خانه / دسته‌بندی نشده / حاجت گرفتن از نماز جعفر طیار – نماز جعفر طیار برای حاجت مهم

حاجت گرفتن از نماز جعفر طیار – نماز جعفر طیار برای حاجت مهم

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعاگو 2agoo.com حاجت گرفتن از نماز جعفر طیار – نماز جعفر طیار برای حاجت مهم را برای شما عزیزان قرار دادیم . نماز جعفر طیار آثار و برکات زیادی دارد . برای برآورده شدن حاجت ها و رسیدن به خواسته ها خواندن نماز جعفر طیار بسیار توصیه می شود . هر حاجت و خواسته ای داشته باشید با خواندن نماز جعفر براورده خواهد شد …

حاجت گرفتن از نماز جعفر طیار - نماز جعفر طیار برای حاجت مهم
حاجت گرفتن از نماز جعفر طیار – نماز جعفر طیار برای حاجت مهم

حاجت گرفتن از نماز جعفر طیار – نماز جعفر طیار برای حاجت مهم,نماز جعفر طیار برای ازدواج,خواص نماز جعفر طیار برای حاجت روایی,طلب حاجت با نماز جعفر طیار,خواندن نماز جعفر طیار مخصوص حاجت فوری,تاثیر خواندن نماز جعفر طیار مخصوص حاجت

بسیاری از ما انسان‌ها، دچار مشکلات و اضطراب‌هایی هستیم که زندگی را بر ما تیره کرده است و از سویی دعاها و خواهش‌هایی مادی و معنویی داریم که آرزومند برآورده شدن آنیم. می‌دانیم که بلاها و گرفتاری‌های ما، با توجه به سطح ایمان ما، گاهی برای ارتقاء درجة ایمانی، گاهی برای امتحان یا نتیجه و اثر لغزش‌ها و گناهان ما است و روایات زیادی به این مطلب تصریح می‌کند.

همچنین کوتاهی های ما در بندگی حضرت حق باعث می‌شود استحقاق برآورده شدن آرزوهایمان را نداشته باشیم.

این‌جا است که به وسیله‌ای نیازمندیم که هم برطرف کننده گناهان و آثار شوم آن‌ها باشد و هم بر استحقاق ما در درگاه الهی بیفزاید، تا آرزوهایمان برآورده شود.

خداوند مهربان، از روی رحمت گسترده خود، انواع این وسایل را از طریق اولیای الهی به ما بخشیده و ما را به بهره‌گیری از آن‌ها فرا خوانده است.

یکی از مؤثرترین آن‌ها نماز آسمانی و گرانسنگ جعفر طیار است

نمازی که به دلیل غنای محتوایی آن باید در حال انجام آن طمأنینه و آرامش ویژه‌ای داشته باشی و مدتی را مانند بنده و گدایی بر در سلطان، روی پا بایستی و سپس تعظیم کنی و به خاک بیفتی.

همین ایستادن و خم شدن و به خاک افتادن طولانی، همراه آرامش و تسبیح گفتن، باعث می‌شود غبار گناهان بزرگ از آیینة وجود ما پاک شود و ظرفیت و استحقاق ما در درگاه با عظمت الهی بیشتر گردد، و در نهایت، به خواستة خود در صورت صلاحدید الهی برسیم.

از همین رو بزرگان و اولیای الهی که هم به مشکلات ما و ریشه‌های آن، واقف بوده‌اند و هم به درمان‌های متناسب با آن آگاهی داشته‌اند، نماز جـعفر طیار را به عنوان یک نسخه کاملاً مجرب و همگانی، سفارش می‌کرده‌اند و خود نیز به آن ملتزم بوده‌اند.

سیره و گفتار بـزرگان در مورد نماز جـعفر

شیخ اعظم انصاری

عباداتی که شیخ انصاری از سن بلوغ تا آخر عمر به آن‌ها مواظبت داشت -گذشته از فرائض و نوافل شبانه روز و ادعیه و تعقیبات- عبارت بوده است از قرائت یک جزء قرآن و نماز جعفر طیار و زیارت جامعه و عاشورا در هر روز.3

حضرت آیت الله بهجت در این رابطه می‌فرماید:

مرحوم شیخ انصارى با این که یک چشم داشت و شب نمى‌توانست مطالعه کند، در روز این همه درس، تألیف و عبادت داشت، هر روز زیارت عاشورا را با صد لـعن و سلام، در بالاسر مرقد حضرت امیر7نیـم ساعت ایستاده مى‌خوانده، و نماز جعفر، و یک جزء قرآن را همراه با تـوفیق معنـوى انجام مى‌داده است.

مرحوم آیت الله شیـخ محمد حسین اصـفهانی

حضرت آیت الله بهجت که از شاگردان ایشان بود، دربارة استاد خود چنین می‌فرمود:

مرحوم آقا شیخ محمّد حسین، طورى بود که اگر کسى به فعالیت‌هاى علمى‌اش تـوجّه مى‌کرد، تصوّر مى‌کرد در شبانه روز هیچ کارى غیر از مطالعه و تحقیق ندارد، و اگر کسى از برنامه‌هاى عبادى ایشان اطّلاع پیدا مى‌کرد، فکر مى‌کرد غیر از عبادت به کارى نمى‌پردازد.

در کنار این فعالیت‌هاى علمى، آن قدر مقیّد به برنامه‌هاى عبادتى بودند که هر کس این‌ها را مى‌دید، فکر مى‌کرد که اصلاً به هیچ چیز غیر از عبادت نمى‌رسد.

هر روز زیارت عاشورا و هر روز نماز جـعفر طیّـار از برنامه‌هاى عادى ایشان بود.

روزهاى پنج شنبه طبق سنّتى که علماى نجف دارند و معمولاً روز پنجشنبه یا جمعه یک روضه هفتگى دارند

ضمن توسل به اهل‌بیت که زمینه‌اى بود براى دیدار دوستان و استادان و شاگردان با همدیگر، مرحوم آقا شیخ محمد حسین در این روضه‌شان مقید بود که خود پاى سماور بنشیند، و خود او همه کفش‌ها را جفت کند، و در عین حال، زبانش مرتّب در حال حرکت بود؛ خیلى تند تند یک چیزى را مى‌خواندند.

ما متـوجّه نمى‌شدیم که این چه ذکـرى است که ایشان این‌قدر در نشستن و برخاستن به گفتن آن مقیـد است.5

حاج شیخ عبـاس قمی

مرحوم حاج شیخ عباس قمی از این نماز به عنوان «اکسیر اعظم و کبریت احمر» یاد کرده و فرموده است:

از جمله نمازها، نماز حضرت جعفر طیار است که اکسیر اعظم و کبریت احمر است و به سندهای معتبره با فضیلت بسیار که عمده، آمرزش گناهان عظیمه است، وارد شده است.

آیت الله سیـد محمد کاظم یـزدی

این عالم بزرگوار نیز فرموده است:

هی من المستحبات الأکیده و مشهورة بین العامّة و الخاصّة و الأخبار متواترة فیها

این نماز، از مستحبات مورد تأکید و بین شیعه و سنی مشهور است و روایات درباره آن، در حد تـواتر می‌باشد.7

آیـت الله حاج شیخ محمد حسن نـجفی (صاحب جواهر)

این عالم کم‌نظیر، در این باره می‌فرماید:

مستحب بودن نماز جعفر طیار، اجماعی می‌باشد و بین شیعه و سنی مشهور است و اخبار مربوط به آن، متواتر است و اهل‌بیت:پیوسته آن را می‌خوانده‌اند.

آیت الله بـهجت

یکی از خصوصیات بارز آیت‌الله بهجت، اصرار بر خواندن نماز جعفر طیار و نماز خواندن با توجه قلبی و چشم گریان بود.9

خدمت حضرت آیت الله بهجت گاهی همین سؤال می‏شد که: «در فرصت‌های مناسب، چه عملی زودتر انسان را به آن توجهات می‏رساند؟» ایشان سفارش می‏کردند: «این نماز جعفر طیار، تجربه شده برای این‌که می‏بُرد انسان را از مشاغل زیاد و انسان را متوجه خدا می‏کند».

ایشان در خصوص حل مشکل ازدواج، به خواندن نماز جعفر طیار و دعایی که در کتاب زادالمعاد مجلسی آمده است، سفارش فرمودند.

از محضر آیت الله بهجت در مورد مشکل ازدواج دختری سوال شد، آن بزرگوار در جواب سؤال اظهار داشت:

نماز جعفر طیار بخواند و پس از آن، دعایی که در کتاب زادالمعاد مجلسی آمده که در این هنگام خوانده شود، بخواند و در پی آن، به سجده رود و تلاش کند که حتما گریه کند گرچه به مقدار کم و همین که چشمش را اشک گرفت، حاجتش را از خدا بخواهد.

**************************************************

بازنشر : سایت دعاگو (بزرگترین منبع ذکر و دعاهای قرآنی)

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *