خانه / ذکر و دعاهای قرآنی / آثار و برکات فراوان نام مبارک الغنی یکی از اسم های اعظم خداوند

آثار و برکات فراوان نام مبارک الغنی یکی از اسم های اعظم خداوند

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعاگو 2agoo.com آثار و برکات فراوان نام مبارک الغنی یکی از اسم های اعظم خداوند را برای شما عزیزان قرار دادیم .

آثار و برکات فراوان نام مبارک الغنی یکی از اسم های اعظم خداوند
آثار و برکات فراوان نام مبارک الغنی یکی از اسم های اعظم خداوند

آثار و برکات فراوان نام مبارک الغنی یکی از اسم های اعظم خداوند,اسم مبارک الغنی,خواص و فضیلت زیاد گفتن اسم الغنی,الغنی یعنی بی نیاز از همه چیز,معنی کلمه الغنی,برآورده شدن حاجت با گفتن ذکر الغنی,خلاصی و نجات از بلاها و ادای دین و قرض با گفتن ذکر الغنی

آثار و برکات فراوان نام مبارک الغنی یکی از اسم های اعظم خداوند

عدد ابجدي: 1060

به معني بي نيازي است که به هيچ چيز حاجت نداشته باشد نه در ذات و نه در صفات خود و تمام ممکنات محتاج او باشند. مداومت بر اين اسم موجب کثرت رزق است و اگر کسي تا ده جمعه و هر جمعه ده هزار مرتبه اين اسم را بخواند، غنا و دولت بي حساب او را حاصل گردد و بعضي در هر هفته تا ده هفته، دوازده هزار مرتبه در هر گفته اند به شرط ترک لذايذ و و طعامهاي حيواني و اگر کسي اين نقش را که متعلّق به اين اسم است بنويسد و با خود دارد در تجارت سود کند و صورت نقش اين است:

257

271

268

264

269

263

258

270

262

266

273

259

272

260

261

267

  شکل شماره(1)

و نيز براي برآورده شدن هر حاجتي خواندن آيه ي زير از سوره ي مبارکه ي انعام مجرّب است:
«وَ رَبُّکَ الْغَنِيُّ ذُو الرَّحْمَةِ إِنْ يَشَأْ يُذْهِبْکُمْ وَ يَسْتَخْلِفْ مِنْ بَعْدِکُمْ مَا يَشَاءُ کَمَا أَنْشَأَکُمْ مِنْ ذُرِّيَّةِ قَوْمٍ آخَرِينَ‌» (انعام/133)
و همراه داشتن اين مکسَّر نيز خواص بسيار دارد:

ال

غ

ن

ی

ی

ال

ن

غ

غ

ی

ن

ال

شکل شماره(2)
و براي خلاصي از بليّات و اداي دين بسيار گفتن «يا غَنيُّ» نافع است و چون کسي خواهد که از همه ي مردم مستغني شود پنج هزار و سيصد و پنجاه و پنج دفعه بگويد «ياغنيُّ» و گفتن «الغنيّ» تا پنج هزار و پانصد و پنج مرتبه نيز همين فايده را دارد و همين طور گفتن اسم «المُغني» به معني بي نيازکننده و اگر کسي در هر روزي صد و يازده مرتبه اين اسم-المُغنّي- را بخواند خداوند فقر او را بدل به غِني نمايد و سختي هاي او را بدل به آساني نمايد و چيزي از خدا نخواهد مگر آن که به او عطا فرمايد و “مستجاب الدّعوه” گردد و هر کس اين نقش را در وقتي که زُهره در برج ميزان باشد بر انگشتري نقش و در دست کند هر کس او را ببيند بي اختيار او را دوست دارد و صورت نقش آن، اين است:

م

غ

ن

ی

51

9

41

999

8

48

1002

42

1001

43

7

49

  شکل شماره (3)

و براي اداي دين دوازده هزار مرتبه بگويد: “يا قَويُّ يا غَنيُّ يا عَلِيُّ يا وَفِيُّ” مجرّّب است. و براي هر حاجتي پيش از طلوع آفتاب، بعد از نماز صبح سه هزار و بيست و سه مرتبه (3023) بگويد: «يا کافيُ يا غنيُّ يا مُعينُ يا فَتّاحُ» حاجتش برآورده شود و مداومت بر ذکر «الغَنيُّ المُغنيُ الکافيُ الفَتّاحُ» و همراه داشتن مکسَّر اين چهار اسم خواصِ بسيار و فوايد بي شمار دارد. اگر کسي نقش «المُغنّي» را در شرف زحل يا در شرَف شمس نقش کند و همراه خود نگاه دارد و صد و يازده مرتبه «المغنّي» بگويد خداوند او را علم و حکمت بياموزد ولکن شرط است که بعد از خواندن اين اسم به عدد مذکور «الضُّحي» را بخواند و بعد از آن ذکر زير را بگويد و بر اين دعوت تا چهل روز مراقبت نمايد:
(اللهُمَّ يَسِّر عَلَيَّ فِي السِّر الَّذي يَسَّرتَهُ عَلي کَثيرٍ مِن عِبادِکَ)

پژوهه در مفهوم الغنيّ از مترجم

اين واژه از اسماي خداوند به معني بي نيازمي باشد که وزن صرفي آن-صفت مشبهه- دلالت بر دوام آن دارد. اين اسم هجده بار در قرآن کريم آمده است که ده بار همراه با صفت “حميد”، يک بار با “حليم”، يک بار با “ذوالرحمه”،يک بار با “کريم” و پنج بار به تنهايي استعمال شده است.
صفت “غنيّ” که از گونه ي صفات ذات خداوند برشمرده مي شود، گوياي سلب تمام نقايص از اوست، از آن رو که خداوند قادر مطلق در عرصه ي هستي است، پس خاستگاه تمام کمالات مي باشد چه در صورت عدم آن وي بايد واجب نباشد و خود نيازمند به غير باشد. “شيخ الرئيس ابن سينا”، “غني بودن خداوند” را چنين بيان داشته است: «آيا غنيّ تام را مي داني که کيست؟ آن است که در امور سه گانه وابسته به غير نباشد، نخست در ذاتش، دوم در هيآت متمکن در ذاتش، سوم در هيـآت کماليه ي منوط به ذات». بر اساس اين تفسير در غناي حضرت حق سه مرتبه مفروض است؛ يکي غِناي ذات که از عدم وابستگي ذاتي به غير نشأت مي گيرد، ديگر غِناي در صفات کمالي موجود در ذات و ديگري غِناي در صفات کمالي اضافي، به اين معني که هيچ صفت کمالي در وي به اعتبار سنجش با غيرملحوظ نمي گردد و تمام صفات و کمالات وي از حيث ذات او بر وي صادق است. پس به طور خلاصه اسم غني خداوند بيانگر مقام ذات او و کمالات وجودي او مي باشد.
«اي مردم! شما به خدا محتاجيد و خدا همانا بي نياز ستوده است».

لینک کانال دعا و اذکار: https://telegram.me/doagooo

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *