خانه / استحابت دعا ( اجابت دعا) / تاثیر توبه و استغفار قبل از دعا – توبه جهت برآورده شدن حاجت و استجابت دعا

تاثیر توبه و استغفار قبل از دعا – توبه جهت برآورده شدن حاجت و استجابت دعا

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعاگو 2agoo.com تاثیر توبه و استغفار قبل از دعا – توبه جهت برآورده شدن حاجت و استجابت دعا را برای شما عزیزان قرار دادیم . توبه کردن و طلب استغفار از گناهان پیش زمینه استجابت دعا و برآورده شدن حاجت می باشد . شخصی که می خواهد حاجتش برآورده شود و دعاهایش مستجاب شود ابتدا باید توبه و استغفار کند و همچنین فحش و ناسزا گفتن را ترک کند و دل و نیت خود را با خدا خالص کند …

تاثیر توبه و استغفار قبل از دعا - توبه جهت برآورده شدن حاجت و استجابت دعا
تاثیر توبه و استغفار قبل از دعا – توبه جهت برآورده شدن حاجت و استجابت دعا

تاثیر توبه و استغفار قبل از دعا – توبه جهت برآورده شدن حاجت و استجابت دعا,توبه قبل از دعا,طلب استغفار قبل از دعا,توبه برای حاجت روایی,استغفار برای گرفتن حاجت,طلب توبه و استغفار از گناهان قبل از دعا,خالص کردن دل و نیت خود با خدا قبل از دعا,تاثیر استغفار برای برآورده شدن حاجت,تاثیر توبه برای استجابت دعا,تاثیر توبه برای اجابت حاجت

توبه قبل از دعا

برای رفع موانع دعا لازم است که انسان نیایشگر استغفار و توبه را قبل از برنامه نیایش خود قرار دهد. خداوند متعال بارها به این نکته تأکید کرده است.

در سوره هود می فرماید:

«وَ أَنِ اسْتَغْفِروُا رَبَّکمْ ثُمَّ تُوبُوا الَیهِ یمَتِّعُکمْ مَتاعاً حَسَناً»

«از پروردگارتان طلب آمرزش کنید! سپس به سوی او توبه کنید تا [از مواهب عالیه خود] شما را به خوبی بهره مند سازد.» و پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله می فرماید:

«مَنْ أَکثَرَ مِنَ الِاسْتِغْفَارِ جَعَلَ اللَّهُ لَهُ مِنْ کلِّ هَمٍّ فَرَجاً وَ مِنْ کلِّ ضِیقٍ مَخْرَجاً وَ رَزَقَهُ مِنْ حَیثُ لَا یحْتَسِبُ

هر کس زیاد استغفار کند، خداوند برای او از هر اندوهی، گشایشی و از هر تنگنایی، راه خروجی قرار می دهد و روزی می دهد از آنجایی که گمان نمی برد.

علامه مجلسی می نویسد:

«مردی در میان بنی اسرائیل سی و سه سال تمام دعا می کرد که خداوند به او فرزندی کرامت کند؛ امّا دعایش به اجابت نمی رسید تا اینکه به خداوند عرضه داشت:

پروردگارا! آیا من از تو دورم و صدای من به تو نمی رسد یا نزدیکم، امّا دعای مرا مستجاب نمی کنی؟

در عالم رؤیا به او گفتند:

تو خدا را می خوانی با زبانی فحاش و دلی دنیا دوست و ناپاک و نیتی دروغ و بدون خلوص.

اگر می خواهی دعایت به اجابت برسد، فحش و ناسزا گفتن را ترک کن و دل و نیت خود را برای خدا پاک و خالص گردان! آن گاه دعا کن و به انتظار اجابت باش! او چنین کرد و خداوند متعال در پاسخ دعایش پسری به او عنایت فرمود.»

بنابراین، در آستان حضرت دوست باید خود را از صفات زشت پیراسته و به فضائل آراسته کرد تا بتوان بهره ای برد و به مقصود رسید.

**************************************************

بازنشر : سایت دعاگو (بزرگترین منبع ذکر و دعاهای قرآنی)

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *