خانه / دسته‌بندی نشده / نماز شب های قدر چگونه خوانده می شود – نماز شب قدر چند رکعت است

نماز شب های قدر چگونه خوانده می شود – نماز شب قدر چند رکعت است

نماز شب های قدر چگونه خوانده می شود – نماز شب قدر چند رکعت است

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعا سایت doasite.com نماز شب های قدر چگونه خوانده می شود – نماز شب قدر چند رکعت است را برای شما عزیزان قرار دادیم .

نماز شب های قدر چگونه خوانده می شود - نماز شب قدر چند رکعت است
نماز شب های قدر چگونه خوانده می شود – نماز شب قدر چند رکعت است

نماز شب های قدر چگونه خوانده می شود – نماز شب قدر چند رکعت است,طریقه خواندن نماز شب قدر,روش خواندن نماز شب قدر,آموزش خواندن نماز شب قدر,آیا نماز شب قدر قنوت دارد,نماز شب قدر اهل سنت,نماز شب قدر نوزدهم,نماز شب قدر 21 رمضان,نماز شب قدر 23 و 20 رمضان

نماز شب های قدر چگونه خوانده می شود – نماز شب قدر چند رکعت است

نماز دو رکعتی و بسیار ساده مخصوص شب های قدر را از دست ندهیم

چگونگی خواندن نماز

این نماز دو رکعت است. در هر رکعت بعد از سوره حمد، نمازگزار باید هفت بار سوره توحید را بخواند و بعد از تمام شدن نماز هفتاد مرتبه ذکر «استغفر الله و اتوب الیه» را تکرار کند. به علت تکرار هفت‌باره سوره توحید در این نماز این نماز به نماز هفت قل هو الله مشهور شده است.

مستند نماز شب قدر

شیخ عباس قمی در مفاتیح این نماز را از علامه مجلسی نقل کرده است.

علامه مجلسی نیز در کتاب زاد المعاد بدون ذکرِ سند، حدیثی از پیامبر اسلام حضرت محمد(ص) نقل کرده است که بر اساس آن حدیث هر کس این نماز را بخواند و هفتاد مرتبه ذکر استغفار را بگوید، پیش از آنکه از جای خود برخیزد خداوند خود و والدینش را مورد مغفرت قرار می‌دهد و خداوند گروهی از ملائکه را مأمور می‌کند تا برای او حسنه بنویسند و نیز فرشته‌ای که برای او در بهشت درخت بکارد و قصر بنا کند و …

عنِ النَّبِيِّ صلّی الله علیه وآله قَالَ:

مَنْ صَلَّى رَكْعَتَيْنِ فِي لَيْلَةِ الْقَدْرِ فَيَقْرَأُ فِي كُلِّ رَكْعَةٍ فَاتِحَةَ الْكِتَابِ مَرَّةً وَ قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ سَبْعَ‏ مَرَّاتٍ، فَإذَا فَرَغَ يَسْتَغْفِرُ سَبْعِينَ مَرَّةً، فَمَا دَامَ لَا يَقُومُ مِنْ مَقَامِهِ حَتَّى يَغْفِرَ اللَّهُ لَهُ وَ لِأَبَوَيْهِ، وَ بَعَثَ اللَّهُ مَلَائِكَةً يَكْتُبُونَ لَهُ الْحَسَنَاتِ إلَى سَنَةٍ أُخْرَى، وَ بَعَثَ اللَّهُ مَلَائِكَةً إلَى الْجِنَانِ يَغْرِسُونَ لَهُ الْأَشْجَارَ وَ يَبْنُونَ لَهُ الْقُصُورَ وَ يُجْرُونَ لَهُ الْأَنْهَارَ، وَ لَا يَخْرُجُ مِنَ الدُّنْيَا حَتَّى يَرَى ذَلِكَ كُلَّهُ.

رسول خدا صلّی الله علیه وآله فرمود:

هرکس در شب قدر دو رکعت نماز بخواند، در هر رکعت یک بار فاتحةالکتاب و هفت بار سوره توحید، و بعد از نماز هفتاد بار استغفار نماید، بعد از نماز از جایش تکان نمی خورد، مگر آنکه خداوند او و پدر و مادرش را می آمرزد، و خداوند ملائکه ای را مبعوث می کند که تا سال بعد برای وی حسنات می نویسند، و ملائکه ای را سوی بهشت می فرستد تا برای او درختان کاشته، قصرها بنا کرده، و رودها جاری سازند. این فرد از دنیا نمی رود تا آنکه همه این موارد را خواهد دید.

(بحارالأنوار، ج 98، ص144- 145 به نقل از اقبال الاعمال)

**************************************************

بازنشر : سایت دعاسایت (بزرگترین منبع ذکر و دعاهای قرآنی)

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *