خانه / دعا / سوره قرآن برای دفع بلا و بیماری و در امان ماندن از بیماری و رفع بلا

سوره قرآن برای دفع بلا و بیماری و در امان ماندن از بیماری و رفع بلا

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعاگو 2agoo.com سوره قرآن برای دفع بلا و بیماری و در امان ماندن از بیماری و رفع بلا را قرار دادیم . سوره قرآنی بسیار مجرب و سریع الاجابه برای شفای بیماری و محفوظ ماندن از بلا و امراض مختلف و دفع بلا و خطرات و حوادث مختلف …

سوره دفع بلا نی نی سایت,سوره دفع بلا و بیماری,سوره دفع بلا صوتی,سوره دفع بلایا,سوره های دفع بلا,سوره برای دفع بلایا,سوره قرآن برای دفع بلا,سوره بیماری پیسی در قرآن,سوره برای بیماری پوستی,سوره رفع بیماری,سوره برای بیماری,سوره شفای بیماری,سوره برای بیماری روحی,سوره برای بیماری لاعلاج,سوره شفا بیماری

سوره قرآن برای دفع بلا و بیماری و در امان ماندن از بیماری و رفع بلا

سوره مجرب دفع بلا,سوره ایمنی از بلا و خطرات,سوره دفع کننده بیماری و بلا,سوره محفوظ ماندن از بیماری,سوره رفع بلا,سوره سریع الاجابه دفع بیماری و بلا,بهترین سوره دفع بلا و حوادث

سوره قرآن برای دفع بلا و بیماری و در امان ماندن از بیماری و رفع بلا

سوره نحل به عدل و احسان و هجرت و جهاد توصیه می‌کند و از ظلم و ستم و پیمان‌شکنی نهی می‌کند

حرام‌بودن خوردن شراب، گوشت مردار، گوشت خوک و خون، از جمله احکام عملی مطرح‌شده در این سوره است.

از پیامبر (ص) نقل شده است :

هر کس این سوره را بخواند خداوند نعمت‌هایى که در دنیا به او داده با او حساب نخواهد کرد و پاداش او به اندازه کسى است که بمیرد و وصیتى نیکو از خود به یادگار گذارد و اگر در همان روز یا شبى که این سوره را خوانده بمیرد پاداش او مانند کسى است که با وصیت نیکو و پسندیده از دنیا رفته است

از امام باقر (ع) نیز روایت شده :

هر کس سوره نحل را در هر ماه بخواند در دنیا زیان نبیند و هفتاد نوع بلا که آسان‌ترین آن‌ها جنون و جذام و پیسى است از او دور خواهد شد و جاى او در بهشت عدن است که در وسط بهشت‌هاى دیگر قرار دارد

طبرسی در مکارم الاخلاق برای تلاوت این سوره خواصی، چون در امان ماندن از ابلیس و لشکریان و پیروانش نقل کرده است.

برای رفع حوادث عظیم و بلا به خصوص بیماری‌های واگیردار توصیه شده است.

بهترین زمان برای خواندن این دعا بعد از نماز صبح است.

1) قُلْ لَنْ یُصِیبَنَا إِلَّا مَا كَتَبَ اللَّهُ لَنَا هُوَ مَوْلَانَا ۚ وَعَلَى اللَّهِ فَلْیَتَوَكَّلِ الْمُؤْمِنُونَ (سوره توبه آیه 51)

بگو هرگز جز آنچه خدا برای ما خواسته به ما نخواهد رسید، اوست مولای ما، و البته اهل ایمان در هر حال باید بر خدا توکل کرد.

2) وَإِنْ یَمْسَسْكَ اللَّهُ بِضُرٍّ فَلَا كَاشِفَ لَهُ إِلَّا هُوَ ۖ وَإِنْ یُرِدْكَ بِخَیْرٍ فَلَا رَادَّ لِفَضْلِهِ ۚ یُصِیبُ بِهِ مَنْ یَشَاءُ مِنْ عِبَادِهِ ۚ وَهُوَ الْغَفُورُ الرَّحِیمُ (سوره یونس آیه 107)

و اگر خدا بر تو ضرری خواهد هیچ‌کس جز او دفع آن ضرر نتواند، و اگر خیر و رحمتی خواهد باز احدی منع فضل او نتواند، که فضل و رحمت خود را به هر کس از بندگان بخواهد البته می‌رساند و اوست خدای بسیار آمرزنده و مهربان.

3) وَمَا مِنْ دَابَّةٍ فِی الْأَرْضِ إِلَّا عَلَى اللَّهِ رِزْقُهَا وَیَعْلَمُ مُسْتَقَرَّهَا وَمُسْتَوْدَعَهَا ۚ كُلٌّ فِی كِتَابٍ مُبِینٍ (سوره هود آیه 6)

و هیچ جنبنده در زمین نیست جز آنکه روزیش بر عهده خداست و خدا قرارگاه (منزل دائمی) و آرامشگاه او را می‌داند، و همه احوال خلق در دفتر علم ازلی خدا ثبت است.

4) وَكَأَیِّنْ مِنْ دَابَّةٍ لَا تَحْمِلُ رِزْقَهَا اللَّهُ یَرْزُقُهَا وَإِیَّاكُمْ ۚ وَهُوَ السَّمِیعُ الْعَلِیمُ (سوره عنکبوت آیه 60)

و چه بسیار حیوانات که خود بار روزی خود نکشند، این خداست که به آنها و هم به شما روزی می‌رساند، و او شنوای (دعای محتاجان) و دانا (به احوال بندگان) است.

5) مَا یَفْتَحِ اللَّهُ لِلنَّاسِ مِنْ رَحْمَةٍ فَلَا مُمْسِكَ لَهَا ۖ وَمَا یُمْسِكْ فَلَا مُرْسِلَ لَهُ مِنْ بَعْدِهِ ۚ وَهُوَ الْعَزِیزُ الْحَكِیمُ. (سوره فاطر آیه 2)

دری که خدا از رحمت به روی مردم بگشاید هیچ کس نتواند بست و آن در که او ببندد هیچ کس جز او نتواند گشود، و اوست خدای بی‌همتای با حکمت و اقتدار.

6) وَلَئِنْ سَأَلْتَهُمْ مَنْ خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ لَیَقُولُنَّ اللَّهُ ۚ قُلْ أَفَرَأَیْتُمْ مَا تَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ إِنْ أَرَادَنِیَ اللَّهُ بِضُرٍّ هَلْ هُنَّ كَاشِفَاتُ ضُرِّهِ أَوْ أَرَادَنِی بِرَحْمَةٍ هَلْ هُنَّ مُمْسِكَاتُ رَحْمَتِهِ ۚ قُلْ حَسْبِیَ اللَّهُ ۖ عَلَیْهِ یَتَوَكَّلُ الْمُتَوَكِّلُونَ، (زمر آیه 38)

و اگر از این مشرکان بپرسی که زمین و آسمان‌ها را که آفریده است؟ البته جواب دهند: خدا آفریده. پس به آنها بگو: چه تصور می‌کنید، آیا همه بتهایی که جز خدا می‌خوانید اگر خدا بخواهد مرا رنجی رسد آن بتان می‌توانند آن را رفع کنند؟ یا اگر خدا بخواهد مرا به رحمتی رساند بتان می‌توانند آن رحمت را از من باز دارند؟ بگو: خدا مرا کافی است، که متوکلان عالم بر او توکل می‌کنند.

و سپس بخوانید:

حَسْبِیَ اللّهُ لا إِلَـهَ إِلاَّ هُوَ عَلَیْهِ تَوَکَّلْتُ وَهُوَ رَبُّ الْعَرْشِ الْعَظِیمِ، وَ أَمْتَنِعُ بِحَوْلِ اَللَّهِ وَ قُوَّتِهِ مِنْ حَوْلِهِمْ وَ قُوَّتِهِمْ وَ أَسْتَشْفِعُ بِرَبِّ اَلْفَلَقِ مِنْ شَرِّ ما خَلَقَ وَ أَعُوذُ بِمَا شَاءَ اَللَّهُ لاَ قُوَّةَ إِلاَّ بِاللَّهِ اَلْعَلِیِّ اَلْعَظِیمِ.

در روایتی دیگر داریم روزی محمد بن مسلم از اصحاب حضرت امام باقر علیه‌السلام به امام عرضه داشت:

هنگامی که وبا در سرزمینی بیفتد، آیا ما خانه‌نشینی، گوشه‌نشینی و کناره‌گیری از مردم را انتخاب کنیم؟ حضرت در پاسخ فرمود: چه اشکالی دارد که از وبا و بیماری فراگیر فاصله و کناره بگیری؟ در حالی که رسول خدا(ص) به مردی که به آن حضرت خبر داد که در خانه‌ای همراه برادرانش بود و برادرانش همگی مردند و فقط او باقی مانده بود، فرمود: از آن خانه فاصله بگیر و دور شو، در حالی که این خانه مذموم است.

(مستدرک الوسائل، ج2، ص96)

برگرفته از دعا سایت

**************************************************

بازنشر : سایت دعاگو (بزرگترین منبع ذکر و دعاهای قرآنی)

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *