خانه / مطالب متفرقه / شب قدر کدام شب از ماه مبارک رمضان است – تاریخ شب های قدر رمضان 98

شب قدر کدام شب از ماه مبارک رمضان است – تاریخ شب های قدر رمضان 98

شب قدر کدام شب از ماه مبارک رمضان است – تاریخ شب های قدر رمضان 98

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعاگو 2agoo.com شب قدر کدام شب از ماه مبارک رمضان است – تاریخ شب های قدر رمضان 98 را برای شما عزیزان قرار دادیم . فضیلت شب قدر از هزار ماه بیشتر است . شب قدر از روز 19 ماه رمضان شروع می شود تا 21 ماه رمضان . شب های قدر ایام ضربت خوردن حضرت علی (ع) و شهادت آن حضرت می باشد . شب قدر شبی است که قرآن کریم در آن نازل شده است . در ادامه از سایت دعاگو همراه ما باشید با تاریخ و زمان دقیق شب های قدر در ماه مبارک رمضان سال 98 …

شب قدر کدام شب از ماه مبارک رمضان است - تاریخ شب های قدر رمضان 98
شب قدر کدام شب از ماه مبارک رمضان است – تاریخ شب های قدر رمضان 98

شب قدر کدام شب از ماه مبارک رمضان است – تاریخ شب های قدر رمضان 98,خواص و فضیلت شب قدر,روزهای شب قدر,ضرب خوردن و شهادت حضرت علی در شب های قدر,تاریخ و زمان دقیق شب قدر امسال 98,آیان قرآن در شب قدر نازل شده است,دانلود انشا و تحقیق درباره شب قدر

شب قدر کدام شب از ماه مبارک رمضان است – تاریخ شب های قدر رمضان 98

تاریخ شبهای قدر سال 98

شب قدر شبی است که از هزار ماه برتر بوده و عظمت آن فوق تصور است. در تعالیم اسلام و در کلام معصومین علیهم السلام، یک شب خاص به عنوان شب قدر معرفی نشده بلکه یکی از شب های نوزدهم برابر با (از اذان مغرب جمعه 3 خرداد ماه 98 تا اذان صبح شنبه 4 خرداد ماه 98)،بیست و یکم برابر با (از اذان مغرب یکشنبه 5 خرداد ماه 98 تا اذان صبح دوشنبه 6 خرداد ماه 98) و یا بیست و سوم برابر با (از اذان مغرب سه شنبه 7 خرداد ماه 98 تا اذان صبح چهارشنبه 8 خرداد ماه 98) ماه مبارک رمضان شب قدر دانسته شده است.
شب قدر

شب قدر شب نزول قرآن کریم است.

شب قدر آن شبى است که در طول سال، شبى به خوبى‏ و فضلیت آن یافت نمى‏‌شود و عمل در این شب از عمل در طول هزار ماه بهتر است و تقدیر امور سال در این شب صورت‏ مى‏‌گیرد و فرشتگان و روح که اعظم فرشتگان الهى است، در این شب به اذن پروردگار به زمین فرود مى‌آیند و به محضر امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف مى‏‌رسند و آنچه را که براى هر فرد مقدّر شده بر آن حضرت عرضه مى‏‌دارند.

شب قدر ، شب آشتی بنده با خداوند و توبه و انابه و شست وشوی تیرگی های گناه از دل و شب خودسازی و نزدیک شدن به پروردگار است.

دلت را با خداوند آشنا کن
ز عمق جان خدایت را صدا کن
دل غفلت زده،مانند سنگ است
مس دل را به یاد او طلا کن
به پیش او گشا دست نیازی
به درگاه بلند او دعا کن.

شب قدر، گاه رویش جوانه‌های الغوث الغوث بر عرصه لب‌های تائب است.

شبی است که «لیله البراتش» خوانند:
دوش وقت سحر از غصه نجاتم دادند
و اندر آن ظلمت شب،آب حیاتم دادند
چه مبارک سحری بود و چه فرخنده شبی
آن شب قدر که این تازه براتم دادند.

از آسمان باران «انا انزلناه» می بارد؛ بیایید زیر باران شب قدر، وجودمان را از گناه پاک کنیم.

شب قدر، سرور شب ها، شب تمرین تقوا، شب آمرزش، فرصتی برای دعا و نیایش است.

شب قدر، سرنوشت یکسال ما تعیین می شود. این شبها را از دست ندهیم. برای تعجیل در فرج مولایمان دعا کنیم.

مراد از قدر، تقدير و اندازه گيري است و خداوند متعال در شب قدر حوادث يک سال را تقدير مي کند و زندگي، مرگ، روزي، سعادت، شقاوت انسان ها و اموري از اين قبيل را در اين شب مقدر مي گرداند.

آيه «فيها يفرق كل امر حكيم» (دخان: ۴) بر همين معنا دلالت دارد. و آيه اي که آشکارا بگويد شب قدر کدام شب است، ديده نمي شود؛ ولي از جمع بندي چند آيه مي توان فهميد که شب قدر يکي از شب هاي ماه مبارک رمضان است.

قرآن کريم از يک سو مي فرمايد: «انا انزلناه في ليلة مبارکة » (دخان: ۳) که بيان گر نزول يک پارچه قرآن در يک شب مبارک است

و از سوي ديگر مي فرمايد: « شهر رمضان الذي انزل فيه القرآن » (بقره: ۱۸۵) که گوياي اين است که تمام قرآن در ماه رمضان نازل شده است. و نيز در سوره قدر مي فرمايد: «انا انزلناه في ليلة القدر»(قدر: ۱).

از مجموع اين آيات استفاده مي شود که قرآن کريم در يک شب ماه رمضان که همان شب قدر است نازل شده است. پس شب قدر در ماه رمضان است، اما اين که کدام يک از شب ها قدر است، هيچ دليلي وجود ندارد.
در روايات مي خوانيم شب قدر مردد بين نوزدهم و بيست ويکم و بيست وسوم ماه رمضان است و عدم تعيين يک شب به جهت تعظيم امر شب قدر بوده تا بندگان در آن گناه نکنند. اما روايات به دست آمده از طرق اهل سنت به طور عجيبي با هم اختلاف داشته و قابل جمع نيستند؛ ولي معروف بين اهل سنت اين است که شب بيست وهفتم ماه رمضان شب قدر است و در آن شب قرآن نازل شده است.

برگرفته از مقاله ليله القدر در نگاه علامه طباطبايي(ره)، مجله مبلغان، شماره ۱

**************************************************

بازنشر : سایت دعاگو (بزرگترین منبع ذکر و دعاهای قرآنی)

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *