتند. علاوه بر این ها شروع به پاکسازی شهرها در مقابل افراد و اعمال فساد می کرده اند.

لحظه تحویل سال 98 چه ساعتی است - سال 98 نماد کدام حیوان است
لحظه تحویل سال 98 چه ساعتی است – سال 98 نماد کدام حیوان است

البته این جشن در این دوران برای دیگر پادشاهان مانند داریوش یکم با اهمیت بوده است. نشانه ها و علائم بر روی سنگ نوشته ها نشانگر این است که هخامنشیان با نوروز آشنا بوده و جشن و پایکوبی می کرده اند.

نوروز در زمان ساسانیان

اردشیر بابکان بنیان گذار سلسله ی ساسانیان پس از پیروز شدن در جنگ با دولت روم خواستار برگزاری نوروز شد و از آن زمان در این دوره نوروز به رسمیت شناخته شد.

در این دوره 25 روز قبل از بهار (5 اسفند) مردم شروع به کاشت انواع حبوبات و غلات (برنج، گندم، جو، نخود، ارزن، و لوبیا) در محلی به نام دروازه ستون می کردند که محصولات تا روز اول عید رشد کرده و به بار بنشیند. در زمان هرمز اول آتش روشن کردن در روز اول نوروز مرسوم شد و در دوران هرمز دوم سکه دادن به دوستداران به عنوان عیدی متداول شد.

لحظه تحویل سال 98 چه ساعتی است - سال 98 نماد کدام حیوان است
لحظه تحویل سال 98 چه ساعتی است – سال 98 نماد کدام حیوان است

نوروز در زمان اشکانیان

جشن نوروز در این دوره بسیار با شکوه تر و به مدت شش روز جشن گرفته می شد و به دو دوره تقسیم می شده است. دوره ی اول از یکم تا پنجم فروردین بوده که آن را نوروز عامه (نوروز کوچک) می نامیدند و دوره ی دوم که در روز ششم فروردین جشن گرفته می شده و نوروز خاصه (نوروز بزرگ) نامیده می شده است.
در این روز افراد معمولی مانند دهقانان، روحانیان، سپاهیان، پیشه‌وران و اشراف به دیدار شاه رفته و مشکلات خود را بازگو می کردند و در روز ششم فروردین (نوروز خاصه) در صورت صلاح دید شاه ترتیب اثر داده می شد.

نوروز پس از اسلام

با توجه به اینکه جشن های بسیاری در این دوره با گذشت زمان فراموش شد اما همچنین نوروز جزء جشن های اصلی در این دوره می باشد. از دلایل اینکه نوروز هنوز جایگاه خود را پس از گذشت این همه زمان حفظ کرده است پیوند عمیق این رسم در آیین، تاریخ و فرهنگ ایران است.
اعراب پس از شکست شاهنشاهی ساسانی جشن نوروز را ممنوع و مردم را بر شادی و پاکوبی محکوم به پرداخت مالیات می کرده اند که این روال تا دوران پادشاهی امویه و عباسی ادامه داشت تا اینکه این جشن و آیین بزرگ بر مخالفت آن ها غلبه کرده و مجدد در میان مردم و حاکمان گرامی داشته شد.
تاریخ ایران نشانگر این است که جشن و شادی نوروز در دوران عباسیان، سلجوقیان و صفویان نیز محبوب بوده است و مورد احترام قرار می گرفته است.

رنگ سال تحویل 98

رنگ سال 98 در حقیقت هم زمان با ورود به سال جدید میلادی به مرجانی تغییر یافت، در حقیقت رنگ سال را مجله معروف پنتون به شکل هر ساله انتخاب میکند. رنگ مرجانی “Pantone 16-1546 Living Coral” که در زیر مشخص شده را میتوان ترکیبی از رنگ های صورتی و نارنجی دانست. این یک رنگ زنده و زندگی بخش است که میتواند آرامش را با خود به همراه بیاورد. رنگ سال گذشته میلادی، رنگ بنفش بود. 
پنتون برای انتخاب دقیق رنگ هر سال، یک تیم حرفه ای دارد که میزان استفاده از رنگ های گوناگون را رصد میکنند.  

لحظه تحویل سال 98 چه ساعتی است - سال 98 نماد کدام حیوان است
لحظه تحویل سال 98 چه ساعتی است – سال 98 نماد کدام حیوان است

 برای خیلی از مردم نام حیوان سال به دنیا آمدنشان مهم است و اغلب برای گرفتن فال و طالع بینی و … از آن استفاده می کنند و برای عده ای که تقویم و سر رسید چاپ می کنند این موضوع مهم است زیرا می خواهند از نماد این حیوان در محصولشان استفاده کنند.

حیوان سال 98 ، خوک

خوک ها از پستانداران می باشند و و از دسته گراز سانان ، خوک ها جزو حیوانات اهلی محسوب شده خوراک آنها تقریبا همه چیز است آنها هم گوشت میخورند هم گیاه و اینکه خوک ها بسیار باهوش هستند و به شدت به زندگی اجتماعی علاقه دارند.

برای تفکیک جنس نر از ماده این حیوان راحت ترین راه دندان این حیوان ( خوک ) می باشد که دندان جلوی نرها بصورت یک عاج است و در ماده ها اینگونه نیست.

خصوصیات سال خوک

برای اینکه خوک ها عاشق خوردن و خوابیدن هستند این سال را نماد تنبلی و چاقی میدانند، البته از جانب مثبت سال خوک نماد ثروت و زیادی نعمت می دانند.

خصوصیات متولدین سال خوک 

 افرادی که در سال خوک به دنیا می آیند معمولا انسان های رک گویی هستند و به چشم دیگران اجتماعی نیستند، آنها ظاهری آرام و قلبی مهربان دارند و البته استقلال کافی در زندگی ندارند، از خصوصیات بارز دیگر متولدین سال خوک می توان به این مورد اشاره کرد که تا وقتی به انها نزدیک نشدید آنها را قضاوت نکنید آنها فوق العاده مهربان و قلبی رئوف دارند.

مشاغل مناسب برای متولدین سال خوک

کمدین، هنرپیشه، تاجر، نقاش، شاعر، نویسنده، فیلم ساز، مهندس معمار، محقق، پزشک و تولید کننده.

مشاهیر و بزرگان متولد سال خوک

روچیلد اول، راکفلر اول و فورد اول، سن ایگناتیوس لویولا، فدریکوگارسیالورکا، فرانسواویون و آلبرت شوایترز، پاسگال، لوکوبوزیه، فیلد مارشال مونتگمری، مارشال فوخ و ژرژ پمپیدو، هنری هشتم، بیسمارک، الیورکرامول، مادام دومانتنون و فرانسواز ساگان.

آداب و رسوم عید نوروز در ایران:

لحظه تحویل سال 98 چه ساعتی است - سال 98 نماد کدام حیوان است
لحظه تحویل سال 98 چه ساعتی است – سال 98 نماد کدام حیوان است

 

مراسم چهارشنبه سوری قبل از عید نوروز

لحظه تحویل سال 98 چه ساعتی است - سال 98 نماد کدام حیوان است
لحظه تحویل سال 98 چه ساعتی است – سال 98 نماد کدام حیوان است

 

یکی از آیینهای نوروزی امروز که بایستی آمیزه ای از چند رسم متفاوت باشد  ” مراسم چهارشنبه سوری ” است که در برخی از شهرها آن را چهارشنبه آخر سال گویند.

برگزاری چهارشنبه سوری، که در همهً شهرها و روستاهای ایران سراغ داریم، بدین صورت است که شب آخرین چهارشنبه ی سال (یعنی نزدیک غروب آفتاب روز سه شنبه)، بیرون از خانه، جلو در، در فضایی مناسب، آتشی می افروزند، و اهل خانه، زن و مرد و کودک از روی آتش می پرند و با گفتن : ” زردی من از تو، سرخی تو از من “، بیماری ها و ناراحتی ها و نگرانی های سال کهنه را به آتش می سپارند، تا سال نو و عید  نوروز را با آسودگی و شادی آغاز کنند.

تا زمانی که از ظرف های سفالین چون، کاسه و بشقاب و کوزه، در خانه استفاده می شد، پس از خانه تکانی، کوزهً کهنه ای از پشت بام خانه به کوچه می انداختند؛ کوزه ای که در آن آب و چند سکه ریخته بودند. اسفند دود کردن و آجیل خودرن، فال گرفتن، ” فال گوش ” (در کوی و گذر به حرف عابران گوش دادن و از مضمون آن ها برای نیت خود تفاًول زدن.) و ” قاشق زنی ” (معمولا زنان روی خود را می پوشانند و با قاشق، یا کلید به خانه ها در می زنند، صاحب خانه شیرینی، میوه و یا پول در ظرف آنها می گذارد.) نیز از باورها و رسم هایی است که به ویژه در بین نوجوانان، هنوز به کلی فراموش نشده است.و این رسم ها و باورها در شهرهای مختلف با یکدیگر متفاوت اند.

تعطیلات نوروز 98

روز های تعطیل در ماه فروردین 98

پنج شنبه 1 فروردین : روز اول نوروز (تعطیل)

جمعه 2 فروردین :  وفات حضرت زینب علیه و السلام

شنبه 3 فروردین : عید نوروز (تعطیل)

یکشنبه 4 فروردین : عید نوروز (تعطیل)

دوشنبه 12 فروردین : روزداشت جمهوری اسلامی ایران (توضیح در ادامه مطلب) و سالروز شهادت حضرت امام موسی کاظم علیه السلام (تعطیل)

سه شنبه 13 فروردین : روز طبیعت یا سیزده بدر (تعطیل)

چهار شنبه 14 فروردین :  مبعث حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله (تعطیل)

روز های تعطیل در اردیبهشت ماه 98

یکشنبه 1 اردیبهشت :  جشن نیمه شعبان و ولادت حضرت قائم عجل الله تعالی فرجه (تعطیل)

روز های تعطیل در خرداد ماه 98

یکشنبه 5 خرداد : سالروز شهادت حضرت علی علیه السلام  (تعطیل)

سه شنبه 14 خرداد : انتخاب حضرت آیت الله امام خامنه ای به رهبری  و رحلت حضرت امام خمینی (رحمه الله علیه) رهبرکبیر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران (تعطیل)

چهارشنبه 15 خرداد : عید سعید فطر و قیام خونین 15 خرداد (تعطیل)(توضیح در ادامه مطلب)

پنج شنبه 16 خرداد :  عید سعید فطر(تعطیل)(توضیح در ادامه مطلب)

روز های تعطیل در تیرماه 98

شنبه 8 تیر : سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام  (تعطیل)

روز های تعطیل در مرداد ماه 98

دوشنبه 21 مرداد : عید سعید قربان (تعطیل)(توضیح در ادامه مطلب)

سه شنبه 29 مرداد : عید سعید غدیر خم (تعطیل)(توضیح در ادامه مطلب)

روز های تعطیل در شهریور ماه 98

دوشنبه 18 شهریور : تاسوعای حسینی (تعطیل)(توضیح در ادامه مطلب)

سه شنبه 19 شهریور : عاشورای حسینی (تعطیل)(توضیح در ادامه مطلب)

روز های تعطیل در مهر ماه 98

شنبه 27 مهر : اربعین حسینی (تعطیل)(توضیح در ادامه مطلب)

روز های تعطیل در آبان ماه 98

یکشنبه 5 آبان : رحلت حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و شهادت حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام (تعطیل)

سه شنبه 7 آبان : شهادت حضرت امام رضا علیه السلام (تعطیل)

چهار شنبه 15 آبان : آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج) و شهادت حضرت امام حسن عسگری علیه السلام (تعطیل)

جمعه 24 آبان : ولادت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام مؤسس مذهب جعفری  و ولادت حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله  و روز اخلاق و مهرورزی (تعطیل)

روز های تعطیل در آذر ماه 98

بدون تعطیلی

روز های تعطیل در دی ماه 98

بدون تعطیلی

 روز های تعطیل در بهمن ماه 98

 چهار شنبه 9 بهمن : شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها (تعطیل)

سه شنبه 22 بهمن : سقوط نظام شاهنشاهی و پیروزی انقلاب اسلامی ایران (تعطیل)

 روز های تعطیل در اسفند ماه 98

یکشنبه 18 اسفند : ولادت حضرت امام علی علیه السلام (تعطیل)

پنج شنبه 29 اسفند : سالروز ملی شدن صنعت نفت ایران  (تعطیل)(توضیح در ادامه مطلب)

توضیح وقایع

باید بدانیم که دو هفته ی اول ماه فروردین برای عید نوروز تعطیلات رسمی نیست اما بسیاری از شرکت های دولتی و شغل های ازاد این روز ها را مرخصی می دهند. در ادامه مطلب رخدادهای تاریخی را مطالعه نمایید.

روز جمهوری اسلامی ایران : در این روز رای گیری شد و مردم به جمهوری اسلامی رای مثبت دادند.

روز طبیعت یا سیزده بدر : در این روز بنا به فرهنگ و سنت ملی مردم از خانه ها بیرون و به پیکنیک می روند.

مبعث حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله : روزی است که حضرت محمد از سوی خداوند به پیامبری برگزیده شد.

نیمه شعبان : روز ولادت امام دوازدهم شیعیان امام زمان است.

عید سعید فطر : روز پایانی ماه رمضان است که به این مناسبت تعطیل می شود.

 قیام خونین : مجموعه ای از وقایع که در خرداد سال ۱۳۴۲ شمسی به دنبال بازداشت روح‌الله خمینی در انتقاد به لایحهٔ انجمن‌های ایالتی و ولایتی و انقلاب سفید رخ داد.

عید سعید قربان : برای احترام به ابراهیم و اسماعیل این روز عزیز شده و یکی از جشن های گرامی برای مسلمانان است.

عید سعید غدیر خم : روزی است که مسلمانان شیعه، علی بن ابی طالب را پس از محمد صلی الله محمد و الی محمد به امامت برگزیدند. 

تاسوعای حسینی : نهمین روز محرم، تاسوعای حسینی است که در این روز عمر سعد از واگذاری فرماندهی به شمر منصرف شد و به جنگ امام حسین (ع) بلند شد.

عاشورای حسینی : در این روز امام سوم شیعیان همراه یاران خود به جنگ با لشکر یزید ملعون رفتند و یاران وی به شهادت رسیدند.

اربعین حسینی : چهلمین روز شهید شدن حسین بن علی امام سوم شیعیان و فرزند علی بن ابی طالب و فاطمه زهرا

رحلت حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله : روز درگذشت پیامبر اسلام حضرت محمد (ص)

سالروز ملی شدن صنعت نفت ایران : سالروز ملی‌شدن صنعت نفت ایران در ۲۹ اسفند ۱۳۲۹ با تصویب قانون ملی است. 

**************************************************

بازنشر : سایت دعاگو (بزرگترین منبع ذکر و دعاهای قرآنی)

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *