خانه / آیات قرآنی / آیات مربوط به صبوری 5

آیات مربوط به صبوری 5

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعاگو 2agoo.com  آیات مربوط به صبوری 5 را برای شما عزیزان قرار دادیم .

 

آیات قرآن صبر و صبوری,آیات مربوط به شکیبایی,آیات قرآن در مورد صبر و بردباری,صبر و شکیبایی در بین آیات قرآن

 

آیات مربوط به صبوری 5

آیات و معانی آنها در قرآن که در مورد صبر و شکیبایی و بردباری هستند . خدوند در قرآن ، بنگان خود را به صبر و بردباری فرا میخواند گاه در سختی ها و گاه در تنگنا ها …

 

سوره انعام آیه 34 : وَ لَقَدْ كُذِّبَتْ رُسُلٌ مِّن قَبْلِكَ فَصَبرَُواْ عَلىَ‏ مَا كُذِّبُواْ وَ أُوذُواْ حَتىَّ أَتَئهُمْ نَصرُْنَا وَ لَا مُبَدِّلَ لِكلَِمَاتِ اللَّهِ وَ لَقَدْ جَاءَكَ مِن نَّبَإِىْ الْمُرْسَلِین‏ ( تكذیب كرده شدند رسولانى كه پیش از تو بودند پس صبر كردند بر آن تكذیب و رنج كشیدند تا آمد ایشان را یارى ما. و نیست تغییر دهنده ‏اى مر سخنان خدا را كه البته یاریش به صبر كنندگان خواهد رسید. و آمد تو را بعضى از خبرهاى پیغمبران كه به اقوال كفار صبر كردند تا غالب شدند تو هم صبر كن تا غالب شوى )

سوره اعراف آیه 87 : وَ إِن كاَنَ طَائفَةٌ مِّنكُمْ ءَامَنُواْ بِالَّذِى أُرْسِلْتُ بِهِ وَ طَائفَةٌ لَّمْ یُؤْمِنُواْ فَاصْبرُِواْ حَتىَ‏ یحَْكُمَ اللَّهُ بَیْنَنَا وَ هُوَ خَیرُْ الحَْكِمِین‏ ( و اگر طایفه ‏اى از شما ایمان آورده‏ اند به آن كسى كه فرستاده شده‏ ام براى دعوت به آن كس، كه خداست و طایفه ‏اى نگرویده ‏اند پس صبر كنید تا حكم كند خدا میان ماها و خدا بهترین حكم ‏كنندگان است)

سوره اعراف آیه 137 : وَ أَوْرَثْنَا الْقَوْمَ الَّذِینَ كاَنُواْ یُسْتَضْعَفُونَ مَشَرِقَ الْأَرْضِ وَ مَغَرِبَهَا الَّتىِ بَرَكْنَا فِیهَا وَ تَمَّتْ كلَِمَتُ رَبِّكَ الْحُسْنىَ‏ عَلىَ‏ بَنىِ إِسْرَ ءِیلَ بِمَا صَبرَُواْ وَ دَمَّرْنَا مَا كاَنَ یَصْنَعُ فِرْعَوْنُ وَ قَوْمُهُ وَ مَا كَانُواْ یَعْرِشُون‏ ( و ارث دادیم قومى را كه ضعیف شمرده می ‏شدند در زمان فرعون، شرق و غرب زمینى را كه بركت دادیم ما در آن زمین. (آن اراضى مصر بود كه به جهت وفور نعمت یا قدوم انبیاء آن زمین با بركت بود.) و تمام شد كلمه پروردگار تو به نیكویى بر بنى اسرائیل به سبب صبرى كه كردند بر شداید و ستمكارى فرعونیان. و خراب كردیم بنیان آنچه را كه می ‏ساختند فرعون و قوم او. و ویران نمودیم آنچه را كه افراشته بودند از عمارات )

سوره انفال آیه 46 : وَ أَطِیعُواْ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ وَ لَا تَنَزَعُواْ فَتَفْشَلُواْ وَ تَذْهَبَ رِیحُكمُ‏ْ وَ اصْبرُِواْ إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابرِِین‏ ( و اطاعت كنید خدا و رسول خدا را و اختلاف نكنید در كار جنگ، كه بد دل شوید و از بین رود باد قدرت و صولت سطوت شما. و صبر كنید كه البته خدا با صبر كنندگان است )

 

لینک کانال دعا و اذکار: https://telegram.me/doagooo

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *