خانه / دسته‌بندی نشده / جدول کامل ساعات و ایام قمر در عقرب سال 1398 – روزهای نحس و قمر در عقرب 98

جدول کامل ساعات و ایام قمر در عقرب سال 1398 – روزهای نحس و قمر در عقرب 98

جدول کامل ساعات و ایام قمر در عقرب سال 1398 – روزهای نحس و قمر در عقرب 98

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعا سایت 2agoo.com جدول کامل ساعات و ایام قمر در عقرب سال 1398 – روزهای نحس و قمر در عقرب 98 را برای شما عزیزان قرار دادیم . در سال جدید 98 کدام روزها قمر  در عقرب هستند ؟ در تمام ماه های سال 1398 چه روزهایی قمر در عقرب هستند و نحوست دارند و نباید برخی کارها را در این روزهای انجام داد ؟ امام صادق فرموده اند مسافرت کردن و ازدواج در روزهای قمر در عقرب خوب نیست و خیری در این کار نخواهد بود . در ادامه از سایت دعاگو همراه ما باشید با جدول کامل ایام و روزهای قمر در عقرب سال 98 …

جدول کامل ساعات و ایام قمر در عقرب سال 1398 - روزهای نحس و قمر در عقرب 98
جدول کامل ساعات و ایام قمر در عقرب سال 1398 – روزهای نحس و قمر در عقرب 98

جدول کامل ساعات و ایام قمر در عقرب سال 1398 – روزهای نحس و قمر در عقرب 98,روزهای قمر در عقرب سال 98,کدام روزهای سال 98 قمر در عقرب هست,روزهای نحس سال 98,در ایام قمر در عقرب چه کارهایی نباید انجام داد,چه روزهایی از سال 98 قمر در عقرب است,روش دفع نحوست ایام قمر در عقرب,چه اعمالی در ایام قمر در عقرب منع شده است,فتوای مراجع تقلید درمورد روزهای قمر در عقرب,مسافرت و ازدواج در روزهیا قمر در عقرب

جدول کامل ساعات و ایام قمر در عقرب سال 1398 – روزهای نحس و قمر در عقرب 98

جدول کامل ساعات و ایام قمر در عقرب سال 1398 - روزهای نحس و قمر در عقرب 98
جدول کامل ساعات و ایام قمر در عقرب سال 1398 – روزهای نحس و قمر در عقرب 98

بسیاری به روزهای قمر در عقرب اعتقاد دارند و در این ایام برخی کارها و فعالیت های سودآور و یا مناسبت های شادی را انجام نمی دهند. سوال اصلی اینجاست: روزهای قمر در عقرب چه روزهایی هستند؟

قمر در عقرب چیست و چه اعمالی در ایام قمر در عقرب منع شده است ؟

قمر در عقرب به این معنا است که برای ساکنین زمین، کره ماه برابر صورت فلکى عقرب‌‌ واقع شده است، ماه (قمر) در طول یک سال قمری، که حدود ۲۹٫۵ روز است، یکبار به طور کامل دور زمین می چرخد! که به دوازده قسمت تقسیم شده و برج هایی نیز برای هر یک از این دوازده صورت فلکی انتخاب شده؛ حمل، ثور، جوزاء، سرطان، اسد، سنبله، میزان، عقرب، قوس، حوت، دلو، جدی.

قمر در عقرب حدود دو و نیم روز ( ۶۰ ساعت ) می باشد، اما با توجه به اینکه در روایات عبارت “قمر در عقرب” آمده و مشخص نشده که آیا منظور قمر در صورت فلکی عقرب است یا این که قمر در برج عقرب است؟ لذا بهتر است مراعات احتیاط گردد و دو روز به آن افزود و جمعاً چهار روز و نیم محاسبه کرد، البته روزهای قمر در عقرب در هر سال متفاوت است و باید هر سال محاسبه شوند.

بر اساس روایات و نیز علم نجوم و اخترشناسی ؛

خواندن عقد ازدواج

مسافرت

اقدام برای بچه دار شدن (انعقاد نطفه)

افتتاح کار و کسب و تجارت

حجامت

تعیین و تغییر نام

گذاشتن سنگ بنای کارهای مهم

و بطور کلی انجام هر یک از کارهای اساسی

در روزهای نحس و قمر در عقرب هم از نظر علماء دینی و هم از نظر منجّمین توصیه نمیگردد بلکه علما فتوی به کراهت اعمال بالا در ایام قمر در عقرب داده اند.

در روایتی امام صادق (علیه السلام) می فرمایند: «هر کس در هنگامی که قمر در عقرب باشد مسافرت یا ازدواج نماید، خیری نمی بیند»

هر چند حرکات و صور فلکی و اجرام آسمانی بر زندگی بشر تاثیرات فراوانی دارد لکن از آموزه های اسلامی استفاده می شود که نباید به این امور بیش از حدّ مجاز اعتنا کرده و کل برنامه های زندگی خود را بر اساس آن تنظیم نمود اما به هر صورت احتیاط ، شرط عقل و نیز شرع است . به عنوان نمونه در چندین روایت ذیل ، ائمه به این موضوع اشاره کرده اند.

نتیجه

بنابراین با توجه به مطالبی که ذکر شد می توان چنین نتیجه گرفت که موضوع قمر در عقرب امری است حقیقی و واقعی ؛ و تاثیرات آن در زندگی بشر قطعی و مسلم است چنانکه علمای دینی بر طبق آن فتوا نیز داده اند و بهتر این است که در این ایام از کارهای مهمی که در صدر کلام ذکر شد پرهیز شود لکن صدقه و خواندن آیه الکرسی در دفع نحوست این ایام بسیار مفید می باشد.

**************************************************

بازنشر : سایت دعاگو (بزرگترین منبع ذکر و دعاهای قرآنی)

درباره ی admin

یک دیدگاه

  1. دوست عزیز ،سلام.
    بااحترام فراوان به عرض می رساند در مورد تاریخ قمر در عقرب توضیحی داشتم.باکمال امتنان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *