خانه / آیات قرآنی / آیه 33 سوره الرحمن برای باطل سحر – فواید خواندن ایه 33 سوره الرحمن

آیه 33 سوره الرحمن برای باطل سحر – فواید خواندن ایه 33 سوره الرحمن

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعاگو 2agoo.com آیه 33 سوره الرحمن برای باطل سحر – فواید خواندن ایه 33 سوره الرحمن را برای شما عزیزان قرار دادیم . سوره الرحمن خواص و برکات فراوانی دارد . مداومت در خواندن سوره مبارکه الرحمن برای در امان ماندن از سحر و جادو و طلسم و دفع بلاها بسیار موثر می باشد . آیه شماره 33 الرحمن نیز آثار فراوانی دارد . از جمله آثار و فوائد مداومت در خواندن این آیه باطل شدن سحر و رفع جن زدگی می باشد .

آیه 33 سوره الرحمن برای باطل سحر - فواید خواندن ایه 33 سوره الرحمن

آیه 33 سوره الرحمن برای باطل سحر – فواید خواندن ایه 33 سوره الرحمن,آیه باطل کردن سحر و طلسم,آیه مجرب باطل السحر و جادو,آیه تضمینی برای ابطال سریع سحر و طلسم,بهترین آیه مخصوص دفع سحر و جادو

هر کس این آیه از سوره الرحمن را ۷۰ مرتبه بر روی ظرف آبی بخواند و سپس با آن آب غسل کند هر کس هر سحری برای او کرده باشد باطل می شود باید توجه داشت که هنگامی که به وسیله این آب غسل میکنید تشت بزرگی در زیر خود بگذارید چون روی این آب قرآن خوانده شده پس نباید در راه آب یا جای کثیف ریخته شود و پس از غسل نیز می توان آن آب را در پای درخت یا در باغچه یا در رودخانه ریخت و اگر در مکانی سحر باشد مثلا کسی مغازه یا محلی را سحر کرده باشد میتوان پس از خواندن این آیه بر روی آب آن آب را در چهار گوش خانه یا مغازه یا آن محل ریخت و نیز این کار اجنه را هم دور میکند اکر از این آب به روی مصروع یا جن زده بپاشند فی لفور به حال آید .

آیه این است :

یَا مَعْشَرَ الْجِنِّ وَالْإِنْسِ إِنِ اسْتَطَعْتُمْ أَنْ تَنْفُذُوا مِنْ أَقْطَارِ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ فَانْفُذُوا ۚ لَا تَنْفُذُونَ إِلَّا بِسُلْطَانٍ

ترجمه :

ای گروه جنّ و انس، اگر می‌توانید از اطراف آسمانها و زمین (و از قبضه قدرت الهی) بیرون شوید، بیرون شوید (ولی این خیال محالی است زیرا) هرگز خارج از ملک و سلطنت خدا نتوانید شد.

معانی کلمات آیه

«مَعْشَرَ»: گروه. دسته. «أَن تَنفُذُوا»: این که عبور کنید و بگذرید. «أَقْطَارِ»: جمع قُطْر، نواحی و جوانب. «سُلْطَانٍ»: قدرت مادی و قوت معنوی.

این آیه دارای دو معنی عمده است:

الف – آیه ناظر به دنیا، و اشاره به مسافرتهای فضائی بشر است که قرآن شرط آن را داشتن سلطه علمی و صنعتی و قدرت مادی دانسته است.

ب – آیه ناظر به رستاخیز، و اشاره به عدم فرار از چنگال عدالت الهی در قیامت است.

با توجه به تفسیر دوم، معنی آیه چنین است:

ای گروه پریها و انسانها! اگر می‌توانید از چنگال عدالت الهی و مجازات اخروی بگریزید و از گوشه‌ها و کنارهای آسمانها و زمین بگذرید و فرار کنید، تا از دادگاه الهی و عذاب سرمدی اخروی برهید، این کار را بکنید و از نواحی آسمانها و زمین بالا روید و بگذرید تا خویشتن را از کیفر و عذاب خدا قائم و پنهان کنید، ولیکن قادر به چنین کاری نخواهید بود مگر با سلطه مادی و معنوی که چنین چیزی هم برایتان ممکن نیست.

نکته ها

«مَعْشَرَ» به معناى گروه، از ریشه‌ى «عشر» به معناى عدد ده است. کلمه‌ى «عشیره» به معناى بستگان نیز از این ریشه است. در قرآن، کلمه‌ «مَعْشَرَ» سه بار به کار رفته است.

«سلطان» هم به قدرت قهریّه و مادّى گفته مى‌شود که سبب سلطه بر دیگران است و هم به قدرت علمى و دلیل و برهان و استدلال محکم که سبب تسلّط فکرى و علمى مى‌شود.

«وَ لَقَدْ أَرْسَلْنا مُوسى‌ بِآیاتِنا وَ سُلْطانٍ مُبِینٍ»* «۱»، «یُجادِلُونَ فِی آیاتِ اللَّهِ بِغَیْرِ سُلْطانٍ»* «۲»

آیه ۳۳، مى‌تواند مربوط به دنیا و مباحث فضانوردى و گذر از جوّ زمین و نفوذ در آسمان‌ها باشد و یا به قرینه آیات قبل و بعد، مربوط به قیامت و عدم امکان فرار از دادگاه الهى باشد.

عمق زمین و اوج فضا و کرات آسمانى، براى انسان و جنّ قابل تسخیر است. تعبیر «إِنِ اسْتَطَعْتُمْ» به جاى «لو استطعتم»، نشانه امکان و جمله‌ «إِلَّا بِسُلْطانٍ» رمز آن است که مى‌توان در آسمان‌ها و زمین نفوذ پیدا کرد. به ویژه آنکه در قرآن معمولًا کلمه سلطان براى سلطه علمى به کار رفته است.

**************************************************

بازنشر : سایت دعاگو (بزرگترین منبع ذکر و دعاهای قرآنی)

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *